Ga naar inhoud

Het mooie wintervuile, vettig geragde auto/patserbak/paupermobiel topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
1 hour ago, gTa said:

VW ID.3 en ID.4 moeten dood, ik ben er kwaad op! Kutbakken! :D  Bouwkwaliteit is om te huilen, 't zijn obese blobs, ze rijden zo koud als Siberische pap, etc. Ik mag er af en toe mee rijden maar ik neem veel liever een Tiguan of Passat met 1.4 TFSIe Hybrid, moet ik eerlijk bekennen; veel toffer rijden. En de doorsnee bestuurder daarvan, sjeeeez ... vroeger kregen die een underpowered Golfke SDI onder hun gat, nu hebben ze "veel" vermogen en wordt dat vooral te onpas gebruikt om een beetje te gaan kijven. :rolleyes:  (Maar ik mag/wil niet stigmatiseren. :D  Ik rijd BMW en gebruik voorbeeldig mijn richtingaanwijzers!)

Ipv blij te zijn dat men nog eens RWD in een gewone auto legt .... 😛 

Geplaatst:
Zojuist, ir_fuel zei:

Ipv blij te zijn dat men nog eens RWD in een gewone auto legt .... 😛 

Ik heb tot nu toe geen hybrids of EV's gereden waar ik het een voordeel vond dat er geen 4WD op zat. In zo'n zware koten en met zo'n koppelrijke motor(en) is dat altijd een win. :D  Maar dat was je punt niet, I know. :D 

Geplaatst:
14 uren geleden, gTa zei:

Ik wil ZO graag eens vrij en ongehinderd op zoiets (natte aarde/modderlaag op verhard) kunnen rijden aan hogere snelheden. Liefst enkele 100'en meters lang. Mag rechtdoor. :D  Tenzij het een soortement vliegveld is (met modder op de baan, right), dan wil ik wel wat gaan driften ook!
Met als doel om een serieuze modderwaterspray op te werpen die een ondoorzichtige laag legt op de auto (zijdelings en achteraan).

Fack, ik denk dat ik daarna suuuupervoorzichtig naar Schmutz-it.be rijd om er een verzegelende laag over te leggen zodat 't er nooit meer af gaat. ❤️

Ik heb dat eens gedaan in de ardennen om mijn ouders te gaan oppikken.  We waren gaan wandelen maar de hoogtemeters waren te zwaar voor hun, en ze waren doodop20211031_144517.thumb.jpg.a2123c1931a326b7c563a0833e7499ca.jpg20211031_144413.thumb.jpg.61abb6316a0b61e26beb9573e02ac536.jpg. Dus ben naar huis gelopen met mijn stapbotinnen om dan als een halve zool den bos in te duiken met de walvis. 

Geplaatst:

Ja maar dat heb ik ook al vaker gedaan, da's niet zo moeilijk.

image.thumb.png.d2b55c293353976b00574aa27023afe3.png

image.thumb.png.e1bf7c83104cff4eaeecdc644d833714.png

Ik bedoel ALL THE WAY.

Ooit eens gedaan in Italië tijdens een zomervakantie in Emilia Romagna. Dicht bij waar we logeerden lag een kaarsrechte, kilometerslange grindweg (heel lichtgekleurd grind, bijna gebroken wit van kleur), heel deftig aangelegd, niks van putten, zeer fijne gravé (bijna stof). Ben daar tientallen keren in beide richtingen overheen geknald aan weinig katholieke snelheid. 't Stof lag zo enorm dik op de zijkanten en achterkant van de auto, dat je de autodeur niet kon dicht doen zonder dat 't er als één pak samengeklit stof vanaf viel. ❤️   Als je de auto van achteren bekeek, zag je maar één kleur: wit. Niks van kleur zag je er nog door.

Awel: dat dus, maar dan in natte spray. ❤️  En dan laten opdrogen. ❤️ En dan sealen :D 

• Vind ik leuk 1
  • Whut?! 1
Geplaatst:

In IJsland heb je ook kilometers van die dingen, jammer genoeg meestal wel in dambord...

Geplaatst:
13 minuten geleden, gTa zei:

Ja maar dat heb ik ook al vaker gedaan, da's niet zo moeilijk. Eén stukje wegenwerken ergens en 't is klaar.

Ik bedoel ALL THE WAY.

Ooit eens gedaan in Italië tijdens een zomervakantie in Emilia Romagna. Dicht bij waar we logeerden lag een kaarsrechte, kilometerslange grindweg (heel lichtgekleurd grind, bijna gebroken wit van kleur), heel deftig aangelegd, niks van putten, zeer fijne gravé (bijna stof). Ben daar tientallen keren in beide richtingen overheen geknald aan weinig katholieke snelheid. 't Stof lag zo enorm dik op de zijkanten en achterkant van de auto, dat je de autodeur niet kon dicht doen zonder dat 't er als één pak samengeklit stof vanaf viel. ❤️   Als je de auto van achteren bekeek, zag je maar één kleur: wit. Niks van kleur zag je er nog door.

Awel: dat dus, maar dan in natte spray. ❤️  En dan laten opdrogen. ❤️ En dan sealen :D 

Zoiets? :D 

IMG_2381.jpeg

IMG_2379.thumb.jpeg.7a60f1a797faa9f31f720bdfcc1fa957.jpeg

• Vind ik leuk 1
  • Grappig 2
Geplaatst:
48 minuten geleden, Simoni zei:

In IJsland heb je ook kilometers van die dingen, jammer genoeg meestal wel in dambord...

Bedoel je ... wasbord? :D  (ribbels, waarop je auto uiteen davert)

• Grappig 1
Geplaatst:
39 minuten geleden, kefkie zei:

Zoiets? :D 

Nee! Daar zie je nog 97% auto. :D   Echt helemaal pottoe!

Geplaatst:

image.png.79f36cd0675bb643daea35dda2df86be.png

Zo dus, maar maal 100.

• maal 10 qua vuilheidsgraad ... het lijkt niet zo maar hier komt nog altijd erg veel van de originele onderliggende kleur doorheen (bij het logo op de kofferklep begint het redelijk "bedekt" te zijn, nummerplaat achteraan idem)
  • maal 10 qua bedekkingsgraad: all over

Zo veel goesting in. :D

En dan parmantig rondrijden in 't stad. :D 

❤️ 

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Bijna goed, liefst nog met een even vuile achterruit zonder vegen :inlove:

IMG_3765.jpeg

IMG_3775.jpeg

Om met de originele kleur te vergelijken:

IMG_5168.jpeg

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:

Hier komt de discussie weer ... met of zonder vegen. :D 

• Grappig 1
Geplaatst:
2 uren geleden, gTa zei:

Ja maar dat heb ik ook al vaker gedaan, da's niet zo moeilijk.

image.thumb.png.d2b55c293353976b00574aa27023afe3.png

image.thumb.png.e1bf7c83104cff4eaeecdc644d833714.png

Ik bedoel ALL THE WAY.

Zalig,  ook al een paar keer gedaan op die typische gravelbanen.

We hebben ooit een huisje gehuurd vlakbij het wijndomein van wijlen Ferrucio Lamborghini.  Zeker twee kilometer strada bianchi er naartoe.  Twee haakse bochten, meer dan breed genoeg om te kruisen met een andere auto.  Ritje naar de bakker 's morgens was elke dag een feest.  Driften als de zwijnen met die E46 320d.

En drie jaar terug zaten we in Spanje, in Bardenas Reales,  Dat is een soort van woestijngebied, grotendeels militair domein, maar er loopt een toeristische route, in een soort van gravel door, ook weer goed breed. 

Bardenas Reales - Discover Navarra | Toerisme in Navarra Bardenas Reales 

Hier waren we een kwartiertje aan het rijden ofzo: 63ACE244-8624-44BB-BBCA-77208D465000.jpeg.02c4df4bb79e073055f9daaa5d0495de.jpeg.b8a5aa68e11e8a34e6d9104a458bfb93.jpeg

Dat ging dus nog anderhalf uur door zo...

Enkele dagen later reden we naar huis,, en voor we vertrokken had ik nog snel met de compresseur die aan het hotel stond (die mannen waren voorzien), het meerendeel van buitenkant afgeblazen.

Maar het stof zat werkelijk overal, de foto's hieronder zijn dus bijna 1.500 kilometer autostrade later.

0B792D21-9CBC-44AE-9BDB-62205FE7C0C8.thumb.jpeg.867ec82119f19118e8a960711493e3e9.jpeg.1a0fba728a09c706e6ed961bdb2d1e2b.jpegB6A42DD5-D9CA-4BC2-B13A-B3232606F264.thumb.jpeg.7b77e800faaafe422a087b1f7a1ff310.jpeg.bb4b2d3b00410068fa9d511519e39c57.jpeg9105B97D-5DAE-4EDE-8368-E6919477EBF1.thumb.jpeg.b6eafcb8f2541d2322be685ef4bf8e8b.jpeg.562fdc5c32126540d76ba120bee25a6e.jpeg

Onlangs heb ik de batterij vervangen, en vond ik nog beige stof in de batterijbak

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Wah , een lange kronkelende gravelbaan , dat wil ik nog eens doen. Heb zo alleen iets kunnen doen met een Renault Grand Scenic. Ge kunt daar mee driften op gravel maar is niet simpel.

Geplaatst:
52 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Zalig,  ook al een paar keer gedaan op die typische gravelbanen.

We hebben ooit een huisje gehuurd vlakbij het wijndomein van wijlen Ferrucio Lamborghini.  Zeker twee kilometer strada bianchi er naartoe.  Twee haakse bochten, meer dan breed genoeg om te kruisen met een andere auto.  Ritje naar de bakker 's morgens was elke dag een feest.  Driften als de zwijnen met die E46 320d.

En drie jaar terug zaten we in Spanje, in Bardenas Reales,  Dat is een soort van woestijngebied, grotendeels militair domein, maar er loopt een toeristische route, in een soort van gravel door, ook weer goed breed. 

Bardenas Reales - Discover Navarra | Toerisme in Navarra Bardenas Reales 

Hier waren we een kwartiertje aan het rijden ofzo: 63ACE244-8624-44BB-BBCA-77208D465000.jpeg.02c4df4bb79e073055f9daaa5d0495de.jpeg.b8a5aa68e11e8a34e6d9104a458bfb93.jpeg

Dat ging dus nog anderhalf uur door zo...

Enkele dagen later reden we naar huis,, en voor we vertrokken had ik nog snel met de compresseur die aan het hotel stond (die mannen waren voorzien), het meerendeel van buitenkant afgeblazen.

Maar het stof zat werkelijk overal, de foto's hieronder zijn dus bijna 1.500 kilometer autostrade later.

0B792D21-9CBC-44AE-9BDB-62205FE7C0C8.thumb.jpeg.867ec82119f19118e8a960711493e3e9.jpeg.1a0fba728a09c706e6ed961bdb2d1e2b.jpegB6A42DD5-D9CA-4BC2-B13A-B3232606F264.thumb.jpeg.7b77e800faaafe422a087b1f7a1ff310.jpeg.bb4b2d3b00410068fa9d511519e39c57.jpeg9105B97D-5DAE-4EDE-8368-E6919477EBF1.thumb.jpeg.b6eafcb8f2541d2322be685ef4bf8e8b.jpeg.562fdc5c32126540d76ba120bee25a6e.jpeg

Onlangs heb ik de batterij vervangen, en vond ik nog beige stof in de batterijbak

In Kroatië kunt ge dat ook voor hebben.

IMG_20210804_105007.thumb.jpg.946ce6a5739834fc8942564d3afc3762.jpg

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Inderdaad, in de zomer op de terugreis zie je soms zulke exemplaren voorbijrijden. De max.

Bij mij is het ingedroogde er in elk geval afgeregend daarnet op de E40. Wat een snertweer.

Geplaatst:

In finland was het mij ook goed gelukt. Ipv een rooie des, was het ene grijze des.

Vind de foto helaas niet meer terug. 😞

• 2 weken later...
  • 3 weken later...
Geplaatst:

Nadat ik vorige week al een reprimande kreeg van @GTX, wegens de toestand van mijn firmasleur, en in tussentijd nog een heel snok miezerige autosnelwegkilometers  erbij zette, was het vandaag eindelijk een beetje beter weer, en is dat blijkbaar ook de voorspelling voor de komende dagen.

Bovendien ben ik met vakantie. De excuses waren dus op.  Geen uitstelgedrag meer!

De wielen waren na twee maanden en bijna 10.000 km sinds de vorige wasbeurt, behoorlijk vies.  De koets zelf was met geen tang meer aan te raken.

Wielen ingeneveld met Iron-Out. Snowfoam (Avalanche, werkt precied beter dan de Gyeon).  Tijdens het inweken heb ik de wielen gewassen (met nog een beetje extra AF Imperial).

Snowfoam afspoelen, wassen met twee emmertjes (en tussentijds van water vervesen), spoelen, inspuiten met Autofinesse Lavish Ceramic Foam, nog eens spoelen.

Drogen gaat na de Ceramic Foam supervlot.  Daarna nog eens nagelopen met Gyeon Quick Detailer.  Glas gepoetst, bandjes ingevet.  

De sierstukjes van de uitlaten waren niet proper, en die heb ik nog met Poorboys Perfect Polish geboend.

En ‘t is weer proper.

voor:

IMG_5108.thumb.jpeg.f313e559b522aa34af42482dc6e958ca.jpeg

IMG_5109.jpeg

IMG_5110.jpeg

Na: 

IMG_5112.jpeg

IMG_5115.jpeg

• Vind ik leuk 2
  • Grappig 1
Geplaatst:

Ja de achterruit is geveegd, madam wil dat. Het is haar auto ook natuurlijk. 

IMG_1910.jpeg

IMG_1911.jpeg

Geplaatst:
2 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Nadat ik vorige week al een reprimande kreeg van @GTX, wegens de toestand van mijn firmasleur, en in tussentijd nog een heel snok miezerige autosnelwegkilometers  erbij zette, was het vandaag eindelijk een beetje beter weer, en is dat blijkbaar ook de voorspelling voor de komende dagen.

Bovendien ben ik met vakantie. De excuses waren dus op.  Geen uitstelgedrag meer!

De wielen waren na twee maanden en bijna 10.000 km sinds de vorige wasbeurt, behoorlijk vies.  De koets zelf was met geen tang meer aan te raken.

Wielen ingeneveld met Iron-Out. Snowfoam (Avalanche, werkt precied beter dan de Gyeon).  Tijdens het inweken heb ik de wielen gewassen (met nog een beetje extra AF Imperial).

Snowfoam afspoelen, wassen met twee emmertjes (en tussentijds van water vervesen), spoelen, inspuiten met Autofinesse Lavish Ceramic Foam, nog eens spoelen.

Drogen gaat na de Ceramic Foam supervlot.  Daarna nog eens nagelopen met Gyeon Quick Detailer.  Glas gepoetst, bandjes ingevet.  

De sierstukjes van de uitlaten waren niet proper, en die heb ik nog met Poorboys Perfect Polish geboend.

En ‘t is weer proper.

voor:

IMG_5108.thumb.jpeg.f313e559b522aa34af42482dc6e958ca.jpeg

IMG_5109.jpeg

IMG_5110.jpeg

Na: 

IMG_5112.jpeg

IMG_5115.jpeg

Ik heb de mijne ook gewassen vandaag, maar aangezien mijn foto's op de nummerplaat en de donkere ruiten na er net hetzelfde zouden uitzien spaart me dat alweer wat werk 🙂

• Grappig 1
Geplaatst:

bompa, niet in een Volvo en dan nog zonder donkere ramen: er zijn geen zekerheden meer 😁

Geplaatst:
3 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

bompa, niet in een Volvo en dan nog zonder donkere ramen: er zijn geen zekerheden meer 😁

Tja, hoe graag ik met de drie ook rijd, op langere ritten mis ik een Volvo. Het reisgevoel. Heb nu 91 000 km.

M'n app zegt dat ik meer in mijn auto zit dan 98% van de 3-rijders :D

En de donkere ruiten mis ik ook wel. Mijn oude V60 rijdt nog rond (een collega uit Gent rijdt ermee), en als ik die zie met die zwarte ruiten, vind ik dat toch nog steeds wauw. Maar met de chroombiezen misschien bij de 3-reeks niet zo wauw.

Geplaatst:

had je V60 geen chroom raamonranding ?

Wij hebben zowel op de C-klasse als op de 3 chroom/alu raamomranding (en dakrails) + donkere ramen.  Op een zwarte break vind ik dat best wel mooi.   We kunnen hier bijna een corbiilard-service beginnen 😁.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in