Gast Geplaatst: 25 augustus 2013 Geplaatst: 25 augustus 2013 ik vraag mij af hoeveel mensen daadwerkelijk de moeite gaan doen om die batterij op te laden Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 25 augustus 2013 Geplaatst: 25 augustus 2013 Hier heb je een punt. Deze Panamera wordt vooral gekocht omwille van de lage CO2, waardoor deze wagen fiscaal interessant wordt. Mijn overbuurman gaat zijn Panamera turbo inruilen voor zo'n E Hybrid. Hij zal heel zeker goedkoper rijden, maar het rijplezier zal verre van hetzelfde zijn. Ik ben op termijn benieuwd naar z'n bevindingen. Quote
Matteus 510 Geplaatst: 26 augustus 2013 Geplaatst: 26 augustus 2013 ik vraag mij af hoeveel mensen daadwerkelijk de moeite gaan doen om die batterij op te laden Hier heb je een punt. Deze Panamera wordt vooral gekocht omwille van de lage CO2, waardoor deze wagen fiscaal interessant wordt. Mijn overbuurman gaat zijn Panamera turbo inruilen voor zo'n E Hybrid. Hij zal heel zeker goedkoper rijden, maar het rijplezier zal verre van hetzelfde zijn. Ik ben op termijn benieuwd naar z'n bevindingen. Dat was een vraag die wij ook aan Porsche Import stelden op de cursus van de E-hybrid. Dat valt dus redelijk mee. Daar wordt effectief naar gepeild, en blijkbaar zijn 8 op de 10 kopers oprecht geïnteresseerd in het concept 'hybride-rijden', en willen dus zeker zo'n laadstation voor thuis, en eventueel de mobiele lader in de auto. Die 71gram zal uiteraard de grootste drijfveer zijn, maar dat belet niet dat mensen 'involved' willen zijn met die technologie. Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 26 augustus 2013 Geplaatst: 26 augustus 2013 Dus, ding laadt zichzelf niet op? Ik zou 'm elektrisch willen rijden, yep. Onzeker of dat accupack lang goed blijft als je dat nooit oplaadt... Verstuurd vanaf mijn HTC One S met Tapatalk 4 Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 26 augustus 2013 Geplaatst: 26 augustus 2013 Netjes. Al eentje live gezien in K, zwart met zwarte 20'' veelspaakskes. Denk wel dat die de groene remklauwen niet meer had, of heb ik miskeken? Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 26 augustus 2013 Geplaatst: 26 augustus 2013 Dan zal het de vorige geweest zijn, stond alleszins hybrid op z'n lont maar 'k was met de velo en niet tegoei kunnen kijken Quote
tato 1.911 Geplaatst: 26 augustus 2013 Geplaatst: 26 augustus 2013 Dan zal het de vorige geweest zijn, stond alleszins hybrid op z'n lont maar 'k was met de velo en niet tegoei kunnen kijken De nieuwe heeft geen hybrid op de poep staan. Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 26 augustus 2013 Geplaatst: 26 augustus 2013 Ik merk concreet dat er echt mensen zijn die daar gefascineerd door zijn en die er een gewoonte van zullen maken om 's avonds als ze thuis komen, de prise in te steken. Dat is de nieuwe trend he. Net zoals je er hier in het bouwtopic vindt die zich zitten te masturberen terwijl ze de EPC waarde van hun te bouwen kot zitten te bekijken in Excel Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 26 augustus 2013 Geplaatst: 26 augustus 2013 Merk je dat trouwens in het rijden of je met zo een hybride onderweg bent? En dan heb ik het niet over motorgeluid ofzo, maar puur het rijden op zich. Quote
Gast Geplaatst: 26 augustus 2013 Geplaatst: 26 augustus 2013 Merk je dat trouwens in het rijden of je met zo een hybride onderweg bent? En dan heb ik het niet over motorgeluid ofzo, maar puur het rijden op zich. jazeker ! deze Panamera rijdt fan-tas-tisch !! Quote
Gast Geplaatst: 26 augustus 2013 Geplaatst: 26 augustus 2013 zelfs beter dan een 520D GT ! zoek nog maar eens een wagen die volgende eigenschappen combineert: -hondslelijk -zuinig op papier -ideaal voor zigeuners en voetballers -totale verloochening van het merk Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 26 augustus 2013 Geplaatst: 26 augustus 2013 zoek nog maar eens een wagen die volgende eigenschappen combineert: -hondslelijk -zuinig op papier -ideaal voor zigeuners en voetballers -totale verloochening van het merk Ik las dus: "ik zoek nog een wagen die volgende eigenschappen combineert" en ik dacht: tiens, een 5 GT! Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 26 augustus 2013 Geplaatst: 26 augustus 2013 Zo'n E-Hybrid boeit me wel als concept. Ik zou dus iedere avond en zelfs overdag hier aan het bedrijf (zonnepanelen) de prise inpluggen. Ik woon op slechts 8km van het bedrijf, dus ik zou heen- en terug al elektrisch kunnen rijden. Als ik de test van Grip bekijk, dan is deze wagen ook zeer zuinig op de snelweg aan constante snelheden. Voor mij zou dit dus de ideale daily zijn Maar... ik zie 4 nadelen: 1. Het prijskaartje. 130k euro is heel veel geld. 2. Slechts 2 zitplaatsen op de achterbank. Het komt bij toch regelmatig voor dat ik een derde persoon meeneem op de achterbank. 3. De kleine kofferruimte. De reiskoffers die ik nu in mijn 530d krijg, krijg ik nooit in deze Panamera. Op vakantie gaan wordt dus praktisch onmogelijk. 4. Z'n grootte in buitenafmetingen. Quote
Carlito 6.325 Geplaatst: 26 augustus 2013 Geplaatst: 26 augustus 2013 Merk je dat trouwens in het rijden of je met zo een hybride onderweg bent? En dan heb ik het niet over motorgeluid ofzo, maar puur het rijden op zich. Als je de BMW F30 335i en ActiveHybrid3 vergelijkt merk je dat echt hard. Die hybrid blijft gewoon doorsleuren. altijd (te)veel koppel ter beschikking. Quote
fiddy 782 Geplaatst: 26 augustus 2013 Geplaatst: 26 augustus 2013 Zo'n E-Hybrid boeit me wel als concept. Ik zou dus iedere avond en zelfs overdag hier aan het bedrijf (zonnepanelen) de prise inpluggen. Ik woon op slechts 8km van het bedrijf, dus ik zou heen- en terug al elektrisch kunnen rijden. Als ik de test van Grip bekijk, dan is deze wagen ook zeer zuinig op de snelweg aan constante snelheden. Voor mij zou dit dus de ideale daily zijn Maar... ik zie 4 nadelen: 1. Het prijskaartje. 130k euro is heel veel geld. 2. Slechts 2 zitplaatsen op de achterbank. Het komt bij toch regelmatig voor dat ik een derde persoon meeneem op de achterbank. 3. De kleine kofferruimte. De reiskoffers die ik nu in mijn 530d krijg, krijg ik nooit in deze Panamera. Op vakantie gaan wordt dus praktisch onmogelijk. 4. Z'n grootte in buitenafmetingen. Even geduld en wachten op de Cayenne E-hybrid? Quote
fiddy 782 Geplaatst: 26 augustus 2013 Geplaatst: 26 augustus 2013 @@Alexanderr of @@Matteus ; ik zie dat een Pana S hybrid 2200kg mag trekken, terwijl een Pana S E-hybrid geen sleepvermogen opgegeven krijgt... klopt dat? En waarom, welk technisch verschil zorgt er voor dat een E-hybrid niets mag trekken? Als dat zelfde gaat opgaan voor een Cayenne E-hybrid zou dat wel redelijk dwaas zijn... Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 26 augustus 2013 Geplaatst: 26 augustus 2013 zijn eco-karren he. Lasten slepen is niet eco. Quote
Gast Geplaatst: 26 augustus 2013 Geplaatst: 26 augustus 2013 deze wagen dient alleen voor als de bus niet meer rijdt Quote
fiddy 782 Geplaatst: 26 augustus 2013 Geplaatst: 26 augustus 2013 zijn eco-karren he. Lasten slepen is niet eco. kan zijn, maar een Panamera S Hybrid is ook een ecokar en kon het wel (althans volgens autoweek). En lasten slepen is niet eco; als ik voor alles wat ik niet in m'n koffer krijg een vrachtwagen moet gaan huren is dat nog minder eco Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 26 augustus 2013 Geplaatst: 26 augustus 2013 Even geduld en wachten op de Cayenne E-hybrid? Neen, een SUV boeit me niet. Quote
Corneel 2.587 Geplaatst: 26 augustus 2013 Geplaatst: 26 augustus 2013 Merk je dat trouwens in het rijden of je met zo een hybride onderweg bent? En dan heb ik het niet over motorgeluid ofzo, maar puur het rijden op zich.Als ik even onze E als referentie mag gebruiken (let wel, geen benzine, maar diesel-hybrid):In negatieve zin valt er niets op. Als je echt wil vitten op details, je voelt telkens een klein schokje als de motor aanslaat bij lage snelheden, maar dat is niet erger dan over een kleine oneffenheid rijden op de weg. In positieve zin valt het des te meer op: als de motor afligt hoor je enkel nog wat banden- en windgeruis (heerlijk hoe stil die auto dan is), de inertie van de dieselmotor is volledig weg (zodra de diesel overpakt levert die vol vermogen, vanuit stilstand zorgt de elektromotor voor een directe aanzet) en je gaat bewust eco-rijden. Zuinig rijden was niet echt aan mijn pa besteed, nu let hij er op om uit te bollen, zoveel mogelijk energie te recupereren al remmend, zover mogelijk elektrisch rijden, ... Daarenboven bij echt hard doorduwen geeft de elektromotor nog een extra boost, soort NOS-effect (als ik het effect mag overdrijven). Qua verbruik: ECE-cyclus wordt (voorlopig?) niet gehaald, zitten nu op 5,7 gemiddeld op de BC (4,1 volgens cyclus). De 18-duimers met achteraan 265-sloffen zullen daar ook wel voor iets tussen zitten (want de cyclus zal wel op de standaard 16-duimers zijn van 225 breed). Volgende wordt terug hybrid, we hopen op een plug-in E-klasse die 200km op batterij kan rijden binnen 4-5 jaar. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.