gTa 28.020 Geplaatst: 7 mei 2024 Geplaatst: 7 mei 2024 Welke zeer zeldzame originele kleur? Ik kan 't echt niet opmaken uit de foto, maar gok op burgundrot metallic? Al is dat niet zooo zeldzaam. Dan kan 't al zo goed nerzbraun of zobelbraun metallic zijn. Die zijn idd écht zeldzaam, al helemaal op cabrio's... Quote
Bjorno 2.272 Geplaatst: 7 mei 2024 Auteur Geplaatst: 7 mei 2024 2 uren geleden, gTa zei: Welke zeer zeldzame originele kleur? Ik kan 't echt niet opmaken uit de foto, maar gok op burgundrot metallic? Al is dat niet zooo zeldzaam. Dan kan 't al zo goed nerzbraun of zobelbraun metallic zijn. Die zijn idd écht zeldzaam, al helemaal op cabrio's... Even naar de auto gelopen en het is idd Zobelbraun. 3 Quote
Bjorno 2.272 Geplaatst: 7 mei 2024 Auteur Geplaatst: 7 mei 2024 (aangepast) En 2 van de 6 reeksen zijn zo goed als klaar. De blauwe had het probleem dat de verwarming niet meer werkte. bleek dat de blazer was vast gelopen. Nieuwtje er in en terug opgelost: De andere had een geluid in zijn versnellingsbak, wat onderzocht en bleek dat de lager in achterste gedeelte moest vervangen worden: Nieuwe lager: Nieuwe oliekeer ringen: Klaar voor terug te monteren Nieuwe Sachs koppeling: De achteras is er ook volledig onderuit gegaan voor: - Nieuwe rubbers - Nieuwe remleidingen (zowel stalen als flexibels achteraan. - Nieuwe handrem kabels - Gereviseerde steekassen: Bij het demonteren van de achteras dan ook gezien dat er roest boven zat dat moest worden aangepakt. Even Metal Master Seppe aan het werk gezet: En voila proper zo enkel jammer dat ik niet de hele achteras mag aanpakken ma bon: 7 mei 2024 aangepast door Bjorno 1 Quote
Bjorno 2.272 Geplaatst: 7 mei 2024 Auteur Geplaatst: 7 mei 2024 En vandaag ook nog dit gaan halen van een klant: Uitlaat is op maat gemaakt van de achterlichten precies 7 1 Quote
Maaher 2.273 Geplaatst: 10 mei 2024 Geplaatst: 10 mei 2024 Er is er hier ene aan 't zagen om te komen zien naar die R32. Dan kan 'm foto's pakken. 1 Quote
Bjorno 2.272 Geplaatst: 10 mei 2024 Auteur Geplaatst: 10 mei 2024 11 uren geleden, Maaher zei: Er is er hier ene aan 't zagen om te komen zien naar die R32. Dan kan 'm foto's pakken. Heel het weekend open eh! Quote
Maaher 2.273 Geplaatst: 13 mei 2024 Geplaatst: 13 mei 2024 Ik heb geprobeerd maar het weekend zat eivol. 1 Quote
Bjorno 2.272 Geplaatst: 13 mei 2024 Auteur Geplaatst: 13 mei 2024 Dat snap ik en was ook voor veel mensen zo denk ik. Beide dagen wel constant volk binnen gehad maar we hadden toch gehoopt op iets meer volk..maarja het was te goed weer buiten. Nu is de zaak voor een weekje dicht. Morgen vliegen we naar Verona voor paar dagen Gardameer en dan Bologna voor de F1. 1 Quote
Bjorno 2.272 Geplaatst: 30 mei 2024 Auteur Geplaatst: 30 mei 2024 Nog een prachtig exemplaar binnen gekomen in dre workshop : Tijdelijk even een plekje gegeven in de BMW hoek van de storage voor de werken beginnen: 2* E34 M5 1* E30 320is 1* E24 635csi Vandaag wel geen BMW dagje maar een Triumph TR6 dagje: En de Wildcat is ook verkocht maar moet ik nu nog proberen door de keuring te krijgen: 4 Quote
Bjorno 2.272 Geplaatst: 25 juni 2024 Auteur Geplaatst: 25 juni 2024 Eindelijk goed weer en kunnen de speciaaltjes nog eens buiten gereden worden voor een testrit en een photoshoot: 30 Jaar BMW evolutie: En dan Jaguar MK4 vs BMW 502: Het vetste is de 502 zijn zij aanzicht met de deuren open: En het blijft goed vol staan: Deze week bezig aan: - Buick 56 Special - Fiat 500D - Alfa Romeo Spider - Audi S2 Quattro - BMW E34 M5 - Citroen 2CV - Morgan - Triumph TR6 4 Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 25 juni 2024 Geplaatst: 25 juni 2024 Zot hé: er zijn ook al 30 jaar voorbij sinds de laatste E30 van de band rolde 1 Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 26 juni 2024 Geplaatst: 26 juni 2024 Gek hoe dat allemaal in jouw garage terechtkomt; ik geniet van dit topic! 1 Quote
Bjorno 2.272 Geplaatst: 3 juli 2024 Auteur Geplaatst: 3 juli 2024 Op 26/6/2024 om 21:39, Bompa zei: Gek hoe dat allemaal in jouw garage terechtkomt; ik geniet van dit topic! Ja leuk he. Tof dat je er van geniet. Quote
Bjorno 2.272 Geplaatst: 3 juli 2024 Auteur Geplaatst: 3 juli 2024 Deze week nog wat verder gewerkt aan de BMW E34 M5 van @Asserti Poging gewaagd om de lekkende SLS Schokdempers achteraan een revisie te geven. Best wat werk om deze te demonteren mits ze onder de hoedeplank zitten. Klaar om de piston er uit te halen: Volledig gedemonteerd: Het grote probleem zit hem hier: De O-ring die rond de bus zit en de O-ring die in de bus zit. Je kan de piston redelijk makkelijk naar boven en beneden doen, dus wilt zeggen dat de O-ringen niet genoeg druk meer zetten en dus ook slecht afdichten. Nieuwe O-ringen gemonteerd: En terug klaar voor montage. Nog wel afwachten of het gelukt is. Je voelt al wel het verschil dat de piston meer weerstand bied, dus goed teken. Maar we gaan het pas zien als alles gemonteerd is de eerste poging al succesvol is. En als je denkt dat je bij BMW een OEM onderdeel koopt en er dan zeker van kan zijn dat het direct past....ben je er tegenwoordig ook aan voor de moeite: Middenste bumper lijst is links zoveel te lang: En rechts zoveel: Na 20 keer te monteren en demonteren en meten en passen: 4 Quote
Bjorno 2.272 Geplaatst: 3 juli 2024 Auteur Geplaatst: 3 juli 2024 En dit ligt klaar om op een Morgan van 92 te plaatsen: Panhard stang achteraan is al gemonteerd: (foto tijdens montage). Quote
Bjorno 2.272 Geplaatst: 12 juli 2024 Auteur Geplaatst: 12 juli 2024 Nog even update over de Morgan: Gisteren eindelijk alle onderdelen binnen gekregen en dus nieuwe wiellagers gemonteerd, remschijven gemonteerd en klauwen en rem leidingen gemonteerd. Ik wil dan de remblokken er in steken maar de binnenste gaat niet diep genoeg (komt tegen de fusee). Uhm ok wat nu? Ik naar Morgen Belgium gebeld, de hoofdtechnieker wist me dan te vertellen dat hij dat idd ook al eens heeft voorgehad en dat ik de remblok gewoon wat moet aanpassen. "uhm what"? Jaja op zijn Engels dus remblokken passend moeten maken . Alles steekt er nu op en remolie ververst, morgen als het droog is eerste testrit doen. Ondertussen is er ook nog een Golf 1 Cabrio Triple white binnen gekomen. Ding heeft maar 53.000 km en nog in zeer mooie staat maar draait koud slecht. 1 Quote
Krikkie 9.828 Geplaatst: 13 juli 2024 Geplaatst: 13 juli 2024 Krijg je er de borgpinnen er dan nog wel door als je ze aanpast? Lijkt mij toch dat je er enkel bovenaan iets van kan afdoen? Quote
Bjorno 2.272 Geplaatst: 13 juli 2024 Auteur Geplaatst: 13 juli 2024 (aangepast) 12 uren geleden, Krikkie zei: Krijg je er de borgpinnen er dan nog wel door als je ze aanpast? Lijkt mij toch dat je er enkel bovenaan iets van kan afdoen? Jawel onderaan 4mm weg gedaan over een lengte van 12mm en 4mm diep. Vandaag korte testrit mee gedaan en ziet er goed uit. 13 juli 2024 aangepast door Bjorno Quote
Bjorno 2.272 Geplaatst: 13 juli 2024 Auteur Geplaatst: 13 juli 2024 13 uren geleden, Mich zei: Mooie Golf Ja mooi exemplaar idd. Interieur ook nog zeer proper: Wat wel raar was is dat beide voorste ramen niet helemaal naar beneden gaan. Even deurpanelen afgehaald en al snel de oorzaak gevonden; Bijgeplaatste pompjes van de centrale vergrendeling zitten in de weg Quote
Bjorno 2.272 Geplaatst: 31 juli 2024 Auteur Geplaatst: 31 juli 2024 Vandaag mijn eerste klant buiten gegooid. Klant die nog niet was langs geweest belde deze week of hij kon langs komen met zijn Mercedes 190 2.3 16V omdat hij slecht draaid. Ik zeg dat ik geen tijd heb maar hij dringt toch aan. Dus zeg ik goed je mag langs komen en dan kan even snel zien of ik iets vind. Ging normaal gisteren langskomen om 14u maar geraakte er niet meer. Deze morgen stond die er dan. Hij begint al direct dat hij op You Tube gevonden heeft wat het is . Het ligt aan het blokje aan de Jetronic, dat moet je er af halen een kwartje draaien om deze rijker te zetten. Nu hij draait duidelijk te arm en ik zeg dat dit aan veel meer kan liggen en dat je eigenlijk aan dat vijsje niet moet komen en ik wil eerst eens horen of de wagen geen valse lucht trekt. Met rem reiniger op gespoten maar reageerd nergens. Hij blijft aandringen op de benzine regelaar en dus vij ik het er af. Aan de achterkant zit een klein bronze vijsje. Ik probeer het met een GOEDE schroevendraaier los te krijgen maar zit zo vast dat het bronze vijsje beschadigd geraakt. Hij dringt er op aan dat ik het toch moet los krijgen maar ik zeg hem dat het niet gaat en ik het ook niet kan open boren want zo een vijsje heb ik niet liggen. Over het algemeen ook geen goed gevoel met de klant en ik besluit het af te ronden en monteer het blokje terug en zeg dat het waarschijnlijk ergens in de brandstof regelaar of jetronic systeem zit. Hij zegt oke dan bedankt en wil door rijden. Ik zeg hem dan dat ik nog wel een factuur moet maken van de tijd die ik er heb ingestoken waarop hij antwoord "ge hebt niets gedaan", dan moet ik toch niet betalen. Ik zeg hem dat ik speciaal tijd voor hemtijd heb gemaakt en heb gezegd dat ik er wel even naar wilde zien zodat hij mogelijks geholpen was. Hij herhaalt dan dat ik niets gedaan heb. Uiteindelijk na wat discusie hem "vriendelijk" gevraagd het af te bollen. 3 1 1 Quote
Greg 3.576 Geplaatst: 31 juli 2024 Geplaatst: 31 juli 2024 Jouw tijd kost niets, dat zou je toch moeten weten als kleine zelfstandige! Altijd leuk, van die klojo's die jouw rekening gaan maken. En dan achter je rug slechte recensies schrijven of je zwart maken waarschijnlijk... 1 Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 31 juli 2024 Geplaatst: 31 juli 2024 No cure no pay eh! Ongelofelijk, maar het verbaast me niks. 1 Quote
PieterA 1.340 Geplaatst: 1 augustus 2024 Geplaatst: 1 augustus 2024 Wat een debiel. Good riddande zoals ze zeggen, maar toch. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.