BMWMB 12.505 Geplaatst: vrijdag om 14:25 Geplaatst: vrijdag om 14:25 1 uur terug, Liquid Li0n zei: dat is toch ook waar Tommie en Jokke vlo het over hebben. Als we hier over het forum onze visie niet veranderen en de EVangelisten met pek en veren blijven gooien naar de normale mensen, dan zal dit hier nog 1000 keer meer moeten worden geschreven. Uiteindelijk gaan we allemaal EV rijden, hoe frustrerend het voor sommige ook zal worden. dus koop wat je wil als je kan en laat je niet sturen door overheid of fiscaliteit. Tenzij de overheid eens stopt met 1 bepaalde aandrijving vooruit te trekken. Laat de bedrijven opnieuw zelf kiezen wat ze aan hun werkgever geven en maak alles gelijk in aftrekbaarheid. Maar dan weten ze, de overheid, ook dat de EV vaak niet gekozen zal worden. Want een nagelende TDI, daar deed niemand moeilijk over van de jan modaals omdat ze bij weinig rijden maar 1x per maand even kort moesten tanken, of bij veel rijden even 3 a 5 minuten moesten stoppen. Winter of zomer maakte toen geen f*ck uit. Bij een EV liggen de kaarten volledig anders. Ik herhaal, we moeten van de fossiele brandstof af, zoveel als mogelijk. Enkel als mensen het in hun portemonnee voelen, willen ze veranderen, en dat heeft de overheid gedaan door EV's fiscaal te stimuleren, en dat zal niet meer te stoppen zijn. Benzine/diesel/hybride gaan steeds duurder worden in verhouding tot EV's. Voor particulieren is die fiscale stimulans er voorlopig niet, dus die kunnen nog vlot een benzine kopen, maar ik verwacht dat ook dat op termijn gaat veranderen. 1 Quote
Liquid Li0n 999 Geplaatst: vrijdag om 14:30 Geplaatst: vrijdag om 14:30 (aangepast) 9 minuten geleden, Parsifal zei: Sorry... maar ik snap het écht niet. Geef me nu eens concrete voorbeelden van jouw zogenaamde "polarisatie"? liefst eentje dat geen antwoord is omdat jij ergens in een topic begint te zagen. zie hoe er tekeer wordt gegaan tegen mij of tegen bv @Jokke_vlo of andere. Het is precies omdat je niet mee gaat in de gedachtegang en nog niet klaar bent voor een EV dat je dan maar in het hoekje moet worden geduwd. zwart/wit <-> EV/ICE. Vroeger was het hier op het forum toch helemaal anders. Toen was iedereen bezig over hoeveel pk ze hadden of hoe goed die of die auto stuurde. Nu is het hier over fiscaliteit of doen alsof een auto van 2,5 T het beste ter wereld is. 6 minuten geleden, BMWMB zei: Ik herhaal, we moeten van de fossiele brandstof af, zoveel als mogelijk. Enkel als mensen het in hun portemonnee voelen, willen ze veranderen, en dat heeft de overheid gedaan door EV's fiscaal te stimuleren, en dat zal niet meer te stoppen zijn. Benzine/diesel/hybride gaan steeds duurder worden in verhouding tot EV's. Voor particulieren is die fiscale stimulans er voorlopig niet, dus die kunnen nog vlot een benzine kopen, maar ik verwacht dat ook dat op termijn gaat veranderen. Dus uiteindelijk wordt het rijden op fossiele brandstoffen iets voor rijke mensen. Want die voelen het niet in hun portemonnee. De rest is dan maar aangewezen op een goedkope EV (lees: met kleine batterij) of het OV of de fiets. vrijdag om 14:33 aangepast door Liquid Li0n Quote
Parsifal 4.623 Geplaatst: vrijdag om 14:34 Geplaatst: vrijdag om 14:34 3 minuten geleden, Liquid Li0n zei: zie hoe er tekeer wordt gegaan tegen mij of tegen bv @Jokke_vlo of andere. Het is precies omdat je niet mee gaat in de gedachtegang en nog niet klaar bent voor een EV dat je dan maar in het hoekje moet worden geduwd. zwart/wit <-> EV/ICE. Vroeger was het hier op het forum toch helemaal anders. Toen was iedereen bezig over hoeveel pk ze hadden of hoe goed die of die auto stuurde. Nu is het hier over fiscaliteit of doen alsof een auto van 2,5 T het beste ter wereld is. nogmaals, waar concreet lees je dit? Ik zie dat echt nergens... 2 Quote
Capitol 639 Geplaatst: vrijdag om 14:37 Geplaatst: vrijdag om 14:37 17 minuten geleden, BMWMB zei: Zegt de man die een M140i heeft gekozen, terwijl er ook een 116i beschikbaar was. Ik heb een EV gekozen, maar niet de meest krachtige, dus uw stelling klopt niet. Ik heb ook nooit beweerd dat ik de BMW gekozen heb om groen te doen. 1 1 Quote
Liquid Li0n 999 Geplaatst: vrijdag om 14:37 Geplaatst: vrijdag om 14:37 1 minuut geleden, Parsifal zei: nogmaals, waar concreet lees je dit? Ik zie dat echt nergens... ik ga hier nu niet een heel forum afzoeken ze. Het is bijna weekend en dan heb ik wel iets beters te doen dan achter een scherm te zitten. Maar feel free om even zelf naar voorbeelden te zoeken hier op het forum. Als je in andere topics zoekt vind je wel vaak voorbeelden genoeg hoe het een zwart/wit verhaal is waar er niet in de plaats van de andere kan worden geplaatst. Quote
PieterA 1.352 Geplaatst: vrijdag om 14:40 Geplaatst: vrijdag om 14:40 8 minuten geleden, Liquid Li0n zei: Dus uiteindelijk wordt het rijden op fossiele brandstoffen iets voor rijke mensen. Want die voelen het niet in hun portemonnee. De rest is dan maar aangewezen op een goedkope EV (lees: met kleine batterij) of het OV of de fiets. Veel mensen hebben de analogie met paarden al gemaakt en ik denk dat de vergelijking jammer genoeg ook voor de ICE-auto (in Europa) zal opgaan. 1 Quote
Jokke_vlo 17.042 Geplaatst: vrijdag om 14:41 Auteur Geplaatst: vrijdag om 14:41 58 minuten geleden, Parsifal zei: allemaal goed en wel. Maar waarom zitten jullie te zagen over EV's in een topic over een EV, in het subforum over EV's? Het gaat me over de hybride oa, die dus ook in de X5 bestaat, terwijl we enkel de nieuwe X5 bespreken in het EV topic? 29 minuten geleden, Jules_W zei: Voor jou is dat geen EV, voor iemand anders mogelijk wel. Einde discussie Een phEV is voor korte afstanden is toch ook wel (minstens een deel) een EV......... daar gaat het me net over (vanuit mijn aankoopstandpunt). Mag ik niet meer discussiëren, wil leren, van gedachten wisselen op een forum? Schrap dan gewoon mijn account he. Wat ik onwaarschijnlijk vind, is dat je een hybride als een all in oplossing ziet en ZELFS dan nog het etiket anti ev krijgt. Dat is dus echt een soort radicale kerk toch, en waarom? Quote
BMWMB 12.505 Geplaatst: vrijdag om 14:49 Geplaatst: vrijdag om 14:49 19 minuten geleden, Liquid Li0n zei: Dus uiteindelijk wordt het rijden op fossiele brandstoffen iets voor rijke mensen. Want die voelen het niet in hun portemonnee. De rest is dan maar aangewezen op een goedkope EV (lees: met kleine batterij) of het OV of de fiets. ICE rijden gaat inderdaad gedemotiveerd blijven worden en dus steeds duurder worden waardoor mensen toch gaan veranderen. Daar heb je gelijk in. Uw 2de stelling zie je te negatief. Ik lees vooral 'kleine batterij', dus tussen de lijnen voel ik weer uw range axiety, en daar zit dus echt het probleem bij de meeste mensen die de stap naar EV kunnen zetten, maar niet durven of willen zetten. Ik zeg het nogmaals, EV's en het laadnetwerk worden steeds beter, en het is echt niet zo moeilijk als de meesten denken. Quote
Jules_W 4.972 Geplaatst: vrijdag om 14:50 Geplaatst: vrijdag om 14:50 3 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Het gaat me over de hybride oa, die dus ook in de X5 bestaat, terwijl we enkel de nieuwe X5 bespreken in het EV topic? Een phEV is voor korte afstanden is toch ook wel (minstens een deel) een EV......... daar gaat het me net over (vanuit mijn aankoopstandpunt). Mag ik niet meer discussiëren, wil leren, van gedachten wisselen op een forum? Schrap dan gewoon mijn account he. Zeker wel. Maar heb dan ook begrip voor andermans standpunt, voorkeur en smaak. Elk argument wordt meteen afgeschoten want je vind het niks en als je vastloopt in de discussie is het “Dat is niet voor mijn gebruik”. Ja, man… Dit gaat om persoonlijke voorkeur, daar valt niet over te discussiëren. Weet ook dat ik EV’s helemaal niks vind, kan me niet minder interesseren. Die “discussies” hier daarentegennbn ik nu ook wel wat beu. 2 1 Quote
Liquid Li0n 999 Geplaatst: vrijdag om 14:52 Geplaatst: vrijdag om 14:52 9 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Het gaat me over de hybride oa, die dus ook in de X5 bestaat, terwijl we enkel de nieuwe X5 bespreken in het EV topic? Een phEV is voor korte afstanden is toch ook wel (minstens een deel) een EV......... daar gaat het me net over (vanuit mijn aankoopstandpunt). Mag ik niet meer discussiëren, wil leren, van gedachten wisselen op een forum? Schrap dan gewoon mijn account he. blijkbaar niet man. Als wij uiteindelijk ook een EV zullen hebben dan zullen we pas geaccepteerd worden. Je kan het bijna vergelijken met racisme. Vergelijk het met de tijd en moeite die wat politiekers steken in een vlaggeske aan de gevel van een stadhuis. Omdat je niet denkt zoals hen ben je niets in hun ogen. Ook al toon je interesse, wil je leren en van gedachten wisselen of een debat op gang brengen. Dat lukt niet. 2 Quote
Jokke_vlo 17.042 Geplaatst: vrijdag om 14:58 Auteur Geplaatst: vrijdag om 14:58 15 minuten geleden, Jules_W zei: Zeker wel. Maar heb dan ook begrip voor andermans standpunt, voorkeur en smaak. Elk argument wordt meteen afgeschoten want je vind het niks en als je vastloopt in de discussie is het “Dat is niet voor mijn gebruik”. Ja, man… Dit gaat om persoonlijke voorkeur, daar valt niet over te discussiëren. Weet ook dat ik EV’s helemaal niks vind, kan me niet minder interesseren. Die “discussies” hier daarentegennbn ik nu ook wel wat beu. Maar enfin ! Waar heb ik geen begrip? Djeezes man. Jullie zijn echt wel wat van het paadje....... het enige dat ik zeg (en ik moet dat hier blijkbaar elke post herhalen) is dat ik als autoliefhebber ook graag over de andere motorisaties praat en dat een phEV toch een ook een valabele oplossing kan zijn voor heel wat mensen. Ik zeg ook dat heel veel keuzes gestuurd worden door fiscaliteit (ik begin te denken dat die confrontatie voor sommigen als pijnlijk gezien wordt, dat hoeft trouwens niet, als ik een V8 in LV koop is dat ook fiscaliteit, alleen geef ik dat toe). Waar is mijn gebrek aan begrip? Mijn post ging dus over het feit dat ik het sneu vind dat we de X5 (zie openingspost met alle motorisatie) stoppen in het EV topic terwijl er (zeker op een autoforum) ook andere kopers bestaan. Owee wanneer je ook andere motorisatie wil bespreken. Wil je eens voor de spiegel gaan staan ook? Soit genoeg is genoeg voor mij. Als we niet meer, met respect voor mekaar (ik denk dat ik dat heb voor mensen) kunnen praten en woorden in de mond leggen die er in de verste verte niet zijn......... Hoe meer mensen hetzelfde denken en voor dezelfde kerk hoe leuker het forum zal worden. Doei. Quote
BMWMB 12.505 Geplaatst: vrijdag om 14:59 Geplaatst: vrijdag om 14:59 20 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Het gaat me over de hybride oa, die dus ook in de X5 bestaat, terwijl we enkel de nieuwe X5 bespreken in het EV topic? Een phEV is voor korte afstanden is toch ook wel (minstens een deel) een EV......... daar gaat het me net over (vanuit mijn aankoopstandpunt). Mag ik niet meer discussiëren, wil leren, van gedachten wisselen op een forum? Schrap dan gewoon mijn account he. Wat ik onwaarschijnlijk vind, is dat je een hybride als een all in oplossing ziet en ZELFS dan nog het etiket anti ev krijgt. Dat is dus echt een soort radicale kerk toch, en waarom? Jokke, ik heb het hier al dikwijls gezegd, en zeg het nogmaals. Mensen die heel dikwijls langere afstanden doen, en zeker door Duitsland aan hoge snelheden, en die liefst zo min mogelijk tijd verliezen, die zijn idd beter af met een hybride. Het gaat zeker ook met een EV, maar je moet rekening houden met meer stopplaatsen, en dus meer tijdverlies. Deze iX5 heeft alweer een grotere batterij die ook nog eens sneller kan laden, en nieuwe zuinigere electromotoren, waardoor de actieradius langer is, en de laadmomenten korter. De kloof tussen hybride en EV wordt dus ook voor die langere afstanden kleiner. Dus, hoe minder dikwijls je van deze lange afstanden doet, hoe minder je voordeel haalt uit een hybride. Liefst van al rijd ik dan nog zo'n lange snelle afstanden met een dikke naft, zoals uw DBX. Dat blijft gewoon nog plezanter dan een hybride en een EV, maar helaas is het vandaag ook een dure oplossing. Quote
BMWMB 12.505 Geplaatst: vrijdag om 15:05 Geplaatst: vrijdag om 15:05 2 uren geleden, Jokke_vlo zei: Ik heb er rijden met kinderen, die ook VAA betalen op hun LV. Ik snap je grap niet goed. Ik zal je meer zeggen, de keuze bij ons is VRIJ echt VRIJ en ze kiezen (ook die met kinderen) de LV versies. En nog iets: als ons personeel met EV's die naar CH moeten met hun EV (dat zij natuurlijk geen X5's met 800km theoretisch bereik), vragen om auto's te wisselen voor die ritten. Allemaal al he, niet 1. Nu goed heeft allemaal niks te maken met het topic an sich. LV heeft toch geen achterbank meer. Of zie ik dat verkeerd? Quote
Lotuzzz 17.148 Geplaatst: vrijdag om 15:06 Geplaatst: vrijdag om 15:06 28 minuten geleden, Liquid Li0n zei: ik ga hier nu niet een heel forum afzoeken ze. Het is bijna weekend en dan heb ik wel iets beters te doen dan achter een scherm te zitten. Maar feel free om even zelf naar voorbeelden te zoeken hier op het forum. Als je in andere topics zoekt vind je wel vaak voorbeelden genoeg hoe het een zwart/wit verhaal is waar er niet in de plaats van de andere kan worden geplaatst. Tijdens het laden he 1 Quote
Lotuzzz 17.148 Geplaatst: vrijdag om 15:06 Geplaatst: vrijdag om 15:06 1 minuut geleden, BMWMB zei: LV heeft toch geen achterbank meer. Of zie ik dat verkeerd? V-klasse denk ik Quote
BMWMB 12.505 Geplaatst: vrijdag om 15:08 Geplaatst: vrijdag om 15:08 V-klasse... een camionette dus. Tja, ieder zijn ding zeker. Quote
Lotuzzz 17.148 Geplaatst: vrijdag om 15:12 Geplaatst: vrijdag om 15:12 3 minuten geleden, BMWMB zei: V-klasse... een camionette dus. Tja, ieder zijn ding zeker. Ik veronderstel dat even voor de gemakkelijkheid, ik zie niet meteen een alternatief. ID4 is totaal ongeschikt voor professioneel fietsvervoer, maar dat komt niet door de 'motor'. Quote
BMWMB 12.505 Geplaatst: vrijdag om 15:15 Geplaatst: vrijdag om 15:15 Dan is het liever niet willen EV-rijden dus niet de reden van hun keuze voor een LV, maar wel de ruimte binnen voor de fietsen. Quote
Fr79 507 Geplaatst: vrijdag om 15:26 Geplaatst: vrijdag om 15:26 1 uur geleden, ir_fuel zei: Vibraties in je gaspedaal, waarvan je zelfs niet wist dat ze bestonden omdat je nooit met iets anders had gereden. Nog altijd nachtmerries van die Ibiza 1.4 TDI driepitter? Quote
DDke 8.765 Geplaatst: vrijdag om 15:43 Geplaatst: vrijdag om 15:43 48 minuten geleden, BMWMB zei: ICE rijden gaat inderdaad gedemotiveerd blijven worden en dus steeds duurder worden waardoor mensen toch gaan veranderen. Daar heb je gelijk in. Uw 2de stelling zie je te negatief. Ik lees vooral 'kleine batterij', dus tussen de lijnen voel ik weer uw range axiety, en daar zit dus echt het probleem bij de meeste mensen die de stap naar EV kunnen zetten, maar niet durven of willen zetten. Ik zeg het nogmaals, EV's en het laadnetwerk worden steeds beter, en het is echt niet zo moeilijk als de meesten denken. Sorry vriend, maar da's bullshit. Praat eens met iemand die veel kilometers doet, een EV krijgt met een minibatterij en die ni thuis of op het werk kan laden. Hell, ik had er 1 met een grote batterij en kan thuisladen, en nog stond ik in de winter om 1u 's nachts een half uur vast in Drogenbos om thuis te geraken. En had mijn huis de tijd niet om dat spel tegen 's morgens weer vol te krijgen. Of moest ik tegen mijn madam zeggen "nee, vanavond kunnen we nimeer in Brugge gaan eten. Morgenavond waarschijnlijk wel". Ik lees het hier graag dat wij tegen EV's zijn. Maar als er nu eens aangenomen zou worden dat er niet 1 enkel profiel van rijders bestaat, en dat dat EV verhaal voor sommige mensen gewoon een stap terug is. Ja, idd. als je 9-5 werkt, op 10 kms van thuis, en je kan thuis en op het werk laden, dan zal je waarschijnlijk enkel op verlof een probleem hebben. Maar dat is niet het overgrote deel van de Belgen he (en dan nog.. rij dan ni op vrijdag naar de zee in de winter, en verwacht dat je daarna nog effe naar Brugge kan gaan eten). 1 Quote
ex-Mooseman 14.875 Geplaatst: vrijdag om 15:51 Geplaatst: vrijdag om 15:51 Veel laadplekken in de parking onder ‘t Zand wi. En ook in Nieuwpoort, Westende en Koksijde had ik de afgelopen weken geen enkele moeite om er eentje te vinden - al stonden er ook weer niet-EV’s op bepaalde laadplekken. Sebiet nog eens kijken of ik Bachten de Kupe ook kan laden tijdens ons diner. Quote
DDke 8.765 Geplaatst: vrijdag om 16:07 Geplaatst: vrijdag om 16:07 1 minuut geleden, ex-Mooseman zei: Veel laadplekken in de parking onder ‘t Zand wi. En ook in Nieuwpoort, Westende en Koksijde had ik de afgelopen weken geen enkele moeite om er eentje te vinden - al stonden er ook weer niet-EV’s op bepaalde laadplekken. Sebiet nog eens kijken of ik Bachten de Kupe ook kan laden tijdens ons diner. Zal ongetwijfeld kloppen! In mijn geval: Vertrekken 's morgens in Charleroi, naar kantoor rijden (als ik al niet via een klant zou moeten, dan is het helemaal om zeep), dan na het werk doorrijden (ah ja, mijn madam heeft een uur gereden om naar mijn kantoor te komen, want als ik terug moet rijden, geraak ik nimeer aan de zee) naar Sint Idesbald. Daar kom ik dan aan met 5 à 10% batterij. Op dat moment zegt mijn vrouwke "geen goesting om in Brugge te gaan eten?". Goesting wel ja... En het is niet dat je dat niet kan oplossen door ergens even een half uur te gaan staan he. Maar heb je daar na een drukke week goesting in? Ik niet iig. En je kan dat allemaal plannen idd. Maar da's ook weer achteruitgang he. Vandaag verloopt dat zo: Ik rij naar kantoor. En kan dan mijn gezin thuis gaan ophalen en naar de zee rijden. Die rit naar de zee is dan op naft want de batterij is leeg. En dan kom ik daar aan, en als je dan naar Brugge wil dan doe je dat. En ik moet nimeer op de oprit van mijn ouders staan om daar 2 dagen te laden, want ik kan 2 dagen later gewoon op naft weer terug rijden. Een ander voorbeeld. Putje winter. Ik rij thuis weg, rij naar een klant, en daarna naar kantoor. 's Avonds moeten @Maverick en ik naar een netwerk eventje in Brussel. Ik moet vroeger weg, want moet laden, anders geraak ik ni thuis. Terwijl ik daar sta te schilderen, belt @Maverick mij. Hij is er al. Ik sta te laden. Ik word vriendelijk een beetje uitgelachen. Als reactie daarop zeg ik: "20 min en ik ben er", en breek die laadsessie af. Wij hebben een leuke avond, ik rij door. Om 1u 's nachts sta ik weer te laden, want ik heb die laadsessie afgebroken... Dan kom ik om 2u thuis, en vertrek om 7u naar Luik. Met de helft van mijn batterij... Soit. Ieder zijn ding. En nogmlaals, ik heb 5 j EV gereden. Maar in mijn huidig leven betaal ik liever 1000 eur per maand meer om met een hybrid te rijden. En ja, dat is een hybrid die een werkmens ni krijgt, en die me toelaat om 100km elektrisch te rijden. Ik werk ervoor, mijn firma kan dat dragen, dus what's the issue? 4 Quote
Roger 315 Geplaatst: vrijdag om 17:41 Geplaatst: vrijdag om 17:41 Ik dacht even in een oud topic te zitten, maar het blijkt gewoon dezelfde discussie die al 20 keer gehouden is Dat iedereen eens kiest wat hij wil, voor gelijk welke reden. Bij mij was het omwille van de centjes, een alternatief naar mijn goesting zou te veel kosten. 100% tevreden? Neen. Maar alles bij elkaar VOOR MIJ de beste keuze. Ik heb wel nog nooit een auto gehad die 100% was wat ik wou, dus dat helpt. Dat bestaat ook niet denk ik. 2 Quote
Jokke_vlo 17.042 Geplaatst: vrijdag om 20:55 Auteur Geplaatst: vrijdag om 20:55 Dan moet je eens leren lezen. Dat is blijkbaar een probleem. Quote
toere 17.094 Geplaatst: zaterdag om 06:08 Geplaatst: zaterdag om 06:08 17 uren geleden, ir_fuel zei: Ik heb nog nooit een ICE gehad die dat haalde Ben al blij als ik er 400 mee kan doen Gelukkig een grote tank nu ( Wat veel kost om die te vullen) Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.