Gast wooter Geplaatst: 3 december 2017 Delen Geplaatst: 3 december 2017 Jij hebt ook niet elke twee uur lunchpauze aan de superchargerWe hebben op deze trip maar 1 keer een lunchpauze gedaan met de Tesla aan de supercharger, en dat ding laad sneller dan dat ik mijn lunchpauze neem. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 3 december 2017 Delen Geplaatst: 3 december 2017 Op je trip naar de mcdo? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 3 december 2017 Delen Geplaatst: 3 december 2017 Ik weet waarom [mention=86]bmwmb[/mention] zijn Benz rammelt. https://electrek.co/2017/12/02/mercedes-dismantled-tesla-model-x-weirdest-way-electric-suv/ https://tff-forum.de/viewtopic.php?f=35&t=19621&sid=1884f0ab4fc15a5ed329c7c82f4f55d4 Mercedes had via tussenpersonen een privé Model X gehuurd en tegen het huurcontract in de auto gedemonteerd en op test tracks laten rondracen. Dat racen tot daar aan toe nog, maar bij het terug monteren hadden ze heel wat onderdelen beschadigd en zelfs schroeven vergeten terug in te vijzen. De kosten zouden in de tienduizenden lopen, maar Mercedes heeft nog niks vergoed. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 4 december 2017 Delen Geplaatst: 4 december 2017 Zonder geluid werkt het inderdaad niet... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.853 Geplaatst: 5 december 2017 Delen Geplaatst: 5 december 2017 Vandaag de Tesla terug naar Aartselaar gebracht. De rit van vandaag was zeer aangenaam, waardoor ik de auto nu eigenlijk al mis. Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen, maar door z'n comfort en bijzonder gemak van rijden, en vloeiend rijden, brengt deze auto rust aan de bestuurder. Daarstraks in Zandhoven de file bereikt, en vanaf daar de Autopilot ingeschakeld, waardoor ik rustig meerdere mails heb kunnen beantwoorden op mijn iPad. Je moet af en toe wel het stuur even terug overnemen, maar de tijd dat de Autopilot zijn werkt doet, is heel veel langer dan de C63s die ik 2 weken geleden reed. Ook het verbruik vandaag viel beter mee. Eens in Aartselaar aangekomen was mijn gemiddeld verbruik 244Wh. De verkoper verteld mij dat het nog te veel is, en dat in de zomer gemakkelijk nog 10% vanaf kan. 400km is dus wel haalbaar, ook als je 130 rijdt op de cc. Wat heb ik gemist op deze Tesla? Regensensor (dat had mijn 320d al in 1998!), surround view, een betere iPhone connectie zodat ik beter mijn muziek kan kiezen via mijn afspeellijsten. En, wat ik nu niet heb gemist, maar wat ik zeker ga missen, is de trekhaak. Wat stoorde me nog? De gigantische breedte van dit ding! En toch wel wat windgeruis thv de bovenzijde van de voorruit vanaf 120 km/u. Maar, rijden is een zaligheid! Ik vind het knap hoe Musk, die nooit auto's bouwde, zo'n fantastisch machien heeft kunnen bouwen. De gasrespons is bijzonder aangenaam, het stuur zeer direct, en een ophanging van de beste die ik ooit heb ervaren. Ook de wegligging is, ondanks z'n afmetingen en gewicht, zeer indrukwekkend. De kwaliteit van de afwerking van het interieur is ook fel verbeterd, want ik heb geen enkele rammel, piep of kraak kunnen vaststellen met mijn ondertussen zeer kritische oren. Het soundsystem is een droom! En ja, ik vind het ook een knappe wagen. Voor mij een blauwe, met schuifdak, creme interieur en carbon lijsten, en de dikke 21" antraciet wielen. 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
thor 211 Geplaatst: 5 december 2017 Delen Geplaatst: 5 december 2017 En, bestelbon getekend? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.853 Geplaatst: 5 december 2017 Delen Geplaatst: 5 december 2017 Neen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davy_ 1.514 Geplaatst: 5 december 2017 Delen Geplaatst: 5 december 2017 Neen.Wat voor korting geven ze daar? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 5 december 2017 Delen Geplaatst: 5 december 2017 Regensensor zou voor kerstmis opgelost moeten zijn. iPhone connectie stoort me niet, ik speel meestal dingen af via Spotify, en voor de enkele keer dat het (nog) niet op spotify zit, kies ik dat wel via de iPhone. Voor een trekhaak moet je bij een Model X zijn, niets aan te doen. Lijkt me sterk dat je een trekhaak op een C63AMG zou kunnen steken. En qua autopilot; ik zet die al aan als ik op de snelweg invoeg. Er is met het huidige verkeer absoluut geen nut om op de snelweg nog zelf te rijden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.853 Geplaatst: 5 december 2017 Delen Geplaatst: 5 december 2017 39 minuten geleden, Davy_ zei: 1 uur terug, BMWMB zei: Neen. Wat voor korting geven ze daar? Ik zou op maat bestellen, dus geen stockwagen, dan krijg je geen korting. De meeste stockwagens hebben dat wit leder, wat blijkbaar dus niet geliefd is. 37 minuten geleden, wooter zei: Regensensor zou voor kerstmis opgelost moeten zijn. iPhone connectie stoort me niet, ik speel meestal dingen af via Spotify, en voor de enkele keer dat het (nog) niet op spotify zit, kies ik dat wel via de iPhone. Voor een trekhaak moet je bij een Model X zijn, niets aan te doen. Lijkt me sterk dat je een trekhaak op een C63AMG zou kunnen steken. En qua autopilot; ik zet die al aan als ik op de snelweg invoeg. Er is met het huidige verkeer absoluut geen nut om op de snelweg nog zelf te rijden. Ik rijd toch nog graag zelf. Ook de cc met afstandsregelaar blijft bij momenten storend, omdat ik vind dat de afstand met de voorligger te groot is. Als je rechts een vrachtwagen nadert, dan moet je al heel ver op voorhand links invoegen, want anders gaat de auto in de remmen. Mij stoort dat. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.162 Geplaatst: 5 december 2017 Delen Geplaatst: 5 december 2017 Dat gelul over die range .... "jama in de zomer". Wat is dat nu voor nonsens? Moet je niet met die auto rijden als het koud is misschien? Wat is van belang? Wat je maximaal kan in goeie klimatologische omstandigheden, of wat het minimum is waar je mee moet leren leven 5 maand per jaar? 6 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Germinal 448 Geplaatst: 5 december 2017 Delen Geplaatst: 5 december 2017 Als ik sportief ga rijden, met forse acceleraties, en op de snelweg 150-160 km/u, dan haal ik geen 250km. het is retesnel, maar je mag er niet snel mee rijden om de batterij te sparen. Dit is exact de reden dat ik een panamera heb gekozen ipv de model x/s.. en dan inderdaad nog het supercharger verhaal aangezien ik thuis niet kan laden.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 5 december 2017 Delen Geplaatst: 5 december 2017 Dat gelul over die range .... "jama in de zomer". Wat is dat nu voor nonsens? Moet je niet met die auto rijden als het koud is misschien? Wat is van belang? Wat je maximaal kan in goeie klimatologische omstandigheden, of wat het minimum is waar je mee moet leren leven 5 maand per jaar? Batterijen verliezen sneller stroom bij koude. Pak een 20wh/km meerverbruik op mijn Model X? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 5 december 2017 Delen Geplaatst: 5 december 2017 Ik rijd toch nog graag zelf. Ook de cc met afstandsregelaar blijft bij momenten storend, omdat ik vind dat de afstand met de voorligger te groot is. Als je rechts een vrachtwagen nadert, dan moet je al heel ver op voorhand links invoegen, want anders gaat de auto in de remmen. Mij stoort dat.Afstand instelling stond op 1 of 2?Met autopilot dwingt tesla je wel in veiligere tussenafstanden. Bumperkleven zit er niet meer in en maar goed ook. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Framfy 432 Geplaatst: 5 december 2017 Delen Geplaatst: 5 december 2017 (aangepast) 26 minuten geleden, wooter zei: Batterijen verliezen sneller stroom bij koude. Pak een 20wh/km meerverbruik op mijn Model X? Zo, ir_fuel heeft weer iets bijgeleerd. Of 't moest zijn dat dit zijn punt eigenlijk niet was. (en ik wil ook zo eens een prentje gebruiken) 5 december 2017 aangepast door Framfy Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Logic 432 Geplaatst: 5 december 2017 Delen Geplaatst: 5 december 2017 Dat de range niet onder alle weersomstandigheden hetzelfde is, is niet zo raar hé. Onze flintstone karren draaien soms ook minder efficient, of soms starten ze zelfs niet meer als we iets te vaak de zetelverwarming gebruiken, toch? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.816 Geplaatst: 5 december 2017 Delen Geplaatst: 5 december 2017 Ja juist dat scheelt 50 km range Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 5 december 2017 Delen Geplaatst: 5 december 2017 1 hour ago, Framfy said: Zo, ir_fuel heeft weer iets bijgeleerd. Of 't moest zijn dat dit zijn punt eigenlijk niet was. (en ik wil ook zo eens een prentje gebruiken) Wat was zijn punt dan? Dat het niet kan dat er een auto komt die niet zo een range heeft als een vorige auto? Dingen veranderen. Je hebt nu toch ook nog mensen met Nokia's die er niet bij kunnen dat fuel en ik elke nacht onze iPhone aan de lader hangen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 6.738 Geplaatst: 5 december 2017 Delen Geplaatst: 5 december 2017 1 uur geleden, wooter zei: Batterijen verliezen sneller stroom bij koude. Pak een 20wh/km meerverbruik op mijn Model X? er zit toch airco op die die dingen op temperatuur houdt? Want ze worden gekoeld in de zomer? En het meerverbruik van dat ding is toch verwaarloosbaar? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 5 december 2017 Delen Geplaatst: 5 december 2017 3 minutes ago, Jokke_vlo said: Ja juist dat scheelt 50 km range Je weet het niet want het enige wat je hebt is je tripteller en je metertje van je benzinetank. Je ligt er ook niet wakker van want je bent gewoon om telkens als het lampje aan schiet, +70€ achter te laten om 10 minuten onder een afdak te schuilen in de wind terwijl je een vloeistof in je auto giet. Ik 'weet' het eigenlijk ook niet, maar soms zie ik 20wh meer per km dan dat ik gewoon ben, en dan kijk ik naar mijn thermometer en staat die op 3 graden en denk dat het daar aan ligt, terwijl het natuurlijk ook zo simpel kan zijn dat ik wat meer op het acceleratiepedaal heb zitten duwen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 5 december 2017 Delen Geplaatst: 5 december 2017 3 minutes ago, gewoon ik said: er zit toch airco op die die dingen op temperatuur houdt? Want ze worden gekoeld in de zomer? En het meerverbruik van dat ding is toch verwaarloosbaar? Ook de batterijen verwarmen kost stroom Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 6.738 Geplaatst: 5 december 2017 Delen Geplaatst: 5 december 2017 2 minuten geleden, wooter zei: Ook de batterijen verwarmen kost stroom en blijkbaar meer dan ze te koelen. Koude kabels geleiden efficiënter en de elektromotoren (nog altijd geen antwoord trouwens welk type ze gebruiken) zijn dan ook efficiënter. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Framfy 432 Geplaatst: 5 december 2017 Delen Geplaatst: 5 december 2017 16 minuten geleden, wooter zei: Wat was zijn punt dan? Dat het niet kan dat er een auto komt die niet zo een range heeft als een vorige auto? Dingen veranderen. Je hebt nu toch ook nog mensen met Nokia's die er niet bij kunnen dat fuel en ik elke nacht onze iPhone aan de lader hangen. Volgens mij dit 3 uren geleden, ir_fuel zei: Moet je niet met die auto rijden als het koud is misschien? Wat is van belang? Wat je maximaal kan in goeie klimatologische omstandigheden, of wat het minimum is waar je mee moet leren leven 5 maand per jaar? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjeu 3.628 Geplaatst: 5 december 2017 Delen Geplaatst: 5 december 2017 2 minuten geleden, gewoon ik zei: en blijkbaar meer dan ze te koelen. Koude kabels geleiden efficiënter en de elektromotoren (nog altijd geen antwoord trouwens welk type ze gebruiken) zijn dan ook efficiënter. Net als dat er geen antwoord kwam op de vraag waarom de Tesla Roadster 333Wh moet verbruiken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 5 december 2017 Delen Geplaatst: 5 december 2017 Geen idee. De motoren in de Model S en X zijn driefase AC inductiemotoren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.