Audi S8 1.734 Geplaatst: 17 november 2011 Geplaatst: 17 november 2011 Op de voorruit zo'n isothermisch scherm, that's it. Quote
kaiser 11 Geplaatst: 17 november 2011 Geplaatst: 17 november 2011 Hier ook meestal zo'n spuitbus, wel met een trekker het water er af doen nadien, bijna verongelukt dinsdag door dit niet te doen :$ Wel laat ik de wagen nooit draaien tijdens ik dit doe.. altijd het gevoel dat het motorblok dat niet graag heeft, starten en wegrijden dus. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 17 november 2011 Geplaatst: 17 november 2011 Vorige winter ook zo een spuitbus geprobeerd. De laag ijs was echter zo dik dat dat gewoon voor geen meter ging. En wat kaiser zegt heb ik ook al voorgehad. Alles lijkt vrij, je vertrekt en BAM 10 meter verder je venster vol met van die "bloemen" en je ziet niks meer. Quote
Dax1994 10 Geplaatst: 27 november 2011 Geplaatst: 27 november 2011 mijn vader vult gewoon als het erg vriest, een gieter met warm water en giet deze over de ruiten heen, en dat in combinatie met eerst te krabben werkt deze methode altijd. Op de voorruit legt hij soms ook een stuk karton. Quote
Carlito 6.297 Geplaatst: 27 november 2011 Geplaatst: 27 november 2011 Das ongeveer de slechste manier om je ruiten ijsvrij te maken als het vriest. Maar het werkt wel Quote
Kakker Scheef 2.512 Geplaatst: 27 november 2011 Geplaatst: 27 november 2011 Als je eerst krabt is er toch niets meer weg te gieten met warm water? Wist je trouwens dat warm water sneller bevriest dan water op kamertemperatuur? Als het echt hard vriest heeft je vader al terug ijskristallen op zijn ruit vooraleer hij zijn gieter heeft weggezet en ingestapt is. Quote
Gast wooter Geplaatst: 6 december 2011 Geplaatst: 6 december 2011 ik moet 's nachts vaak weg met de brandweer, en als er een oproep is, dan moet ik pardoes vertrekken (beeper => auto +- 45 seconden).Ik leg in wintertijd dus altijd een dekentje op m'n voorrruit (achter de ruitenwissers)...als ik opgeroepen wordt dan flikker ik dat deken snel op de grond....altijd spannend om te zien of het nog op de straat ligt als ik terug kom In de tijd dat ik nog als persmuskiet 's nachts uit de veren schoot voor andermans leed, had ik mijn kar in de garage staan + een koelwaterverwarming. Altijd omgevingstemperatuur + 50° als motortemperatuur. Quote
Kakker Scheef 2.512 Geplaatst: 6 december 2011 Geplaatst: 6 december 2011 Had je ook iets voor de olie? Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 6 december 2011 Geplaatst: 6 december 2011 Had je ook iets voor de olie? Quote
MMVV 280 Geplaatst: 7 december 2011 Geplaatst: 7 december 2011 De leukste AM-momenten zijn toch na 01.00uur hé... Quote
Riskitalltowin 3.293 Geplaatst: 7 december 2011 Geplaatst: 7 december 2011 Starten, chauffage up en terug naar binnen voor ofwel een koffie (niet zo hard gevroren) of een douchke (hard gevroren). Quote
BlackFox 2.079 Geplaatst: 14 december 2011 Geplaatst: 14 december 2011 Niet iedereen zijn auto staat op straat! Quote
BlackFox 2.079 Geplaatst: 14 december 2011 Geplaatst: 14 december 2011 Als hij binnen staat, moet je de ruiten toch niet ijsvrij maken? En wat als hij gewoon buiten op een oprit staat? Hier staan 3 van de 4 auto's en een aanhangwagen in de garage. Die aanhangwagen is waardevoller dan de BMW, dus die mag binnen staan blijkbaar Kortom, BMW staat buiten en ik moet weldegelijk de ruiten ijsvrij maken. Maar ik kan ook de motor laten draaien zonder dat 'ie gestolen zal worden! (en niet enkel omdat niemand dat WILT stelen ) Quote
BlackFox 2.079 Geplaatst: 14 december 2011 Geplaatst: 14 december 2011 Ja, maar dan moeten eerst door een (gesloten) poort. En hij staat achter het huis, waardoor ze hem in principe niet snel zullen zien staan. Quote
Ceke 2.729 Geplaatst: 14 december 2011 Geplaatst: 14 december 2011 Mijn ma heeft 4 krassen op de voorruit getrokken door niet op te letten tijdens het ijsvrij maken Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.