Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 6 december 2017 Geplaatst: 6 december 2017 14 minuten geleden, wooter zei: Je hoeft niet in de file te staan om op autopilot te rijden. Waar blijft deze misvatting vandaan komen? Dat is geen misvatting, eens uit de file zou ik niet eens autopilot WILLEN rijden, dat is het net ! Quote
Gast wooter Geplaatst: 6 december 2017 Geplaatst: 6 december 2017 Ik wel. Als ik tussen Antwerpen en Hasselt rij kan ik op 1 hand tellen wie mij inhaalt, en zelfs op autopilot zit ik vaak op het linkervak achter trager verkeer. Dus wat voor rijplezier denk jij op dat stuk snelweg meer te halen uit een 911 die je zelf moet besturen, dan ik op autopilot? Vroeger zat ik te bumperkleven met mijn Z4, tegenwoordig laat ik de auto rijden. Scheelt heel veel in frustratie, en daarom heb ik meer rijplezier. Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 7 december 2017 Geplaatst: 7 december 2017 Dat is geen misvatting, eens uit de file zou ik niet eens autopilot WILLEN rijden, dat is het net !Hoe, willen je niet forummen terwijl je aan het rijden bent? [emoji16]Ik rijd ook het liefste zelf, maar bij momenten kan het toch gemakkelijk zijn om idd iets veiliger ‘afgeleid’ te zijn. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 7 december 2017 Geplaatst: 7 december 2017 Ik wel. Als ik tussen Antwerpen en Hasselt rij kan ik op 1 hand tellen wie mij inhaalt, en zelfs op autopilot zit ik vaak op het linkervak achter trager verkeer. Dus wat voor rijplezier denk jij op dat stuk snelweg meer te halen uit een 911 die je zelf moet besturen, dan ik op autopilot? Vroeger zat ik te bumperkleven met mijn Z4, tegenwoordig laat ik de auto rijden. Scheelt heel veel in frustratie, en daarom heb ik meer rijplezier.Je kan je dat misschien moeilijk voorstellen, en het klinkt heel old school maar ik ben diegene die langs rechts voorbijsteekt, anticipeert, aan een stuur draait, gas geeft, en niet al zijn ritten doet op 100% autostrade. Ik rijd graag actief met een auto. Zo rijd ik vanavond naar Zolder en zal dat doen met de Exige gewoon omdat ik graag RIJD. 3 Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 7 december 2017 Geplaatst: 7 december 2017 Hoe, willen je niet forummen terwijl je aan het rijden bent? [emoji16]Ik rijd ook het liefste zelf, maar bij momenten kan het toch gemakkelijk zijn om idd iets veiliger ‘afgeleid’ te zijn.Nogmaals geef me een dubbele batterij duur en ik zie zo een Tesla misschien nog zitten. Maar zie voorbeeld hierboven: ik rijd nogal graag zelf en graag met sportievere wagens. Ik heb NOG geen zin om mijn rijstijl in die mate aan te passen dat ik niet meer sportief durf rijden uit angst voor de range van mijn wagen.Mij lijkt een conventionele wagen voorlopig me net een pak meer vrijheid te geven en als ik eens wil cruisen op een vrije baan dan zet ik mijn cruisecontrole op 140-160, voor mij volstaat dat als ik bekijk wat ik in de plaats krijg als ik zelf het commando wil nemen. Ik zie u zelfs die cruiscontroel op 140 niet altijd aandurven uit “schrik” dat je weer een stop van 20 minuten moet maken om op bestemming te raken. Is het de toekomst: mogelijk wel, maar ik geniet nog (heel) graag van het gewone rijden zolang het nog mag en kan. Buiten de file is een auto voor mij meer dan een (luxe) zitplaats om van A naar B te raken. Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 7 december 2017 Geplaatst: 7 december 2017 10 uren geleden, BMWMB zei: Een Tesla door de week, en een GT3 voor de weekends. Wat is daar mis mee? De combinatie met het groene imago is wel wat pervers. 1 Quote
saabi 4.095 Geplaatst: 7 december 2017 Geplaatst: 7 december 2017 9 uren geleden, wooter zei: Je hoeft niet in de file te staan om op autopilot te rijden. Waar blijft deze misvatting vandaan komen? Wat is er Fun aan om de auto te laten rijden? Werken (e-mails, krant edm) mag je toch niet. De wegcode voorziet letterlijk dat je steeds in staat moet zijn om alle nodige rijbewegingen uit te voeren en voortdurend het voertuig in de hand te hebben. (en dit geldt zowel in de files als tijdens het rijden). Als men naar de letter van de wet leest moet men zelfs het voertuig in de hand hebben, waardoor autopilot volgens mij in een grijze zone zit (maar jullie mogen mij gerust het tegendeel bewijzen, ik heb mij er niet in verdiept) Ik moet wel de eerste Politierechter nog tegenkomen die zal aanvaarden dat men leest en werkt in de wagen terwijl dit deelneemt aan het wegverkeer. De facto neem je dan het stuur toch beter in de hand, zo heb je nog wat mentale en fysieke beweging. Quote
Gast wooter Geplaatst: 7 december 2017 Geplaatst: 7 december 2017 1 hour ago, Jokke_vlo said: Je kan je dat misschien moeilijk voorstellen, en het klinkt heel old school maar ik ben diegene die langs rechts voorbijsteekt, anticipeert, aan een stuur draait, gas geeft, en niet al zijn ritten doet op 100% autostrade. Ik rijd graag actief met een auto. Zo rijd ik vanavond naar Zolder en zal dat doen met de Exige gewoon omdat ik graag RIJD. Ik kan dat zeker voorstellen. Ik deed dat ook. En toen kocht ik een auto waar het makkelijker was om gewoon aan 120 te rijden dan zelf te rijden, en bij mijn eerste lange rit werd ik inderdaad ergens rechts ingehaald want een achterligger ging mij en mijn voorligger voorbij om mijn voorligger dan te couperen. Maar goed, 40 kilometer later bleek dat die man die rechts inhaalde net dezelfde bestemming had als ik en we stapten op hetzelfde moment uit. Ik verwacht niet dat je dat nu begrijpt, maar ik heb begrepen dat het sop de bonen niet waard is, en je in ruil voor dat "rijplezier" op onze snelwegen gewoon meer onveiligheid, verbruik en stress creëert. Niet vergeten dat ik 6 maanden geleden de drukte en files nog oploste door met een motorfiets te rijden en overal links en rechts voorbij te rijden, en dat ik nu verkies om gewoon op autopilot te rijden, en dat in een auto die bruusker accelereert dan mijn Z4 en hier en daar ook stevig op zijn staart trap. En je zal het misschien anders doen, maar degene die ik soms toch nog langs rechts zie gaan, anticiperen vooral om te couperen om terug links in te voegen. Quote
Gast wooter Geplaatst: 7 december 2017 Geplaatst: 7 december 2017 1 minute ago, saabi said: Wat is er Fun aan om de auto te laten rijden? Werken (e-mails, krant edm) mag je toch niet. De wegcode voorziet letterlijk dat je steeds in staat moet zijn om alle nodige rijbewegingen uit te voeren en voortdurend het voertuig in de hand te hebben. (en dit geldt zowel in de files als tijdens het rijden). Als men naar de letter van de wet leest moet men zelfs het voertuig in de hand hebben, waardoor autopilot volgens mij in een grijze zone zit (maar jullie mogen mij gerust het tegendeel bewijzen, ik heb mij er niet in verdiept) Ik moet wel de eerste Politierechter nog tegenkomen die zal aanvaarden dat men leest en werkt in de wagen terwijl dit deelneemt aan het wegverkeer. De facto neem je dan het stuur toch beter in de hand, zo heb je nog wat mentale en fysieke beweging. Ik ben er zeker van dat volgens de letter van de wet je niet met je iPad en iPhone in de hand mag rond rijden, maar feit is wel dat die autopilot nooit vermoeid is, en minder last heeft van slechte zichtbaarheid door regen en duister. Het stuur in de hand hebben heeft dus absoluut geen meerwaarde. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 7 december 2017 Geplaatst: 7 december 2017 Dat kan je toch heel simpel allemaal verklaren: ik RIJD graag, jij LAAT je graag rijden. Daartussen zit nog enige ruimte voor nuance, maar daar gaat het in essentie over. Ik heb de file vorige vrijdag (Kortenberg - Lierde, normaal 1u38 minuten) 25 minuten korter gemaakt door MANUEEL te anticiperen in het verkeer, zonder mij nerveus te maken, te ergeren of wat dan ook, gewoon omdat ik de juiste stromen en invoegopties gebruik. Een tijdswinst van 25 minuten vond ik best veel. En ondertussen kon ik nog bellen met vrienden. (@ir_fuel) Als je weet dat ik veel op circuit vertoef dan moet je gewoon weten dat uw visie van autorijden absoluut niet compatibel is met de mijne. Bovengaand traject is in Aalst van de autostrade gaan waarna ik weer kan genieten van mijn "brullende" motor en bijhorend plezier. Is jouw visie daarom beter dan de mijne, nee? En omgekeerd ook niet. De definitie rijplezier tussen jou en mij ligt zo ver uit mekaar als de VS en Noord Korea hun standpunten over hun samenlevingsmodel. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 7 december 2017 Geplaatst: 7 december 2017 8 minuten geleden, wooter zei: Het stuur in de hand hebben heeft dus absoluut geen meerwaarde. Kijk dat is het soort zever waardoor ik reageer op jou. Quote
Gast wooter Geplaatst: 7 december 2017 Geplaatst: 7 december 2017 Denk je dat ik met mijn auto Waze niet meer gebruik? Quote
Gast wooter Geplaatst: 7 december 2017 Geplaatst: 7 december 2017 Just now, Jokke_vlo said: Kijk dat is het soort zever waardoor ik reageer op jou. Ja maar dat is... Op de snelweg zoals de E313 waar het verkeer aan 100-110 rijdt... Langs gewone wegen ben je niet sneller, de rechter rijstrook zit vol met vrachtwagens... Welke meerwaarde heb ik dan nog door zelf mijn stuur vast te houden ipv de auto zelf te laten rijden? Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 7 december 2017 Geplaatst: 7 december 2017 GEEEEEEEEEEUW !!! Het antwoord staat hierboven mooi in een post, of lees je echt selectief? Betreft uw verkeer, nogmaals: Ik ben 25 minuten sneller in Brakel (vanuit Kortenberg) dan jij op autopilot. Ik heb gekeken, ingeschat, gas gegeven geremd, geanticipeerd en me eens van de autostrade best nog kunnen amuseren aan het stuur. Jij komt chill aan na keihard werken en mailen (iets dat ik overdag al had gedaan) in je auto. Ik kom uit de douche als jij aankomt. Ieder zijn ding. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 7 december 2017 Geplaatst: 7 december 2017 16 minutes ago, Jokke_vlo said: Ik kom uit de douche als jij aankomt. Ieder zijn ding. Jij hebt honger, hij heeft onderweg al gegeten! 3 Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 7 december 2017 Geplaatst: 7 december 2017 Dat is dan al 45 minuten he (25 min file extra en de eetstop van 20) ! Idd op die tijd heb ik mijn lekker avonddiner (dat niet opkan tegen het betere snelweg eten) nog net niet binnen ! Quote
Gast wooter Geplaatst: 7 december 2017 Geplaatst: 7 december 2017 Ik heb genoeg file gereden met de auto, en ook geanticipeerd, ingeschat, gas gegeven, geremd, ... om te weten dat je nooit 25 minuten sneller kan zijn dan iemand anders in de file (voor zover die andere niet vrijwillig in een rijstrook gaat staan die niet beweegt, zoals bv vanaf Bertem al uiterst rechts rijden om zeker de aansluiting met de buitenring niet te missen). Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 7 december 2017 Geplaatst: 7 december 2017 Ik vind dat voorbeeld ook niet bepaald representatief. Quote
Capitol 630 Geplaatst: 7 december 2017 Geplaatst: 7 december 2017 Niet te geloven wat hier allemaal geschreven wordt....Waarom een stuur vasthouden in een auto? Wat een vraag! Wel als je dat niet wil vasthouden, neem dan het openbaar vervoer.Of gaan we ook een smartphone kopen om niet mee te bellen? Of een vrouw hebben en daar dan niet mee vrijen. Die kan je ook een vibrator kopen. Dat is hetzelfde als het stuur van een auto niet gebruiken [emoji33] 3 Quote
Gast wooter Geplaatst: 7 december 2017 Geplaatst: 7 december 2017 1 minute ago, Capitol said: Waarom een stuur vasthouden in een auto? Wat een vraag! Wel als je dat niet wil vasthouden, neem dan het openbaar vervoer. Waarom wordt dat er altijd bijgehaald? Net alsof hier voor de deur een trein stopt en me rechtstreeks in een privé coupé me naar de voordeur van m'n klant brengt? 1 minute ago, Capitol said: Of gaan we ook een smartphone kopen om niet mee te bellen? Of een GSM zonder toetsen! Een telefoon zonder kabel! Een telefoon zonder draaischijf! Een kar zonder paard?! Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 7 december 2017 Geplaatst: 7 december 2017 32 minuten geleden, wooter zei: Ik heb genoeg file gereden met de auto, en ook geanticipeerd, ingeschat, gas gegeven, geremd, ... om te weten dat je nooit 25 minuten sneller kan zijn dan iemand anders in de file (voor zover die andere niet vrijwillig in een rijstrook gaat staan die niet beweegt, zoals bv vanaf Bertem al uiterst rechts rijden om zeker de aansluiting met de buitenring niet te missen). Wooter waarom vertel je altijd dingen die niet kloppen als het NIET over Tesla gaat. Ik ben HONDERD procent zeker dat ik 25 minuten sneller ben. Lees: HONDERD procent. Dat is zoals uw tankuitspraak van 10 minuten. Alleen ga ik het deze keer NIET filmen Geloof me maar ik ben absoluut zeker. Je kan echt MINUTEN winnen met 1 juiste beslissing in de file. Quote
msxx 7.827 Geplaatst: 7 december 2017 Geplaatst: 7 december 2017 3 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Wooter waarom vertel je altijd dingen die niet kloppen als het NIET over Tesla gaat. Ik ben HONDERD procent zeker dat ik 25 minuten sneller ben. Lees: HONDERD procent. Dat is zoals uw tankuitspraak van 10 minuten. Alleen ga ik het deze keer NIET filmen Geloof me maar ik ben absoluut zeker. Je kan echt MINUTEN winnen met 1 juiste beslissing in de file. Hij nuanceert het met zijn laatste zin. Maar dat is precies de essentie van 'slim' filerijden. De juiste rijstrook kiezen. 25minuten is nu wel extreem, dat gaat je niet elke keer lukken vrees ik Op een rit van 1,5uur was ik gemiddeld 15 minuten sneller dan mijn vrouw. Tijdsverschil was groter als er file stond dan wanneer ik door kon rijden (zij hield zich aan de snelheid). Slim keuzes maken in de stad en in de file maakt meer verschil dan 30km/h te hard rijden. Quote
Gast wooter Geplaatst: 7 december 2017 Geplaatst: 7 december 2017 4 minutes ago, Jokke_vlo said: Wooter waarom vertel je altijd dingen die niet kloppen als het NIET over Tesla gaat. Ik ben HONDERD procent zeker dat ik 25 minuten sneller ben. Lees: HONDERD procent. Dat is zoals uw tankuitspraak van 10 minuten. Alleen ga ik het deze keer NIET filmen Geloof me maar ik ben absoluut zeker. Je kan echt MINUTEN winnen met 1 juiste beslissing in de file. Jokke, ik het het zelf gedaan vroeger. Ik heb zelf vroeger door zo een stunts ook een keer schade gereden toen ik aan het anticiperen was om van rijstrook te wisselen en niet zag dat ze voor me alles dicht gooiden. Die 25 minuten kan je halen door de snelweg te verlaten en via binnenwegen te rijden, maar dat kan mijn Tesla ook hoor. Als Waze me een route vind die sneller is, pak ik die. Vorige week vrijdag nog dwars doorheen Brussel gereden want dat was een half uur sneller dan de buitenring te volgen. Maar ik ga nu niet zeggen dat ik 5 minuten sneller dan jou ben op dat traject dat je me aanhaalde omdat ik met een Tesla rij. Quote
Capitol 630 Geplaatst: 7 december 2017 Geplaatst: 7 december 2017 Of een GSM zonder toetsen! Een telefoon zonder kabel! Een telefoon zonder draaischijf! Een kar zonder paard?![emoji23] een telefoon zonder kabel, maar jij verafgoodt een auto MET een kabel.Misschien moet je ook een butler in huis halen om het eten te maken, de deur open te doen voor jou enz. Dan moet je dat ook allemaal niet meer zelf doen en kan je ondertussen verder doen met dingen die je in de Tesla doet terwijl de autopilot opstaat [emoji33]Het is misschien moeilijk te begrijpen, maar er zijn effectief nog mensen die zelf graag met de auto rijden. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 7 december 2017 Geplaatst: 7 december 2017 Nee ik haal die 25 minuten op, op de autostrade, tijdens de file. Ik rijd al 25 jaar zonder 1 ongeluk (hout vasthouden). Ik snap niet waarom je me maar niet wil geloven............ Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.