Jokke_vlo 16.913 Geplaatst: 17 december 2011 Geplaatst: 17 december 2011 Zoveel mogelijk proberen bij te lezen, snelgroeiend topic!De staat gaat aan 1 belangrijke vraag voorbij, namelijk of deze maatregel meer geld in het laatje gaat brengen. Ik vrees dat het antwoord daarop njet zal zijn. Ze houden geen rekening met een pakweg wabe die geen M5 koopt, de dealer die daardoor minder winstbelasting betaalt, de accijnzen op zijn tankinhoud, etc Om nog maar te zwijgen van de ondernemers die het land ontvluchten. Meer dan een dikke +1 Quote
Phil 12.495 Geplaatst: 17 december 2011 Geplaatst: 17 december 2011 Idd, vandaar dat ze elk jaar de "basis CO2" gaan bijstellen naar beneden. Weer een mooi staaltje van economische zekerheid. Je koopt vandaag een auto met het nieuwe VAA in het achterhoofd. Hoeveel dat VAA gaat zijn binnen 3 jaar daar heb je echter het raden naar. Schrijf je je nieuwe auto echter op 2-3 jaar af heb je ruzie met de fiscus. Pfff... Toch echt compleet te gek voor woorden. Quote
Corneel 2.586 Geplaatst: 18 december 2011 Geplaatst: 18 december 2011 Idd, vandaar dat ze elk jaar de "basis CO2" gaan bijstellen naar beneden. Weer een mooi staaltje van economische zekerheid. Je koopt vandaag een auto met het nieuwe VAA in het achterhoofd. Hoeveel dat VAA gaat zijn binnen 3 jaar daar heb je echter het raden naar. Schrijf je je nieuwe auto echter op 2-3 jaar af heb je ruzie met de fiscus. Vandaar dat je als bedrijfsleider beter je auto uit de vennootschap haalt en een km-vergoeding aanrekent zodra de auto afgeschreven is (en niet onmiddellijk vervangen wordt). Hoe meer beroepskm je maakt, hoe meer het bovenstaande opgaat. Quote
toere 16.927 Geplaatst: 18 december 2011 Geplaatst: 18 december 2011 Vandaar dat je als bedrijfsleider beter je auto uit de vennootschap haalt en een km-vergoeding aanrekent zodra de auto afgeschreven is (en niet onmiddellijk vervangen wordt).Hoe meer beroepskm je maakt, hoe meer het bovenstaande opgaat. Aangezien ik maar anderhalve km van mijn werk woon ga ik niet veel beroepskm's kunnen aanrekenen zeker? Quote
ICM 24.876 Geplaatst: 18 december 2011 Geplaatst: 18 december 2011 De staat gaat aan 1 belangrijke vraag voorbij, namelijk of deze maatregel meer geld in het laatje gaat brengen. Ik vrees dat het antwoord daarop njet zal zijn. Ze houden geen rekening met een pakweg wabe die geen M5 koopt, de dealer die daardoor minder winstbelasting betaalt, de accijnzen op zijn tankinhoud, etc Om nog maar te zwijgen van de ondernemers die het land ontvluchten. Bij het opstellen van het idee (moet nog een wetsvoorstel worden hé), lijken ze daar niet over nagedacht te hebben. Mijn verwondering was we groot toen ik vorige week een professor in het nieuws hoorde zeggen (ivm de inschatting van de economische groei van volgend jaar): "Die 0,8% groei zal niet gehaald worden, want men houdt zelfs nog geen rekening met de fiscale wijzigingen die men doorvoert". Die man zei dus zo goed als letterlijk dat ze een stuk naar beneden zullen moeten corrigeren omwille van ontwijkend gedrag. Als ik hier trouwens lees:Dat wil dus zeggen dat als mijn garagist mij 15% korting geeft ik daar wel VAA op moet betalen. Koop ik echter een tweedehandswagen waar er dus geen korting op de factuur staat wordt het VAA op het factuurbedrag berekend. Met andere woorden, ik kan best mijn wagens voor de boekwaarde die ze nu hebben verkopen aan mijn garagist en ze terugkopen voor pakweg 100 euro meer. Dan zakt mijn VAA namelijk gevoelig. Leuk systeem :? Inderdaad, of, dubbel kassa, men neemt een financiële renting op een kar op 12 maand. Eerste verhoogde huur & 12 maanden hoge renting knal je in kosten en op het einde van je contract neem je de kar over. VAA is dan volledig niet meer in sync met de waarde van de kar, je moet maar 1 jaar door aan hoge VAA. Quote
Phil 12.495 Geplaatst: 18 december 2011 Geplaatst: 18 december 2011 Gaat dat wel op 12 maanden? (VW vanaf 24 volgens normale procedure) Quote
ICM 24.876 Geplaatst: 18 december 2011 Geplaatst: 18 december 2011 Gaat dat wel op 12 maanden? (VW vanaf 24 volgens normale procedure) Ja hoor. Zelfs korter. Quote
Phil 12.495 Geplaatst: 18 december 2011 Geplaatst: 18 december 2011 Ja hoor. Zelfs korter. Klinkt interessant. Maar dan moet je de nodige cash hebben natuurlijk. Quote
m0rph 52 Geplaatst: 18 december 2011 Geplaatst: 18 december 2011 Als ze bij 2dehands het factuurbedrag nemen, dan zal er niks "onder tafel" betaald worden bij de aankoop zeker? lol Quote
ICM 24.876 Geplaatst: 18 december 2011 Geplaatst: 18 december 2011 Klinkt interessant. Maar dan moet je de nodige cash hebben natuurlijk. Inderdaad, maar je neemt ook versneld in kosten. Als je toch iets moet corrigeren in een boekjaar, win je 2x. (je bent dus ook snel van je hoge VAA af) Als ze bij 2dehands het factuurbedrag nemen, dan zal er niks "onder tafel" betaald worden bij de aankoop zeker? lol 't Is dat hé. En als je tussen eigen vennootschappen verkoopt, kan je ook al wat aanpassen. Quote
Jeroen_M5 1.893 Geplaatst: 18 december 2011 Geplaatst: 18 december 2011 Ik denk dat we dus kunnen concluderen dat ze niet deftig hebben nagedacht over hun wetsvoorstel, en dat als het er toch komt het absoluut niet het gewenste effect zal hebben. Belgische belastingsontwijking FTW! Quote
Martini Racing 2.777 Geplaatst: 18 december 2011 Geplaatst: 18 december 2011 (aangepast) Mijn verwondering was we groot toen ik vorige week een professor in het nieuws hoorde zeggen (ivm de inschatting van de economische groei van volgend jaar): "Die 0,8% groei zal niet gehaald worden, want men houdt zelfs nog geen rekening met de fiscale wijzigingen die men doorvoert". Die man zei dus zo goed als letterlijk dat ze een stuk naar beneden zullen moeten corrigeren omwille van ontwijkend gedrag. Langs de andere kant... Verkoop je bedrijfs auto; ontvangsten btw, je bedrijf heeft boekhoudkundig extra inkomsten en minder kosten, dus meer meer winst en meer belastingen. Schrijf je je auto weer in op je prive, opnieuw Biv, verkoop je hem aan iemand anders, moet je ergens wel een nieuwe kopen, weer biv en btw... Als ze bij 2dehands het factuurbedrag nemen, dan zal er niks "onder tafel" betaald worden bij de aankoop zeker? lol Zwart geld wordt sneller uitgegeven. Dus meer btw inkomsten, die trouwens niet worden afgetrokken. Op zich denk ik dat de overheid goed zal verdienen aan deze maatregel op korte termijn. 18 december 2011 aangepast door Martini Racing verduidelijken Quote
toere 16.927 Geplaatst: 18 december 2011 Geplaatst: 18 december 2011 "kijkt naar boven" Topic niet in de CC ... Quote
ICM 24.876 Geplaatst: 18 december 2011 Geplaatst: 18 december 2011 "kijkt naar boven" Topic niet in de CC ... Niet eens op gelet... En ik vroeg mij al af hoe cdec hier was geraakt met zijn postcount. Quote
Jeroen_M5 1.893 Geplaatst: 18 december 2011 Geplaatst: 18 december 2011 Maar trouwens, VAA komt toch bovenop uw belastbaar inkomen, dus pakweg 19000 euro meer per jaar betekent toch "slechts" 5700 euro effectief meer belastingen te betalen per jaar als je rekent met een aanslagvoet van 30%? Of ben ik mis? Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 18 december 2011 Auteur Geplaatst: 18 december 2011 Maar trouwens, VAA komt toch bovenop uw belastbaar inkomen, dus pakweg 19000 euro meer per jaar betekent toch "slechts" 5700 euro effectief meer belastingen te betalen per jaar als je rekent met een aanslagvoet van 30%? Of ben ik mis? Jij woont in Singapore ofzo? 30% Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 18 december 2011 Geplaatst: 18 december 2011 Bon, Ferrari 458: Extra taxes per month: 1.296,68 De nieuwe Carrera S: Extra taxes per month: 621,63 V6 Exige 2012: Extra taxes per month: 311,52 Huidige Exige S: Extra taxes per month: 143,21 Hopelijk zien we meer exiges op onze wegen zou super zijn..... ff roepen in de hoop dat hij het hoort: JOKKEEEEEEEEEE !!!!!! Quote
m0rph 52 Geplaatst: 18 december 2011 Geplaatst: 18 december 2011 @ PJH Waar haal je dat? Als ik een Exige V6 bereken kom ik op 500+ per maand.. Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 18 december 2011 Geplaatst: 18 december 2011 https://tasc.deloitte.be/WebClient/WebPublic/CompanyCarCalculator.aspx nieuwprijs van 65k volgens de site van lotus verhiest CO2: 236g Quote
m0rph 52 Geplaatst: 18 december 2011 Geplaatst: 18 december 2011 dat is jaarlijks 5246 persoonsbelasting volgens de tool.. Maar ok, jouw berekening is "EXTRA taxes", my mistake Quote
ICM 24.876 Geplaatst: 19 december 2011 Geplaatst: 19 december 2011 Moet dit topic niet in de CC ondertussen? Quote
m0rph 52 Geplaatst: 19 december 2011 Geplaatst: 19 december 2011 Moet dit topic niet in de CC ondertussen? yes please Quote
Martini Racing 2.777 Geplaatst: 19 december 2011 Geplaatst: 19 december 2011 Moet dit topic niet in de CC ondertussen? Daar zijn al equivalenten. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 19 december 2011 Auteur Geplaatst: 19 december 2011 Dan opent een mens al nekeer een auto-gerelateerd topic hier .... Quote
ICM 24.876 Geplaatst: 19 december 2011 Geplaatst: 19 december 2011 Dan opent een mens al nekeer een auto-gerelateerd topic hier .... Het zal je leren. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.