Polygoon 15.035 Geplaatst: 17 november 2025 Geplaatst: 17 november 2025 15 uren geleden, ir_fuel zei: Vraag me af hoe het met de betrouwbaarheid van dit spel zit. Hopelijk beter dan de Taycan . Wat een drama is me dat zeg. Kennis van me de zijne is nu 3 jaar. Heeft al nieuwe verwarming, nieuwe batterij en nu ook een nieuwe versnellingsbak. Die rijdt meer met vervangwagens dan met zijn Taycan. Het is ook een manier van taksen laag houden hé. EV inschrijven en dan full time met ICE vervangwagens rijden 1 8 Quote
Framfy 559 Geplaatst: 17 november 2025 Geplaatst: 17 november 2025 Op 14/11/2025 om 16:50, ir_fuel zei: Protip: men verkoopt langere kabels dan degene die bij de auto zit Maar bij snelladen hang je vast (no punt intended) aan de kabel van het oplaadpunt. Daarom zie ik niet meteen een grote meerwaarde in laadpoorten aan twee kanten waarvan slechts één geschikt is voor snelladen. Quote
BMWMB 12.348 Geplaatst: 17 november 2025 Auteur Geplaatst: 17 november 2025 15 uren geleden, ir_fuel zei: Vraag me af hoe het met de betrouwbaarheid van dit spel zit. Hopelijk beter dan de Taycan . Wat een drama is me dat zeg. Kennis van me de zijne is nu 3 jaar. Heeft al nieuwe verwarming, nieuwe batterij en nu ook een nieuwe versnellingsbak. Die rijdt meer met vervangwagens dan met zijn Taycan. Je moet daar wat geluk mee hebben, en misschien hangt het ook af van de rijstijl. Ik ken meerdere Taycan-rijders die zeer tevreden zijn. Zelf heb ik bij mijn Audi enkel nog maar de verwarming stuk gehad die snel onder garantie werd vervangen. Aan de batterij/aandrijflijn nog geen enkel probleem gehad, en de mijne is ondertussen ook 3 jaar oud met 70k km op de teller. Ondertussen heeft de Taycan een facelift gehad, met weer nieuwere technieken, die ook in deze Macan zitten, dus ik ben er zeker van dat deze Macan een heel betrouwbare EV is. Quote
ir_fuel 58.278 Geplaatst: 18 november 2025 Geplaatst: 18 november 2025 On 11/17/2025 at 10:37 AM, BMWMB said: Je moet daar wat geluk mee hebben, Ja, het geluk van geen 22kW boordlader te hebben gekozen zeker On 11/17/2025 at 10:37 AM, BMWMB said: en misschien hangt het ook af van de rijstijl. Ja doe maar wat victim blaming. Te hard optrekken met koude motor zeker Quote
tuscani 11.790 Geplaatst: 18 november 2025 Geplaatst: 18 november 2025 22 minuten geleden, ir_fuel zei: Ja, het geluk van geen 22kW boordlader te hebben gekozen zeker Ja doe maar wat victim blaming. Te hard optrekken met koude motor zeker Stel u voor zeg; de solderingen van de chips komen los van het te hard optrekken. Quote
tuscani 11.790 Geplaatst: 20 november 2025 Geplaatst: 20 november 2025 Zijn er zaken waar je op moet letten of die zeker moeten aanwezig zijn. ( zonder extreem te gaan, maar om bv geen elektrische kofferklep te mankeren ) Want ik zie bv 3 soorten lichten staan, awd of toch rwd, wat is het nut van dat klokje op het dashboard, boxen, 3 soorten zetels, en dergelijke. Quote
ir_fuel 58.278 Geplaatst: 20 november 2025 Geplaatst: 20 november 2025 5 minutes ago, tuscani said: Zijn er zaken waar je op moet letten of die zeker moeten aanwezig zijn. ( zonder extreem te gaan, maar om bv geen elektrische kofferklep te mankeren ) Want ik zie bv 3 soorten lichten staan, awd of toch rwd, wat is het nut van dat klokje op het dashboard, boxen, 3 soorten zetels, en dergelijke. Configureer gewoon eentje en je kan zien wat alles is? Quote
tuscani 11.790 Geplaatst: 20 november 2025 Geplaatst: 20 november 2025 22 minuten geleden, ir_fuel zei: Configureer gewoon eentje en je kan zien wat alles is? ja oke, maar daar staat niet echt bij, wat het verschil is. ik was net aan het kijken bv. -de lichten, standaard dan geen meedraaiende of zichzelf aanpassende? dus matrix aanduiden. -zetelverwarming achter, is dat standaard? of moet je daarvoor de 4-zone airco aanduiden? (kan niet direct iets terugvinden) -head-up, is dat direct die optie van 2400€ of is dat voor een meer uitgebreidere versie, en zit er standaard een gewone op. (vond dat precies redelijk veel?) -boxen, standaard oke? want je hebt nog 2 versies zie ik (bose en burmeister ofzo) -standaardstoelen, zijn dat compleet dezelfde qua zitten, en is enkel de aanpassing anders. (geen elektrische verstelling van stuurwiel) -lederpakket, moet je sowieso aanduiden zie ik, voor de head-up. Quote
tuscani 11.790 Geplaatst: 20 november 2025 Geplaatst: 20 november 2025 ik begin het te begrijpen, Matrix kan je herkennen aan de dubbele lichten in de bumper en zijn liefst noodzakelijk (eens je dat gewoon bent) uitgebreid lederpakket aan het leder op het dashboard en armsteun (ook best aanwezig) enkel hier zit ik nog vast. Klimaautomatik-3-Zonen, verschil met 4-zone is dat je dan achteraan ook links en rechts kan regelen? Is niet nodig, maar zit daar poepverwarming in, bij de 3-zone. (wat zijn die knopjes onder de ventilatieroosters?) Quote
ir_fuel 58.278 Geplaatst: 20 november 2025 Geplaatst: 20 november 2025 Volgens mij is zetelverwarming altijd een aparte optie. Quote
Challazer 4.457 Geplaatst: 21 november 2025 Geplaatst: 21 november 2025 20 uren geleden, tuscani zei: (wat zijn die knopjes onder de ventilatieroosters?) Om die te openen/sluiten. Zetelverwarming voor en zetelverwarming voor/achter zijn aparte opties. Quote
tuscani 11.790 Geplaatst: 13 januari Geplaatst: 13 januari https://auto55.mobi/nieuws/35435-porsche-we-hebben-de-macan-verknoeid-dus-komt-er-weer-benzine?fbclid=IwY2xjawPTEzFleHRuA2FlbQIxMQBzcnRjBmFwcF9pZA80MDk5NjI2MjMwODU2MDkAAR7_idzc-6Im5tsaZEUR-Etp2PrfgvEyuzl__fb--DVgwj94XJtCLfqIwSen9w_aem_8M9_NWPabcHRziYFcaLZig Vreemd artikel? Quote
Jeroen_M5 1.893 Geplaatst: 13 januari Geplaatst: 13 januari Nu al regelmatig in het echt gezien en die nieuwe Macan springt er gewoon niet uit in het verkeer. Hij doet mij weinig. Kon evengoed een Model Y geweest zijn. Qua rijgevoel is dat hopelijk een stuk beter. Quote
BMWMB 12.348 Geplaatst: 13 januari Auteur Geplaatst: 13 januari Op 18/11/2025 om 16:34, ir_fuel zei: Ja, het geluk van geen 22kW boordlader te hebben gekozen zeker Die heb ik wel, en voorlopig probleemloos. Ik heb op de firma nog een oude Tesla Wall Connector, die tot 15,5kW kan laden, en daarmee laad ik 80% van mijn laadbeurten. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.