Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zonet gelanceerd!

Vanafprijs 38.000€

0-100: 5.6s dacht ik

Ik vind em wel cool ❤️ 

image.thumb.png.bb56ad2fd4ad3bfa88d4c7862629407d.png

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:

Interieur lijkt me een zéér fijne plek...

Qua exterieur net iets te druk/tuning stijl... Dan zie ik liever een Abarth.

image.png.300dbcdbf9ac52f46550c5e4cff4feeb.png

image.png.8ad03f00b0171811527bf126bad13792.png

image.png.e291dbd0e54948616aaff0f402877208.png

image.png.7e0804f41cad6beefc695f723456e899.png

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Alleen aandrijving op de verkeerde wielen..

Geplaatst:

Lang buiten echt wel zéér tuning... Kruisjes komen wat mij betreft ook iets te vaak terug :D 

image.png.835d59094ef8302aa9f100afda6edc00.png

image.png.40d5ed8f55af3fbfeb64eebd1fbaa342.png

image.png.b2c5eb8c05708e7e2a15ee012603667a.png

image.png.5c6fc8f5e1fe174b9f801278b75a73f9.png

image.png.cc9697858353d3e4a546ed09c81be9dc.png

image.png.6a9d5a537e5ad124e3a7d93b0564cb11.png

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Zalig!

Nu wachten op een tuner die de achterste wielkasten uitklopt naar het Turbo model.

Aangezien hij 4 deuren heeft, lijkt hij me groter te zijn dan een Abarth, Parsifal? (eerder Polo grootte, of zie ik het verkeerd)

Geplaatst:
12 minuten geleden, tuscani zei:

Zalig!

Nu wachten op een tuner die de achterste wielkasten uitklopt naar het Turbo model.

Aangezien hij 4 deuren heeft, lijkt hij me groter te zijn dan een Abarth, Parsifal? (eerder Polo grootte, of zie ik het verkeerd)

Iets groter dan een Abarth, maar kleiner dan een Polo... zit er zo'n beetje tussen. Maar ik gebruikte de vergelijking vooral omdat ze beiden een "verklede stadswagen" zijn.

Geplaatst:
1 minuut geleden, Parsifal zei:

Iets groter dan een Abarth, maar kleiner dan een Polo... zit er zo'n beetje tussen. Maar ik gebruikte de vergelijking vooral omdat ze beiden een "verklede stadswagen" zijn.

ah zo,

Dan gaat mijn voorkeur naar deze. De elektrische Abarth is geen Abarth meer voor mij. Te gelikt en te braaf qua lijn.

Een sportversie van zo'n stadswagentje, mag net zoals vroeger wat overkill zijn. Doet me denken aan oude gti's en gsi's van mijn tijd. Dikkere bumpers, extra lampen, wat spoilers,...

Geplaatst:

Ik vind hem wel top, en vooral: keep it real. 180pk, 38.000 euro, laten we aub terug gaan naar die waardes.

Geplaatst:
2 uren geleden, Rabbit zei:

Ik vind hem wel top, en vooral: keep it real. 180pk, 38.000 euro, laten we aub terug gaan naar die waardes.

Die waardes mogen voor mij nog wel wat lager hoor :D 

Geplaatst:

Ik ging net zeggen, vinden we €38.000 voor zo'n elektrische winkelkar dan teruggaan naar 'the good old days'?  
Dat is toch nog steeds te belachelijk voor woorden. Wie koopt er dat? Leaserijders wellicht niet en masse, en particulieren vermoedelijk nog minder. Als je toch zo gek bent van particulier een EV te kopen heb je voor niet (heel) veel meer pakweg al een Tesla Model 3, wat toch veel meer auto voor zijn geld biedt. 

Ziet er cool uit, dat wel! 

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

leuk autootje, maar 38000 euro voor 180pk in 1500kg is zeker leuk en meer dan genoeg, maar om het nu hothatch te noemen, das toch wel serieus liften op een erfenis, voor mij vooral looks en imago.  Om in perspectief te plaatsen, de A290 weegt 200kg meer dan een Mazda 3 skyactiv x om maar een voorbeeld te nemen.

Maar zeker mooi

Geplaatst:
27 minuten geleden, Alexis zei:

Ik ging net zeggen, vinden we €38.000 voor zo'n elektrische winkelkar dan teruggaan naar 'the good old days'?  
Dat is toch nog steeds te belachelijk voor woorden. Wie koopt er dat? Leaserijders wellicht niet en masse, en particulieren vermoedelijk nog minder. Als je toch zo gek bent van particulier een EV te kopen heb je voor niet (heel) veel meer pakweg al een Tesla Model 3, wat toch veel meer auto voor zijn geld biedt. 

Ziet er cool uit, dat wel! 

Het is nu ook geen basismodel, een R5 start een pak lager. Rationeel gaat een gepimpte winkelkar nooit zijn, wat niet wil zeggen dat ze geen bestaansreden hebben. 

Ik ben wel te vinden voor het concept van een compacte EV en kan deze wel smaken. Een Model3 is te groot om als stadswagen te gebruiken, dus ik zie die vergelijking niet.

Geplaatst:

Vind ik ook. Die vergelijking gaat niet op. Dan hebben een golf, audi A3, mini, 1 reeks ... ook allemaal geen bestaansreden

Geplaatst:

52 kWh blijkbaar.

2 vermogensversies, beide met 300 Nm koppel wel.

Interestingly, though, Alpine is introducing two power variants here: 178bhp or 217bhp. Alpine is targeting up to 236 miles for the lower power model – not brilliant, but not Abarth 500e cack, either – but official figures haven’t yet been homologated.

The lower power variant can sprint to 62mph in 7.4 seconds and tops out at 99mph, with the higher power version clocking in at 6.7 seconds, and reaching a max speed of 106mph. For reference, a Mini Cooper S Electric takes 6.7sec to reach 62mph, while Abarth’s 500e claims a seven-second sprint.

@Rabbit: ik weet dus niet waar je die 5.6s voor 0-100 gehaald hebt?

Op een andere site vind ik 6.4s.

Zo vind ik 'm wel leuk

alpinea290_67.jpg.451f41041546f8410f5ebfda2ddca854.jpg

Geplaatst:
45 minuten geleden, josenjef zei:

Het is nu ook geen basismodel, een R5 start een pak lager. Rationeel gaat een gepimpte winkelkar nooit zijn, wat niet wil zeggen dat ze geen bestaansreden hebben. 

Ik ben wel te vinden voor het concept van een compacte EV en kan deze wel smaken. Een Model3 is te groot om als stadswagen te gebruiken, dus ik zie die vergelijking niet.

image.thumb.png.f3d9f659f7c4a1bc6488a7c37a7574fd.png

Akkoord, 't is goedkoper, maar een koopje kun je het nog steeds niet noemen.  Er komt nog een versie met een kleinere batterij, die gunstiger zou moeten geprijsd zijn.

Geplaatst:

107mph! Echt een hothatch dat

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
35 minuten geleden, PJH zei:

107mph! Echt een hothatch dat

In de stad mag je maar 30!!!!!

Ik lach er nu mee, maar ik zou er ook niet mee op de autostrade gaan als dat echt Abarth vergelijk is. Dat is goed voor stadsritten en wat te zwijnen op secundaire wegen. En dan zal de top van 175km/u wel volstaan. In de Abarth ben ik bij 180km/u indertijd toch gestopt met gas geven op de E40, ik was mijn leven nog niet beu. :D

Geplaatst:

We gaan de janet niet afhangen, hé.

Met een 5 GT Turbo en een 205 GTI stopten we ook niet met gas geven aan 180

• Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
  • Grappig 4
Geplaatst:
1 uur terug, ex-Mooseman zei:

image.thumb.png.f3d9f659f7c4a1bc6488a7c37a7574fd.png

Akkoord, 't is goedkoper, maar een koopje kun je het nog steeds niet noemen.  Er komt nog een versie met een kleinere batterij, die gunstiger zou moeten geprijsd zijn.

52 kwh voor een stadsrakker is veel. Kleinere batterijpakket zou rond de 25k komen, en dat is geen koopje maar tegenover zijn concurrenten toch scherp.

Geplaatst:

Hoe gaat het rijden?

mini SE is echt leuk, hopelijk hebben ze hier ook voor FUN gezorgd

Geplaatst:
20 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

We gaan de janet niet afhangen, hé.

Met een 5 GT Turbo en een 205 GTI stopten we ook niet met gas geven aan 180

Toen zat ons verstand nog tussen ons benen.  :D

Geplaatst:
2 uren geleden, josenjef zei:

Ik zeg niet dat dit geen bestaansreden heeft. Ik kan enkel toejuichen dat ze zo'n coole modellen op de markt brengen! 
Ik reageerde puur op Rabbit zijn comment dat 38k 'keeping it real' is. Ik vind dat veul geld voor zo'n ding :D 

1 uur geleden, -Fred- zei:

Vind ik ook. Die vergelijking gaat niet op. Dan hebben een golf, audi A3, mini, 1 reeks ... ook allemaal geen bestaansreden

Euh... Enkel de Mini bestaat als EV. Jouw vergelijking gaat niet op :D 

Geplaatst:
26 minuten geleden, Alexis zei:

Ik zeg niet dat dit geen bestaansreden heeft. Ik kan enkel toejuichen dat ze zo'n coole modellen op de markt brengen! 
Ik reageerde puur op Rabbit zijn comment dat 38k 'keeping it real' is. Ik vind dat veul geld voor zo'n ding :D  

Ik heb ook altijd zo een reacties op die prijzen, maar dan zag ik onlangs dat een nieuwe Toyota Yaris ook 25k kost 

• Whut?! 1
Geplaatst:

https://www.vroom.be/nl/informatie/alpine-a290-2024-elektrisch-officieel-prijs

4 versies vanaf ongeveer 38.000 euro?

Alpine heeft besloten het gamma van zijn nieuwe A290 rond 4 versies te oriënteren: GT, GT Premium, GT Performance en GTS. De instapversie GT is de meest ‘basic’ uitvoering met slechts 180 pk. Zoals zijn naam aangeeft, is de GT Premium beter uitgerust met mooiere materialen, maar ook deze versie heeft de motor van 180 pk. De GT Performance is dan weer minder goed uitgerust, maar krijgt wel 220 pk. Tenslotte biedt de GTS het beste van twee werelden met zowel 220 pk, een complete uitrusting en hoogwaardige materialen. Helaas kennen we de prijzen van de verschillende Alpine A290’s nog niet, maar de constructeur geeft wel al mee dat het nieuwe model moet beginnen bij ongeveer 38.000 euro.

Geplaatst:
5 uren geleden, kwiekie zei:

52 kWh blijkbaar.

2 vermogensversies, beide met 300 Nm koppel wel.

Interestingly, though, Alpine is introducing two power variants here: 178bhp or 217bhp. Alpine is targeting up to 236 miles for the lower power model – not brilliant, but not Abarth 500e cack, either – but official figures haven’t yet been homologated.

The lower power variant can sprint to 62mph in 7.4 seconds and tops out at 99mph, with the higher power version clocking in at 6.7 seconds, and reaching a max speed of 106mph. For reference, a Mini Cooper S Electric takes 6.7sec to reach 62mph, while Abarth’s 500e claims a seven-second sprint.

@Rabbit: ik weet dus niet waar je die 5.6s voor 0-100 gehaald hebt?

Op een andere site vind ik 6.4s.

Zo vind ik 'm wel leuk

alpinea290_67.jpg.451f41041546f8410f5ebfda2ddca854.jpg

Zal misgehoord hebben  

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid