ir_fuel 58.282 Geplaatst: 12 december 2011 Auteur Geplaatst: 12 december 2011 Jan met de Pet ligt hier totaal niet wakker van. Voor de meeste modale karren zal de impact minimaal zijn.En wat de dikkere karren betreft die het zwaarst getroffen worden, leeft zo het idee van "ja, laat die zelfstandigen maar eens goed betalen" en nog wat meer van dat populistisch gewauwel. Denk/vrees ik ook. Bij mij gaat het dan van 2.5k/maand running cost naar 4.5k/maand. Quote
Alexx 3.766 Geplaatst: 12 december 2011 Geplaatst: 12 december 2011 Pff geen trackdays meer Conclusie: Er nog goed van profiteren! Quote
flupke73 10.917 Geplaatst: 12 december 2011 Geplaatst: 12 december 2011 Pff geen trackdays meer Conclusie: Er nog goed van profiteren! 't gaat alleen erger worden, dus imho beter die kar nog wat houden!!!!!!! Quote
Alexx 3.766 Geplaatst: 12 december 2011 Geplaatst: 12 december 2011 't gaat alleen erger worden,dus imho beter die kar nog wat houden!!!!!!! Zolang het mogelijk is blijft de 911. Komt de wetgeving er echt door, dan vliegt hij 9 op 10 buiten. Quote
Dragon 35 Geplaatst: 12 december 2011 Geplaatst: 12 december 2011 Zolang het mogelijk is blijft de 911. Komt de wetgeving er echt door, dan vliegt hij 9 op 10 buiten. Hier vliegt de 1M ook buiten, zelfs voor mijn stomme bus (S-max) moet ik nog een paar duizend euro's opleggen:doh: Quote
toere 16.927 Geplaatst: 12 december 2011 Geplaatst: 12 december 2011 Hier vliegt de 1M ook buiten Ge meent da niet ??? Quote
ICM 24.869 Geplaatst: 12 december 2011 Geplaatst: 12 december 2011 En we zijn intussen 3 jaar verder...en wat is er gebeurd?Het Europees Hof heeft deze NL "reparatiewetgeving" met de grond gelijk gemaakt. Buitenlandse huurauto valt buiten bpm Martijn Koolhoven De Nederlandse schatkist haalt mogelijk een miljoenenstrop door een opmerkelijke beschikking van het Europese Hof. In een procedure, aangespannen door een Nederlandse automobilist die een jaar lang rondreed in een Duitse huurauto, heeft het Hof nu bepaald dat de man geen bpm in rekening mag worden gebracht. De uitspraak kan verstrekkende gevolgen hebben voor de bpm-inkomsten omdat nu de regel is dat Nederlanders die in ons land in een lease- of huurauto met buitenlands kenteken rondrijden, een torenhoge naheffing bpm kunnen verwachten. Het betreffende autoverhuurbedrijf, Vosters Auto Vermietung in het Duitse Kerken, zegt momenteel circa vijftig Nederlandse klanten te hebben, maar dat kunnen er, na de beschikking van het Europese Hof, snel meer worden. De heer Burgmans, directeur van de Multi Fix Group in Bergeijk, huurde bij VAV op 22 januari 2009 een Audi Q7 4.2 TDI, een V8 diesel. Omdat Duitsland geen bpm kent, was hij per maand circa ?1500 voordeliger uit dan als hij dezelfde bolide in Nederland zou huren. Op 1 maart hield de douane Burgmans staande en werd hij gesommeerd de bpm te voldoen. Vooruitlopend op de juridische procedure om de bpm-heffing te betwisten, voldeed de verhuurder de op dat moment verschuldigde bpm (€20.277) zodat Burgman in zijn Q7 kon blijven rijden, volgens het huurcontract tot 31 december 2009. In opdracht van VAV werd de bpm-heffing betwist door het juridisch adviesbureau Netcar in Bladel, wat uiteindelijk resulteerde in de beschikking van het Europese Hof. Naar de mening van het hoogste Europese rechtscollege weegt het Europese recht zwaarder dan het Nederlandse recht (vrij verkeer van goederen en diensten), namelijk het heffen van bpm als gebruik wordt gemaakt van de Nederlandse weg. Het Hof stelt wel een maximum aan de huurperiode, namelijk drie jaar. Overwinning Mr. J. Verhoeven, die de procedure voerde, is euforisch: "Een sensationele overwinning, het is de fiscus dus niet gelukt de boel op slot te gooien. Dit is ongelooflijke victorie. Iedereen die nu in het buitenland huurt kan dus onmogelijk in de heffing bpm betrokken worden. Budgettair kan dit een enorme klap worden." Behalve voor huurauto's kan de beschikking van het Hof ook gevolgen hebben voor de leasemarkt. Buitenlandse auto's met een 'kortstondig leasecontract' kunnen volgens juristen nu ook buiten de bpm-plicht gaan vallen. Of dat ook het geval zal zijn, is afhankelijk van de huurtermijn. De Belastingdienst beraadt zich nog op de beschikking van het Hof. Mogelijk is er nieuwe reparatiewetgeving nodig. Onze noorderburen lappen dit arrest echter vrolijk aan hun laars want bij mijn weten is er alweer een jaar later nog steeds niets veranderd. Wss. zijn ze nog bezig aan reparatiewetgeving om de reparatiewetgeving te repareren... Het is idd. mogelijk dat de Luxemburse piste zoals de vorige pagina's uit de doeken werd gedaan wordt uitgehold als ze ook hier beginnen met "reparatiewetgeving" Maar dan kun je het nog altijd op de klassieke manier doen via BTW-attest zoals ik 2,5 jaar heb gedaan. Alleen moet je dan zelf ondergeschikte zijn en dus een stroman als zaakvoerder hebben. Voor 1 pers. is het sop de kolen niet waard gezien de vaste kosten maar met een man of 3-4 is het alweer een ander verhaal... Stond het falen van die reparatiewet ook niet in dat artikel? Had dat al gelezen, ja. Quote
toere 16.927 Geplaatst: 12 december 2011 Geplaatst: 12 december 2011 Spijtig genoeg wel ja:no: Komaan zeg Geen mogelijkheid om prive te kopen? :$ Quote
toere 16.927 Geplaatst: 12 december 2011 Geplaatst: 12 december 2011 Stel nu : je hebt een dure auto op de zaak gekocht en je wil die prive afkopen .... kun je dit niet voor een belachelijk laag bedrag? Quote
m0rph 52 Geplaatst: 12 december 2011 Geplaatst: 12 december 2011 Hier ook 7910 euro VAA voor een 325d cabrio. Als de regel ingevoerd wordt moet die er ook onmiddellijk uit. Gelukkig is hij bijna 4j oud en kunnen we hem nog privé overnemen.. Volgens mij gaan bijna alle 60k+ karren de verkoop in.. Mensen die dan privé kunnen kopen zullen gouden zaakjes kunnen doen. Quote
m0rph 52 Geplaatst: 12 december 2011 Geplaatst: 12 december 2011 Stel nu : je hebt een dure auto op de zaak gekocht en je wil die prive afkopen .... kun je dit niet voor een belachelijk laag bedrag? Een leasing afkopen via een derde, dat kun je nog waarmaken. Maar een verkoop uit je eigen bvba aan privé, daar zou ik niet te zwaar onder de marktwaarde gaan. Quote
Alexx 3.766 Geplaatst: 12 december 2011 Geplaatst: 12 december 2011 Hier vliegt de 1M ook buiten, zelfs voor mijn stomme bus (S-max) moet ik nog een paar duizend euro's opleggen:doh: Kan ik goed geloven. Je kan natuurlijk wel de wagen bijhouden als je echt wil, maar 't is en blijft "maar" een auto en dat is het niet waard.. Quote
toere 16.927 Geplaatst: 12 december 2011 Geplaatst: 12 december 2011 Een leasing afkopen via een derde, dat kun je nog waarmaken.Maar een verkoop uit je eigen bvba aan privé, daar zou ik niet te zwaar onder de marktwaarde gaan. Maar als ik die nu verkoop aan mijn vrouw die niks met mijn zaak te maken heeft ? Puur hypothetisch he want ik heb geen sportwagen Quote
toere 16.927 Geplaatst: 12 december 2011 Geplaatst: 12 december 2011 Volgens mij gaan bijna alle 60k+ karren de verkoop in.. Mensen die dan privé kunnen kopen zullen gouden zaakjes kunnen doen. Wel zit je nog met de verhoogde BIV Quote
Dragon 35 Geplaatst: 12 december 2011 Geplaatst: 12 december 2011 Komaan zeg Geen mogelijkheid om prive te kopen? :$ Neen vandaag gebeld met Bmw, mijn autoke van 56000 euro incl. mag ik afkopen voor 56.000 euro exclusief btw dwz 67760 euro inclusief. Dat ze mijn gat kussen, ik ga geen 10.000 euro kado doen. Ze zeggen omdat het contract zo snel verbroken wordt dat het veel geld kost:unknown: Quote
toere 16.927 Geplaatst: 12 december 2011 Geplaatst: 12 december 2011 Neen vandaag gebeld met Bmw, mijn autoke van 56000 euro incl. mag ik afkopen voor 56.000 euro exclusief btw dwz 67760 euro inclusief. Dat ze mijn gat kussen, ik ga geen 10.000 euro kado doen. Ze zeggen omdat het contract zo snel verbroken wordt dat het veel geld kost:unknown: DAT is wel serieus veel geld ja , zou het ook niet doen:$ Quote
m0rph 52 Geplaatst: 12 december 2011 Geplaatst: 12 december 2011 Maar als ik die nu verkoop aan mijn vrouw die niks met mijn zaak te maken heeft ? Puur hypothetisch he want ik heb geen sportwagen Dat daar nog niemand aan gedacht heeft! Waterdicht plan!! Wel zit je nog met de verhoogde BIV Het feit dat je de kar privé zou moet kopen en onderhouden is voor de meesten een grotere zorg dan die BIV.. Quote
BMWMB 12.351 Geplaatst: 12 december 2011 Geplaatst: 12 december 2011 Zolang het mogelijk is blijft de 911. Komt de wetgeving er echt door, dan vliegt hij 9 op 10 buiten. Onze boekhouder zegt dat we gerust mogen zijn dat deze wet er zal komen. In geen enkel land is een bedrijfswagen zo goedkoop als hier in ons landje. Dat dat niet kon blijven duren had voorsped kunnen worden. Er zal zeker nog wat gesleuteld worden aan deze voorstellen, maar in grote lijnen zal het er toch zo komen. Kortom, met een dure firmawagen rijden zal privé zwaar doorgerekend worden. Quote
m0rph 52 Geplaatst: 12 december 2011 Geplaatst: 12 december 2011 Neen vandaag gebeld met Bmw, mijn autoke van 56000 euro incl. mag ik afkopen voor 56.000 euro exclusief btw dwz 67760 euro inclusief. Dat ze mijn gat kussen, ik ga geen 10.000 euro kado doen. Ze zeggen omdat het contract zo snel verbroken wordt dat het veel geld kost:unknown: De totaalkost van 4j leasing op onze kar van 61k was niet eens 10k! Ik zou proberen om een overnemer te zoeken voor het contract, dat zal je veel minder kosten.. Quote
BMWMB 12.351 Geplaatst: 12 december 2011 Geplaatst: 12 december 2011 erg dikke 911 bvb€150.000 aankoop €10.000 biv mag je neerleggen bij aankoop €1.500 taks €4.500 verzek €3.000 tanken €1.700 banden €1.250 onderhoud €11.950 jaarlijks te betalen en dan nog zo'n €15.000 waardevermindering/jaar => 26950 per jaar dat ge privé zou kwijt zijn ipv de netto VAA en nu maar hopen dat de sossen niet meelezen Dit is ook mijn mening. Als je de wagen op de firma aankoopt kan je het aankoopbedrag fiscaal afschrijven. 1/3 van het aankoopbedrag betaal je dus al minder belastingen. Alle andere kosten kan je ook volledig in minder brengen van je resultaat. Dus ook hier bespaar je een flink deel vennootschapsbelastingen. Wat je privé moest betalen woog in geen geval op tegen het fiscale voordeel voor de firma. Eigenlijk subsidieert de overheid onze auto's... Dat zal dus nu gedaan zijn. Wat de vennootschap minder aan belastingen moet betalen, zal de gebruiker nu privé moeten bijbetalen. Het blijft dus nog steeds een nul-operatie. Een auto privé aankopen zal sowieso fors duurder blijven, want denk eraan, €100 in uwe portemonnee heeft de firma meer dan het dubbele gekost. Quote
BMWMB 12.351 Geplaatst: 12 december 2011 Geplaatst: 12 december 2011 Pff geen trackdays meer Conclusie: Er nog goed van profiteren! Met een veel minder dure auto kan je ook trackdays doen. Quote
toere 16.927 Geplaatst: 12 december 2011 Geplaatst: 12 december 2011 Dat daar nog niemand aan gedacht heeft! Waterdicht plan!! Nie goed ? Quote
GinoV 25 Geplaatst: 12 december 2011 Geplaatst: 12 december 2011 Zolang het mogelijk is blijft de 911. Komt de wetgeving er echt door, dan vliegt hij 9 op 10 buiten. Dat zou een triestige dag zijn..:'( Quote
Carlito 6.297 Geplaatst: 12 december 2011 Geplaatst: 12 december 2011 Dat zou een triestige dag zijn..:'( Terug naar 20 jaar geleden. Als je toen een 911 of een S-klasse nieuw kocht, betekende dat je het goed gedaan had. Tot nu betekende dat je een zaak had waar je veel kosten in kwijt kon. Vanaf volgend jaar is het evenwicht hersteld. Waarmee ik niet gezegd wil hebben dat bepaalde betroffen groepen/personen niet hard genoeg werken voor zo een auto, of dat hun dat niet gegund is. Maar als autoliefhebber vind ik het persoonlijk geen slechte zaak dat die dingen terug exclusiever gaan worden. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.