Ga naar inhoud

Porsche Macan


BMWMB

Aanbevolen berichten

Ik heb aan elke kant wel iets waar ik over twijfel (maar je moet dat in het echt zien)

Voorbumper van die paarsachtige is matig, de witte is beter maar dat is de turbo. Alsook vind ik het stuk boven de nummerplaat wat zwaar overkomen.

Zijprofiel niet veel opmerkingen, behalve dan dat ze daar nu weer zo'n stom driehoekje vooraan hebben voor die ruit. Vond dat al ouderwets toen we 7 jaar geleden een macan in de mogelijkheden zitten hadden naast de GLC.

Achterkant oogt de lichtbalk inderdaad heel lomp en zwaar en op het turbomodel zijn die luchthappers ook maar vreemd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat gaat volgens mij als zoete broodjes verkopen.

Idd , echter die achterkant is verschrikkelijk, miljaar. Voorkant heeft wel iets. 

Het is Porsche, we wennen wel. De badge en rijgedrag doen de rest. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat gaat volgens mij als zoete broodjes verkopen.

Uiteraard als EV zijnde en met die badge, Tesla heeft aangetoond dat de meeste dan er niks om geven om met een lelijk hok rond te rijden zoals deze Macan. Als het een Chinese SUV was had ik het ook gelooft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat gaat volgens mij als zoete broodjes verkopen.

Dat is een feit!

14 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Het is Porsche, we wennen wel. De badge en rijgedrag doen de rest. 

Zal toch minder gewenning vragen dan alle BMW's tegenwoordig :D

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Constructeurs spelen vaak met luchtkanalen, dakspoiler (+ actieve spoiler), maar hier toch weinig fantasietjes aan de achterkant. Kan misschien ook een goeie zaak zijn, ik weet het niet, ik denk dat de vorm van de daklijn het enigste is wat mij een heel klein beetje tegensteekt, hoewel ik snap dat de aerodynamica belangrijk is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

op het eerste zicht een te verwachten design, niet blown away, maar zeker niet slecht. Komt die nu enkel nog als EV ? Ik dacht dat Porsche zowel benzine als EV zou aanbieden, is het de huidige die dan met benzinemotoren nog wat langer blijft bestaan of komt er op basis van deze ook eentje met benzine ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, berengun zei:

op het eerste zicht een te verwachten design, niet blown away, maar zeker niet slecht. Komt die nu enkel nog als EV ? Ik dacht dat Porsche zowel benzine als EV zou aanbieden, is het de huidige die dan met benzinemotoren nog wat langer blijft bestaan of komt er op basis van deze ook eentje met benzine ?

Is enkel EV. Huidige Macan zou nog een facelift krijgen en ernaast geplaatst worden. Beetje de tactiek van Volvo die de oude XC90 nog naast de EX90 blijft verkopen.

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, berengun zei:

op het eerste zicht een te verwachten design, niet blown away, maar zeker niet slecht. Komt die nu enkel nog als EV ? Ik dacht dat Porsche zowel benzine als EV zou aanbieden, is het de huidige die dan met benzinemotoren nog wat langer blijft bestaan of komt er op basis van deze ook eentje met benzine ?

 

1 uur terug, Parsifal zei:

Is enkel EV. Huidige Macan zou nog een facelift krijgen en ernaast geplaatst worden. Beetje de tactiek van Volvo die de oude XC90 nog naast de EX90 blijft verkopen.

Fabriek in Leipzig gaat ze alledrie bouwen. Productielijn is aangepast om in assemblage zowel een Ev chassis als PHEV als ICE te bouwen. Blijven inderdaad dus nog even naast elkaar bestaan. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen vouwen en rare deuken op het eerste gezicht die het een druk design maken.

Wel wat lompe elementen, die voorbumper en zeker die doorlopende achterlichten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, BMWMB zei:

Wordt morgen officieel voorgesteld, maar er zijn al enkele foto’s gelekt…

 

 

IMG_0811.jpeg

 

 

 

image.png.48926b4011e19af9fac1dccf3d087dd7.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eens geconfigureerd: 90k voor een instapmodel. 

Ik vind het design vrij saai, hij heeft een aantal Taycan design elementen waardoor je hem als Porsche herkent, maar de algemene vorm en proporties vind ik eerder generiek. Dat doet een Taycan wel beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al een aantal foto's zien passeren van mules die rondrijden en vond die toen al vrij geslaagd. Voor mij de eerste constructeur die erin slaagt om een mooie snoet te ontwerpen met die dubbele koplampen.

Neus is dik, achterkant mist een subtiele dakspoiler oid. Achterkant is imo wat atypisch porsche. Net wat té simpel

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, ir_fuel zei:

Dat gaat volgens mij als zoete broodjes verkopen.

Denk je dat?

Met een startprijs van 88k is dat 15k meer dan het huidige instapmodel. Doe er enkele opties bij en je zit zonder zot te doen aan 100k.
Los van de pot gerukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid