William Blake 2.844 Geplaatst: 17 februari 2025 Geplaatst: 17 februari 2025 Op 13/2/2025 om 17:07, Naish zei: Voor mij zelfs een groot nadeel aan de turbo dat die 4wd is... heb recent nog met de standaard 992 Turbo redelijk wat rondjes op Portimao geknald en ik was echt verbaasd hoe goed dat roteert met de AWD die quasi al het koppel naar achter sluist nee zeker geen nadeel imho + machtig gevoel als je vroeg op uw gas gaat en de wagen 'trekt' zich uit bochten... waanzinnig ding gewoon 1 Quote
Naish 9.595 Geplaatst: 17 februari 2025 Geplaatst: 17 februari 2025 ik trek de efficientie van 4WD niet in twijfel hoor, maar ja het is zoiets als PDK vs Manueel zeker. Ieder zijn ding... Maar ik reed mijn 2s dagelijks en heb nooit gehad dat ik dacht, goh 4wd was nu beter geweest. Ik zeg niet als je in zwitserland woont of zo hé. De M3T rij ik nu 75% van de tijd in RWD eerlijk gezegd... Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 24 februari 2025 Geplaatst: 24 februari 2025 Op 17/2/2025 om 13:48, Naish zei: ik trek de efficientie van 4WD niet in twijfel hoor, maar ja het is zoiets als PDK vs Manueel zeker. Ieder zijn ding... Maar ik reed mijn 2s dagelijks en heb nooit gehad dat ik dacht, goh 4wd was nu beter geweest. Ik zeg niet als je in zwitserland woont of zo hé. De M3T rij ik nu 75% van de tijd in RWD eerlijk gezegd... In Zwitserland woont 85% van de bevolking ook niet echt in de bergen, he Maar ik ben het hier met u eens. AWD is ok als wegrijhulp. Maar om er echt een wegliggingsvoordeel uit te halen... Zet een 911 dwars en het schuift voor uw AWD is wakker geworden. Eigenlijk heeft geen enkele auto voor de weg dat echt. Dit werk in rallywagens waar het systeem daarvoor is afgesteld. Enige auto waar ik ooit mee reed en die je echt uit een bocht sleurde, was de Mitsubishi Evo. Zelfs de Impreza deed het niet. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 24 februari 2025 Geplaatst: 24 februari 2025 14 uren geleden, SpeedExceed zei: Misschien een zot gedacht... maar als ze dan toch allemaal wagens willen maken die meer passen bij de tijdsgeest (niet alleen Porsche, maar idereen), ipv alleen maar kleinere en sterielere motoren te maken die almaar sneller gaan... zouden ze niet beter minder krachtige motoren/autos maken die trager zijn maar meer sensaties bieden bij lage snelheden (zodat je ook niet geneigd ben snel te gaan rijden)? Bovendien kan je die dan zuiniger en betrouwbaarder maken. => minder onderdelen die moeten geproduceerd worden. 2 Quote
Jeroen_M5 1.933 Geplaatst: 24 februari 2025 Geplaatst: 24 februari 2025 42 minuten geleden, The Swede zei: Misschien een zot gedacht... maar als ze dan toch allemaal wagens willen maken die meer passen bij de tijdsgeest (niet alleen Porsche, maar idereen), ipv alleen maar kleinere en sterielere motoren te maken die almaar sneller gaan... zouden ze niet beter minder krachtige motoren/autos maken die trager zijn maar meer sensaties bieden bij lage snelheden (zodat je ook niet geneigd ben snel te gaan rijden)? Bovendien kan je die dan zuiniger en betrouwbaarder maken. => minder onderdelen die moeten geproduceerd worden. Soms zeg je zinnige dingen. Het probleem hier is dat de markt dat niet wil, of men denkt alleszins dat de markt dat niet wil. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 24 februari 2025 Geplaatst: 24 februari 2025 17 minuten geleden, Jeroen_M5 zei: Soms zeg je zinnige dingen. Het probleem hier is dat de markt dat niet wil, of men denkt alleszins dat de markt dat niet wil. Je wilt ook niet dat de 911 de boxster gaat kannibaliseren. De 911 is haute gamme en moet ook die status bewaken. De boxster maakt wel de spreidstand van "instapper" met de 2.0l tot pure sportwagen, de GT4 RS. Waarom zou je dat bij de 911 dan ook doen? Waarom zou je die wauw factor onderuit halen? Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 24 februari 2025 Geplaatst: 24 februari 2025 18 minuten geleden, Jeroen_M5 zei: Soms zeg je zinnige dingen. Het probleem hier is dat de markt dat niet wil, of men denkt alleszins dat de markt dat niet wil. Niet enkel "hier", maar overal. Je krijgt aan een gewoon klant niet wijsgemaakt dat zijn 911 nu maar in 5,5 of 5,8 seconden naar 100km/u gaat terwijl een BMW diesel of Skoda EV sneller optrekt... En dat terwijl ik geen enkele clown op de Vlaamse wegen ook maar 50% van het potentieel van zijn auto zie gebruiken. Men kan CO2 en verbruik aanvoeren, maar met de huidige stand van technologie, ben ik zeker dat ze een erg efficiente 3,0L atmo kunnen maken met 300pk. Er is ook het "koppel"... maar opnieuw, wie gebruikt dat echt? Vooral met 95% van de wagens die nu uitgerust zijn met een 8 of 9-traps automaat waardoor je niet eens weet of je het koppel nu gebruikt of niet. De groene jongens, sosses en andere zuurpruimen en moraalridders zullen uiteraard op hun achterste poten staan, evenals de autofans die hun sportwagen vooral kopen voor het imago. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 24 februari 2025 Geplaatst: 24 februari 2025 3 minuten geleden, Tjeu zei: Je wilt ook niet dat de 911 de boxster gaat kannibaliseren. De 911 is haute gamme en moet ook die status bewaken. De boxster maakt wel de spreidstand van "instapper" met de 2.0l tot pure sportwagen, de GT4 RS. Waarom zou je dat bij de 911 dan ook doen? Waarom zou je die wauw factor onderuit halen? 1. De Boxster is nu ook al die verkeerde weg ingeslagen. Je kan de Boxster zoals destijds weer gewoon met een 2,5 boxer uitrusten. Met 220 of 240 pk heb je daar meer dan genoeg in. 2. Het is nu niet omdat je die turbo uit de standaard 911 haalt, dat de "wow factor" weg is. Stel een deftige 3,0 of 3,2 erin en je hebt zonder twijfel een Porsche die naam waardig. Dat had bvb al goed gepast in de 911 T. Quote
msxx 7.865 Geplaatst: 24 februari 2025 Geplaatst: 24 februari 2025 24 minuten geleden, Tjeu zei: Je wilt ook niet dat de 911 de boxster gaat kannibaliseren. De 911 is haute gamme en moet ook die status bewaken. De boxster maakt wel de spreidstand van "instapper" met de 2.0l tot pure sportwagen, de GT4 RS. Waarom zou je dat bij de 911 dan ook doen? Waarom zou je die wauw factor onderuit halen? 13 minuten geleden, The Swede zei: 1. De Boxster is nu ook al die verkeerde weg ingeslagen. Je kan de Boxster zoals destijds weer gewoon met een 2,5 boxer uitrusten. Met 220 of 240 pk heb je daar meer dan genoeg in. 2. Het is nu niet omdat je die turbo uit de standaard 911 haalt, dat de "wow factor" weg is. Stel een deftige 3,0 of 3,2 erin en je hebt zonder twijfel een Porsche die naam waardig. Dat had bvb al goed gepast in de 911 T. Er is geen 718 boxer of Cayman meer met vier cilinders. Die productie is gestopt, althans voor Europa 1 Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 24 februari 2025 Geplaatst: 24 februari 2025 53 minuten geleden, msxx zei: Er is geen 718 boxer of Cayman meer met vier cilinders. Die productie is gestopt, althans voor Europa Mijn opmerking was eerder globaal, niet 'op dit moment'. Al moet ik evenzeer toegeven dat het me ontgaan was dat de gewone versies van de boxster niet meer beschikbaar zijn. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 24 februari 2025 Geplaatst: 24 februari 2025 Hoe komt da? Nieuw model in aankomst? Ik veronderstel dat ze nog steeds een soort basismodel gaan behouden. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 24 februari 2025 Geplaatst: 24 februari 2025 1 uur terug, msxx zei: Er is geen 718 boxer of Cayman meer met vier cilinders. Die productie is gestopt, althans voor Europa Zijn ze bang dat je een Boxster kan hacken en hem tegen een boom laten rijden? Of is dit weer zo een wet-om-mensen-te-kloten die erop gericht is de tuning markt kapot te maken? Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 24 februari 2025 Geplaatst: 24 februari 2025 Een Audi met nog een echt quattro systeem eronder “voel” je dat je wel degelijk met een awd onderweg bent. Ook aan 70 per uur op een gewone weg Quote
flupke73 10.963 Geplaatst: 24 februari 2025 Geplaatst: 24 februari 2025 21 uren geleden, SpeedExceed zei: THE COMPLICATED maar idd, zal wss ivm Euro7 zijn dat ze het met dat mini-hybride-systeem proberen 1 Quote
SpeedExceed 262 Geplaatst: 2 juni 2025 Geplaatst: 2 juni 2025 Deze Targa stond afgelopen weekend geparkeerd aan ons hotel in IT. Vond het een zeer mooie wagen en ging eens online kijken om te speccen, blijkt de 992.2 Targa enkel als GTS te bestaan ? Weg smaak dus. Erg jammer. Quote
Naish 9.595 Geplaatst: 2 juni 2025 Geplaatst: 2 juni 2025 Nog erger is dat de targa enkel in 4wd kan 1 Quote
SpeedExceed 262 Geplaatst: 2 juni 2025 Geplaatst: 2 juni 2025 2 uren geleden, toere zei: Geen GTS liefhebber?? GTS is voor mij te kermisachtig… liever een 4S of Turbo 1 Quote
SpeedExceed 262 Geplaatst: 2 juni 2025 Geplaatst: 2 juni 2025 2 uren geleden, Naish zei: Nog erger is dat de targa enkel in 4wd kan Ik begrijp uw ondertoon Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 4 juni 2025 Geplaatst: 4 juni 2025 Op 2/6/2025 om 17:17, SpeedExceed zei: Deze Targa stond afgelopen weekend geparkeerd aan ons hotel in IT. Vond het een zeer mooie wagen en ging eens online kijken om te speccen, blijkt de 992.2 Targa enkel als GTS te bestaan ? Weg smaak dus. Erg jammer. Zal wel nog komen als 4S, vermoedelijk. Plus: je kan de GTS ook redelijk richting "gewone" speccen, ik dacht dat de beugel in alu-kleur te krijgen is, net zoals "gewone" (niet-zwarte) velgen, etc. Quote
SpeedExceed 262 Geplaatst: 4 juni 2025 Geplaatst: 4 juni 2025 5 minuten geleden, gTa zei: Zal wel nog komen als 4S, vermoedelijk. Plus: je kan de GTS ook redelijk richting "gewone" speccen, ik dacht dat de beugel in alu-kleur te krijgen is, net zoals "gewone" (niet-zwarte) velgen, etc. spec hem gerust eens in een klassieke uitvoering Quote
Challazer 4.469 Geplaatst: 4 juni 2025 Geplaatst: 4 juni 2025 4 minuten geleden, SpeedExceed zei: spec hem gerust eens in een klassieke uitvoering https://porsche-code.com/PTHR8WB7 Zo zou hij mogen komen tbh. Prijs is wel geschift, das los 70k meer dan de 991.1 targa GTS 2 Quote
SpeedExceed 262 Geplaatst: 4 juni 2025 Geplaatst: 4 juni 2025 https://porsche-code.com/PTYUG3C1 1 Quote
SpeedExceed 262 Geplaatst: 4 juni 2025 Geplaatst: 4 juni 2025 6 minuten geleden, Challazer zei: https://porsche-code.com/PTHR8WB7 Zo zou hij mogen komen tbh. Prijs is wel geschift, das los 70k meer dan de 991.1 targa GTS Ook heel knap, hier zeker ook fan van het blauwe leder. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.