WoKe 308 Geplaatst: 15 december 2017 Geplaatst: 15 december 2017 Heb met beide gereden en tesla is in mijn ogen veel veel beter (auto-pilot gewijs) systeem van Volvo leek me niet echt af ( gereden ik Volvo v90 ) bleef oa niet in midden rijbaan maar zwalpte wat van links naar rechts en terug.. tesla houdt mooi midden Heeft de mijne niet voor. Blijft mooi in het midden. Quote
Gast wooter Geplaatst: 18 december 2017 Geplaatst: 18 december 2017 't is natuurlijk aankondigingspolitiek: http://www.madeinlimburg.be/nieuws/aca-bestelt-in-1-klap-22-teslas/ Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 18 december 2017 Geplaatst: 18 december 2017 49 minutes ago, wooter said: 't is natuurlijk aankondigingspolitiek: http://www.madeinlimburg.be/nieuws/aca-bestelt-in-1-klap-22-teslas/ Quote De keuze voor een elektrische vloot gebeurt vooral om een steentje bij te dragen aan een duurzame leefwereld. 4 Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 18 december 2017 Geplaatst: 18 december 2017 http://bgr.com/2017/12/17/tesla-supercharger-stations-commercial-use-uber-taxis-banned/ Op WhatsApp al gezegd maar iemand die veel kilometers doet kan dan beter terug een diesel kopen. Niet iedereen kan overdag thuis even gaan bijladen Quote
Gast wooter Geplaatst: 18 december 2017 Geplaatst: 18 december 2017 Waarom? Enkel iemand die als taxi rijdt, en een taxi rijdt niet elke dag +300km Quote
Gast wooter Geplaatst: 18 december 2017 Geplaatst: 18 december 2017 6 minutes ago, Lefty said: Waarom zou dat niet kunnen? Ik was ten tijde van mijn Z4M niet bepaald een eco boy maar denk daar nu toch anders over, zeker sinds ik de HEPA filter in mijn auto geen uitlaatgassen meer ruik, en ze des te meer opvallen als ik naast een weg uitstap en ze wel ruik. Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 18 december 2017 Geplaatst: 18 december 2017 33 minuten geleden, wooter zei: Waarom? Enkel iemand die als taxi rijdt, en een taxi rijdt niet elke dag +300km Dus iemand als BMWMB die zijn verkopers met een Tesla de baan zou opsturen heeft geen probleem? Of Bompa zijn werkgever die zijn personeel elektrisch wil laten rijden? Die gaan wel +300km per dag doen. Quote
Gast wooter Geplaatst: 18 december 2017 Geplaatst: 18 december 2017 Just now, dragonfly said: Dus iemand als BMWMB die zijn verkopers met een Tesla de baan zou opsturen heeft geen probleem? Of Bompa zijn werkgever die zijn personeel elektrisch wil laten rijden? Die gaan wel +300km per dag doen. Waar lees je dat? Quote Supercharger Fair Use Om ervoor te zorgen dat de Superchargers beschikbaar zijn voor hun beoogde doel, verzoeken wij u om geen gebruik te maken van een Supercharger oplaadstation indien uw voertuig wordt gebruikt: als taxi; voor een ridesourcing- of ridesharing-dienst (bijvoorbeeld Uber, Lyft of vergelijkbare diensten); om bedrijfsmatig goederen te transporteren; voor overheidsdiensten; of voor enig ander commercieel doel. Deze Fair Use Policy is van toepassing op alle Superchargers wereldwijd, en op alle Tesla voertuigen, nieuw of gebruikt, die gekocht zijn na 15 december 2017, hetzij van Tesla, hetzij van een derde. Tesla kan ervoor kiezen om specifiek aan te wijzen Supercharger oplaadstations vrij te stellen van deze Fair Use Policy om tegemoet te komen aan specifieke lokale omstandigheden Alternatieve oplaadmogelijkheden Wij moedigen het commercieel gebruik van Tesla voertuigen aan, in combinatie met daarvoor geschikte en bestemde oplaadstations. U kunt contact opnemen met onze lokale sales afdelingen over de mogelijkheden van een Tesla-voertuig en oplaadoptie die passen bij uw behoeften. Voor vragen over oplaadinstallaties voor thuisgebruik kunt u contact opnemen via [email protected]. Ik geef toe dat het laatste bullet point wat verwarring kan scheppen, maar het gaat hier om de Noord-Amerikaanse interpretatie van "commercieel". Woon-werkverkeer en werk-werkverkeer valt hier niet onder. Daarenboven kan je via Tesla het nodige regelen om voor je bedrijfsdiensten zelf een supercharger te voorzien, zoals men nabij Schiphol een privé supercharger heeft voor de +100 Tesla taxi's daar. Tesla gaat er niet over vallen dat je voor lange afstanden op een supercharger inplugt, maar wil wel ook een eerlijke verhouding tussen de gebruikers... Niet vergeten dat men aan een stevige uitrol van Model 3's is begonnen en als een taxibedrijf dacht om er zo 50 aan te kopen en als taxi in te zetten, gaat dat wel een lokale supercharger blokkeren. Ik vermoed dat de verwoording van deze fair use policy ook wel zal aangepast worden; ik ken Tesla wel een beetje de laatste tijd... Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 18 december 2017 Geplaatst: 18 december 2017 2 minuten geleden, wooter zei: Ik geef toe dat het laatste bullet point wat verwarring kan scheppen, maar het gaat hier om de Noord-Amerikaanse interpretatie van "commercieel". Woon-werkverkeer en werk-werkverkeer valt hier niet onder. Je had het zelf ook al door, commercieel is inderdaad zeer ruim maar even afwachten dus. Denk dat ze op termijn inderdaad geld gaan moeten beginnen vragen als het te populair begint te worden. Quote
Gast wooter Geplaatst: 18 december 2017 Geplaatst: 18 december 2017 Just now, dragonfly said: Je had het zelf ook al door, commercieel is inderdaad zeer ruim maar even afwachten dus. Denk dat ze op termijn inderdaad geld gaan moeten beginnen vragen als het te populair begint te worden. Sowieso kan je op een Model 3 geen gratis supercharging krijgen maar moet je betalen. Met een Model S en X moet je ook betalen als je geen referral code hebt gebruikt bij aankoop. Gratis stroom is natuurlijk ook maar een sales gimmick, dat kan natuurlijk ook niet blijven. Ik bedoel maar, naar Oostenrijk reed ik gratis heen en terug, dat waren 4 keren een volle benzinetank die ik gratis 'kreeg'. Supercharger is overigens 0,24€/kWh wat net boven het tarief van Ecopower in Limburg is, oftewel een van de laatste tarieven in België. Voor sommige mensen zou het voordeliger zijn om hun auto op te laden op een supercharger en dan thuis aan een omvormer aan hun eigen huis aan te sluiten, dan gewoon stroom van het net te halen. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 18 december 2017 Geplaatst: 18 december 2017 Op 15-12-2017 om 17:55, wooter zei: Volgens de Mercedes video's is waarover je spreekt enkel het aanpassen van je snelheid, niet dat ie zelf de rotonde neemt. Zover ik kan zien kan ik veel langer handsfree rijden op zo een wegen. Maar een Tesla kan toch ook nog geen rondpunt nemen? Quote
Gast wooter Geplaatst: 18 december 2017 Geplaatst: 18 december 2017 Just now, Tjeu said: Maar een Tesla kan toch ook nog geen rondpunt nemen? Klopt maar ik kreeg eerst de indruk dat hij bedoelde dat een Mercedes dat wel kon. Quote
Gast wooter Geplaatst: 18 december 2017 Geplaatst: 18 december 2017 Overigens, voor iedereen die zich afvroeg waarom merken zoals Mercedes, BMW en andere zich toch aan elektrisch willen wagen... Dit waren de registraties in het eerste kwartaal van 2017 in de VS: Quote
Gast Geplaatst: 18 december 2017 Geplaatst: 18 december 2017 Waarom vergelijken ze met een klasse hoger dan de model S? Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 18 december 2017 Geplaatst: 18 december 2017 4 minuten geleden, wooter zei: Overigens, voor iedereen die zich afvroeg waarom merken zoals Mercedes, BMW en andere zich toch aan elektrisch willen wagen... Dit waren de registraties in het eerste kwartaal van 2017 in de VS: En wat moet die grafiek volgens jou duiden? Het is interessant om te zien hoeveel voertuigen er in totaal (per merk) ingeschreven worden en hoeveel daarvan elektrisch. Stijgt het totaal aantal inschrijvingen per jaar steeds? En hoe verhoudt die stijging zich tov het aandeel (en vooral stuks) elektrische wagens? En hoeveel procent van de elektrische koek gaat naar Tesla? Dat zijn cijfers die veel meer zouden zeggen, dan gewoon de cijfers van 1 model. Quote
Gast wooter Geplaatst: 18 december 2017 Geplaatst: 18 december 2017 4 minutes ago, Geezer said: Waarom vergelijken ze met een klasse hoger dan de model S? Tesla en de Amerikaanse markt ziet de Model S qua prijs en grootte en uitrusting op hetzelfde niveau als de andere luxury berlines, het zogenaamde F segment. Ook Europa schaalt de Model S in het F segment. https://en.wikipedia.org/wiki/F-segment Aka je bent fout geïnformeerd Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 18 december 2017 Geplaatst: 18 december 2017 3 minuten geleden, Geezer zei: Waarom vergelijken ze met een klasse hoger dan de model S? Omdat er anders in een andere prijsklasse wordt gespeeld. Quote
Gast Geplaatst: 18 december 2017 Geplaatst: 18 december 2017 ligt toch maar aan de lokale subsidies voor ev's.. Quote
Gast wooter Geplaatst: 18 december 2017 Geplaatst: 18 december 2017 1 minute ago, Geezer said: ligt toch maar aan de lokale subsidies voor ev's.. En hoeveel subsidie denk je dat je voor een Tesla krijgt in de VS, waar naft al quasi niks kost? Quote
Gast wooter Geplaatst: 18 december 2017 Geplaatst: 18 december 2017 Also: http://www.thedrive.com/sheetmetal/16548/porsche-ceo-admits-it-lost-some-customers-to-tesla Quote "We have lots of respect for Tesla" Porsche North America CEO Klaus Zellmer told interviewers with CNBC, "I’m sure there are some Porsche customers, that in terms of connectivity, digital stuff in the car and electric battery in the vehicles, didn’t find the car that they wanted with Porsche so they bought somewhere else." Quote
Gast Geplaatst: 18 december 2017 Geplaatst: 18 december 2017 Ik weet het niet, maar als je die verkopen ziet gok ik op vrij veel.. Quote
Gast wooter Geplaatst: 18 december 2017 Geplaatst: 18 december 2017 7500$ tax credit. Dus je krijgt eenmalig 7,5K korting op je belastingen als je zelf de eigenaar bent van de auto. Als een leasemaatschappij eigenaar is, kunnen zij die korting krijgen maar jij als leasenemer niet. Quote
Gast wooter Geplaatst: 18 december 2017 Geplaatst: 18 december 2017 Als je dat vergelijkt met wat je hier aan VAA minder moet betalen voor een vergelijkbare wagen, denk ik dat je hier in België betere zaken doet. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.