Ga naar inhoud

2025 F70 BMW 1 Reeks

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Minder PK, maar meer uitlaten én meer markeringen op het stuur. 't Komt van hetzelfde schap als de X1 M35i xDrive. 

Geplaatst:

Het interieur is knap, maar de buitenkant doet me niks, en deze facelift verandert niets aan dat gevoel. De tijd van de mooie en leuke BMW 1 is voorbij.

Geplaatst:
37 minuten geleden, Maaher zei:

Minder PK, maar meer uitlaten én meer markeringen op het stuur. 't Komt van hetzelfde schap als de X1 M35i xDrive. 

image.jpeg.3679eaface0a095eba76e2d279fd5d3f.jpeg

Geplaatst:

TWINPOWER FTW!

Geplaatst:

Ik ben wel echt benieuwd naar de redenen om een stap(je) terug te zetten.
Zou het zo nauw steken met de emissies?
Want daar zou ik juist denken dat het voordelig is om meer koppel te hebben vooraan in je toerenbereik...

Geplaatst:

Ze willen de ice uitfaseren, door het pk verschil groter te maken. Als je langs alle kanten voorbij gestoken gaat worden door ev´s, koop je geen zware benzine meer.  Want tegenwoordig zijn alle ev´s stoplichtsprinters. De leaserijders worden nog asocialer/marginaler zo. ( eerst was het van " het is mijne wagen niet,dus het deert niet. Nu is het " de mijne is sneller" )

:D

Geplaatst:

120d ook 27pk minder en 120i is nu een 3cyl :D

Geplaatst:
1 uur geleden, tuscani zei:

Ze willen de ice uitfaseren, door het pk verschil groter te maken. Als je langs alle kanten voorbij gestoken gaat worden door ev´s, koop je geen zware benzine meer.  Want tegenwoordig zijn alle ev´s stoplichtsprinters. De leaserijders worden nog asocialer/marginaler zo. ( eerst was het van " het is mijne wagen niet,dus het deert niet. Nu is het " de mijne is sneller" )

Nog geen één die gewonnen is tegen mij.  Die stoppen meestal wel rond de 200kmu :D

Echte stoplichtsprintjes zie je ook niet zo vaak (hier toch niet), meestal zijn het opritsprintjes.

Geplaatst:
22 uren geleden, Tommie zei:

Ooit ook verguisd hoor, na de E87. 

De prefacelift, akkoord. De facelift niet, daar heeft BMW net op verzoek van véél klanten (durf ik te wedden) teruggegrepen naar een klassieker design voor de lichten v+a.

Geplaatst:
17 uren geleden, BMWMB zei:

De tijd van de mooie en leuke BMW's is voorbij.

Even je quote gecorrigeerd.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
3 hours ago, Krikkie said:

Nog geen één die gewonnen is tegen mij.  Die stoppen meestal wel rond de 200kmu :D

Je moet dan ook een idioot zijn om 200 km/h te rijden in België. Dan mag je van mij ook "winnen".

Geplaatst:
4 minuten geleden, ir_fuel zei:

Je moet dan ook een idioot zijn om 200 km/h te rijden in België. Dan mag je van mij ook "winnen".

Bwa, even kan dat wel.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
21 uren geleden, JanC zei:

Huh, deze is ook minder krachtig geworden, aparte tendens...
Maar 6 pk, maar ook 50 Nm minder dan de vorige.

Misschien om net onder een bepaalde fiscale grens te zitten in sommige landen? En in plaats van voor dergelijke markten een uitzondering te maken, trekken ze de lijn gewoon door onder het mom van vereenvoudiging.

Geplaatst:

Zou me sterk lijken, als dat al bestaat is het gebaseerd op vermogen, en niet op koppel.
Als ik me niet vergis bestaat dat ook nog maar op een paar plaatsen, en dat zijn niet degene waar BMW wakker zou moeten liggen van de verkoopscijfers. :D 
De 120d is nu blijkbaar gewoon een 118d met milde elektro-ondersteuning.

Geplaatst:

Het zal wel met uitstoot te maken hebben. 

Geplaatst:

Ook dat is bizar trouwens, hier de WLTP-data voor oud en nieuw, hun eigen inschatting is dus dat het verbruik gestegen is.
Wordt die WLTP-testprocedure constant aangepast, of hoe zit dat juist?

Nieuw

"BMW M135 xDrive [1]: Brandstofverbruik gecombineerd WLTP in l/100 km: 8,1 - 7,6; CO2-emissies, gecombineerde WLTP in g/km: 184 - 173
[1] Voorlopige waarden; ontbrekende waarden waren bij redactiesluiting nog niet bekend. De definitieve waarden zullen worden gepubliceerd wanneer deze beschikbaar worden."

Bron: https://www.bmw.be/nl/all-models/m-series/bmw-m-135/bmw-m135.html#technische-gegevens

Oud

"Fuel consumption combined: 7.8 – 7.3 l/100 km [36.2 – 38.7 mpg imp] as per WLTP; CO2 emissions combined: 177 – 167 g/km as per WLTP."

Bron: https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0350572EN/the-bmw-m135i-xdrive:-a-compact-four-cylinder-sporting-powerhouse-with-even-sharper-dynamics?language=en

Geplaatst:
Op 6/6/2024 om 08:43, tuscani zei:

boos GIF by vrt

• 3 maanden later...
Geplaatst:

Denken dat het na de F40 niet slechter kan gaan met de 1-reeks...maar kijk BMW kan het wel. 

De F20 M140i blijft toch de topper in heel de 1-reeks serie. Was mooi en zalig om mee te rijden. 
De F40 was niet lelijk maar verloor al zijn charme door zijn Mini onderstel. Plots licht daar een 4 cilinder dwarsligger in 🤢.
En nu is die nog lelijk geworden ook. 

• 1 jaar later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid