Ga naar inhoud

Het mooie wintervuile, vettig geragde auto/patserbak/paupermobiel topic


walter

Aanbevolen berichten

On 11/25/2022 at 11:37 PM, gTa said:

Machtig ❤️   In zo'n dirty setup is achterruitwissinge een pluspunt vind ik, maar verdomme zo'n Clubmanneke doet daar met z'n duo-friteuse toch nog een schepke bovenop ❤️ 

Ah nu moet je de achterruitenwisser gebruiken?

Vroeger mocht dat niet :D 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ah nu moet je de achterruitenwisser gebruiken?

Vroeger mocht dat niet :D 

Nog altijd niet, afhankelijk van 't beoogde resultaat.

If you like it stylish dirty: don't.
If you like it messy dirty: do.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, gTa zei:

Nog altijd niet, afhankelijk van 't beoogde resultaat.

If you like it stylish dirty: don't.
If you like it messy dirty: do.

Bij gebrek aan wisser, zal ik voor de foto mijn achterruit gewoon open zetten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik heb zo mijn best gedaan om hem net niet te gebruiken :D. Ondertussen wel al gewassen, op foto lijkt het niet zo, maar hij was redelijk ton sur ton.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15/12/2022 om 18:02, -Fred- zei:

C93AFD54-F987-454E-BF6D-9EE1696E8F97.jpeg

8EF48283-2CE8-4B1A-88BE-548722EFBA5B.jpeg

De topscore van deze winter, bis jetzt. Geen offroadprut maar quasi integraal salty speed spray = the way to win. ❤️ 

En wetende dat dat op foto langs geen kanten zo extreem toont als 't in werkelijkheid is ... ik geloof oprecht dat 't ton sur ton was. :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

DC41CD25-2533-4DD0-9145-3B95B9256A9A.thumb.jpeg.1bb7c0ec3448423eb8d52a04a17e4950.jpeg43BA6121-46EF-4CE9-A544-01BB193583C6.thumb.jpeg.bf50b7fef2e36aed516adb80ef4aabfc.jpeg

 

nadat ik de prijs voor ‘de smerigste auto op de parking van de lokale Delhaize’ kreeg, toch maar de hogedrukreiniger & co uit het kot gehaald. 
 

En toen die net afgedroogd was, begon het (weeral) te regenen 😒

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 3 weken later...

Interessant dikwijls om zien HOE een kist vuil wordt.

Ik zat er es op te letten dan mijn auto op de flanken steeds tot aan een bepaald punt vuil wordt, maar erboven helemaal proper kan blijven. 

Als ze dat express met de luchtstroming zo doen, dan moeten ze wel es serieus aan de achterkant werken want zelfs na een droge rit van 10km hangt die direct vol stof.

Voordeel bij de Cayenne is wel dat de zijruiten tenminste helemaal proper blijven. Ik heb redelijk wat autos gehad waar de voorste zijruit ook helemaal vuil werd. Ziet ge binnen de korste keren niks. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

je ziet inderdaad de aërodynamica in de vuilafzetting.  
Rond de kieren van de deuren is ook zo’n plaats waar het vuil in couchen kan liggen, door de wervelingen.

Mercedes gaf destijds hun achterlichten speciaal ribbels, zodat ze minder vuil werden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ex-Mooseman zei:

je ziet inderdaad de aërodynamica in de vuilafzetting.  
Rond de kieren van de deuren is ook zo’n plaats waar het vuil in couchen kan liggen, door de wervelingen.

Mercedes gaf destijds hun achterlichten speciaal ribbels, zodat ze minder vuil werden.

Die ribbels waren inderdaad efficient. Eigenlijk werden de lichten niet "minder vuil", maar het vuil ging niet in de ribbels, dus ook me een smerige wagen, was er nog steeds een deel van de achterlichten te zien. Wanneer op een moderne Benz je achterlichten echt vuil zijn, ziet ge ze niet meer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid