Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
12 uren geleden, Lotuzzz zei:

Klopt. Zelfs aan de i4 zie je het een beetje.

Dus ik zie dat niet alleen. Voor mij een afknapper, precies zo'n bolhoed die een 4-deurs coupé moest voorstellen, en ze dan nog eens hoog op zijn poten zetten ook.

Geplaatst:

plus ook, die 21 of 22 duim velgen zijn soms te groot in verhouding met de rest van de auto.

Geplaatst:
4 hours ago, Liquid Li0n said:

plus ook, die 21 of 22 duim velgen zijn soms te groot in verhouding met de rest van de auto.

Welke i4 komt met 21 of 22 duim velgen?

Geplaatst:
Op 8/1/2026 om 13:44, Tommie zei:

Quasi onmogelijk. 🙂 Maar ik weet dat er foute levertermijnen gecommuniceerd worden. Mei/juni is realitstischer.

Ik zal het hem nog niet zeggen 🫣 Zijn 320d heeft nu 280.000km, dus hij verheugt zich wel op wat nieuws. De nieuwe zou een van de eerste zijn. De klant die hem besteld had, kan de zijne pas in September afnemen dus deze wagen kwam beschikbaar.

De dochter van de baas heeft waarschijnlijk ook wat nieuws nodig. Gistermorgen haar 2.. in de gracht geparkeerd.

De lokale BMW dealer doet goede zaken hier.

Geplaatst:
17 hours ago, Lotuzzz said:

Klopt. Zelfs aan de i4 zie je het een beetje.

Ik vraag me af hoe groot het verschil is in de praktijk:

image.png

image.png

De onderste is van een iets lagere hoek gefotografeerd dus dat scheelt ook iets.

Geplaatst:

Welk verschil moet er hier gezien worden? Zijn toch 2 dezelfde auto's.

Geplaatst:
19 minuten geleden, ir_fuel zei:

Welke i4 komt met 21 of 22 duim velgen?

ik had het in het algemeen over een EV of moderne auto. Hoe groot worden die velgen niet tegenwoordig!

Geplaatst:

Ik vind de i4 wel een heel mooie auto, maar wel zou ik steeds de 20'ers nemen, zodat je achteraan de verbrede wielbogen hebt, en 'm subtiel verlagen. 

spacer.png

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
20 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik vraag me af hoe groot het verschil is in de praktijk:

image.png

image.png

De onderste is van een iets lagere hoek gefotografeerd dus dat scheelt ook iets.

Dat scheelt effectief enkele centimeters. Bij de rode zie je die ‘batterijbak’ nog iets lager komen dan bij de gewone. Maar om nu te zeggen dat een i4 hoog op zijn poten staat?

Geplaatst:

En 17” kan ook, met hele dikke banden 😁.

Geplaatst:
31 minuten geleden, BMWMB zei:

Ik vind de i4 wel een heel mooie auto, maar wel zou ik steeds de 20'ers nemen, zodat je achteraan de verbrede wielbogen hebt, en 'm subtiel verlagen. 

spacer.png

Dat is al 20x beter 👌

Geplaatst:
43 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

ik had het in het algemeen over een EV of moderne auto. Hoe groot worden die velgen niet tegenwoordig!

Eigenlijk kan je beter spreken over de afmeting van het wiel in z'n geheel, wat groter geworden is ter compensatie. (Want we discussiëren al over welke velgmaat te nemen, en dat was het punt niet, toch?).

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
On 1/8/2026 at 10:09 AM, kwiekie said:

Lijkt een hele goeie wagen te zijn volgens de reviews. Maar 'uniek' ga je niet zijn natuurlijk met zo eentje.

Heeft deze nu van die haptische aanraaktoetsen op het stuur, zoals bij VW? Als BMW daarmee begint zal dat toch een serieus negatief punt zijn als ik mijn volgende EV moet kiezen.

Geplaatst:
2 minuten geleden, janvkn zei:

Heeft deze nu van die haptische aanraaktoetsen op het stuur, zoals bij VW? Als BMW daarmee begint zal dat toch een serieus negatief punt zijn als ik mijn volgende EV moet kiezen.

Dacht dat het allemaal knoppen waren... Bij VW zijn ze daar nu ook in sneltempo vanaf gestapt. Alle ID modellen hebben intussen al een facelift gehad om alle haptische brol en slider eruit te halen. En bij de ID Polo zijn er terug een pak meer knoppen.

Geplaatst: (aangepast)
12 minuten geleden, Logic zei:

Eigenlijk kan je beter spreken over de afmeting van het wiel in z'n geheel, wat groter geworden is ter compensatie. (Want we discussiëren al over welke velgmaat te nemen, en dat was het punt niet, toch?).

ja dat klopt wel wat je zegt

5 minuten geleden, janvkn zei:

VW is daar net van afgestapt. Zie maar naar de facelift Polo die van haptic naar normale knoppen is gegaan en de IDPolo doet zelf veel meer via echte knoppen opnieuw. haptic is echt rommel.

https://topgear.nl/autonieuws/interieur-volkswagen-id-polo-heeft-knopjes-draaiknop-en-mooie-materialen/

aangepast door Liquid Li0n
Geplaatst:

Ja had het al gehoord dat VW daar van teruggekomen is, en dat ze er voordien hard om verguisd werden. Dus het zou me heel erg verbazen als BMW dan opnieuw dezelfde fout zou maken.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 hour ago, BMWMB said:

Welk verschil moet er hier gezien worden? Zijn toch 2 dezelfde auto's.

Dat is mijn punt.

De bovenste is een 440i GC, die eronder een i4 M50 :D 

Geplaatst:
1 hour ago, BMWMB said:

spacer.png

Hoe ga je dat "subtiel verlagen" achteraan? Daar steekt luchtvering onder. Dat wordt ook een gefoefel. En je wil echt je battery pack niet tegen de grond rijden. 

Die 20" nemen trouwens een serieus stuk range weg. Dacht dat het WLTP 60km was. Hoeveel zal dat dan in realiteit zijn ...

Geplaatst:
25 minutes ago, janvkn said:

Ja had het al gehoord dat VW daar van teruggekomen is, en dat ze er voordien hard om verguisd werden. Dus het zou me heel erg verbazen als BMW dan opnieuw dezelfde fout zou maken.

Heb je ooit met een BMW gereden met gesture recognition?

Geplaatst:
11 minuten geleden, ir_fuel zei:

kameraad heeft dat in zijn X5...is toch meer een gimmick...een knopje op het stuur is sneller dan met u vinger zitten draaien in de lucht

Geplaatst:
12 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat is mijn punt.

De bovenste is een 440i GC, die eronder een i4 M50 :D 

Bij de 320e/330e zie je dat verschil in hoogte wel tegenover de 'gewone' diesel- en benzineversies. Scheelt maar een centimetertje, maar 't stoort echt wel vind ik. Ik vraag me af of dat echt zo nodig is. Die worden immers ook volop verlaagd met 3 cm (en meer). Of heeft dat iets met comfort te maken? Strakkere veren door die batterij? 

Geplaatst:
24 minutes ago, ir_fuel said:

Nee 😨

Geplaatst:
42 minuten geleden, ir_fuel zei:

Hoe ga je dat "subtiel verlagen" achteraan? Daar steekt luchtvering onder. Dat wordt ook een gefoefel. En je wil echt je battery pack niet tegen de grond rijden. 

Die 20" nemen trouwens een serieus stuk range weg. Dacht dat het WLTP 60km was. Hoeveel zal dat dan in realiteit zijn ...

Luchtervering wordt verlaagd met aanpasbare droplinks.

spacer.png

Straf dat de actieradius zoveel daalt, want met de 22" aftermarkets met bredere banden onder mijn etron GT was het verschil heel klein.

Geplaatst:
2 hours ago, janvkn said:

Nee 😨

Ik raad het niet aan :D 

• Thanks Friendly 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid