toere 16.927 Geplaatst: 4 april 2024 Geplaatst: 4 april 2024 46 minuten geleden, saabi zei: de vraag stellen is ze beantwoorden...... Het is nu niet dat er sprake is van ervaren rijders. Ikzelf zou mij waarschijnlijk verongelukt hebben met een krachtige wagen aan mijn 21 jaar.... Heb vrienden gehad die zich hebben verongelukt met veel minder PK's... Quote
Speedhunter 4.881 Geplaatst: 4 april 2024 Geplaatst: 4 april 2024 42 minuten geleden, josenjef zei: Ik denk dan altijd "wat is de volgende?", je wil jezelf altijd verbeteren. Wanneer je als jonge snaak met de steun van de ouders in een mooie/dure wagen terechtkomt geeft dat een enorme druk naar later. Ik zie daar in mijn omgeving mensen mee worstelen wanneer ze zich gaan settelen en uit eigen portemonnee het moeten betalen. Wanneer je opgroeit met een levensstandaard die je jezelf niet zomaar kan permitteren wanneer je op je eigen benen staat kan dat veel druk geven. Langs de andere kant, als je 21 bent kan je nog x aantal jaren thuiswonen en kan je jezelf perfect verbeteren met een auto gekocht van eigen geld. Thuiswonen is een financiële jackpot als jonge gast, zeker als je werkt. Quote
josenjef 436 Geplaatst: 4 april 2024 Geplaatst: 4 april 2024 10 minuten geleden, Speedhunter zei: Langs de andere kant, als je 21 bent kan je nog x aantal jaren thuiswonen en kan je jezelf perfect verbeteren met een auto gekocht van eigen geld. Thuiswonen is een financiële jackpot als jonge gast, zeker als je werkt. Dat kan uiteraard. Maar dat is natuurlijk een persoonlijke keuze, sommige mensen voelen echt wel de drang om op eigen benen te staan. 1 Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 4 april 2024 Geplaatst: 4 april 2024 1 minuut geleden, PJH zei: Gewoon een MX5 ND halen Ik vind dit geen slecht voorstel. Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 4 april 2024 Geplaatst: 4 april 2024 14 minuten geleden, PJH zei: Gewoon een MX5 ND halen Hij zit niet op de kapperschool hé 1 Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 4 april 2024 Geplaatst: 4 april 2024 3 minuten geleden, ex-Mooseman zei: Hij zit niet op de kapperschool hé Lichter, leuker, RWD, beperkter motorvermogen, goedkopere aankoop zeker 2ehands, niet aanzien als een topsportmodel voor de verzekering, modern genoeg om veilig te zijn, topless met het grietje gaan cruisen deze zomer.... wat wil je nog meer als je 21 bent en de ouders het mogen betalen. 4 Quote
SB-01 4.347 Geplaatst: 4 april 2024 Geplaatst: 4 april 2024 14 uren geleden, BMWMB zei: Hij heeft ondertussen dus al ervaring, en heeft met de Golf al gans Europa doorkruist. Ook laat ik 'm regelmatig met de etron GT rijden, en ook met de 992 hebben we samen meerdere ritten gedaan. Ik weet dus hoe 'm rijdt, en ook door z'n kartervaring durf ik wel te zeggen dat 'm goed rijgevoel heeft. Is zo'n krachtige auto, 280pk, wel iets voor zo'n jonge snaak. Ik ben niet 100% gerust om 'm dat te kopen. Wat denken jullie? Wat wij denken speelt op zich geen enkele rol, we moeten niets betalen en staan niet in voor eventuele gevolgen. Je zegt enerzijds dat je er vertrouwen in hebt en anderzijds ben je niet gerust om dat te kopen, dat spreekt elkaar wat tegen natuurlijk. Jij kent je zoon, wij niet. Daarnaast kan je jezelf de vraag stellen of dat naar hedendaagse normen nog zo overdreven snel is. Een gewone Tesla Model 3 heeft zowat dezelfde performance en daar kijkt niemand van op als daarmee gereden zou worden. Alternatief: Ford Focus Mk4 / Mk4.5 ST 280pk met MyKey technologie -> Sleutel is te programmeren en geeft de mogelijkheid om onder andere een maximum snelheid in te stellen. Dan heb je nog enigszins wat controle, en kan je de teugels geleidelijk aan loslaten. Quote
SB-01 4.347 Geplaatst: 4 april 2024 Geplaatst: 4 april 2024 42 minuten geleden, toere zei: Heb vrienden gehad die zich hebben verongelukt met veel minder PK's... Dat is ook zo... Met dat Golfje met 86pk kan je ook aan 130km/u de bocht ingaan waar 70km/u aangewezen zou zijn. Het gaat fout wanneer de snelheid niet aangepast is aan de omstandigheden, en dat ligt veel meer aan inzicht / verstand dan aan de auto. Natuurlijk is het ergens wel handig als je dat een beetje kan sturen zoals ik net dat voorbeeld van die sleutel bij Ford gaf. Je stelt dat in op 150km/u en dan weet je tenminste al dat ze er niet mee zullen verongelukken aan 250km/u omdat ze toch eens wouden zien hoe snel dat ding nu echt ging. Quote
bt. 7.566 Geplaatst: 4 april 2024 Geplaatst: 4 april 2024 Zo’n I30 N is een turbomotor, neem ik aan? Ik zou persoonlijk ook eerder wat tussenin zoeken. De stap van 80-90pk naar 280pk, zeker indien turboblok, lijkt me best substantieel. Een atmosferisch blok zou desgevallend (imo) nog een stukje van die curve afvlakken. MX5 lijkt inderdaad een mooi compromis, voor zover de praktische kant van een hothatch niet incontournable is. Quote
BMWMB 12.350 Geplaatst: 4 april 2024 Auteur Geplaatst: 4 april 2024 1 uur terug, PJH zei: Gewoon een MX5 ND halen Leuke auto, maar niet praktisch genoeg. Hij wil zijn vrienden meenemen, ermee op vakantie gaan, de hond meenemen, zijn koersfiets meenemen,... Quote
Monterey Jack 6.499 Geplaatst: 4 april 2024 Geplaatst: 4 april 2024 Kan je geen i30 halen met een mindere motor maar wel met een N-line? Die hebben nog een 1.5 ook dacht ik? 1 Quote
anders 202 Geplaatst: 4 april 2024 Geplaatst: 4 april 2024 Zojuist, Monterey Jack zei: Kan je geen i30 halen met een mindere motor maar wel met een N-line? Die hebben nog een 1.5 ook dacht ik? Als hij een e-tron GT en 992 gewoon is, vermoed ik dat het hem niet enkel om de looks te doen is Quote
josenjef 436 Geplaatst: 4 april 2024 Geplaatst: 4 april 2024 2 uren geleden, anders zei: Zo heel veel nu ook weer niet he? Naar mijn mening starten de "leuke auto's" vooral bij de Fiesta ST (en consoorten) en MX5. Die gaan allebei nu niet bepaald zoveel veiliger zijn dan een i30N he. Ik zeg niks over veilig, boeit mij niet. Dat hangt volledig van Benoit zijn koppeke af. Ik heb het over de "verwachtingen" die je creëert naar later, ook dat hangt van de persoonlijkheid af natuurlijk. Er zijn er die denken, ik kan het maar gehad hebben en er zijn er die denken dat ze erop achteruit gaan ook al doen ze hun best. Gaan golfen, BMW rijden, 5 keer per jaar op vakantie, feesten en dan ... In mijn familie al persoonlijk meegemaakt dat jongeren zich mislukt voelen of zich in gekke avonturen storten om die levensstandaard te houden. Of thuis niet weg geraken, nog het ergste Ik snap de verleiding, ik geef mijn kinderen ook veel meer dan ik zelf ooit gehad heb, maar het zit toch in mijn achterhoofd.... 1 Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 4 april 2024 Geplaatst: 4 april 2024 1 uur terug, josenjef zei: Gaan golfen Dat kost het einde van de wereld niet hoor. 1 1 Quote
Tommie 10.463 Geplaatst: 4 april 2024 Geplaatst: 4 april 2024 2 minuten geleden, Polygoon zei: Dat kost het einde van de wereld niet hoor. Beter naar 't voetbal gaan jom!!! Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 4 april 2024 Geplaatst: 4 april 2024 11 minuten geleden, Tommie zei: Beter naar 't voetbal gaan jom!!! Gratis op je bakkes laten kloppen is inderdaad meer waar voor je geld Quote
Fr79 506 Geplaatst: 4 april 2024 Geplaatst: 4 april 2024 6 uren geleden, abtler zei: Voelt een topic van 20 pagina's komen ... Kleur, sportzetels of kuipzetels, handgeschakeld... of misschien toch automaat, zilveren of zwarte velgen, verlaagd / tuning of niet .. Tja, en of hij er klaar voor is ? Dat kun je alleen zelf proberen in te schatten (en dan nog weet je niet wat ze uitspoken als je er zelf niet bij bent). Wat hebben we zelf vroeger niet uitgestoken met onze eerste auto's . Mijn 2de auto was, de hothatch van die tijd, een 110pk Mk1 GTI. Onverantwoord Automaat Hyundai I30N Performance DCT / Pano / Schalen / Rotiform € 35.500,00 https://link.2dehands.be/m2050830318?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons Hyundai i30 2.0T-GDi N Performance Pack € 27.950,00 https://link.2dehands.be/m2097580848?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons Die prijzen... Nieuwprijs van dat spel was 29999€ in 2018, herinner ik mij nog goed. 1 Quote
Fr79 506 Geplaatst: 4 april 2024 Geplaatst: 4 april 2024 Dat gezeik over veiligheid altijd... Er zijn geen in se onveilige wagens, zolang je die maar deftig onderhoudt en bvb. niet op kale banden of met versleten remmen rijdt... Het is het mannetje achter het stuur die voor 99,9% bepaalt of je al dan niet veilig onderweg bent. Quote
DDke 8.688 Geplaatst: 4 april 2024 Geplaatst: 4 april 2024 4 uren geleden, bt. zei: De stap van 80-90pk naar 280pk, zeker indien turboblok, lijkt me best substantieel. Dat vind ik nu ook wel. Ik heb mijn GTI verkocht omdat ik er als een idioot mee reed. En toen was ik al 40 of zo Die hothatches die nodigen echt uit om ze in toeren te jagen en onnozel te doen. Daar kan een jonge bestuurder imo niet mee om. Quote
Sibo Berebrouckx 206 Geplaatst: 4 april 2024 Geplaatst: 4 april 2024 4 uren geleden, PJH zei: Gewoon een MX5 ND halen Exact dit. Ik heb veel auto's gehad tussen mijn 18 en 28, als ik het mocht overdoen was het van in het begin een MX-5 geworden. Maar toen dacht ik ook dat ik iets groter nodig had om met kameraden rond te rijden. Nergens voor nodig uiteindelijk. Quote
Speedhunter 4.881 Geplaatst: 4 april 2024 Geplaatst: 4 april 2024 3 uren geleden, josenjef zei: Gaan golfen, BMW rijden, 5 keer per jaar op vakantie, feesten en dan ... In mijn familie al persoonlijk meegemaakt dat jongeren zich mislukt voelen of zich in gekke avonturen storten om die levensstandaard te houden. Of thuis niet weg geraken, nog het ergste Wat is daar erg aan dat je thuis niet weg geraakt? Quote
Jules_W 4.838 Geplaatst: 4 april 2024 Geplaatst: 4 april 2024 5 uren geleden, PJH zei: Lichter, leuker, RWD, beperkter motorvermogen, goedkopere aankoop zeker 2ehands, niet aanzien als een topsportmodel voor de verzekering, modern genoeg om veilig te zijn, topless met het grietje gaan cruisen deze zomer.... wat wil je nog meer als je 21 bent en de ouders het mogen betalen. Sub 1m85 zijn Quote
abtler 4.511 Geplaatst: 4 april 2024 Geplaatst: 4 april 2024 Alsof een MX5, tenzij je zoals @HIM-250 er 150 kg buizen in steekt, veiliger is dan zo'n Hyundai doordat hij minder pk heeft. Voor 95% zit het bij de bestuurder (en de andere weggebruikers) mijn inziens. 1 Quote
abtler 4.511 Geplaatst: 4 april 2024 Geplaatst: 4 april 2024 2 uren geleden, DDke zei: Dat vind ik nu ook wel. Ik heb mijn GTI verkocht omdat ik er als een idioot mee reed. En toen was ik al 40 of zo Sinds dat ik de 300de rijdt ligt mijn gemiddelde snelheid (en daarmee de kans, zelfs als ervaren bestuurder, op een ongeval, een stuk hoger dan voordien. @BMWMB ik verkoop u mijn Amarok wel. Dat gaat niet hard, kan tegen een stootje, hij kan vrienden en een vuiler mountainbike meepakken, etc Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.