Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
1 uur geleden, ir_fuel zei:

Ik raad het niet aan :D 

Bij mij was de druppel het per ongeluk weigeren van een belangrijk telefoontje, uiteraard van een bedrijf waar je dan uitkomt op de receptie als je probeert terug te bellen.

Sindsdien raad ik het iedereen af.

Geplaatst: (aangepast)
6 uren geleden, ir_fuel zei:

Hoe ga je dat "subtiel verlagen" achteraan? Daar steekt luchtvering onder. Dat wordt ook een gefoefel. En je wil echt je battery pack niet tegen de grond rijden. 

Die 20" nemen trouwens een serieus stuk range weg. Dacht dat het WLTP 60km was. Hoeveel zal dat dan in realiteit zijn ...

Dat las ik ook overal, dus bewust niet voor gekozen. Mijn verbruik is nu al hoog genoeg. Plus het feit dat ik de 20” pas echt mooi vind met een verlaging, en daar wou ik niet aan beginnen voor de redenen die jij opnoemt.

IMG_0018.png

aangepast door Roger
Geplaatst:
2 uren geleden, Goesting zei:

Bij mij was de druppel het per ongeluk weigeren van een belangrijk telefoontje, uiteraard van een bedrijf waar je dan uitkomt op de receptie als je probeert terug te bellen.

Sindsdien raad ik het iedereen af.

probleem is vaak dat zo van die onnuttige en onnozele extra's vaak in een pack zitten en je daar dus allemaal voor bij betaald terwijl je het eigenlijk niet wil omdat het slecht werkt.

Ze zouden beter eens wat naar de andere merken kijken, en bv een type auto zoals een 3 serie voorzien van opties geventileerde stoelen bv ipv veel van die junk-tech en/of granny-tech via een pakket de auto duur te maken.

• Taal izan 1
Geplaatst:

je kan dat ook uitzetten

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
12 hours ago, Liquid Li0n said:

en bv een type auto zoals een 3 serie voorzien van opties geventileerde stoelen bv ipv veel van die junk-tech en/of granny-tech via een pakket de auto duur te maken.

Wat staat hier eigenlijk?

3 uren geleden, ir_fuel zei:

Wat staat hier eigenlijk?

Hoe bedoel je? 

Opties zoals geventileerde stoelen voor een 3 serie zijn niet mogelijk terwijl een Hyundai dit heeft of vele van die Chinese hokken. 

Junk-tech is bv zoals die gesture control. Iets waar je eigenlijk niets aan hebt. 

Granny tech is zoals die biepjes en meldingen in moderne auto's. Vaak verplicht door de EU helaas. 

Bedoel je dit? 

aangepast door Liquid Li0n
Geplaatst:
45 minutes ago, Liquid Li0n said:

Hoe bedoel je? 

Opties zoals geventileerde stoelen voor een 3 serie zijn niet mogelijk

Gene zever, maar op een M3 kan je dat wel pakken :lolz:

Voor alle andere modellen hebben ze dat afgevoerd precies. Toen ik mijn i4 bestelde kon dat daar ook op.

Geplaatst:

Bij de iX3 was vandaag trouwens niet bij te geraken zonder dat je een kwartier moest aanschuiven om er eens in te zitten, bij de M3 touring stond een pak minder volk :D 

Zegt genoeg over hoeveel we die kist op de weg zullen zien.

Op 10/1/2026 om 16:25, ir_fuel zei:

Gene zever, maar op een M3 kan je dat wel pakken :lolz:

Voor alle andere modellen hebben ze dat afgevoerd precies. Toen ik mijn i4 bestelde kon dat daar ook op.

ja, de M3 is dan ook een 3 serie boven de 100 000 euro! Zou er dus aan mogen mankeren. Kijk eens naar de andere merken...

Geplaatst:

P90626449_lowRes_the-new-bmw-ix3-50-x.thumb.jpg.a5bdcb3c2e0086f86bb42befc6a96f24.jpgP90626454_lowRes_the-new-bmw-ix3-50-x.thumb.jpg.b7206db6c9bc28b70ea60853edc8fad7.jpg

Persfoto's, maar  ( ik ga verketterd worden :D ) met wat goodwill zie je er pure frozen grey in.  Lijkt me niet lelijk dan als totaalplaatje, doet volgens mij de lijnen mooi uitkomen dan.

Geplaatst:

Waarom toch altijd zo'n lelijke wielen onder die EV's? 🙈

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:
2 uren geleden, Liquid Li0n zei:

ja, de M3 is dan ook een 3 serie boven de 100 000 euro! Zou er dus aan mogen mankeren. Kijk eens naar de andere merken...

Een i4 M50 krijg je ook boven de 100k. Maar dan wel zonder geventileerde zetels .. Ik heb het op onze Volvo, dus ik mis het effectief op de BMW. Gelukkig wel het verwarmd stuurwiel genomen, dat mis ik dan weer op de Volvo (was mogelijk, maar niet geconfigureerd..).

3 minuten geleden, Roger zei:

Een i4 M50 krijg je ook boven de 100k. Maar dan wel zonder geventileerde zetels .. Ik heb het op onze Volvo, dus ik mis het effectief op de BMW. Gelukkig wel het verwarmd stuurwiel genomen, dat mis ik dan weer op de Volvo (was mogelijk, maar niet geconfigureerd..).

ik vind dat altijd wel straf waarom zoveel europese auto's dat niet hebben. Zelfs een Amerikaanse pickup heeft geventileerde stoelen ACHTERAAN en een modern "premium" Duits merk heeft het nog niet vooraan.

Geplaatst:
11 hours ago, Roger said:

Omdat je het interieur op voorhand kan koelen en verwarmen vind ik het minder een must dan op een ICE.

Geplaatst:

nog nooit gemist, eerlijk gezegd.

Maar dat is het geval met veel comfortsnufjes:  eens je ze op een auto gehad hebt, wil je ze terug op de volgende.

BMW is sterk aan het kijken naar de take-rate en het gebruik van bepaalde zaken, heb ik de indruk  Is dat te laag, dan schrapt men dat gewoon.  Al moet degene die de apart openende achterruit geschrapt heeft, gevierendeeld worden.

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Dat en een panodak dat niet open kan...

• Vind ik leuk 2
  • Thanks Friendly 1
  • Verdrietig 2
Op 9/1/2026 om 16:54, Jantes zei:

Bij de 320e/330e zie je dat verschil in hoogte wel tegenover de 'gewone' diesel- en benzineversies. Scheelt maar een centimetertje, maar 't stoort echt wel vind ik. Ik vraag me af of dat echt zo nodig is. Die worden immers ook volop verlaagd met 3 cm (en meer). Of heeft dat iets met comfort te maken? Strakkere veren door die batterij? 

Ik stoorde mij daar mateloos aan. Maar ik denk dat de x-drive variant nog hoger staat dan de gewone 330e. Er is iig een groot verschil als je de hybride naast een ice versie zet. 

Het is overigens vooral vooraan dat die zoveel hoger staat. De batterij zit achteraan...

Mijne is verlaagd en ik heb in die 3 jaar tijd nog nergens problemen gehad met bodemvrijheid. Zelfs niet als die volledig volgepropt zit. Ik zie het probleem niet met die batterij... i4 wordt ook gewoon verlaagd en daar heeft ook nog niemand problemen mee gehad...

aangepast door -Fred-
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:
2 minutes ago, -Fred- said:

en daar heeft ook nog niemand problemen mee gehad...

"op internet"

Geplaatst:
16 minutes ago, ex-Mooseman said:

nog nooit gemist, eerlijk gezegd.

Bij de X5 kan je zelfs verwarmde middenconsole en steun op de deur krijgen :D 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
54 minuten geleden, ir_fuel zei:

Omdat je het interieur op voorhand kan koelen en verwarmen vind ik het minder een must dan op een ICE.

Zeker, maar (en dat ligt dan aan mij) ik heb nog niet de ingebouwde reflex om dat te doen. De vaste tijdstippen van vertrek staan ingesteld in de app, maar alle andere keren kom ik in de auto en is het van "fuck, vergeten" :D 

Geplaatst:

Met de afgelopen koude winterdagen vergeet je dat niet snel. Dan is het geen overbodige luxe. 😎 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
32 minuten geleden, ir_fuel zei:

iX ook. Geen straf zenne. :D 

Geplaatst:
34 minuten geleden, ir_fuel zei:

2 minuten geleden, Tommie zei:

iX ook. Geen straf zenne. :D 

Fantastische optie :inlove:

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
53 minuten geleden, -Fred- zei:

Dat en een panodak dat niet open kan...

en tegenwoordig, weet nu niet bij BMW, geen zonnerollo meer en gebruiken ze gewoon een blinderingsfunctie in het glas.

Als je nu met dat koud weer die zonnerollo niet dicht hebt merk je toch een groot verschil in temperatuur wanneer je hoofd dicht bij het dakraam zit. En moet de verwarming dus meer moeite doen om het interieur op te warmen, dus zeker bij een EV wel nefast.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid