BMWMB 10,152 Posted January 24 Share Posted January 24 Wordt morgen officieel voorgesteld, maar er zijn al enkele foto’s gelekt… Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
d_s 3,053 Posted January 25 Share Posted January 25 Geen fan van de achterkant 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Naish 8,282 Posted January 25 Share Posted January 25 Ik heb aan elke kant wel iets waar ik over twijfel (maar je moet dat in het echt zien) Voorbumper van die paarsachtige is matig, de witte is beter maar dat is de turbo. Alsook vind ik het stuk boven de nummerplaat wat zwaar overkomen. Zijprofiel niet veel opmerkingen, behalve dan dat ze daar nu weer zo'n stom driehoekje vooraan hebben voor die ruit. Vond dat al ouderwets toen we 7 jaar geleden een macan in de mogelijkheden zitten hadden naast de GLC. Achterkant oogt de lichtbalk inderdaad heel lomp en zwaar en op het turbomodel zijn die luchthappers ook maar vreemd... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ir_fuel 53,310 Posted January 25 Share Posted January 25 Dat gaat volgens mij als zoete broodjes verkopen. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jokke_vlo 15,094 Posted January 25 Share Posted January 25 3 minuten geleden, ir_fuel zei: Dat gaat volgens mij als zoete broodjes verkopen. Idd , echter die achterkant is verschrikkelijk, miljaar. Voorkant heeft wel iets. Het is Porsche, we wennen wel. De badge en rijgedrag doen de rest. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dimitri 585 Posted January 25 Share Posted January 25 7 minuten geleden, ir_fuel zei: Dat gaat volgens mij als zoete broodjes verkopen. Uiteraard als EV zijnde en met die badge, Tesla heeft aangetoond dat de meeste dan er niks om geven om met een lelijk hok rond te rijden zoals deze Macan. Als het een Chinese SUV was had ik het ook gelooft. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Naish 8,282 Posted January 25 Share Posted January 25 16 minuten geleden, ir_fuel zei: Dat gaat volgens mij als zoete broodjes verkopen. Dat is een feit! 14 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Het is Porsche, we wennen wel. De badge en rijgedrag doen de rest. Zal toch minder gewenning vragen dan alle BMW's tegenwoordig 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jokke_vlo 15,094 Posted January 25 Share Posted January 25 Absoluut ! Miljaar zeg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuscani 10,299 Posted January 25 Share Posted January 25 Voor mij heel geslaagd, van alle kanten. Gaat een topper worden in de verkoop. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Logic 443 Posted January 25 Share Posted January 25 Constructeurs spelen vaak met luchtkanalen, dakspoiler (+ actieve spoiler), maar hier toch weinig fantasietjes aan de achterkant. Kan misschien ook een goeie zaak zijn, ik weet het niet, ik denk dat de vorm van de daklijn het enigste is wat mij een heel klein beetje tegensteekt, hoewel ik snap dat de aerodynamica belangrijk is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
berengun 2,380 Posted January 25 Share Posted January 25 op het eerste zicht een te verwachten design, niet blown away, maar zeker niet slecht. Komt die nu enkel nog als EV ? Ik dacht dat Porsche zowel benzine als EV zou aanbieden, is het de huidige die dan met benzinemotoren nog wat langer blijft bestaan of komt er op basis van deze ook eentje met benzine ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Parsifal 3,848 Posted January 25 Share Posted January 25 2 minuten geleden, berengun zei: op het eerste zicht een te verwachten design, niet blown away, maar zeker niet slecht. Komt die nu enkel nog als EV ? Ik dacht dat Porsche zowel benzine als EV zou aanbieden, is het de huidige die dan met benzinemotoren nog wat langer blijft bestaan of komt er op basis van deze ook eentje met benzine ? Is enkel EV. Huidige Macan zou nog een facelift krijgen en ernaast geplaatst worden. Beetje de tactiek van Volvo die de oude XC90 nog naast de EX90 blijft verkopen. 1 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Monterey Jack 5,058 Posted January 25 Share Posted January 25 1 uur terug, berengun zei: op het eerste zicht een te verwachten design, niet blown away, maar zeker niet slecht. Komt die nu enkel nog als EV ? Ik dacht dat Porsche zowel benzine als EV zou aanbieden, is het de huidige die dan met benzinemotoren nog wat langer blijft bestaan of komt er op basis van deze ook eentje met benzine ? 1 uur terug, Parsifal zei: Is enkel EV. Huidige Macan zou nog een facelift krijgen en ernaast geplaatst worden. Beetje de tactiek van Volvo die de oude XC90 nog naast de EX90 blijft verkopen. Fabriek in Leipzig gaat ze alledrie bouwen. Productielijn is aangepast om in assemblage zowel een Ev chassis als PHEV als ICE te bouwen. Blijven inderdaad dus nog even naast elkaar bestaan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gewoon ik 7,033 Posted January 25 Share Posted January 25 Geen vouwen en rare deuken op het eerste gezicht die het een druk design maken. Wel wat lompe elementen, die voorbumper en zeker die doorlopende achterlichten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geertt 3,271 Posted January 25 Share Posted January 25 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lotuzzz 15,516 Posted January 25 Share Posted January 25 15 uren geleden, BMWMB zei: Wordt morgen officieel voorgesteld, maar er zijn al enkele foto’s gelekt… Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanC 7,419 Posted January 25 Share Posted January 25 https://www.egear.be/porsche-macan/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ir_fuel 53,310 Posted January 25 Share Posted January 25 Kost dus wat de ICE versie moet kosten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuscani 10,299 Posted January 25 Share Posted January 25 Wel grappig dat ze een ev versie, Turbo als benaming geven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Naish 8,282 Posted January 25 Share Posted January 25 Welkom in het jaar waarin ze de taycan hebben voorgesteld aan de wereld... 1 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roox 59 Posted January 25 Share Posted January 25 (edited) Staat al op de website: https://www.porsche.com/belgium/nl/models/macan/all-electric-macan/ En op de configurator: https://configurator.porsche.com/nl-BE/model-start/macan?_gl=1*8qh64p*_ga*Mjk4MzQyMTYxLjE3MDYxOTc2NjA.*_ga_HCVX8V0JH8*MTcwNjE5NzY2MC4xLjEuMTcwNjE5NzY5Ny4yMy4wLjA.&_ga=2.33184954.545567764.1706197660-298342161.1706197660 Edit: Ze hebben de configurator precies ook vernieuwd, maar hij werkt nog niet 100% Edited January 25 by Roox Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Super95 202 Posted January 25 Share Posted January 25 Eens geconfigureerd: 90k voor een instapmodel. Ik vind het design vrij saai, hij heeft een aantal Taycan design elementen waardoor je hem als Porsche herkent, maar de algemene vorm en proporties vind ik eerder generiek. Dat doet een Taycan wel beter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
-Fred- 614 Posted January 25 Share Posted January 25 Ik heb al een aantal foto's zien passeren van mules die rondrijden en vond die toen al vrij geslaagd. Voor mij de eerste constructeur die erin slaagt om een mooie snoet te ontwerpen met die dubbele koplampen. Neus is dik, achterkant mist een subtiele dakspoiler oid. Achterkant is imo wat atypisch porsche. Net wat té simpel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
-Fred- 614 Posted January 25 Share Posted January 25 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audi S8 1,681 Posted January 25 Share Posted January 25 8 uren geleden, ir_fuel zei: Dat gaat volgens mij als zoete broodjes verkopen. Denk je dat? Met een startprijs van 88k is dat 15k meer dan het huidige instapmodel. Doe er enkele opties bij en je zit zonder zot te doen aan 100k. Los van de pot gerukt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts