Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
11 minuten geleden, Naish zei:

Nee, scheelt exact 3k

In TCO is een M5 op vandaag goedkoper dan een M3 en veel goedkoper dan een RS6. Voor de rest zie ik niet veel concurrenten...

Dat verschil in aankoop is nu ook niet onoverkomelijk.

En als ik zie dat je voor een X5 50e al tegen de 120k zit... Dan zou ik het wel weten...

Als je vergelijkt met een Panamera turbo hybrid of een amg gt hybrid is dit idd goedkoop. De normale Panamera hybrid komt wel in de buurt.

Geplaatst:
9 minuten geleden, ICM zei:

Wat doe je tegenwoordig nog met 150k hé?

klopt. zoveel geld is dat eigenlijk ni he...😅

Geplaatst:
Zojuist, Liquid Li0n zei:

klopt. zoveel geld is dat eigenlijk ni he...😅

Ongeloofelijk.

• Grappig 1
Geplaatst:
11 minuten geleden, ICM zei:

Wat doe je tegenwoordig nog met 150k hé?

Ja idd waanzin.......ik verschiet ook elke dag met de nieuwe prijzen. 

30% erbij op 3 jaar is geen uitzondering. 

Geplaatst:
1 minuut geleden, Jokke_vlo zei:

Ja idd waanzin.......ik verschiet ook elke dag met de nieuwe prijzen. 

30% erbij op 3 jaar is geen uitzondering. 

Ik bedacht me recent nog hoe "goedkoop" jij je 991 GTS had gekocht. 135k-ish?

Als je dan ziet wat de huidige 992 prijzen zijn, dan kijk ik nu ook lachend terug aan wat ik "maar" betaalde voor de mijne, ochere 2,5 jaar terug. Nu is een GTS 180k.

Geplaatst:

Ja dat klopt. Kijk ook naar de DBS Superleggera V12. Dat kocht je voor 325.000, spec je vandaag zijn opvolger met de V12 zit je met een gelijkaardige spec aan 465.000 euro.

• Vind ik leuk 1
  • Whut?! 2
Geplaatst:
15 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Ja dat klopt. Kijk ook naar de DBS Superleggera V12. Dat kocht je voor 325.000, spec je vandaag zijn opvolger met de V12 zit je met een gelijkaardige spec aan 465.000 euro.

Ik kocht eind 2017 een nieuwe (zelf samengestelde) RRS SVR aan 109.000 EUR ex btw die ik dan 42 maanden later, met ca. 40.000km, verkocht aan 90.000 EUR ex btw.

Begin dit jaar kocht ik een nieuwe RRS SV aan 191.000 EUR ex btw waar ik vandaag met 7.000km geen 160.000 EUR ex btw meer voor terug krijg. 😂 

Een 911 blijft de verstandigste keuze qua waardebehoud, alleen koop je dan met een Porsche aan bij de klanten!

Geplaatst:
20 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

465 000 euro? Je hebt daar bijna een huis voor!

Ja, daar dus hetzelfde verhaal.

Geplaatst:
11 minuten geleden, ICM zei:

Mijn eerst boot (waar we in de weekends op logeerden) was goedkoper. De bovengrens van wat ik aan een auto nog wil geven is bereikt. Ben afgehaakt. Voor dat geld heb je idd al een leuk appartement of rijhuisje. 

14 minuten geleden, SpeedExceed zei:

Een Porsche PTS blijft de verstandigste keuze qua waardebehoud, zonder PTS kom je niet aan bij je klanten!

Even gemoderniseerd

ps: ja een 911 blijft een van de mooiste lijnen en best rijdende wagens, imago is idd wel een probleem soms. 

• Grappig 1
Geplaatst:

Allemaal waar gasten, is en blijft veel geld, geen discussie daarover.

Maar we kunnen hier nu dagen mijmeren over feit dat alles zoveel duurder was en alles zoveel beter was in onze tijd.

Maar als ik hoor dat je 120k moet ophoesten voor een X5 of dik 100k voor een dikke I5... Dan zou mijn keuze snel gemaakt zijn. 

Geplaatst:

Verhouding kg/€ scoort deze M5 beter dan ooit tevoren. 😄

• Vind ik leuk 2
  • Grappig 2
Geplaatst:

Achterkant in sedan is gatlelijk, in touring versie vind ik hem wel knap. Maar opgewonden van een hybride M5 word ik niet.

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:
16 uren geleden, ICM zei:

Je zit in het verkeerde topic.

Mvg

😁

Geplaatst:
15 minuten geleden, Salokin zei:

Achterkant in sedan is gatlelijk, in touring versie vind ik hem wel knap. Maar opgewonden van een hybride M5 word ik niet.

Je zegt dat

IMG_0017.jpeg

Geplaatst:
2 uren geleden, Salokin zei:

Je zit beetje in dezelfde situatie gij blijkbaar.

Ik loop er ook niet warm van, maar rationeel is het verdikke toch een goeie optie...

Maar wat ik vreemd vind is dat @ICM zo actief is in het topic :ninja: 

Geplaatst:
2 uren geleden, Naish zei:

Ik loop er ook niet warm van, maar rationeel is het verdikke toch een goeie optie...

Al eens een 5 gehad, nooit mijn ding geweest. Te groot, te log, … V8 voelde niet als een V8. 

3 is ideaal qua formaat, al is het cocoon effect wel wat weg. Ik vermoed doordat xxxxxxxl Dashboard. 

Geplaatst:
3 uren geleden, Naish zei:

Te veel deuren.

Geplaatst:
Op 25/10/2024 om 14:48, Maverick zei:

Correct, ik zou op dat moment waarschijnlijk ook zo denken. Al blijft het wel weer 30K verschil. Procentueel is dat best wel wat.

Niet enkel procentueel. 

Geplaatst:

Ik heb hem vandaag eens kunnen van dichtbij bekijken. Het is echt wel een dik ding. PERIOD.

Ik zie in het echt veel liever de sedan dan de touring (tegen mijn gewoontes in).
De touring is een rare auto achteraan: Alsof ie een petje achterstevoren draagt en zijn knaagtanden meezeult. Het kan ook gewoon aan de lichte kleur gelegen hebben, geen idee.

Ik was meer overtuigd van de sedan:

a659179f-7559-422c-ba83-417e22527c53.thumb.jpg.a9512e542e53171808f4fa6f27d49932.jpg

578dad2b-ee15-43a0-b1be-d9ddae682268.thumb.jpg.3a04c58e154198e1a855e3157bc468f3.jpg

WhatsAppImage2024-10-26at17_28_37.thumb.jpeg.1c2219b7b2e2b5d26f0d1e052ce99cae.jpeg

De touring:

7a895e69-51a5-4cb9-962f-701a57690a99.thumb.jpg.b9fba7b0c888e0a18152165b3dec651b.jpg

Dat interieur blijft echt wel wenen vind ik. Veel cheapo plastics: op die middenconsole (waar de versnellingshendel zit), op de deurpanelen, op het stuur ... Dit voelt echt niet aan als een 150.000€ auto. Het voelt echt aan als een serieuze stap achteruit tegenover mijn quasi fully loaded X5.

Een voorbeeld:

De armsteun van de rechterdeur van een M5 vs die van een XM. Het knopje, Krasgevoelige plastics, goedkoop fake leder ( of whatever het is ), een deurhendel die veel lichter is, ...

afa3069b-57ff-4101-a38a-58cd41c4e893.thumb.jpg.ea8c668b46435b451f7394d313ea5a35.jpg

d74d8d70-e635-4c54-b914-ae3b0381cde1.thumb.jpg.1bbc83f5374cec8b9f1ecd7d3c372ee3.jpg

Nuja, de rijsensaties zullen er wel zijn voor het geld en de betere TCO. Ik zou er nog altijd mee kunnen leven 😛 Maar tegenover een XM, is dit wel balen.

• Vind ik leuk 3
  • Whut?! 1
Geplaatst:

De wachttijden zijn wel al serieus opgelopen zeker? Of je moet 1 uit stock nemen. Het knaagt wel, al kan ik het toch ergens moeilijk verantwoorden voor mezelf.

Geplaatst:

Het interieur van de (M)5 is echt huilen met de pet op, overal besparingen, overdaad aan zwarte harde plastiek. Het begint al met het openen van de deur, dat mechanisme voelt enorm fragiel aan vergeleken met andere modellen zoals een 3-reeks. De deurpanelen zijn maar deels overtrokken met (kunst?)leder nergens een leuke stikking te bespeuren, al het overige is gewoon in harde plastiek gedaan. De sierroosters van de geluidsinstallatie is nog zoiets triestig. Uiteraard ook voldoende "pianolak" sierelementen.

Gewoon overal waar je kijkt zie je besparingen... en dat voor een kist van +150k

Desalniettemin in sedan is dat echt een dik :inlove:

Geplaatst:

Sedan is altijd een pak mooier imo. Bij de M3 idem. Met het oog op lichte vracht of nood aan veel kofferruimte snap ik het, anders zou ik never nooit een touring kopen als er een sedan/coupé is. Zoveel knapper. 

Geplaatst:
Op 26/10/2024 om 17:34, Rabbit zei:

afa3069b-57ff-4101-a38a-58cd41c4e893.thumb.jpg.ea8c668b46435b451f7394d313ea5a35.jpg

Er is hier ergens zo'n topic waar je de auto moet raden op basis van dit soort foto's.
Laat ons zeggen dat ik hierbij in een licht andere prijsklasse zou hebben gegokt... :lolz: 

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid