dragonfly 14.973 Geplaatst: 19 december 2011 Geplaatst: 19 december 2011 Moet dit topic niet in de CC ondertussen? NEEN, niet doen Quote
Dimas 14 Geplaatst: 19 december 2011 Geplaatst: 19 december 2011 Moet dit topic niet in de CC ondertussen? I beg your pardon? Is dat mijn dank na hier een waterdichte Lux. constructie te hebben aangebracht Quote
GinoV 25 Geplaatst: 19 december 2011 Geplaatst: 19 december 2011 Dit topic liever niet in de cc! Anders kan je beter het forum gewoon prive maken en niets openbaar zetten.. Quote
ICM 24.881 Geplaatst: 19 december 2011 Geplaatst: 19 december 2011 I beg your pardon?Is dat mijn dank na hier een waterdichte Lux. constructie te hebben aangebracht Ow, kijk, je kan niet mee. Nee, de CC regels zijn hier anders. IK STEL MIJ HOOFDELIJK EN ONDEELBAAR BORG VOOR HET FORUMLID DIMAS BIJ ZIJN CC AANVRAAG. (of zoiets ) Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 19 december 2011 Geplaatst: 19 december 2011 Dit topic liever niet in de cc!Anders kan je beter het forum gewoon prive maken en niets openbaar zetten.. Idd, 't is nu al zo pover! Quote
Dimas 14 Geplaatst: 19 december 2011 Geplaatst: 19 december 2011 Ow, kijk, je kan niet mee. Nee, de CC regels zijn hier anders. IK STEL MIJ HOOFDELIJK EN ONDEELBAAR BORG VOOR HET FORUMLID DIMAS BIJ ZIJN CC AANVRAAG. (of zoiets ) Dat is iets teveel eer voor mij CC hoeft niet, ik heb te weinig talent en vooral te weinig tijd om te zeveren. Maar dit topic zou ik wel graag blijven volgen als het enigszins mogelijk is Quote
Tuur Bo 15 Geplaatst: 19 december 2011 Geplaatst: 19 december 2011 Moet dit topic niet in de CC ondertussen? Nee want dan kan/mag ik niet meer volgen blijkbaar ! Quote
thor 217 Geplaatst: 19 december 2011 Geplaatst: 19 december 2011 Geen CC, kan dan ook niet meer volgen, of mag iedereen over naar de CC? Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 19 december 2011 Geplaatst: 19 december 2011 Back on-topic, al iets verder? 1) kilometervergoeding: zou beperkt zijn tot 24.000 kilometer per jaar en volgens een andere bron ook tot max 40 werkdagen per jaar bij dezelfde klant!! http://www.bespaarbelastingen.be/algemeen/zwier-die-bedrijfswagen-uit-je-vennootschap/ 2) wagen verhuren? Zo te zien 501 regeltjes dus ook geen gouden kalf 3) allemaal een 116d kopen? Quote
ir_fuel 58.287 Geplaatst: 19 december 2011 Auteur Geplaatst: 19 december 2011 Die km-beperking kunnen ze niet hard maken. Quote
flupke73 10.917 Geplaatst: 19 december 2011 Geplaatst: 19 december 2011 Back on-topic, al iets verder? nope, zouden 22ste bijeenkomen voor mij een Prius, puur om mij te "verplaatsen" is er in dit flitsland toch geen plaats voor sportbakken zal mijn roadtrips wel met privé-speelgoed doen Quote
flupke73 10.917 Geplaatst: 19 december 2011 Geplaatst: 19 december 2011 vorige week zien staan, Leuvensesteenweg, not my cup of tea btw: Ferrari BXL heeft daar de oude Saab-garage gekocht, gaan verbouwen Quote
Tuur Bo 15 Geplaatst: 19 december 2011 Geplaatst: 19 december 2011 Commissie voor Financiën zit vandaag bijeen, de 22ste komt het wetsontwerp in de volledige kamer voor stemming. Maar het is dus vandaag dat er knopen doorgehakt worden... Quote
Alexx 3.766 Geplaatst: 19 december 2011 Geplaatst: 19 december 2011 Commissie voor Financiën zit vandaag bijeen, de 22ste komt het wetsontwerp in de volledige kamer voor stemming. Maar het is dus vandaag dat er knopen doorgehakt worden... Fingers crossed... Quote
galhund 11 Geplaatst: 19 december 2011 Geplaatst: 19 december 2011 Er staat duidelijk in vermeld dat je de woon werk km's met de bedrijfswagen niet mag inbrengen voor die 0,15€/km vergoeding.rtikel 66bis, WIB 92 laat toe dat een belastingplichtige voor zijn verplaatsingen woon-werkverkeer met een ander dan artikel 66, § 5, WIB 92 vermeld voertuig, een forfaitair bepaalde beroepskost van 0,15 EUR per kilometer inbrengt. Meer en meer vennootschappen voeren een loonpolitiek waarbij werknemers kunnen opteren voor een bedrijfswagen, ook al zullen ze die niet zelf voor hun beroepsgebonden ver- plaatsingen gebruiken. Desgevallend kunnen de partner of de kinderen van deze belastingplichtigen deze bedrijfswagen gebruiken voor hun woon-werkverkeer. Om te vermijden dat voor deze woon-werkverplaatsingen beroepskosten worden ingebracht tegen 0,15 EUR per kilometer, worden alle verplaat- singen met een in artikel 65, WIB 92 bedoeld voertuig uit de toepassing van artikel 66bis, WIB 92 uitgesloten. Dus bij deze is je stelling uitgesloten helaas... Zoals ik het lees slaat art. 66bis WIB 92 op de hypothese dat iemand een bedrijfswagen heeft, maar de fiets of het openbaar vervoer gebruikt voor zijn woon-werkverplaatsingen. In dit geval kan voor die bedrijfswagen geen woonwerkverkeer worden ingebracht, noch voor hemzelf, noch voor partner of kinderen (anders zou er dubbel gebruik zijn). Als ik de toelichting bij de wijziging van art. 66§5 lees wordt daar toch letterlijk gesteld: "Om te beletten dat een belastingplichtige die over een bedrijfswagen beschikt, op grond van artikel 66, §§ 4 en 5, WIB 92 een hoger bedrag aan beroepskosten kan inbrengen dan het bedrag aan voordeel van alle aard dat voor die bedrijfswagen wordt belast, wordt in artikel 66, § 5, WIB 92 een bepaling opgenomen die stelt dat de beroepskosten voor de verplaatsingen woon-werkverkeer met een bedrijfswagen nooit hoger kunnen zijn dan het bedrag van het voordeel van alle aard dat in zijn hoofde wordt belast..." Dus daaruit blijkt toch dat de aftrek kan, maar begrensd is tot het bedrag van het VAA? Quote
m0rph 52 Geplaatst: 19 december 2011 Geplaatst: 19 december 2011 Zoals ik het lees slaat art. 66bis WIB 92 op de hypothese dat iemand een bedrijfswagen heeft, maar de fiets of het openbaar vervoer gebruikt voor zijn woon-werkverplaatsingen. In dit geval kan voor die bedrijfswagen geen woonwerkverkeer worden ingebracht, noch voor hemzelf, noch voor partner of kinderen (anders zou er dubbel gebruik zijn). Als ik de toelichting bij de wijziging van art. 66§5 lees wordt daar toch letterlijk gesteld: "Om te beletten dat een belastingplichtige die over een bedrijfswagen beschikt, op grond van artikel 66, §§ 4 en 5, WIB 92 een hoger bedrag aan beroepskosten kan inbrengen dan het bedrag aan voordeel van alle aard dat voor die bedrijfswagen wordt belast, wordt in artikel 66, § 5, WIB 92 een bepaling opgenomen die stelt dat de beroepskosten voor de verplaatsingen woon-werkverkeer met een bedrijfswagen nooit hoger kunnen zijn dan het bedrag van het voordeel van alle aard dat in zijn hoofde wordt belast..." Dus daaruit blijkt toch dat de aftrek kan, maar begrensd is tot het bedrag van het VAA? Op 't eerst zicht interessant, voor mensen die veel zakelijke km's doen. Zo kun je misschien 80% VAA als bewezen beroepsonkost ingeven in je persoonsbelasting.. Quote
Mbman 3.470 Geplaatst: 19 december 2011 Geplaatst: 19 december 2011 wat met auto's die al lang zijn afgeschreven ? Nog snel verkopen aan privé ? Quote
ir_fuel 58.287 Geplaatst: 20 december 2011 Auteur Geplaatst: 20 december 2011 Een Fisker Karma? das nog 4% van 100K in VAA he. Quote
flupke73 10.917 Geplaatst: 20 december 2011 Geplaatst: 20 december 2011 wat met auto's die al lang zijn afgeschreven ?Nog snel verkopen aan privé ? zeker doen "bijgestelde CO" (jaarlijks gemidd. van nieuwe ingesch. auto's) gaat ook een probleem zijn voor "verplaatsingen" heb je nu eenmaal genoeg aan een 1.2 benzine:sick: veel mensen gaan hier voor kiezen vrees'k Quote
m0rph 52 Geplaatst: 20 december 2011 Geplaatst: 20 december 2011 vorige week zien staan, Leuvensesteenweg, not my cup of teabtw: Ferrari BXL heeft daar de oude Saab-garage gekocht, gaan verbouwen Ook vorige week gezien, staat achteraan op de parking van MINI JMM in Zaventem Ik heb enkel de achterkant gezien, maar vond het niet mis.. Quote
Naish 9.566 Geplaatst: 20 december 2011 Geplaatst: 20 december 2011 Al meer informatie over het feit dat de VAA jaarlijks op een verminderende cataloguswaarde zal berekend worden? Kan toch niet zijn dat je bij het maximum van 18% en je de auto 10 jaar houdt hem 2 keer gaat in VAA betalen? Quote
ICM 24.881 Geplaatst: 20 december 2011 Geplaatst: 20 december 2011 Al meer informatie over het feit dat de VAA jaarlijks op een verminderende cataloguswaarde zal berekend worden?Kan toch niet zijn dat je bij het maximum van 18% en je de auto 10 jaar houdt hem 2 keer gaat in VAA betalen? In Nederland blijft de bijtelling ieder jaar dezelfde, ongeacht de leeftijd van de kar. Als het daar kan, kan het hier. Quote
Tomski 5.334 Geplaatst: 20 december 2011 Geplaatst: 20 december 2011 In Nederland blijft de bijtelling ieder jaar dezelfde, ongeacht de leeftijd van de kar. Als het daar kan, kan het hier. vennootschap opdoeken en terug zelfstandigen.... de voordelen worden alsmaar kleiner. Volgens mij is dit een eerste stap in de aanpak van de managementvennootschappen door Crombez Quote
Dimas 14 Geplaatst: 20 december 2011 Geplaatst: 20 december 2011 Het begint stilaan concreet te worden dus als alles nog dit jaar door het parlement moet. Komende dagen zullen enkel nog wat achterhoedegevechten worden geleverd over carpoolen en andere zever. Het is me nog steeds onduidelijk of ze voor 2dehandswagens nu de factuurprijs of nieuwwaarde zullen gebruiken. Bij factuurprijs kom ik er al met al nog goed van af, dan is het "maar" x 2 ongeveer tegenover nu i.p.v. x 6. Wordt het toch de nieuwwaarde, dan is het voor mij plan B (of beter gezegd plan L. ) Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.