Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• 3 weken later...
Geplaatst:

Ik vind hem wel iets hebben, ben vooral benieuwd hoe dit rijdt. Moet toch raar zijn om een M5 te zien vertrekken zonder de V8 te horen

Geplaatst:
9 uren geleden, davy zei:

Ik vind hem wel iets hebben, ben vooral benieuwd hoe dit rijdt. Moet toch raar zijn om een M5 te zien vertrekken zonder de V8 te horen

Zelfs met de verbrandingsmotor aan hoor je geen V8 :D

Geplaatst:
1 uur terug, Jan zei:

Zelfs met de verbrandingsmotor aan hoor je geen V8 :D

Dat was bij de vorige 2 generaties ook al zo :D 

Geplaatst:

Vind het geluid wel nog aanvaardbaar. Vooral de bredere wielkassen en de staggered setup doen het model wel goed. Gisteren een nieuwe 5 gezien met kleine wielen en dat was echt een triestig zicht. Enkel jammer van het hoge gewicht.

Geplaatst:

https://www.bmw.de/content/dam/bmw/marketDE/bmw_de/new-vehicles/pricelists/preisliste-bmwm5.pdf.coredownload.pdf

Leergewicht EG: 2510 kg

Das EG-Leergewicht bezieht sich auf ein Fahrzeug mit serienmäßiger Ausstattung und beinhaltet keine Sonderausstattungen. Im Leergewicht sind 90 % Tankfüllung sowie 75 kg für den Fahrer berücksichtigt. Optionale Ausstattungen können das Gewicht des Fahrzeugs, die Nutzlast sowie bei Einfluss auf die Aerodynamik die Höchstgeschwindigkeit verändern.

Van wie kwam de quote "meer pk = sneller rechtdoor, minder gewicht = sneller overal" ?

• Grappig 1
Geplaatst:

Dat is nóg meer dan een Panamera Turbo S E-Hybrid, of een  AMG GT 63 S E-performance...
De vorige M5 Competition (en dan neem ik bewust niet de CS) woog 1940 kg (eveneens EU), 570 kg minder.
Het maximaal toelaatbare gewicht van die laatste was - op 5 kg na - gelijk aan het DIN-leeggewicht van de nieuwe. :lolz: 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ze steken er dan ook 1/3e van een Tesla in, qua aandrijving. Zo een 25kWh battery pack dat weegt al wat.

Geplaatst:

XM tussen 2695 en 2795 kg trouwens, afhankelijk van het model

Geplaatst:

Is er toevallig al geweten hoeveel deze mag trekken? En dan vooral de touring..

Ik lees soms 2.000kg, maar soms ook maar 1.600kg.

Geplaatst:
26 minuten geleden, kefkie zei:

Is er toevallig al geweten hoeveel deze mag trekken? En dan vooral de touring..

Ik lees soms 2.000kg, maar soms ook maar 1.600kg.

Heb je een BE rijbewijs? Zoniet niet veel

• Grappig 3
Geplaatst:
23 uren geleden, Krikkie zei:

Heb je een BE rijbewijs? Zoniet niet veel

:lolz:

Nee moet ik nog halen

• 3 weken later...
Geplaatst:
5 minuten geleden, kefkie zei:

bmw-m5-gelekt-g91-1-1278x1280.jpeg

Helemaal fan van die M5 Touring, alleen zou ik hier wel eerst mee gereden willen hebben voor ik dit zou kopen. Weegt nl. meer als mijn huidige Range Rover Sport SV. Of hij dus heel wendbaar is, betwijfel ik...

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:

Moet eerlijk zijn dat ik hem ook eens goed heb bekeken als mogelijke opvolger voor de Taycan... 

Fiscaal wel interessant beestje moet ik zeggen. Maar ik vind hem vrij lomp en madam vind hem 'te groot'

Geplaatst: (aangepast)
4 minuten geleden, Naish zei:

Moet eerlijk zijn dat ik hem ook eens goed heb bekeken als mogelijke opvolger voor de Taycan... 

Fiscaal wel interessant beestje moet ik zeggen. Maar ik vind hem vrij lomp en madam vind hem 'te groot'

Het fiscale gecombineerd met het feit dat het toch nog een V8 is, maakt mij inderdaad ook warm om toch eens over te schakelen naar een BMW.  

Nogmaals, het rijden zal veel bepalen. Mijn SV is inderdaad ook geen 911 qua rijden/weggedrag, maar dat weet je als je een grote SUV koopt. Een RS6 bv. rijdt veel 'vlotter'. En ik vrees dat dat bij de nieuwe M5 zo niet gaat zijn.

aangepast door SpeedExceed
Geplaatst:
Op 13/8/2024 om 17:51, SpeedExceed zei:

Het fiscale gecombineerd met het feit dat het toch nog een V8 is, maakt mij inderdaad ook warm om toch eens over te schakelen naar een BMW.  

Nogmaals, het rijden zal veel bepalen. Mijn SV is inderdaad ook geen 911 qua rijden/weggedrag, maar dat weet je als je een grote SUV koopt. Een RS6 bv. rijdt veel 'vlotter'. En ik vrees dat dat bij de nieuwe M5 zo niet gaat zijn.

Ik heb toch hogere verwachting van de M5 dan van de RS6 qua rijgedrag.

Geplaatst:
3 uren geleden, Ritsuke zei:

Ik heb toch hogere verwachting van de M5 dan van de RS6 qua rijgedrag.

RS6 Performance is echt wel top

Geplaatst:
Op 13/8/2024 om 16:47, Naish zei:

Een nieuwe M5 fiscaal interessant ? 

LV dan ?

Geplaatst:

Waarom LV? Het is een real hybrid ...

Geplaatst:
Op 13/8/2024 om 16:47, Naish zei:

uw madam moet er toch niet mee rijden? gij koopt toch wat gij wilt en zij heeft hare auto

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid