Ga naar inhoud

95 of 98  

68 leden hebben gestemd

1. 1. Welke benzine (95 of 98+) tank je doorgaans in je daily en/of gewone, moderne benzine-auto? (geen oldies, moto's, high rev engines, etc.)

• Altijd 95; de uitzondering bevestigt de regel.
    • Een mix, maar duidelijk meer 95 dan 98.
    • Hoe 't me uit komt, zonder veel nadenken.
      0
    • Toch vaker 98 dan 95, ik probeer 95 te vermijden.
    • Quasi altijd 98+, de 95 is slechts uitzonderlijk.
    • Zonder fout altijd 98+.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
55 minuten geleden, Krikkie zei:

Misschien omdat de motor dan echt goed warm is en het niet aan de benzine ligt? 

Nee… je voelt dat eigenlijk meteen als je optrekt om van het tankstation weg te rijden op de snelweg. Lijkt dat je die pedaal minder diep moet duwen voor dezelfde trekkracht

• Grappig 1
Geplaatst:
3 uren geleden, Mich zei:

Die franse of italiaanse 95 is echt goed. Beter dan de onze heb ik het gevoel. Klinkt stom maar toch heb ik dat gevoel

wat ik wel moet toegeven, bij ons vind je quasi overal 98ron, dat valt in italie dan weer tegen. In frankrijk heb je wel de pompen maar het is vaak niet beschikbaar of buiten gebruik

je kan je dan weer de vraag stellen of er bij ons in die 98 reservoirs wel degelijk 98 inzit 😊

Franse 95 is nochtans zeker e10.

• 1 maand later...
Geplaatst: (aangepast)

In de M240i heb ik tot nog toe alleen Super 98 gekapt.  De 330e kreeg 90 % van de tijd Super 95 (die is wel al 10 maand verkocht).

Het verschil in prijs tussen Super 95 en Super 98 is meestal ongeveer tien cent.  De laatste laat je motor beter lopen en zorgt ook voor een iets lager verbruik, dus in feite zouden beiden dan ongeveer even duur moeten uitkomen.  Een vriend van mij, die een 1300 cc BMW touring motor rijdt, beweerde recent dat zijn verbruik zakt van ongeveer 5,5 l naar 5,0 l als hij van 95 naar 98 gaat.  Geen idee of dat 100 % klopt, maar zelfs al scheelt het maar 5 %: dat is de meerprijs van 98 tegenover 95.

Als het verschil tussen beiden 30 cent (of meer...) zou gaan bedragen, zal ik ook wel geregeld eens 95 in de M240i tanken, maar voorlopig dus niet.

aangepast door Beta
Geplaatst: (aangepast)

Mijn vader zei net hetzelfde. Een kameraad van hem met zijn GS tankt altijd 98 en die kon veel meer kilometers doen. Dus mijn vader is dan ook 98 beginnen tanken in zijn BMW GS en effectief. bij dezelfde route/rijstijl haalt hij er meer kilometers uit met dezelfde hoeveelheid brandstof.

aangepast door Liquid Li0n
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Op 17/4/2026 om 19:20, Jeroen_M5 zei:

Dus bij een Maes tankstation tank je eigenlijk VPower? Ik geloof er niet veel van.

Nu goed. Pak nog dat Maes in het rijtje van de betere mag. Ik heb er te weinig ervaring mee. 

Nope, het is niet omdat ze laden op hetzelfde depot dat het hetzelfde product is… Additieven worden afzonderlijk geinjecteerd.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Op 17/4/2026 om 19:57, ex-Mooseman zei:

Het voormalige Power (nu Gabriels) servicete ook een aantal Total-stations.

En de Esso achter de hoek hier wordt door G&V bijgevuld.

Veel Shell-tankstations worden door de Vervaeke-groep gevuld.

Gabriels heeft een aantal stations in uitbating onder het merk, net zoals G&V een aantal Esso stations uitbaat. Vervaeke doet gewoon transport.

Geplaatst:

Abarth altijd 98 hier. 

Blokje zal misschien toch iets gevoeliger zijn, dus liever geen risico. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid