Ga naar inhoud

Ruiten ijsvrij maken

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wat is volgens jullie de beste manier om je autoruiten ijsvrij te maken?

Ik blijf fan van een krabber, maar duurt natuurlijk altijd wel even.

Koud/lauw water helpt niet altijd want dat vriest terug aan. Net zoals die ontdooi-vloeistof-spuiters...

Vanmorgen op Stubru was er iemand die een gasbrander gebruikte, nog iemand zette een 30 minuten voor vertrek een aantal kaarsjes op haar dashboard,..

Geplaatst:

kaarjes :lolz:

Ik heb deze morgen gewoon een emmer warm water erover gekapt en dan de ruitenwissers op zen snelst gezet en er vroor niets aan..

Geplaatst:

Beste manier is je auto in je garage parkeren :D

Geplaatst:
kaarjes :lolz:

in stijl ...

newcar_votive-2T.jpg

[TABLE]

[TR]

[TD]THE NEW CAR CANDLE -- New car smell, no haggling. Wax and wick come standard. This candle smells more like the soft leather seats in a shiny new Benz than the vinyl dashboard of a new Kia.

- in de garage zetten / wagen met voorruitverwarming kopen / standverwarming plaatsen ... en als dat niet gaat

- deken over de voorruit leggen

- krabben

- heater (zijn hiervoor te krijgen) in de wagen zetten

- water erover kappen .. maar daar zou ik toch mee opletten. Afhankelijk van temperatuur glas / water heb ik toch al eens gehoord, dat de ruit zou kunnen barsten.

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst:
Dat zou bij mij al niet werken, 30 minuten voor vertrek lig ik meestal nog in mijn nest :D

Idd .:lol:

Geplaatst:
nog iemand zette een 30 minuten voor vertrek een aantal kaarsjes op haar dashboard,..

Man man man, net als je denkt dat je de domste stoot ter wereld gehoord hebt lees je zoiets :lolz:

Die persoon moeten ze toch echt wel uit de maatschappij halen imho. Als die al zo een stoten uithaalt vallen er vroeg of laat doden of gewonden.

Geplaatst:

lang leve ford en zijn voorruitontdooing.

werkt perfect en op 2minuten is je ruit proper.

Geplaatst:
Man man man, net als je denkt dat je de domste stoot ter wereld gehoord hebt lees je zoiets :lolz:

Die persoon moeten ze toch echt wel uit de maatschappij halen imho. Als die al zo een stoten uithaalt vallen er vroeg of laat doden of gewonden.

Ze heeft wel het Winter Wonderland pakket van StuBru gewonnen met haar stoten.

Ik hoop dat het voor iedereen ook opgevallen was dat ik sprak over "haar" dashboard, niet "zijn" dashboard ;)

Geplaatst:
Thumb resize.

Dat zou ik enorm weten te waarderen in de winter, spijtig genoeg heb ik dat niet :(

Geplaatst:

Op dagen zoals vandaag: wachten tot de middag om met uw auto te rijden. 8)

Geplaatst:

Ik volg Tuscani hierin, leve de vooruitontdooiing van Ford.

Geplaatst:

ik moet 's nachts vaak weg met de brandweer, en als er een oproep is, dan moet ik pardoes vertrekken (beeper => auto +- 45 seconden).

Ik leg in wintertijd dus altijd een dekentje op m'n voorrruit (achter de ruitenwissers)...als ik opgeroepen wordt dan flikker ik dat deken snel op de grond....altijd spannend om te zien of het nog op de straat ligt als ik terug kom :D

Geplaatst:

Ik gebruik daar een platgevouwen kartonnen doos voor, geklemd onder de ruitenwisser. Oproep => karton vliegt op passagierstoel en kan daar rustig ontdooien ( = vlekken op zetel :))

Geplaatst:

idd want een deken kan ook vastvriezen aan de ruitenwissers, met alle gevolgen van dien.

Geplaatst:

Ik rij met de fiets naar het werk - > nooit krabben. 8)

Geplaatst:

Carport 8)

Ik dacht wel dat warm water niet gebruikt mocht worden? Omdat warm water sneller zou aanvriezen(?) dan lauw en omdat de ruit er niet tegen kan(te groot temperatuurverschil ==> kans op barsten)

Geplaatst:

Ik gebruik de laatste dagen een spuitbus met een bepaald product in, werkt perfect en vriest niet terug aan.

Het plezante aan een Alfa is dat de klinken van de voordeuren met van die drukknoppen zijn, en die durven al eens vastvriezen. Het wordt nog vervelender wanneer ook de achterdeuren vast zijn gevroren, heb weinig zin om nog eens door de kofferbak achter het stuur te klimmen :lol:

Geplaatst:
Ik volg Tuscani hierin, leve de vooruitontdooiing van Ford.

Ik beaam!

Da's het enige wat ik mis uit m'n Galaxy :D

Al moet ik zeggen dat de heating and ventilation unit in m'n zweudse cargo het bijna benadert, voor zover het rond de nul tot max -5 gaat. Eens kouder, doet m'n blazer ook niet veel meer uit. Waar de voorruiverwarming van Ford dannet op z'n best begint te komen!

Geplaatst:
Carport 8)

Ik dacht wel dat warm water niet gebruikt mocht worden? Omdat warm water sneller zou aanvriezen(?) dan lauw en omdat de ruit er niet tegen kan(te groot temperatuurverschil ==> kans op barsten)

Gij hebt teveel bij carglass gezeten :lolz:

"ik gooide er een emmer warm water op en KRAK zei de ruit..."

Het blijft een merde iig. Dit jaar toch ook zo eens iets aanschaffen om op de ruit te leggen 's nachts

Geplaatst:
Ik gebruik daar een platgevouwen kartonnen doos voor, geklemd onder de ruitenwisser. Oproep => karton vliegt op passagierstoel en kan daar rustig ontdooien ( = vlekken op zetel :))

Why the fuck legt ge dat in de auto? :unknown:

Geplaatst:

De MG heeft pas een verwarming :inlove: Finse sauna is er niks tegen!

Ideaal als winterauto!

:(

Geplaatst:
De MG heeft pas een verwarming :inlove: Finse sauna is er niks tegen!

Ideaal als winterauto!

:(

Ironisch :lol:

Mijn Saab 900 vroeger was ook niet normaal, kon je een kip in braden :D

Geplaatst:
Heb je dan voorhuidontdooiing?

Thuis en op het werk. :cool:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in