Jokke_vlo 17.042 Geplaatst: vrijdag om 06:40 Auteur Geplaatst: vrijdag om 06:40 11 uren geleden, Parsifal zei: Denk dat, los van de fiscaliteit, dat iedereen gewoon voor zichzelf moet uitmaken. Ik zou persoonlijk nooit overstappen naar een PHEV of iets anders als dagelijkse wagen. en ik doe ook 40k km/jaar en ga elk jaar met m'n EV op zomervakantie en skivakantie met het hele gezin. Iedereen moet dat voor zichzelf uitmaken. Maar beweren dat als de fiscaliteit hetzelfde zou zijn IEDEREEN terug naar een PHEV zou gaan ipv een EV, is even belachelijk als het omgekeerde te beweren. Waar staat dat geschreven die iedereen? Ik zei gewoon dat ik twijfel of de ev even populair zou zijn? Particulier zien we bv dat de EV het moeilijk heeft/had. 10 uren geleden, Tommie zei: Geen idee waarom telkens diezelfde discussies blijven ontstaan… Ieder maakt dat voor zich uit. Moeten we op een forum allemaal 1 of andere almachtigheid dienen en ja knikken of is het net fijn om te discussiëren? En dan nog liefst inhoudelijk. Ik overweeg een hybride X5 te kopen en zoek, op fiscaliteit na, waarom de EV een betere keuze zou zijn. Je zou bv de verschillen in rijden tussen beiden kunnen bespreken? Of (en dat zoek ik) de verschillen tussen beiden qua rijden…… 11 uren geleden, ir_fuel zei: Omdat, tenzij je in iX5 segment budget zit te shoppen, dat achteruitgang is. Goed, jij en ik kennen beiden toch iets van auto’s en autorijden. En het gaat hier idd over de X5. Ik probeer te begrijpen waarom een EV de betere keuze zou zijn over de hybride op fiscaliteit na. Met het argument “achteruitgang” weet ik nu niet echt veel. In mijn geest moet ik voor de korte afstanden niet tanken en geniet ik van in de file staan met de ev en heb ik bij langere afstanden het voordeel om geen tijd te verliezen met laden en of het zoeken/plannen van laadpalen. Beide auto’s zijn extreem log, hun remmen trekken nooit een sportieve bergrit, en geven niet echt rijsensatie, durf ik gokken. Daarom moet ik het dus niet doen Quote
Jokke_vlo 17.042 Geplaatst: vrijdag om 06:49 Auteur Geplaatst: vrijdag om 06:49 11 uren geleden, dragonfly zei: Hybride of benzine als het nog mogelijk is. Ik heb nu al klanten die foert zeggen en terug ICE rijden. Bedrijfswagens gaan sowieso EV blijven. Wij hebben sinds kort terug de optie lichte vracht voor onze sales reps (demo fietsen vervoeren). Tuurlijk gaat men me niet geloven (maar welkom op onze parking) ze gaan allemaal naar LV, letterlijk allemaal (heb er 13) Bedienden rijden verplicht EV 1 Quote
tuscani 11.848 Geplaatst: vrijdag om 06:56 Geplaatst: vrijdag om 06:56 12 uren geleden, Lotuzzz zei: Een hybride van 50k versus een EV van 50k is geen vergelijk. Pak dan maar rap de EV. Zeker? Een hybride Q7 of elektrische bv,.... ik ga voor hybride vermoed ik. ( Ik pak een Q7 als voorbeeld omdat je dan een hybride hebt die ook een deftige tank heeft. Een hybride waar je dus effectief ook 800km kan rijden op een fossiele brandstof. En geen 15l zit te zuipen om al het gewicht mee te krijgen met een 20l tankje. ) Quote
Tommie 10.585 Geplaatst: vrijdag om 06:58 Geplaatst: vrijdag om 06:58 14 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Moeten we op een forum allemaal 1 of andere almachtigheid dienen en ja knikken of is het net fijn om te discussiëren? En dan nog liefst inhoudelijk. Ik overweeg een hybride X5 te kopen en zoek, op fiscaliteit na, waarom de EV een betere keuze zou zijn. Je zou bv de verschillen in rijden tussen beiden kunnen bespreken? Zeg ik dat? Maar in élk topic telkens exact dezelfde discussie opstarten, dat heeft geen meerwaarde meer. Waarom is een PHEV achteruitgang indien bv. een X5 of soortgelijken? Omdat de gewichtsverdeling véél beter is in de EV, omdat het zwaartepunt veel beter ligt in de EV, omdat de aandrijving veel smoother is in de EV, omdat de reactiesnelheid veel beter is in de EV, en omdat het rijbereik - de PHEV heeft een tank van 63 liter en verbruikt minstens 10 liter + 80km werkelijk EV-rijbereik, dus pak 700km kan je doen - quasi identiek is voor 95% van de gebruikers. Ik kies dus altijd de EV. En ik heb met héél veel wagens en héél veel aandrijvingen al gereden in mijn carrière. 1 2 Quote
ir_fuel 58.621 Geplaatst: vrijdag om 07:13 Geplaatst: vrijdag om 07:13 24 minutes ago, Jokke_vlo said: Wij hebben sinds kort terug de optie lichte vracht voor onze sales reps (demo fietsen vervoeren). Tuurlijk gaat men me niet geloven (maar welkom op onze parking) ze gaan allemaal naar LV, letterlijk allemaal (heb er 13) Bedienden rijden verplicht EV Ja 't is dat of zo een Volvo met te kleine batterij zeker 1 1 Quote
ex-Mooseman 14.878 Geplaatst: vrijdag om 07:31 Geplaatst: vrijdag om 07:31 In een daily mis ik die dieselronk toch niet in een EV. En als je een rijbereik hebt zoals bij de laatst voorgestelde wagens, zoals de i(X)3 en iX5, GLC en de elektrische C-klasse, de EX60,... + de mogelijkheid om aan hoge snelheden te laden, dan is die range ook meer dan aanvaardbaar voor steeds meer mensen. Enkel nog die enkelingen die 1.300 km aan hoge snelheden in één stuk willen afleggen, hebben nog reden tot klagen. Om op gezwinde manier een bergpas te bedwingen, zijn er ook leukere alternatieven, maar daar haalde ik met mijn Skoda-, Volvo- of Mercedes-diesel ook weinig plezier uit. Quote
Tommie 10.585 Geplaatst: vrijdag om 07:37 Geplaatst: vrijdag om 07:37 23 minuten geleden, ir_fuel zei: Ja 't is dat of zo een Volvo met te kleine batterij zeker En een kleine Volvo, niet alleen batterij. Ik zou ook liever een LV hebben om fietsen te vervoeren. Quote
tuscani 11.848 Geplaatst: vrijdag om 07:43 Geplaatst: vrijdag om 07:43 5 minuten geleden, Tommie zei: En een kleine Volvo, niet alleen batterij. Ik zou ook liever een LV hebben om fietsen te vervoeren. 't is te zien wat de LV is. Als de keuze dan een Jumper of Berlingo is.... 1 Quote
Tommie 10.585 Geplaatst: vrijdag om 07:52 Geplaatst: vrijdag om 07:52 9 minuten geleden, tuscani zei: 't is te zien wat de LV is. Als de keuze dan een Jumper of Berlingo is.... Goede opmerking! Quote
saabi 4.130 Geplaatst: vrijdag om 07:58 Geplaatst: vrijdag om 07:58 ja want dan rijden ze liever met een Dacia spring.... Quote
Tommie 10.585 Geplaatst: vrijdag om 09:06 Geplaatst: vrijdag om 09:06 1 uur terug, saabi zei: ja want dan rijden ze liever met een Dacia spring.... Hoe komt die Dacia in het gesprek geslopen? 1 Quote
bt. 7.744 Geplaatst: vrijdag om 09:14 Geplaatst: vrijdag om 09:14 13 uren geleden, saabi zei: en ja, een EV rijdt best leuk, vorige week nog met een Mercedes EQE gereden, en dat was zeker geen straf, maar zelf zie ik mijn eigen hybride nog te vervangen door iets leuk ouds, een beetje de @bt.-way zeg maar. Ik kan het (voorlopig) niet afraden! Eerlijkheid gebiedt wel te zeggen dat m’n vrouw hybride rijdt op kosten van mijn vennootschap, en daarvoor komt dan naar verwachting ooit ook wel eens een EV in de plaats… 1 Quote
ex-Mooseman 14.878 Geplaatst: vrijdag om 09:14 Geplaatst: vrijdag om 09:14 7 minuten geleden, Tommie zei: Hoe komt die Dacia in het gesprek geslopen? die rijden overal in de weg, dus ook hier 4 Quote
BMWMB 12.505 Geplaatst: vrijdag om 09:24 Geplaatst: vrijdag om 09:24 2 uren geleden, Jokke_vlo zei: Wij hebben sinds kort terug de optie lichte vracht voor onze sales reps (demo fietsen vervoeren). Tuurlijk gaat men me niet geloven (maar welkom op onze parking) ze gaan allemaal naar LV, letterlijk allemaal (heb er 13) Bedienden rijden verplicht EV En in 't weekend binden ze hun kinderen op het dak? Quote
ex-Mooseman 14.878 Geplaatst: vrijdag om 09:35 Geplaatst: vrijdag om 09:35 10 minuten geleden, BMWMB zei: En in 't weekend binden ze kinderen op het dak? die moeten fietsen hé. Vandaar die demo-fietsen in de bak. 1 Quote
Liquid Li0n 999 Geplaatst: vrijdag om 09:59 Geplaatst: vrijdag om 09:59 13 uren geleden, Tommie zei: Geen idee waarom telkens diezelfde discussies blijven ontstaan… Ieder maakt dat voor zich uit. Ik was paar weken geleden met een X7 40d een week op stap. Prachtige wagen, maar na 10km had ik al heimwee naar een EV-aandrijving. To each his own. dit is de meeste van de pot gerukte uitdrukking. Alsof een bediende nog kan kiezen voor een niet-EV bedrijfswagen... 2 uren geleden, Tommie zei: Zeg ik dat? Maar in élk topic telkens exact dezelfde discussie opstarten, dat heeft geen meerwaarde meer. Waarom is een PHEV achteruitgang indien bv. een X5 of soortgelijken? Omdat de gewichtsverdeling véél beter is in de EV, omdat het zwaartepunt veel beter ligt in de EV, omdat de aandrijving veel smoother is in de EV, omdat de reactiesnelheid veel beter is in de EV, en omdat het rijbereik - de PHEV heeft een tank van 63 liter en verbruikt minstens 10 liter + 80km werkelijk EV-rijbereik, dus pak 700km kan je doen - quasi identiek is voor 95% van de gebruikers. Ik kies dus altijd de EV. En ik heb met héél veel wagens en héél veel aandrijvingen al gereden in mijn carrière. omdat er in elk topic telkens exact dezelfde zelfvoldaanheid langskomt van een EV rijder die zich niet kan plaatsen in de gedachtegang van de ICE rijder. Dus discussie opstarten, dat heeft geen meerwaarde meer als jullie met een EV zich niet kunnen inbeelden dat iemand anders denkt of een andere situatie heeft. Tegen @BMWMB gaan ze niet eerlijk zijn omdat het hun baas is. Dan is alles altijd goed. Maar ik heb het woensdag nog gehoord op het werk zelf. Iemand die in Gent woont, daar niet kan opladen, op het werk als externe ook niet mag opladen. Soms wil ze 's avonds nog weg gaan, 10 a 15 minuten rijden van haar deur maar ze moet eerst ergens 10 minuten laden. Ze zei me dat het niet uitmaakt welke auto ze krijgt. Vrouwen/meisjes zijn niet bezig met wat voor soort auto het is. Maar ze wil gewoon niet altijd overal laden. Heeft een basis functie dus ook een basis EV met kleine batterij. Maar heel de tijd naar Zeebrugge rijden vanuit Gent en vaak naar Kontich is niet plezant. Laadkaart of tankkaart maakt niet uit. Het is niet dat ze het zelf moeten betalen tenslotte. Ik begrijp dat er vele hier voor bv een iX5 kunnen gaan die 700 km op een lading kan, maar basis functies krijgen een Renault 5 of minder waar je niet veel mee bent. 1 Quote
tuscani 11.848 Geplaatst: vrijdag om 10:03 Geplaatst: vrijdag om 10:03 10min rijden in Gent, is amper 2 straten. Dat ze dan op haar sandalen of met haar bakfiets gaat. 3 Quote
Challazer 4.506 Geplaatst: vrijdag om 11:07 Geplaatst: vrijdag om 11:07 15 uren geleden, saabi zei: maar zelf zie ik mijn eigen hybride nog te vervangen door iets leuk ouds, een beetje de @bt.-way zeg maar Collega van jou in de buurt rijdt 928 en 500E als daily. Dixit kameraad die hem kent, "ik heb geen zin om 100k eur aan iets te geven wat niet volledig mijn goesting is" 4 Quote
saabi 4.130 Geplaatst: vrijdag om 11:34 Geplaatst: vrijdag om 11:34 2 uren geleden, Tommie zei: Hoe komt die Dacia in het gesprek geslopen? Stond op de parking naast de berlingo Quote
Tommie 10.585 Geplaatst: vrijdag om 11:40 Geplaatst: vrijdag om 11:40 1 uur geleden, Liquid Li0n zei: dit is de meeste van de pot gerukte uitdrukking. Alsof een bediende nog kan kiezen voor een niet-EV bedrijfswagen... omdat er in elk topic telkens exact dezelfde zelfvoldaanheid langskomt van een EV rijder die zich niet kan plaatsen in de gedachtegang van de ICE rijder. Dus discussie opstarten, dat heeft geen meerwaarde meer als jullie met een EV zich niet kunnen inbeelden dat iemand anders denkt of een andere situatie heeft. Tegen @BMWMB gaan ze niet eerlijk zijn omdat het hun baas is. Dan is alles altijd goed. Maar ik heb het woensdag nog gehoord op het werk zelf. Iemand die in Gent woont, daar niet kan opladen, op het werk als externe ook niet mag opladen. Soms wil ze 's avonds nog weg gaan, 10 a 15 minuten rijden van haar deur maar ze moet eerst ergens 10 minuten laden. Ze zei me dat het niet uitmaakt welke auto ze krijgt. Vrouwen/meisjes zijn niet bezig met wat voor soort auto het is. Maar ze wil gewoon niet altijd overal laden. Heeft een basis functie dus ook een basis EV met kleine batterij. Maar heel de tijd naar Zeebrugge rijden vanuit Gent en vaak naar Kontich is niet plezant. Laadkaart of tankkaart maakt niet uit. Het is niet dat ze het zelf moeten betalen tenslotte. Ik begrijp dat er vele hier voor bv een iX5 kunnen gaan die 700 km op een lading kan, maar basis functies krijgen een Renault 5 of minder waar je niet veel mee bent. Ik denk dat je best nog eens leest waar de discussie over gaat. Voor elk voorbeeld pro is een voorbeeld con. Dat zijn dus eindeloze gesprekken. Makes no sense. De meest gekke uitdrukking is alvast je bewering dat vrouwen hun wagen niet belangrijk vinden, qua seksistische veralgemening kan dat tellen en gelukkig zie ik dagelijks in de showroom het tegendeel. 1 Quote
Liquid Li0n 999 Geplaatst: vrijdag om 11:49 Geplaatst: vrijdag om 11:49 8 minuten geleden, Tommie zei: Ik denk dat je best nog eens leest waar de discussie over gaat. Voor elk voorbeeld pro is een voorbeeld con. Dat zijn dus eindeloze gesprekken. Makes no sense. De meest gekke uitdrukking is alvast je bewering dat vrouwen hun wagen niet belangrijk vinden, qua seksistische veralgemening kan dat tellen en gelukkig zie ik dagelijks in de showroom het tegendeel. 1 Quote
ir_fuel 58.621 Geplaatst: vrijdag om 11:51 Geplaatst: vrijdag om 11:51 11 minutes ago, Tommie said: Voor elk voorbeeld pro is een voorbeeld con. Dat zijn dus eindeloze gesprekken. Makes no sense. Maak je er niet druk in. Het schijnt rijden we binnen 2 jaar allemaal op waterstof. Einde discussie. 3 1 Quote
Jokke_vlo 17.042 Geplaatst: vrijdag om 11:51 Auteur Geplaatst: vrijdag om 11:51 4 uren geleden, ir_fuel zei: Ja 't is dat of zo een Volvo met te kleine batterij zeker ID4 Quote
Parsifal 4.623 Geplaatst: vrijdag om 11:56 Geplaatst: vrijdag om 11:56 3 minuten geleden, Jokke_vlo zei: ID4 Is hetzelfde hé... De EX30 z'n kleinste batterij is 51kWh en die van de ID.4 is 58kWh... range is bij beiden even laag. (341km voor de Volvo en 380km voor de ID.4) Quote
Liquid Li0n 999 Geplaatst: vrijdag om 12:03 Geplaatst: vrijdag om 12:03 11 minuten geleden, ir_fuel zei: Maak je er niet druk in. Het schijnt rijden we binnen 2 jaar allemaal op waterstof. Einde discussie. binnen 2 jaar of pas in 2040, voor ieder wat wils bij BMW! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.