Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Zojuist, saabi zei:

Aan een laadstation vermoed ik

Rangeerstation . 

Geplaatst:
Het openbaar vervoer is per definitie van A naar B via C en D.
Dito voor een Tesla, waarbij b en c SCs zijn.
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Dito voor een Tesla, waarbij b en c SCs zijn.

Enkel als je meer dan 350km of 450km per dag doet.
Geplaatst:
3 hours ago, Kartfreak said:

Zo, net geen 30% batterij erdoor op 9 min. Stevig!

En na 1 minuut en 22 seconden nog welgeteld 160pk onder de voet wegens oververhit :P 

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
2 hours ago, wooter said:

Het openbaar vervoer is per definitie van A naar B via C en D.

't is vooral vaak van thuis vertrekken aan A, een kwartier uw kloten staan afvriezen in de kou aan C, naar D met 20 minuten vertraging om dan nog 15 minuten te voet naar B te mogen.

Geplaatst:
't is vooral vaak van thuis vertrekken aan A, een kwartier uw kloten staan afvriezen in de kou aan C, naar D met 20 minuten vertraging om dan nog 15 minuten te voet naar B te mogen.

Dit.
Geplaatst:
3 uren geleden, wooter zei:

Een jaar later in 2015 8:50 BtG. Een classic model zonder AP.

:lolz:

onderstuur, wiebelen in aanremmen, oververhitten na anderhalve minuut knallen, esp flikkert constant om hem niet te doen crashen

top chassis zo'n Tesla

enige voordeel is dat je de sounds van de andere wagens on-track beter hoort, tenminste als hij niet onderstuurt 

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
:lolz:
onderstuur, wiebelen in aanremmen, oververhitten na anderhalve minuut knallen, esp flikkert constant om hem niet te doen crashen
top chassis zo'n Tesla
enige voordeel is dat je de sounds van de andere wagens on-track beter hoort, tenminste als hij niet onderstuurt 

Sorry geen uitspraken over de ophanging voor je zelf getest hebt ! Optisch bedrog !
Geplaatst:
11 minuten geleden, ir_fuel zei:

En na 1 minuut en 22 seconden nog welgeteld 160pk onder de voet wegens oververhit :P 

Lol idd

100k+ voor zo'n ding, 500/600 pk en dan amper 1m30 kunnen volhouden op circuit, er bijna worden afgereden door een Audi A3 diesel. :lolz: Youtube staat er vol van, ook van even 200+ te knallen = battery overheated. One trick pony, toch als het op pure performance aankomt. Autopilot is wel knap.

Hier zal het verschil zitten met de Porsche MissionE, het ding heeft waarschijnlijk al 1000den testlaps op de Ring achter de rug, en zal dus wél deftig werken.

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Weet niet of het hier de juiste plaats is om dat te zeggen, maar heb als kind een paar keer mogen meerijden met een 964 en herinner mij tot vandaag de geur van benzine in het interieur :inlove: Dat mis ik toch wel in auto's vandaag...

Geplaatst:
7 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Sorry geen uitspraken over de ophanging voor je zelf getest hebt ! Optisch bedrog !

Heb klant met Model S en sinds kort een X, als hij voor onze showroom stond te bellen in zijn S kon je gewoon meeluisteren. Vreemde isolatie :D

Heb er ook al even mee gereden, de  S rijdt wel best ok als je normaal rijdt, dat wel. X geen idee nog

Geplaatst:
Just now, Geezer said:

Je kan het in een zakje doen en dan in- en uitademen voor hetzelfde effect.

Het is specifieker dan dat.

Denk dat het een combinatie met het leder was, alsof de benzine-geur daarin trok. 

Geplaatst:
6 hours ago, Jupke said:

Puck :inlove:

Hier wachtte ik al op :D

Lekkr

Geplaatst:

We kunnen het ook anders stellen. Auto’s die een klassieke verbrandingsmotor hebben zitten op de top van hun ontwikkelingsfase. Sneller, efficiënter, zuiniger is nog wel mogelijk, maar eerder gerommel in de marge in plaats van grote stappen zetten.

De elektrische auto daarentegen staat in zijn kinderschoenen, je zou kunnen zeggen dat een Tesla de Model T van zijn huidige generatie is. Een ambitieuze start, maar qua volwassenheid en doorontwikkeldheid nog lang niet op het punt van de huidige generatie “klassieke” auto’s.

Ik denk dat Wooterr vooral fan van het concept is omdat hij dan binnen 10-15 jaar, wanneer de EV qua doorontwikkeling op het punt komt van de normale auto’s van dit moment met zijn vinger te kunnen wijzen en zeggen dat hij gelijk had.

Geplaatst:

Bij vrouwen is het net hezelfde. Er zijn mannen die gaan voor een gruwelijk lekker ding waar je iedere keer wanneer je er naar kijkt er helemaal ondersteboven van bent en waar je totaal geen vat op krijgt, en er zijn er die kiezen voor een dikke met kortpittig kapsel die iedere dag je eten en een pintje op tafel zet en de was doet

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Just now, brjefs said:

We kunnen het ook anders stellen. Auto’s die een klassieke verbrandingsmotor hebben zitten op de top van hun ontwikkelingsfase. Sneller, efficiënter, zuiniger is nog wel mogelijk, maar eerder gerommel in de marge in plaats van grote stappen zetten.

De elektrische auto daarentegen staat in zijn kinderschoenen, je zou kunnen zeggen dat een Tesla de Model T van zijn huidige generatie is. Een ambitieuze start, maar qua volwassenheid en doorontwikkeldheid nog lang niet op het punt van de huidige generatie “klassieke” auto’s.

Spot on. Alhoewel ik de Model S en X enkel zie tekort komen qua range en laadtijd, niet qua andere eigenschappen. En dan nog met grote aanhalingstekens, want mijn vorige en huidige auto's en motorfiets met verbrandingsmotoren hebben een vergelijkbare range. De rest van de EV's zijn echt nog vroeg. Zoals ik ergens anders zei: de andere merken stoefen over hoe lichter en steviger ze hun zwaarden hebben gemaakt terwijl er al zijn die buskruit gebruiken. Ja, dat laadde in het begin omslachtiger dan met je zwaard ten strijde trekken, maar snel werd de kracht ervan duidelijk.

Just now, brjefs said:

Ik denk dat Wooterr vooral fan van het concept is omdat hij dan binnen 10-15 jaar, wanneer de EV qua doorontwikkeling op het punt komt van de normale auto’s van dit moment met zijn vinger te kunnen wijzen en zeggen dat hij gelijk had.

Het gaat me niet om met de vinger wijzen dat ik gelijk had. Ik vind het een spannende evolutie met een voor de maatschappij netto een rooskleurige toekomst.

Geplaatst:

Dat kan allemaal goed zijn Wooter maar je moet niet heel de tijd zitten doen alsof een auto met een verbrandingsmotor een archaisch ding is dat compleet achterhaald is. Dat is namelijk niet zo. Enkel de aandrijving an sich is in deze de discussie waard, want op het vlak van de overige techniek en design heeft Tesla toch nog heel wat af te kijken van zijn oudere broertjes.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
11 minuten geleden, wooter zei:

En dan nog met grote aanhalingstekens, want mijn vorige en huidige auto's en motorfiets met verbrandingsmotoren hebben een vergelijkbare range.

Het gaat over dit soort opmerkingen.

Jouw vorige en huidige auto rijden na 3 a 4minuten nogmaals diezelfde range. En ze kunnen uitkiezen waar op de route ze dat willen doen zonder daarover na te hoeven denken. Dus range is helemaal geen issue. In tegenstelling tot een Tesla.

Geplaatst:

Niemand ontkent dan ook dat EV's niet de toekomst zijn.

Dat is ook het punt niet.

Doen alsof Tesla hét nirvana is, en dat al de rest op slag inferieur is, wél.

We zullen wel zien, en zonder een nieuwe discussie te starten, waterstof heeft volgens enkele grote spelers ook een mooie toekomst.

Geplaatst:
Weet niet of het hier de juiste plaats is om dat te zeggen, maar heb als kind een paar keer mogen meerijden met een 964 en herinner mij tot vandaag de geur van benzine in het interieur :inlove: Dat mis ik toch wel in auto's vandaag...

Exige :)
Geplaatst:
28 minutes ago, William Blake said:

We zullen wel zien, en zonder een nieuwe discussie te starten, waterstof heeft volgens enkele grote spelers ook een mooie toekomst.

Dat zeggen ze al 10 jaar. Ik geloof er geen hol van. Dat heeft dezelfde nadelen als benzine.

Geplaatst:
8 minutes ago, Jokke_vlo said:

Exige :)

Een koers BMW met losse leidingen naar de benzinetank :)

Geplaatst:
10 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat zeggen ze al 10 jaar. Ik geloof er geen hol van. Dat heeft dezelfde nadelen als benzine.

Ik zie het ook niet voorlopig, maar bvb Daimler heeft enkele maanden terug een GLC F-CELL gepresenteerd als studiemodel dus ze moeten er toch wel in geloven ergens :D

Geplaatst:
34 minutes ago, William Blake said:

Niemand ontkent dan ook dat EV's niet de toekomst zijn.

Dat is ook het punt niet.

Doen alsof Tesla hét nirvana is, en dat al de rest op slag inferieur is, wél.

Les gouts et les couleurs. Kan mij boeien dat je bij je huidige auto blijft rijden. Ik vind mijn Model X beter, anders had ik 'm niet gekozen. En tuurlijk is de rest inferieur want autopilot en HEPA filter en connectiviteit en 17" scherm, en integratie en elektrisch en nappa. Boeien dat de stiksels in jouw auto meer luxe uitstralen, wat je er in doet is van die aard dat ik een computer het laat doen en eens de benzinetank leeg is sta. jij. vijf. minuten. in. de. kou. en tik je 60-90€ af voor een goedje dat ons allemaal verstikt en de wereld van je kinderen hypothykeert.

Ik liep gisteren even langs een weg en werd misselijk van de dieselstanken van de voorbijrijdende auto's. Echt, die HEPA filter maakt je zo gewoon aan frisse lucht dat eens je buiten komt, je echt merkt hoe we onze wegen, schoolpleinen en stadscentra onder de dieseldampen dompelen.

34 minutes ago, William Blake said:

HAHAHAHAHAHA

hybrid_hydrogen_vs_electric_chart.jpg?w=

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid