Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Jawel maar je moet dat spel dan wel zeker 20 minuten op voorhand aanzetten. Op een paar minuten krijg je dat interieur idd niet gekoeld. Enfin het interieur wel, maar alle "vaste massa" die hitte heeft opgeslorpt, dat duurt wel even.

Ik refereerde naar de zomervakantie in Spanje en Zuid-Fr waar ik blij was om zetelventilatie te hebben.

Sorry, ik moet niet elke 2u stoppen 😄 

• Taal izan 1
Geplaatst:
1 minute ago, dragonfly said:

Ik refereerde naar de zomervakantie in Spanje en Zuid-Fr waar ik blij was om zetelventilatie te hebben.

Sorry, ik moet niet elke 2u stoppen 😄 

Ik ben niet mee met dat stoppen? Trekt je airco dat niet als het zo warm is buiten ofzo?

Geplaatst:
Zojuist, ir_fuel zei:

Ik ben niet mee met dat stoppen? Trekt je airco dat niet als het zo warm is buiten ofzo?

Airco wel maar zonder zetelventilatie staat mijn rug dan wel goed nat van het zweet 😞 

Ik zweet van nature wel snel en veel.

Geplaatst:

Ik ben ook zeer grote fan van zetelventilatie. Veel meer dan van verwarmde zetels.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Als ik wat stress voel, staat dat aan, zelfs in putteke Winter. 🤦‍♂️😬
Wil de optie niet overschatten, maar ‘t is toch één van de meest gebruikte knoppen in het interieur. 

Ik kan snappen dat er weinig animo voor is, omdat het vaak niet tot die ene optie beperkt blijft. 
Plots moet je de duurste stoelen nemen… het duurste leder… 
>10.000 euro aftikken, voor dat beetje ventilatie?  

Op mijn wagen was dat zo & ik wou ‘em eigenlijk liever met de stoffen/gerecycleerde materialen hebben.
Soms vind ik dat fraaier ogen én is het goedkoper. 
Compleet het tegenovergestelde bekomen omdat ik de wachtrij in volle Covid periode geskipped heb met een pre-geconfigureerde wagen.

Als het een optie is van 500 euro, zou ik dat ALTIJD aanvinken. 
Als het verweven is met bijkomende opties, weet ik het zo nog niet.
Als het geen optie is; spijtig, maar minder keuze heeft ook zo z’n voordelen. 

Geplaatst:

Kabbelende beekjes gaan wel helpen om veel te kunnen laden tijdens je extra plaspauzes

• Grappig 3
Geplaatst:
58 minuten geleden, ir_fuel zei:

Het "cocoon" pack is dat dan he.

Dan wil je zetelventilatie en moet je massagestoelen pakken, de houten inleg in het interieur, de "relax" infotainment optie die fluitende vogeltjes en kabbelende beekjes laat horen terwijl er een zacht briesje uit de ventilatiemonden komt en er rustgevende beelden op de 60" displays worden getoond, de 8 zone airco met touch screen voor de passagiers, het uitgebreide leder in 2 kleuren, want in enkel zwart kan het niet en de dakhemel met fonkelende sterretjes.

En kan uiteraard enkel in combinatie met het exterieur sportpakket + 21" velgen en een trekhaak is dan helaas niet mogelijk.

is bij Mercedes idd zo. bij een X5 of de M3 is die zetelventilatie apart. Jammer dat het bij een moderne auto als de ix3 dus ook niet is.

Ik vind het wel gek waarom zetelverwarming tegenwoordig vaak standaard is en ventilatie vaak niet mogelijk. Zou het, zoals vele hier zeggen, graag andersom zien want gebruik die optie tenminste echt. Je lichaam zweet van buiten in de warmte te zijn, je komt in een koude auto die op voorhand gekoeld is, zweet dus nog meer als tegenreactie, maar door die stoel die niet warm is, bekom je.

Geplaatst:

Volgens mij is het ook gewoon simpeler zetelverwarming in een autostoel in te bouwen. Uiteindelijk is dat maar een verwarmingselement.

Geplaatst:

Plus dat je bij een EV met zetelverwarming de (meer energie verslindende) autoverwarming minder 'moet' gebruiken?  Dus beter voor de autonomie. 

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

daarom zal vaak een verwarmd stuur nog een aparte optie zijn, omdat ze dan weer extra moeten inbouwen.

Geplaatst:
1 uur terug, ir_fuel zei:

Volgens mij is het ook gewoon simpeler zetelverwarming in een autostoel in te bouwen. Uiteindelijk is dat maar een verwarmingselement.

Kan je zelf doen, je kan zo een warmtematten kopen die je onder je bekleding legt en aansluit.

Een ventilator met de geleiding voor de lucht lijkt mij al een pak moeilijker.

Zelf heb ik er geen last van, maar stoffen zetels. Tijd om de stoelen met een waterstofzuiger te reinigen.

Geplaatst:
8 uren geleden, Liquid Li0n zei:

daarom zal vaak een verwarmd stuur nog een aparte optie zijn, omdat ze dan weer extra moeten inbouwen.

Nee, da's allemaal standaard op die Chinezen en Amerikanen zoals jij het zo mooi zegt 😉

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
8 uren geleden, Liquid Li0n zei:

is bij Mercedes idd zo. bij een X5 of de M3 is die zetelventilatie apart. Jammer dat het bij een moderne auto als de ix3 dus ook niet is.

Ik vind het wel gek waarom zetelverwarming tegenwoordig vaak standaard is en ventilatie vaak niet mogelijk. Zou het, zoals vele hier zeggen, graag andersom zien want gebruik die optie tenminste echt. Je lichaam zweet van buiten in de warmte te zijn, je komt in een koude auto die op voorhand gekoeld is, zweet dus nog meer als tegenreactie, maar door die stoel die niet warm is, bekom je.

Take rate

Geplaatst:
20 hours ago, Framfy said:

Plus dat je bij een EV met zetelverwarming de (meer energie verslindende) autoverwarming minder 'moet' gebruiken? 

Dat staat toch allemaal los van mekaar als je de klimaatregeling op automatisch hebt staan?

Als ik mijn interieur op 20 graden zet gaat hij dat niet tot 17 graden verwarmen om dan te compenseren met zetelverwarming.

Geplaatst:
27 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat staat toch allemaal los van mekaar als je de klimaatregeling op automatisch hebt staan?

Als ik mijn interieur op 20 graden zet gaat hij dat niet tot 17 graden verwarmen om dan te compenseren met zetelverwarming.

Ik schrijf dan ook dat "je" de verwarming minder 'moet' gebruiken, niet dat de auto dat voor jou doet.  😉

Geplaatst:
58 minutes ago, Framfy said:

Ik schrijf dan ook dat "je" de verwarming minder 'moet' gebruiken, niet dat de auto dat voor jou doet.  😉

Vraag me af hoeveel dat allemaal zou schelen. Ik hou er me iig niet mee bezig, met dat soort onnozele dingen. Misschien doet hij dat vanzelf in Eco Pro ofzo (mijn i4), maar wie wil daar in rijden.

Geplaatst:

Kan je ergens nagaan in welke garage de iX3 nu staat? 

Geplaatst:

google :D  

Dit weekend (7 - 8 februari 2026)

Volgend weekend (14 - 15 februari 2026)
  • Thanks Friendly 1
Geplaatst:
6 uren geleden, tuscani zei:

Bron? Want op FB Juma spreken ze over afgelopen weekend. 

Geplaatst:
17 uren geleden, tuscani zei:

Google AI overzicht?

De Mey een post van 3W geleden. 

IMG_9938.png

IMG_9939.png

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

De blauwe remklauwklucht is opgelost (lees als: toegelaten). Nu verder aan het knutselen om het budget vol te krijgen. Enkel over de kleur blijf ik twijfelen…

Geplaatst:
Op 4/2/2026 om 11:28, Super95 zei:

Wat is het probleem?

Onze firmawagens moeten volledig neutraal zijn; geen blingbling toestanden zijn toegelaten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid