Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het verschil in gewicht is kleiner. 

IMG_4472.jpeg

Geplaatst:
Op 20/2/2026 om 18:27, Krikkie zei:

Niet onlogisch imho.

Death No GIF

• Thanks Friendly 1
  • Grappig 1
Geplaatst:
15 minuten geleden, BMWMB zei:

Het verschil in gewicht is kleiner. 

IMG_4472.jpeg

Hoe vind je dat een e tron GT overweg kan met zijn gewicht? Valt dat dynamisch of speels te noemen?

Geplaatst:

Voor een grote en comfortabele kilometervreter, vind ik dat ‘m zeker een goede en sportieve wegligging heeft. Je merkt dat het een Porsche product is, en dat het zwaartepunt zeer laag ligt. Dus dynamisch zeker, maar om speels te zijn is ‘m veel te zwaar.

Geplaatst:
2 uren geleden, PJH zei:

Death No GIF

Dan mogen ze ook diesels terug aftrekbaar maken :D

Geplaatst:
3 uren geleden, Krikkie zei:

Dan mogen ze ook diesels terug aftrekbaar maken :D

Idd

Geplaatst:

Enerzijds begrijp ik dat het een hybride is, je kan met die elektomotoren zaken toevoegen zoals torque vectoring, instant extra vermogen, wat efficientie...

Maar anderzijds kan je dat met een EV ook en waarschijnlijk voor minder geld. Is die v6 er dan enkel om wat geluid toe te voegen?

Ik begrijp dit concept niet helemaal.

Geplaatst:

We moeten zoveel als mogelijk van die fossiele brandstof af, dus door deze RS5 hybride te maken is de gedachtengang dat de saaie kilometers zoveel als mogelijk elektrisch worden gereden, en je toch nog de verbrandingsmotor kan aanspreken voor de fun-kilometers. Een EV heeft ook de power, en weegt niet meer dan zo'n hybride, maar je kan niet ontkennen dat een verbrandingsmotor, met een mooie sound, en met nog schakelgangen, een ziel heeft die een EV gewoon niet heeft. 

Ik ben daarom zeer benieuwd naar bijvoorbeeld een AMG GT 4deurs, die er zal komen met een fake V8-sound, en met fake schakelgangen. Misschien dat hiermee de goesting voor een echte verbrandingsmotor zal verdwijnen...

• 2 weken later...
Geplaatst:

Eerste reviews zijn uit en lovend. Wat een extreem geile bak is met dat zeg :inlove: Doe maar in een klassieke uitvoering met trekhaak voor mij!

Geplaatst:

Extreem sexy. ❤️ 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
11 uren geleden, stradge zei:

trekhaak

Is dat leverbaar, daarop? Gezien de specifieke "diffusor" en de lichten daarin, maar ook de knoert van de einddemper en de sterk naar binnen geplaatste 2 eindpijpjes......

Geplaatst:

Benieuwd hoe lang het zal duren eer Audi helemaal orde op zaken stelt en deze auto terug het juiste nummer '4' geeft, waardoor dit dus RS4 wordt. As it should be.
Blijkbaar zijn ze bij Audi al teruggekomen van de 'daft decision' om alle EV's een even nummer en alle ICE's een oneven nummer te geven. Er is dus wél licht daar in Ingolstadt.

Geplaatst:
46 minuten geleden, gTa zei:

Benieuwd hoe lang het zal duren eer Audi helemaal orde op zaken stelt en deze auto terug het juiste nummer '4' geeft, waardoor dit dus RS4 wordt. As it should be.
Blijkbaar zijn ze bij Audi al teruggekomen van de 'daft decision' om alle EV's een even nummer en alle ICE's een oneven nummer te geven. Er is dus wél licht daar in Ingolstadt.

idd, bij de A6/A6 etron zijn ze al op deze beslissing terug gekomen.

Geplaatst:

Lang zaten ze wel goed met die A (Q) nummertjes denk ik. 
Maar ‘t zit vooral nog steeds verkeerd met de E-Tron badge
Is het nu een bijvoegsel of een apart gamma? Het gaat alle kanten uit. 

In het geval van TFSI of TDI, gaat het uiteindelijk nog steeds over dezelfde carrosserie en auto. 
E-Tron kan ook als bijvoegsel gebruikt worden voor elektrificatie van ICE wagens. 
Maar een A6 of A6 E-Tron zijn echt wel twee compleet verschillende wagens, zelfs de afmetingen komen niet overeen. 

Ik zal niet zeggen dat E-Tron de beste naam is om mee te starten, maar ze hadden ‘em beter consequent gebruikt voor de pure EV modellen, dan had het een onderscheidende betekenis kunnen hebben.   
E-Tron (de allereerste)
E-Tron Q8
E-Tron GT
E-Tron A6
E-Tron xx

Enzovoorts. 
Afijn, komt ooit wel goed? 

Geplaatst:
2 uren geleden, gTa zei:

Is dat leverbaar, daarop? Gezien de specifieke "diffusor" en de lichten daarin, maar ook de knoert van de einddemper en de sterk naar binnen geplaatste 2 eindpijpjes......

Had ik ook niet verwacht, maar blijkbaar wel :

Seitlicher Blick auf den RS 5 Avant mit Fokus auf das Heck und die Anhängevorrichtung, im Hintergrund eine felsige Landschaft.µ

Eens benieuwd of alu rond de ramen nog kan.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
21 minuten geleden, stradge zei:

Had ik ook niet verwacht, maar blijkbaar wel :

Seitlicher Blick auf den RS 5 Avant mit Fokus auf das Heck und die Anhängevorrichtung, im Hintergrund eine felsige Landschaft.µ

Eens benieuwd of alu rond de ramen nog kan.

ah ne goeie caravantrekker 😉

Geplaatst:
3 uren geleden, gTa zei:

Qua styling en formaat valt de naam a5 nog wel te verdedigen vind ik. 

Geplaatst:

Qua koffer waren ze beter voor A3 gegaan, 361 liter is minder dan je in een Golf krijgt...

• Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Geplaatst:
8 minuten geleden, JanC zei:

Qua koffer waren ze beter voor A3 gegaan, 361 liter is minder dan je in een Golf krijgt...

Dat is de hybride versie vermoed ik.  De A5 avant TDI die ik eens als huurwagen had was voorzien van den normale afmeting koffer.

Geplaatst:
14 minuten geleden, Super95 zei:

Qua styling en formaat valt de naam a5 nog wel te verdedigen vind ik. 

Alles groeit. De A4 was de "kleine" berline/break, de A6 de "middelgrote" en de A8 was de grote berline.
De A5 kwam er als tussenmodel tussen A4 en A6, met specifieke koetswerken (coupé en cabrio, nadien ook als "4-deurs-coupé").
De A7 was ook zo'n tussenvariant tussen A6 en A8, etc.

Dat is logisch, althans toch volgens een paar decennia historiek.

Geplaatst:
5 minuten geleden, BelgianRally zei:

Dat is de hybride versie vermoed ik.  De A5 avant TDI die ik eens als huurwagen had was voorzien van den normale afmeting koffer.

Ja, ik had het over de RS5.

Geplaatst:

Zonde dat zo'n RS5 fiscaal een drama is als bedrijfswagen, want anders zou ik deze toch wel durven overwegen, en zeker nu ik zie dat er een trekhaak beschikbaar is, en dat 'm volledig in Exclusive kleuren kan gedompeld worden. 

Geplaatst:
17 minuten geleden, BMWMB zei:

Zonde dat zo'n RS5 fiscaal een drama is als bedrijfswagen, want anders zou ik deze toch wel durven overwegen, en zeker nu ik zie dat er een trekhaak beschikbaar is, en dat 'm volledig in Exclusive kleuren kan gedompeld worden. 

Dan moest ie volledig elektrisch zijn want elke PHEV is fiscaal niet meer interessant anno 2026.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid