Ga naar inhoud

Tesla lovers


whispy

Aanbevolen berichten

Jij hebt ook niet elke twee uur lunchpauze aan de supercharger

We hebben op deze trip maar 1 keer een lunchpauze gedaan met de Tesla aan de supercharger, en dat ding laad sneller dan dat ik mijn lunchpauze neem.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet waarom [mention=86]bmwmb[/mention] zijn Benz rammelt.

 

https://electrek.co/2017/12/02/mercedes-dismantled-tesla-model-x-weirdest-way-electric-suv/

 

https://tff-forum.de/viewtopic.php?f=35&t=19621&sid=1884f0ab4fc15a5ed329c7c82f4f55d4

 

Mercedes had via tussenpersonen een privé Model X gehuurd en tegen het huurcontract in de auto gedemonteerd en op test tracks laten rondracen. Dat racen tot daar aan toe nog, maar bij het terug monteren hadden ze heel wat onderdelen beschadigd en zelfs schroeven vergeten terug in te vijzen. De kosten zouden in de tienduizenden lopen, maar Mercedes heeft nog niks vergoed.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de Tesla terug naar Aartselaar gebracht. De rit van vandaag was zeer aangenaam, waardoor ik de auto nu eigenlijk al mis. Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen, maar door z'n comfort en bijzonder gemak van rijden, en vloeiend rijden, brengt deze auto rust aan de bestuurder. Daarstraks in Zandhoven de file bereikt, en vanaf daar de Autopilot ingeschakeld, waardoor ik rustig meerdere mails heb kunnen beantwoorden op mijn iPad. Je moet af en toe wel het stuur even terug overnemen, maar de tijd dat de Autopilot zijn werkt doet, is heel veel langer dan de C63s die ik 2 weken geleden reed.

Ook het verbruik vandaag viel beter mee. Eens in Aartselaar aangekomen was mijn gemiddeld verbruik 244Wh. De verkoper verteld mij dat het nog te veel is, en dat in de zomer gemakkelijk nog 10% vanaf kan. 400km is dus wel haalbaar, ook als je 130 rijdt op de cc. 

Wat heb ik gemist op deze Tesla? Regensensor (dat had mijn 320d al in 1998!), surround view, een betere iPhone connectie zodat ik beter mijn muziek kan kiezen via mijn afspeellijsten. En, wat ik nu niet heb gemist, maar wat ik zeker ga missen, is de trekhaak.

Wat stoorde me nog? De gigantische breedte van dit ding! En toch wel wat windgeruis thv de bovenzijde van de voorruit vanaf 120 km/u.

Maar, rijden is een zaligheid! Ik vind het knap hoe Musk, die nooit auto's bouwde, zo'n fantastisch machien heeft kunnen bouwen. De gasrespons is bijzonder aangenaam, het stuur zeer direct, en een ophanging van de beste die ik ooit heb ervaren. Ook de wegligging is, ondanks z'n afmetingen en gewicht, zeer indrukwekkend. 

De kwaliteit van de afwerking van het interieur is ook fel verbeterd, want ik heb geen enkele rammel, piep of kraak kunnen vaststellen met mijn ondertussen zeer kritische oren. :lol:  Het soundsystem is een droom! 

En ja, ik vind het ook een knappe wagen. Voor mij een blauwe, met schuifdak, creme interieur en carbon lijsten, en de dikke 21" antraciet wielen. 

2016-Tesla-Model-S-P90D-front-end.jpg

2015-Tesla-Model-S-P90D-rear-three-quart

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Regensensor zou voor kerstmis opgelost moeten zijn. iPhone connectie stoort me niet, ik speel meestal dingen af via Spotify, en voor de enkele keer dat het (nog) niet op spotify zit, kies ik dat wel via de iPhone.

Voor een trekhaak moet je bij een Model X zijn, niets aan te doen. Lijkt me sterk dat je een trekhaak op een C63AMG zou kunnen steken.

En qua autopilot; ik zet die al aan als ik op de snelweg invoeg. Er is met het huidige verkeer absoluut geen nut om op de snelweg nog zelf te rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, Davy_ zei:
1 uur terug, BMWMB zei:
Neen.

Wat voor korting geven ze daar?

Ik zou op maat bestellen, dus geen stockwagen, dan krijg je geen korting. 

De meeste stockwagens hebben dat wit leder, wat blijkbaar dus niet geliefd is.

37 minuten geleden, wooter zei:

Regensensor zou voor kerstmis opgelost moeten zijn. iPhone connectie stoort me niet, ik speel meestal dingen af via Spotify, en voor de enkele keer dat het (nog) niet op spotify zit, kies ik dat wel via de iPhone.

Voor een trekhaak moet je bij een Model X zijn, niets aan te doen. Lijkt me sterk dat je een trekhaak op een C63AMG zou kunnen steken.

En qua autopilot; ik zet die al aan als ik op de snelweg invoeg. Er is met het huidige verkeer absoluut geen nut om op de snelweg nog zelf te rijden.

Ik rijd toch nog graag zelf.

Ook de cc met afstandsregelaar blijft bij momenten storend, omdat ik vind dat de afstand met de voorligger te groot is. Als je rechts een vrachtwagen nadert, dan moet je al heel ver op voorhand links invoegen, want anders gaat de auto in de remmen. Mij stoort dat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gelul over die range .... "jama in de zomer". Wat is dat nu voor nonsens? Moet je niet met die auto rijden als het koud is misschien? Wat is van belang? Wat je maximaal kan in goeie klimatologische omstandigheden, of wat het minimum is waar je mee moet leren leven 5 maand per jaar?

 

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik sportief ga rijden, met forse acceleraties, en op de snelweg 150-160 km/u, dan haal ik geen 250km. het is retesnel, maar je mag er niet snel mee rijden om de batterij te sparen. 


Dit is exact de reden dat ik een panamera heb gekozen ipv de model x/s..

en dan inderdaad nog het supercharger verhaal aangezien ik thuis niet kan laden..
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gelul over die range .... "jama in de zomer". Wat is dat nu voor nonsens? Moet je niet met die auto rijden als het koud is misschien? Wat is van belang? Wat je maximaal kan in goeie klimatologische omstandigheden, of wat het minimum is waar je mee moet leren leven 5 maand per jaar?
 

Batterijen verliezen sneller stroom bij koude. Pak een 20wh/km meerverbruik op mijn Model X?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rijd toch nog graag zelf.
Ook de cc met afstandsregelaar blijft bij momenten storend, omdat ik vind dat de afstand met de voorligger te groot is. Als je rechts een vrachtwagen nadert, dan moet je al heel ver op voorhand links invoegen, want anders gaat de auto in de remmen. Mij stoort dat.

Afstand instelling stond op 1 of 2?

Met autopilot dwingt tesla je wel in veiligere tussenafstanden. Bumperkleven zit er niet meer in en maar goed ook.
Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, wooter zei:


Batterijen verliezen sneller stroom bij koude. Pak een 20wh/km meerverbruik op mijn Model X?

 

Zo, ir_fuel heeft weer iets bijgeleerd.

Of 't moest zijn dat dit zijn punt eigenlijk niet was. :D

 

(en ik wil ook zo eens een prentje gebruiken)

image.png

aangepast door Framfy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat de range niet onder alle weersomstandigheden hetzelfde is, is niet zo raar hé. Onze flintstone karren draaien soms ook minder efficient, of soms starten ze zelfs niet meer als we iets te vaak de zetelverwarming gebruiken, toch? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Framfy said:

 

Zo, ir_fuel heeft weer iets bijgeleerd.

Of 't moest zijn dat dit zijn punt eigenlijk niet was. :D

 

(en ik wil ook zo eens een prentje gebruiken)

image.png

Wat was zijn punt dan? Dat het niet kan dat er een auto komt die niet zo een range heeft als een vorige auto? Dingen veranderen. Je hebt nu toch ook nog mensen met Nokia's die er niet bij kunnen dat fuel en ik elke nacht onze iPhone aan de lader hangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, wooter zei:


Batterijen verliezen sneller stroom bij koude. Pak een 20wh/km meerverbruik op mijn Model X?

er zit toch airco op die die dingen op temperatuur houdt? Want ze worden gekoeld in de zomer? En het meerverbruik van dat ding is toch verwaarloosbaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, Jokke_vlo said:

Ja juist dat scheelt 50 km range :)

Je weet het niet want het enige wat je hebt is je tripteller en je metertje van je benzinetank. Je ligt er ook niet wakker van want je bent gewoon om telkens als het lampje aan schiet, +70€ achter te laten om 10 minuten onder een afdak te schuilen in de wind terwijl je een vloeistof in je auto giet.

Ik 'weet' het eigenlijk ook niet, maar soms zie ik 20wh meer per km dan dat ik gewoon ben, en dan kijk ik naar mijn thermometer en staat die op 3 graden en denk dat het daar aan ligt, terwijl het natuurlijk ook zo simpel kan zijn dat ik wat meer op het acceleratiepedaal heb zitten duwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, gewoon ik said:

er zit toch airco op die die dingen op temperatuur houdt? Want ze worden gekoeld in de zomer? En het meerverbruik van dat ding is toch verwaarloosbaar?

Ook de batterijen verwarmen kost stroom :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, wooter zei:

Ook de batterijen verwarmen kost stroom :)

en blijkbaar meer dan ze te koelen.

 

Koude kabels geleiden efficiënter en de elektromotoren (nog altijd geen antwoord trouwens welk type ze gebruiken) zijn dan ook efficiënter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, wooter zei:

Wat was zijn punt dan? Dat het niet kan dat er een auto komt die niet zo een range heeft als een vorige auto? Dingen veranderen. Je hebt nu toch ook nog mensen met Nokia's die er niet bij kunnen dat fuel en ik elke nacht onze iPhone aan de lader hangen.

Volgens mij dit :D

3 uren geleden, ir_fuel zei:

Moet je niet met die auto rijden als het koud is misschien? Wat is van belang? Wat je maximaal kan in goeie klimatologische omstandigheden, of wat het minimum is waar je mee moet leren leven 5 maand per jaar?

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, gewoon ik zei:

en blijkbaar meer dan ze te koelen.

 

Koude kabels geleiden efficiënter en de elektromotoren (nog altijd geen antwoord trouwens welk type ze gebruiken) zijn dan ook efficiënter.

Net als dat er geen antwoord kwam op de vraag waarom de Tesla Roadster 333Wh moet verbruiken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid