Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
4 minuten geleden, PJH zei:

Het hoort erbij imo en je weet dat het zo is als je er gaat wonen. We hebben gewoon allemaal ons favoriete tijdverdrijf en daar hoort soms hinder bij voor anderen. De buren van ons vliegveld haten zweefvliegtuigen want we "kijken in hun tuin als we cirkelen", ik haat het voetbalveld hier een eind verder omdat ze soms roepen, skiërs verpesten alles in het seizoen volgens de locals, in Zolder zijn kwaad op het circuit, mijn buurman haat wielrenners, ... we kunnen ons best doen om rekening te houden met elkaar maar dat moet van twee kanten komen. 

Dat weet je inderdaad. Maar, neem nu in de Eifel, (heel) vroeger was dat op een 'goed weer zondag' af en toe dat er eens iets luid passeerde. Op een gegeven moment was dat een sliert aan luidruchtige dingen, zowel moto's als auto's. Als je gans de dag jankende dingen moet aanhoren, ik weet het niet. Ik heb er persoonlijk geen probleem mee, maar ik kan wel begrijpen dat het enorm storend kan zijn voor bepaalde mensen. Het probleem is dat we met teveel mensen op een te kleine plaats leven en dat we allemaal dat zalige stukje natuur, of die zalige wegen, paadjes (on- en offroad) opeisen voor onze hobby. Is dat nu als fietser, motard, autobestuurder of als wandelaar/natuurliefhebber. Elke groep denkt het juiste te doen en de rest moet het maar tolereren of verdragen. Spijtig genoeg werkt het zo niet. En dan komen er regels... 

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Veel is idd. terug te brengen tot het probleem van te veel volk op een te kleine oppervlakte. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 minuut geleden, Fr79 zei:

Veel is idd. terug te brengen tot het probleem van te veel volk op een te kleine oppervlakte. 

Dus, we schaffen tractiecontrole, airbags en ESP af. En dan allemaal in een Tesla ❤️ 

Geplaatst:
15 uren geleden, PJH zei:

Het hoort erbij imo en je weet dat het zo is als je er gaat wonen. We hebben gewoon allemaal ons favoriete tijdverdrijf en daar hoort soms hinder bij voor anderen. De buren van ons vliegveld haten zweefvliegtuigen want we "kijken in hun tuin als we cirkelen", ik haat het voetbalveld hier een eind verder omdat ze soms roepen, skiërs verpesten alles in het seizoen volgens de locals, in Zolder zijn kwaad op het circuit, mijn buurman haat wielrenners, ... we kunnen ons best doen om rekening te houden met elkaar maar dat moet van twee kanten komen. 

Mooi verwoord! Verzuurd Vlaanderen... we verdragen niks meer

Geplaatst:
17 uren geleden, PJH zei:

Het hoort erbij imo en je weet dat het zo is als je er gaat wonen. 

Goh, 

- velen, pakt 90%; die wonen daar omdat ze er al generaties in de familie wonen

- evolutie van 'roadtrips' sinds google maps en navi in de auto's EN organisatie sinds 2010 is imho gigantisch

- er zijn genoeg bergpassen waar er weinig volk woont, of zelfs geen; maar om occasionele bestuurders dat besef te doen krijgen en dus 'niet onnozel/onnodig trompet te spelen op dichter bevolkte plekken'; ja, dat is utopisch

Geplaatst:
17 hours ago, Jantes said:

Dat weet je inderdaad. Maar, neem nu in de Eifel, (heel) vroeger was dat op een 'goed weer zondag' af en toe dat er eens iets luid passeerde. Op een gegeven moment was dat een sliert aan luidruchtige dingen, zowel moto's als auto's. Als je gans de dag jankende dingen moet aanhoren, ik weet het niet. Ik heb er persoonlijk geen probleem mee, maar ik kan wel begrijpen dat het enorm storend kan zijn voor bepaalde mensen. Het probleem is dat we met teveel mensen op een te kleine plaats leven en dat we allemaal dat zalige stukje natuur, of die zalige wegen, paadjes (on- en offroad) opeisen voor onze hobby. Is dat nu als fietser, motard, autobestuurder of als wandelaar/natuurliefhebber. Elke groep denkt het juiste te doen en de rest moet het maar tolereren of verdragen. Spijtig genoeg werkt het zo niet. En dan komen er regels... 

Ze hebben daar al jaren lang wegen afgesloten voor motards in het weekend, omwille van die overlast.

Geplaatst:
17 hours ago, PJH said:

Dat is allemaal nog niks, maar ik heb een kleuter- en lagere school hier 200 meter verder. Daar maken ze 4 keer per dag lawaai tijdens de speeltijd/ochtend/middagpauze :D 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
2 uren geleden, Maxime S zei:

we verdragen niks meer

Zei hij al bosduif schietend :D 

• Grappig 1
Geplaatst:
1 uur terug, ir_fuel zei:

Ze hebben daar al jaren lang wegen afgesloten voor motards in het weekend, omwille van die overlast.

Weet ik. Laatste keer was ik er in 2012 met de moto, toen stonden er ook al bij bepaalde wegen van die verbodsborden voor moto's. Nog achtervolgd geweest door een anonieme Polizei op een BMW RT. Die kerel had alles gefilmd, en wij maar voorbij steken over volle lijnen, te snel, enz... . Hij heeft gehouden op 70 euro boete. Sindsdien blijf ik er weg, niks meer te beleven ginder, dan is bijvoorbeeld Frankrijk veel beter. 

Geplaatst:
2 uren geleden, Polygoon zei:

Zei hij al bosduif schietend :D 

zo lang ze niet kakken, schiet ik ze niet :D

Los daarvan: dat is wel efficiënt gebleken. die duiven communiceren op één of andere manier met elkaar en weten nu dat er no-fly zone is boven mijn binnenkoer :D Heb daar eigenlijk al een ganse tijd geen last meer van!

• Vind ik leuk 2
  • Grappig 2
Geplaatst:
Op 29/10/2025 om 13:29, Fr79 zei:

Toevallig dit weekend nog van iemand gehoord die ergens in de Limburg een GAS-boete had gekregen voor geluidsoverlast met zijn Stelvio QV met stock uitlaat, niet eens de optionele (en ook CEE gekeurde) Akra.

De slinger is toch wat aan het doorschieten me dunkt. Straks alleen nog space ship EV geluidjes toegelaten.

Pff, Limburg.

Op welke basis dan, willekeur of een dB-meting?

Geplaatst:
Op 30/10/2025 om 17:11, PJH zei:

Ik denk dat dat van Zolder toch niet correct is, of gelinkt aan enkelingen, wij wonen ook vlak langs het circuit (de wijk achter de 2 chicanes) en in deze wijk is er denk ik geen enkel huishouden dat iets tegen het circuit heeft, en zo moet het ook.  Ons huis is het oudste in de straat en is gebouwd toen het circuit er al was, (en toen was het met het geluid nog wel wat feller dan nu 🙂) dus iedereen weet waar ze aan beginnen als ze hier komen wonen.  Hier wonen vooral heel veel liefhebbers, (getuige ook de vele liefhebbersautos van de mensen hier M4 CSL cabrio, DB9, Viper, 993, GR Yaris, X3M, Ghibli, Panamera, enz)

Als er op het circuit wat georganiseerd wordt, bvb enkele maanden geleden toen hun toekomstvisie werd voorgesteld, is iedereen daar en wordt er vooral plezier gemaakt en (veel) gedronken, niet geklaagd of ruzie gestookt.  Onze buren zijn de oudste bewoners in de straat en hebben al geweldige verhalen verteld over hoe de F1 auto's vroeger gewoon hier in de straat stonden en de teams gewoon bij de mensen binnen zaten.  Ik denk dat de eerste de beste die met een petitie rond gaat hier in de wijk, van een kale reis gaat thuis komen.

Moet trouwens ook zeggen dat het circuit ook echt hun best doet voor de buren, door de wijken "circuitbezoekervrij" te houden.  Ze werken samen met heel veel vrijwilligers om alles in goede banen te lijden en die mensen doen dat met de glimlach in weer en wind.  Chapeau.

• Vind ik leuk 9
Geplaatst:

Het gaat maar om die enkeling, maar ook die kan behoorlijk dwars zitten.

www.heusden-zolder.eu/nieuwe-klacht-tegen-circuit-zolder.aspx

www.hln.be/heusden-zolder/als-ze-dit-doordrijven-kan-dat-het-einde-van-het-circuit-van-zolder-betekenen-autoliefhebbers-en-buren-voeren-actie-tegen-protest-van-twee-buurtbewoners~af3357e4/

www.autosport.be/news/circuit-zolder-is-ok.html

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

3 huishoudens in 2009 en 2 in 2023.... dat zou direct onontvankelijk moeten verklaard worden!  

Ik hoop dat als je gelezen hebt wat ik schreef dat er voor elke zure mens er veel meer "zoete" mensen zijn hier in Zolder 🙂 

Geplaatst:
50 minuten geleden, berengun zei:

Ik hoop dat als je gelezen hebt wat ik schreef dat er voor elke zure mens er veel meer "zoete" mensen zijn hier in Zolder 🙂 

.. daarom ook link 2, waar buurtbewoners opkomen voor het circuit.

Mijn vrees blijft echter toch, dat Zolder aanstuurt op een geluidsvrije accomodatie, die gericht is op fietsen en elektrische "autosport".

Nu goed; mogelijks komen we komend jaar op de 24U nog wat extra herrie maken, als onze sponsor een nieuwe GT4 koopt.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
9 uren geleden, Jeroen_M5 zei:

Pff, Limburg.

Op welke basis dan, willekeur of een dB-meting?

Zal het nog eens navragen, weet enkel dat het in Maasmechelen was op de terugweg van de shopping. Het was geen politie maar een GAS-ambtenaar. 

Geplaatst:

Je wil niet weten hoeveel Johnnies hier in Maasmekka liggen rondrijden met zo'n luide uitlaten, en dan vooral rond de Village en de Pauwengraaf.  

Geplaatst:
On 11/1/2025 at 10:32 AM, berengun said:

Ik denk dat dat van Zolder toch niet correct is, of gelinkt aan enkelingen, wij wonen ook vlak langs het circuit (de wijk achter de 2 chicanes) en in deze wijk is er denk ik geen enkel huishouden dat iets tegen het circuit heeft, en zo moet het ook.  Ons huis is het oudste in de straat en is gebouwd toen het circuit er al was, (en toen was het met het geluid nog wel wat feller dan nu 🙂) dus iedereen weet waar ze aan beginnen als ze hier komen wonen.  Hier wonen vooral heel veel liefhebbers, (getuige ook de vele liefhebbersautos van de mensen hier M4 CSL cabrio, DB9, Viper, 993, GR Yaris, X3M, Ghibli, Panamera, enz)

Als er op het circuit wat georganiseerd wordt, bvb enkele maanden geleden toen hun toekomstvisie werd voorgesteld, is iedereen daar en wordt er vooral plezier gemaakt en (veel) gedronken, niet geklaagd of ruzie gestookt.  Onze buren zijn de oudste bewoners in de straat en hebben al geweldige verhalen verteld over hoe de F1 auto's vroeger gewoon hier in de straat stonden en de teams gewoon bij de mensen binnen zaten.  Ik denk dat de eerste de beste die met een petitie rond gaat hier in de wijk, van een kale reis gaat thuis komen.

Moet trouwens ook zeggen dat het circuit ook echt hun best doet voor de buren, door de wijken "circuitbezoekervrij" te houden.  Ze werken samen met heel veel vrijwilligers om alles in goede banen te lijden en die mensen doen dat met de glimlach in weer en wind.  Chapeau.

Het zijn anders wel die enkelingen die gezorgd hebben voor absurde db restricties op het circuit, helaas.

Geplaatst:

Zat de vader van de gebroeders Vanthoor daar - ironisch genoeg - ook niet voor iets tussen? 

Geplaatst:

Die zijn daar toch weg? Hun huis stond vorig jaar te koop, dacht ik. (Sterrenwacht iirc)

Geplaatst:
38 minuten geleden, gTa zei:

Die zijn daar toch weg? Hun huis stond vorig jaar te koop, dacht ik. (Sterrenwacht iirc)

Staat al een paar jaar te koop, maar volgens mij is het nog niet verkocht geraakt.

Zal het lawaai zijn 🫣😅

Geplaatst:

Edit: misschien stoppen met offtopic gaan, 992.2 it is :D 

Geplaatst:
Op 10/9/2025 om 16:07, gTa zei:

Ik vraag me af waarom de topsnelheid van 330 km/u (992.1 turbo S) naar 322 km/u (992.2 turbo S) is gezakt. Oké, de motor zakt in vermogen van 650 naar 640 pk en als de electro-shizzle niks meer bijdraagt aan die snelheden, zit je effectief met minder piekvermogen (nodig voor v/max). Maar kan 10 pk verlies effectief 8 km/u verschil maken?

Op 30/9/2025 om 23:56, Mich zei:

Ligt inderdaad niet aan het vermogen, die curve gaat zwaar exponentieel 

misschien die electro-dingen die ergens een extra wrijving id aandrijflijn brengen? Iets meer Aero voor stabiliteit? Rolweerstand? Boite verhoudingen? Diff ratio? … kan aan vanalles liggen eigenlijk 

Het blijkt dus - nogal atypisch voor Porsche - om doodeenvoudige elektronische limitering te gaan. Is gewoon een ingebakken v/max limiet.

Geplaatst:

Is het toeval dat de vmax nu op 200 mph ligt?

• 2 maanden later...
Geplaatst:

Moest ik vandaag een 992.2 Carrera willen kopen, dan zou ik deze S verkiezen boven de GTS. Ik heb de GTS gereden, en vond 'm sterieler aanvoelen dan de S die ik gehad heb, omdat door de elektrificatie de poweropbouw veel lineairder is geworden. Nog een storend element was de sound van die GTS, die bijna niet meer klinkt als een 'flat 6', en de ganse tijd wordt vervalst door de luidsprekers. 

Als ik dan dit filmpje kijk, en ik merk dat de sound nog steeds is zoals bij mijn S, maar dat 'm nu de turbo's heeft van GTS, en 'm dus nog brutaler gaat zijn van karakter, en dat in dit filmpje ze deze S van 0-60 mph krijgen in 2,8 seconde... 

Dan heb ik ook nog eens gelezen dat die hybride turbo last heeft van lang in de zon te staan, en dat je miserie hebt moest de batterij leeg geraken. Neen, zo old skool mogelijk nu het nog kan, dus mijn keuze zou zonder enige twijfel deze Carrera S zijn. En je kan zelfs de nieuwe kuipstoelen configureren. 😍

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid