Ga naar inhoud

BMW Z1 57.000 kms


Bjorno

Aanbevolen berichten

Een klant van mij verkoopt zijn Z1. Moet weg wegens aankoop van een 911/993.
Vraagprijs 46.000 euro, vind ik zeker niet verkeerd, als ik iemand vind voor mijn Z1 dan koop ik deze. 

Kleur: rood
km stand: 57.000 kms

Wagen is bij mij binnen geweest omdat er speling op het stuur zat en ze op andere plekken de oorzaak niet vonden. 
Bleek uiteindelijk de stuurstang zelf te zijn. Waar deze in elkaar schuift bij een crash zat speling op. 
Nieuwe stuurstang was 700 euro en klant twijfelde niet. Wat wil zeggen dat hij zijn wagen goed verzorgt.

Hij legde ook altijd matten op de deuren om beschadigen te voorkomen bij instappen en stond er ook op dat ik deze gebruikte. 
Enigste dat niet origineel is zijn de uitlaten. 

Foto's zijn van de klant dus niet de allerbeste:

Z1L2.thumb.jpg.0818f749f2bdd1c49e9e97bca1a4c0d4.jpg

Z1R1.thumb.jpg.7c69413401aadb79766b14ea95d9acca.jpg

Z1R4.thumb.jpg.eae8c1ae16c2875e176825707fb817b5.jpg

Z1dashboard.thumb.jpg.e9023315aa8822f7e54109480fa21e78.jpg

Z1voetenbakL.thumb.jpg.c14d2c0f9ddc8c3bb68ab7f1f68ffce2.jpg4

Z1binnendrempelL.thumb.jpg.e84c330ac7e52f1f5accbf3722f73559.jpg

AfbeeldingvanWhatsAppop2024-01-24om17_40.00_2d4dcd9e.thumb.jpg.54d848985a659f836dc06bff9fcfd174.jpg

Z1motorcompR.thumb.jpg.526436b6e59af6df3d6ca01d0a479dab.jpg
 

Z1carterboite1.thumb.jpg.31cadf2899da8c1a4c17c48da010dddf.jpg

 

 

Z1 Schuin RA.jpg

  • Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

En bijna net even uniek

😂

Moet je niet perse met iemand afspreken om je opa naast je te zetten he 😁.

15 minuten geleden, saabi zei:

Even aan een kennis doorgemaild. Prijs lijkt mij ok toch?

Ik vind het zeker ook een redelijke prijs. Hij heeft niet genoeg plek dus wagen moet weg.  Ik heb de wagen gezien en mee gerede en had er niet direct iets op aan te merken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Bjorno zei:

Moet je niet perse met iemand afspreken om je opa naast je te zetten he 😁.

Ik vind het zeker ook een redelijke prijs. Hij heeft niet genoeg plek dus wagen moet weg.  Ik heb de wagen gezien en mee gerede en had er niet direct iets op aan te merken. 

Ik had het op de huidige generatie Z4.  Die zie je heel weinig, itt tot de e85 en e89 die me toch populairder leken.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik mijn Z3 kocht stond er ook een Z1 naast. Prijs was nagenoeg hetzelfde. Heb ik daar ff de verkeerde keuze gemaakt 🥹

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ex-Mooseman zei:

Ik had het op de huidige generatie Z4.  Die zie je heel weinig, itt tot de e85 en e89 die me toch populairder leken.  

Wij hebben momenteel 5x (!!) meer G29's verkocht dan E89's. 

  • Vind ik leuk 1
  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, ex-Mooseman said:

Ik had het op de huidige generatie Z4.  Die zie je heel weinig, itt tot de e85 en e89 die me toch populairder leken.  

Ik kom sowieso weinig Z4 tegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste Z4 werd destijds nog veel gekocht door oudere mensen ook bij ons in de regio.

Die is wel heel snel oud geworden vind ik, de facelift is pak mooier. 
 

De Z1 vind ik niet persé mooi maar is gewoon een bangelijke wagen waar ingenieurs zich nog echt hebben op kunnen uitleven. Wat ze in die tijd hebben klaar gekregen is gewoon petje af van BMW. En dat zorgt ook wel dat de wagen gaat blijven stijgen. En ze rijden best leuk. 

zijn zwaktes zijn bij hoge snelheid een zwevend gevoel in stuur en de plastiek die barst vanwege moeheid. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tommie zei:

Wij hebben momenteel 5x (!!) meer G29's verkocht dan E89's. 

Bij ons in de streek zie je de G29 dus amper.  Toevallig gisteren nog met een collega gebabbeld die net zijn Z4 M40i heeft, in de plaats van een M3.  Binnenkort spreken we af voor een duoritje (voor de Openroads-zaken was hij niet te vinden, wegens 'te sportief gereden', maar ik ga hem nog wel overtuigen).  

32 minuten geleden, Bjorno zei:

De eerste Z4 werd destijds nog veel gekocht door oudere mensen ook bij ons in de regio.

Die is wel heel snel oud geworden vind ik, de facelift is pak mooier. 

@gTa zeg eens dat hij geen gelijk heeft :D

De E85 werd niet eenduidig positief ontvangen, na de Z3, die meer een allemansvriend was.  Het retro-design van de Z3 viel toen erg in de smaak, het 'flaming-surface'-concept van Andreas Warming was meer polariserend.   Ikzelf vind dat bijzonder mooi oud geworden.   Beetje hetzelfde met de E87 1-reeks:  in de pers omschreef men die als een hangbuikzwijntje, terwijl dat nu nog altijd geen auto van bijna twintig jaar oud toont.

De facelift van de E85 probeerde het design wat braver te maken, door een aantal ronde vormen te vervangen door langwerpige (de mistlampen, in de achterlichten), maar doodde daarmee de geest van het ontwerp (spanning tussen ronde vormen en lange, zwiepende lijnen van de flanken, afwisseling van holle en bolle vormen).

De E89 was dan weer meer easy on the eye, had een harde kap,...  was wat sierlijker, meer gepolijst,... vrouwelijker.   Het is minder een rijdersauto, en beter dagelijks inzetbaar.  De kilometerstanden op de tweedehandse wagens geven dat ook weg:  op de E89 zijn die vaak vergelijkbaar met een gewone auto uit die periode, terwijl die op een E85 meestal wel wat lager zijn (al vind je er ook met +300.000 km).

De G29 is dan weer meer gespierd, heeft terug plooien en vouwen.   Ik heb de Zeelandrit 2022 met eentje gedaan, in de lichtste motorvariant, maar ik heb me er toch kostelijk mee geamuseerd.  Rijdt héél gemakkelijk.

45 minuten geleden, Bjorno zei:

De Z1 vind ik niet persé mooi maar is gewoon een bangelijke wagen waar ingenieurs zich nog echt hebben op kunnen uitleven. Wat ze in die tijd hebben klaar gekregen is gewoon petje af van BMW. En dat zorgt ook wel dat de wagen gaat blijven stijgen. En ze rijden best leuk. 

zijn zwaktes zijn bij hoge snelheid een zwevend gevoel in stuur en de plastiek die barst vanwege moeheid. 

Dat is eigenlijk een conceptcar die ze op de markt hebben gebracht.  Die 'Z' staat voor 'Zukunft', 'toekomst'.  Die zotte deuren vallen nog het meeste op, maar de kunststof carrosserie vind ik al minstens zo 'concept'-achtig als die deuren.  Doel was dat de eigenaars af en toe eens van kleurtje konden wisselen, simpelweg door de koetswerkpanelen los te schroeven en nieuwe op te zetten. 

Geen idee hoeveel eigenaars dit effectief zouden gedaan hebben.

De aerodynamica was nochtans ook heel vernuftig:  de motorkap en onderkant (oa de uitlaat) hebben een specifiek vleugelprofiel.  Ik herinner me nog dat men de auto roemde om zijn hoge bochtenssnelheden die mogelijk waren.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is sowieso ieder z'n smaak, maar ik ga 200% akkoord dat de eerste Z4 magnifiek veroudert. Die wordt echt mooier met de dag en die wordt door liefhebbers ook meer en meer gesmaakt én erkend in z'n magnifieke design.

Op dat vlak is de pre-facelift de véél zuiverder auto, het speciale design (scherpe vouwen vermengd met ronde lijnen) is er puur en onversneden. De facelift heeft dat design jammerlijk aangelengd, waardoor een deel verloren ging en een deel niet. Mengelmoes, mossel noch vis. De facelift achterlichten b.v. waren destijds "nieuwer" wegens de CELIS-lijnen (zoals bij de E39 facelift achterlichten) maar los daarvan is het behoud van de vorm dan maar een miskleun. Voorbumper en luchtinlaten idem: de originele is daarin zuiver met z'n gebogen lijnen, ronde mistlichten, etc ... daar waar de facelift dan maar een mengelmoes van 't oorspronkelijke met het strakke nieuwe brengt.

Waarmee ik niet gezegd wil hebben dat de facelift E85 een lelijke auto is - integendeel! Hij oogt nu nog altijd een tikkie frisser (voor zij die facelift van pre-facelift kunnen onderscheiden, toch) maar de pre-facelift is voor mij designmatig absoluut de betere.

  • Vind ik leuk 2
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Bij ons in de streek zie je de G29 dus amper.  Toevallig gisteren nog met een collega gebabbeld die net zijn Z4 M40i heeft, in de plaats van een M3.  Binnenkort spreken we af voor een duoritje (voor de Openroads-zaken was hij niet te vinden, wegens 'te sportief gereden', maar ik ga hem nog wel overtuigen).  

@gTa

Nu ben ik curieus :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Bij ons in de streek zie je de G29 dus amper.  Toevallig gisteren nog met een collega gebabbeld die net zijn Z4 M40i heeft, in de plaats van een M3.  Binnenkort spreken we af voor een duoritje (voor de Openroads-zaken was hij niet te vinden, wegens 'te sportief gereden', maar ik ga hem nog wel overtuigen).  

@gTa zeg eens dat hij geen gelijk heeft :D

De E85 werd niet eenduidig positief ontvangen, na de Z3, die meer een allemansvriend was.  Het retro-design van de Z3 viel toen erg in de smaak, het 'flaming-surface'-concept van Andreas Warming was meer polariserend.   Ikzelf vind dat bijzonder mooi oud geworden.   Beetje hetzelfde met de E87 1-reeks:  in de pers omschreef men die als een hangbuikzwijntje, terwijl dat nu nog altijd geen auto van bijna twintig jaar oud toont.

De facelift van de E85 probeerde het design wat braver te maken, door een aantal ronde vormen te vervangen door langwerpige (de mistlampen, in de achterlichten), maar doodde daarmee de geest van het ontwerp (spanning tussen ronde vormen en lange, zwiepende lijnen van de flanken, afwisseling van holle en bolle vormen).

De E89 was dan weer meer easy on the eye, had een harde kap,...  was wat sierlijker, meer gepolijst,... vrouwelijker.   Het is minder een rijdersauto, en beter dagelijks inzetbaar.  De kilometerstanden op de tweedehandse wagens geven dat ook weg:  op de E89 zijn die vaak vergelijkbaar met een gewone auto uit die periode, terwijl die op een E85 meestal wel wat lager zijn (al vind je er ook met +300.000 km).

De G29 is dan weer meer gespierd, heeft terug plooien en vouwen.   Ik heb de Zeelandrit 2022 met eentje gedaan, in de lichtste motorvariant, maar ik heb me er toch kostelijk mee geamuseerd.  Rijdt héél gemakkelijk.

Dat is eigenlijk een conceptcar die ze op de markt hebben gebracht.  Die 'Z' staat voor 'Zukunft', 'toekomst'.  Die zotte deuren vallen nog het meeste op, maar de kunststof carrosserie vind ik al minstens zo 'concept'-achtig als die deuren.  Doel was dat de eigenaars af en toe eens van kleurtje konden wisselen, simpelweg door de koetswerkpanelen los te schroeven en nieuwe op te zetten. 

Geen idee hoeveel eigenaars dit effectief zouden gedaan hebben.

De aerodynamica was nochtans ook heel vernuftig:  de motorkap en onderkant (oa de uitlaat) hebben een specifiek vleugelprofiel.  Ik herinner me nog dat men de auto roemde om zijn hoge bochtenssnelheden die mogelijk waren.

Ik vond de E85 toen super mooi toen die net uitkwam, zelfs de zijpinkers vond ik nog wel tof gedaan. Veel klanten hebben er lang mee gereden maar idd niet veel. Meeste E85 die toen binnen kwamen werd max 5000 km per jaar mee gereden. Veel dat na 8 a 10 jaar terug overgenomen werden met nog geen 40.000 km op.
Maar ik had wel zoiets van wanneer de E89 uitkwam de E85 plots heel oud leek. De koplampen die ook al redelijk snel dof uitslagen helpt ook niet.  
Maar idd de E85 is wel specialer wat hem mogelijks ook altijd populairder gaat maken tegenover de E89.  Nu reden dat de E89 minder waardig gaat zijn is ook gwoon door de hoge herstel kosten aan het cabrio dak als ze stuk gaan....en dat doen ze wel eens. Terwijl de motoren ook veel stuk gingen bij de E85 maar deze is nog wel redelijk makkelijk te vervangen. 

De G29 heb ik niet veel rij ervaring mee, maar vind het een mooie wagen. 

De Z1, ik denk niet dat 1 iemand een 2de setje body panelen heeft gekocht. Met zijn 16 duims velgen en brede banden, aerodynamica en laag gewicht is het idd een wagen die stevig plakt, ik verschoot er echt van hoe hard die plakte. Met de eerste tourrit in de Ardennen kreeg ik na 40 min ineens te horen "nu stoppen, ik moet overgeven!!!". Wat op dat moment niet kon. En zo ontdekte we nog een voordeel van de naar beneden schuivende deuren...het maakt overgeven een pak makkelijker. 

Trouwens de bumper steunen achter de bumper zijn ook van die pastiek composiet gemaakt om het uitvliegend gewicht naar beneden te krijgen....wat later ook op de M modellen in Carbon werd vervaardigd. Ook de aluminium ophanging was een voorloper van de volgende BMW wagens. Al zijn ze er zelf wel na een paar jaar terug van afgestapt. Je hebt dus Z1 wagens met aluminium draagarmen voor en achter en met de ijzeren. 

Elke keer ik naar de mijne kijk en werk denk ik...man echt respect ingenieurs jullie hebben een meesterwerk gemaakt! 

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezellig, een stukje barfen overheen een neergelaten Z1-deur tijdens een rondrit in de Dardanellen. :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25/1/2024 om 20:00, ex-Mooseman zei:

Bart van het kantoor in Roeselare

Laat me dat eens weten als ge afspreekt. Ik overweeg een Z4 m40i manueel als opvolger vd Lotus. 😉 En dan kunnen we ook gwn es kennis maken! 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Over z4’s gesproken. Ik vind de e85 ook super mooi verouderen. E89 heb in moeten opzoeken: ik was vergeten dat dit model ooit bestond. Ik was t eigenlijk vergeten zelfs: enough said 😅

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Rabbit zei:

Over z4’s gesproken. Ik vind de e85 ook super mooi verouderen. E89 heb in moeten opzoeken: ik was vergeten dat dit model ooit bestond. Ik was t eigenlijk vergeten zelfs: enough said 😅

Amai wa ne scheve post 😅 De kleine onderbrak me temidden de post 🙂 scusi

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid