Cyrano.ak 2.633 Geplaatst: 16 november 2011 Geplaatst: 16 november 2011 Wat is volgens jullie de beste manier om je autoruiten ijsvrij te maken? Ik blijf fan van een krabber, maar duurt natuurlijk altijd wel even. Koud/lauw water helpt niet altijd want dat vriest terug aan. Net zoals die ontdooi-vloeistof-spuiters... Vanmorgen op Stubru was er iemand die een gasbrander gebruikte, nog iemand zette een 30 minuten voor vertrek een aantal kaarsjes op haar dashboard,.. Quote
kefkie 2.685 Geplaatst: 16 november 2011 Geplaatst: 16 november 2011 kaarjes Ik heb deze morgen gewoon een emmer warm water erover gekapt en dan de ruitenwissers op zen snelst gezet en er vroor niets aan.. Quote
Naish 9.564 Geplaatst: 16 november 2011 Geplaatst: 16 november 2011 Beste manier is je auto in je garage parkeren Quote
abtler 4.511 Geplaatst: 16 november 2011 Geplaatst: 16 november 2011 kaarjes in stijl ... [TABLE] [TR] [TD]THE NEW CAR CANDLE -- New car smell, no haggling. Wax and wick come standard. This candle smells more like the soft leather seats in a shiny new Benz than the vinyl dashboard of a new Kia. - in de garage zetten / wagen met voorruitverwarming kopen / standverwarming plaatsen ... en als dat niet gaat - deken over de voorruit leggen - krabben - heater (zijn hiervoor te krijgen) in de wagen zetten - water erover kappen .. maar daar zou ik toch mee opletten. Afhankelijk van temperatuur glas / water heb ik toch al eens gehoord, dat de ruit zou kunnen barsten. [/TD] [/TR] [/TABLE] Quote
Jupke 11.083 Geplaatst: 16 november 2011 Geplaatst: 16 november 2011 Dat zou bij mij al niet werken, 30 minuten voor vertrek lig ik meestal nog in mijn nest Idd . Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 16 november 2011 Geplaatst: 16 november 2011 nog iemand zette een 30 minuten voor vertrek een aantal kaarsjes op haar dashboard,.. Man man man, net als je denkt dat je de domste stoot ter wereld gehoord hebt lees je zoiets Die persoon moeten ze toch echt wel uit de maatschappij halen imho. Als die al zo een stoten uithaalt vallen er vroeg of laat doden of gewonden. Quote
tuscani 11.791 Geplaatst: 16 november 2011 Geplaatst: 16 november 2011 lang leve ford en zijn voorruitontdooing. werkt perfect en op 2minuten is je ruit proper. Quote
Cyrano.ak 2.633 Geplaatst: 16 november 2011 Auteur Geplaatst: 16 november 2011 Man man man, net als je denkt dat je de domste stoot ter wereld gehoord hebt lees je zoiets Die persoon moeten ze toch echt wel uit de maatschappij halen imho. Als die al zo een stoten uithaalt vallen er vroeg of laat doden of gewonden. Ze heeft wel het Winter Wonderland pakket van StuBru gewonnen met haar stoten. Ik hoop dat het voor iedereen ook opgevallen was dat ik sprak over "haar" dashboard, niet "zijn" dashboard Quote
Stivo 14 Geplaatst: 16 november 2011 Geplaatst: 16 november 2011 Iets duurdere oplossing...in een warm land gaan wonen Quote
Audi S8 1.734 Geplaatst: 16 november 2011 Geplaatst: 16 november 2011 Dat zou ik enorm weten te waarderen in de winter, spijtig genoeg heb ik dat niet Quote
Beau 3.909 Geplaatst: 16 november 2011 Geplaatst: 16 november 2011 Op dagen zoals vandaag: wachten tot de middag om met uw auto te rijden. 8) Quote
massy 26 Geplaatst: 16 november 2011 Geplaatst: 16 november 2011 Ik volg Tuscani hierin, leve de vooruitontdooiing van Ford. Quote
Yoda007 1.700 Geplaatst: 16 november 2011 Geplaatst: 16 november 2011 ik moet 's nachts vaak weg met de brandweer, en als er een oproep is, dan moet ik pardoes vertrekken (beeper => auto +- 45 seconden). Ik leg in wintertijd dus altijd een dekentje op m'n voorrruit (achter de ruitenwissers)...als ik opgeroepen wordt dan flikker ik dat deken snel op de grond....altijd spannend om te zien of het nog op de straat ligt als ik terug kom Quote
massy 26 Geplaatst: 16 november 2011 Geplaatst: 16 november 2011 Ik gebruik daar een platgevouwen kartonnen doos voor, geklemd onder de ruitenwisser. Oproep => karton vliegt op passagierstoel en kan daar rustig ontdooien ( = vlekken op zetel ) Quote
tuscani 11.791 Geplaatst: 16 november 2011 Geplaatst: 16 november 2011 idd want een deken kan ook vastvriezen aan de ruitenwissers, met alle gevolgen van dien. Quote
Jupke 11.083 Geplaatst: 16 november 2011 Geplaatst: 16 november 2011 Ik rij met de fiets naar het werk - > nooit krabben. 8) Quote
DRIVER-W 1.753 Geplaatst: 16 november 2011 Geplaatst: 16 november 2011 Carport 8) Ik dacht wel dat warm water niet gebruikt mocht worden? Omdat warm water sneller zou aanvriezen(?) dan lauw en omdat de ruit er niet tegen kan(te groot temperatuurverschil ==> kans op barsten) Quote
brjefs 15.468 Geplaatst: 16 november 2011 Geplaatst: 16 november 2011 Ik gebruik de laatste dagen een spuitbus met een bepaald product in, werkt perfect en vriest niet terug aan. Het plezante aan een Alfa is dat de klinken van de voordeuren met van die drukknoppen zijn, en die durven al eens vastvriezen. Het wordt nog vervelender wanneer ook de achterdeuren vast zijn gevroren, heb weinig zin om nog eens door de kofferbak achter het stuur te klimmen Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 16 november 2011 Geplaatst: 16 november 2011 Ik volg Tuscani hierin, leve de vooruitontdooiing van Ford. Ik beaam! Da's het enige wat ik mis uit m'n Galaxy Al moet ik zeggen dat de heating and ventilation unit in m'n zweudse cargo het bijna benadert, voor zover het rond de nul tot max -5 gaat. Eens kouder, doet m'n blazer ook niet veel meer uit. Waar de voorruiverwarming van Ford dannet op z'n best begint te komen! Quote
Jochen 6.085 Geplaatst: 16 november 2011 Geplaatst: 16 november 2011 Carport 8)Ik dacht wel dat warm water niet gebruikt mocht worden? Omdat warm water sneller zou aanvriezen(?) dan lauw en omdat de ruit er niet tegen kan(te groot temperatuurverschil ==> kans op barsten) Gij hebt teveel bij carglass gezeten "ik gooide er een emmer warm water op en KRAK zei de ruit..." Het blijft een merde iig. Dit jaar toch ook zo eens iets aanschaffen om op de ruit te leggen 's nachts Quote
Jochen 6.085 Geplaatst: 16 november 2011 Geplaatst: 16 november 2011 Ik gebruik daar een platgevouwen kartonnen doos voor, geklemd onder de ruitenwisser. Oproep => karton vliegt op passagierstoel en kan daar rustig ontdooien ( = vlekken op zetel ) Why the fuck legt ge dat in de auto? :unknown: Quote
BlackFox 2.079 Geplaatst: 16 november 2011 Geplaatst: 16 november 2011 De MG heeft pas een verwarming Finse sauna is er niks tegen! Ideaal als winterauto! Quote
Jochen 6.085 Geplaatst: 16 november 2011 Geplaatst: 16 november 2011 De MG heeft pas een verwarming Finse sauna is er niks tegen!Ideaal als winterauto! Ironisch Mijn Saab 900 vroeger was ook niet normaal, kon je een kip in braden Quote
Jupke 11.083 Geplaatst: 16 november 2011 Geplaatst: 16 november 2011 Heb je dan voorhuidontdooiing? Thuis en op het werk. :cool: Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.