Germinal 464 Geplaatst: 18 december 2017 Geplaatst: 18 december 2017 Ik weet het niet, maar als je die verkopen ziet gok ik op vrij veel.. Denk ik ook.. moest ik thuis kunnen laden en mijn partner de model s had verkozen boven een panamera dan had het hier ook een model s geweest ipv nu de pana hybrid. Die laatste heeft dan nog wel een leuke sound itt de tesla en ik zal volgende week 4-5 uur sneller op de skilatten staan dus ik beklaag het mij nog niet. Quote
Gast wooter Geplaatst: 18 december 2017 Geplaatst: 18 december 2017 4-5 uur sneller?! Pak maar 2 uur sneller, als je nergens stopt voor eten en sanitair Quote
Germinal 464 Geplaatst: 18 december 2017 Geplaatst: 18 december 2017 4-5 uur sneller?! Pak maar 2 uur sneller, als je nergens stopt voor eten en sanitair [emoji4]Stop enkel om te tanken ( rij s nachts.. kwestie van mij niet te hoeven ergeren aan ander verkeer)Jij moet ( volgens mij ) al 2-3 uur laden op die 1100 km Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 18 december 2017 Geplaatst: 18 december 2017 Als ik 1100km moet rijden, dan heb ik onderweg ook 2u nodig om mezelf op te laden, dus dat zie ik niet als een probleem.Wel ben je niet zeker dat de superchargers ook echt snel laden. Als er al heel veel auto’s staan, dan gaat het laden heel veel trager. Quote
Gast wooter Geplaatst: 18 december 2017 Geplaatst: 18 december 2017 Ik heb afgelopen zomer geen probleem gehad met drukke superchargers. Maar goed, ik heb op heen- en terugweg ook gepauzeerd voor lunch en avondeten. Er is niks fun aan om met honger thuis te komen na 10 uur rijden abetterrouteplanner.com zou er voor mijn Model X overigens dit van maken: Je kan het met minder laadbeurten doen, maar dan gaat de totale tijd die je spendeert aan laden langer duren. Voor een Model X 100D kan die aan de snelste snelheid laden van 0 tot 50%, en dan zakt de snelheid langzaam. Met een Model S 100D is het nog dramatischer: Quote
Gast wooter Geplaatst: 18 december 2017 Geplaatst: 18 december 2017 Dus je zei 4-5 uur sneller? Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 18 december 2017 Geplaatst: 18 december 2017 5 uren geleden, wooter zei: 4-5 uur sneller?! Pak maar 2 uur sneller, als je nergens stopt voor eten en sanitair 20% langer onderweg (volgens mijn berekening van Antwerpen naar Oostenrijk met de goedkoopste Model S) Volgens mijn berekening, en dan stop je met je ICE ook voor eten en sanitair. Ik vind dat niet verwaarloosbaar zoals jij er over doet. Dat jij het niet erg vindt, snap ik. Ik denk dat ik dat persoonlijk ook niet erg zou vinden. Maar verwaarloosbaar? Nee, dat niet. Quote
Gast wooter Geplaatst: 18 december 2017 Geplaatst: 18 december 2017 58 minutes ago, Polygoon said: 20% langer onderweg (volgens mijn berekening van Antwerpen naar Oostenrijk met de goedkoopste Model S) Volgens mijn berekening, en dan stop je met je ICE ook voor eten en sanitair. Ik vind dat niet verwaarloosbaar zoals jij er over doet. Dat jij het niet erg vindt, snap ik. Ik denk dat ik dat persoonlijk ook niet erg zou vinden. Maar verwaarloosbaar? Nee, dat niet. Goedkoopste Model S even vergelijken met een goed uitgeruste Panamera om een punt te maken. Overigens, een uur na het eten stoppen voor een sanitaire pauze lijkt me voor vrouwen niet abnormaal. Ik denk dat je je in bovenstaande planning nog moet haasten om iets deftig binnen te werken dat groter dan een verpakte tankstation-sandwich is. Maar je bent sneller dan de Tesla rijder die wel z'n tijd neemt, en dat telt precies wel voor sommigen. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 18 december 2017 Geplaatst: 18 december 2017 Ma bon, dat was m'n punt helemaal niet. Mijn punt is: 20% langer onderweg valt niet te verwaarlozen onder een piske en een happeke meer. Dat is significant langer onderweg zijn. Of dat een voor- of nadeel is laat ik in het midden en is voor iedereen anders. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 18 december 2017 Geplaatst: 18 december 2017 Zojuist, wooter zei: Cool en waar komt dat uit? https://www.evtripplanner.com/planner/2-8/?id=cg8j5rjl Quote
Gast wooter Geplaatst: 18 december 2017 Geplaatst: 18 december 2017 Just now, Polygoon said: Ma bon, dat was m'n punt helemaal niet. Mijn punt is: 20% langer onderweg valt niet te verwaarlozen onder een piske en een happeke meer. Dat is significant langer onderweg zijn. Of dat een voor- of nadeel is laat ik in het midden en is voor iedereen anders. ... Met de goedkoopste Tesla en dus de kortste range. Als ik zo een ritten deed met mijn Z4 zat ik ook aan 4-5 stops. Zeg dat ik bij 2 ervan een sandwich uit de shop mee neem, zit je makkelijk aan 30 minuten. Is een Z4 nu ook significant langer onderweg? Quote
Gast wooter Geplaatst: 18 december 2017 Geplaatst: 18 december 2017 5 minutes ago, Polygoon said: https://www.evtripplanner.com/planner/2-8/?id=cg8j5rjl Tesla Model S 60 is al een hele tijd niet meer in het gamma. 75D is het kleinste wat je nu kan vinden. Anderhalf uur minder laden. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 18 december 2017 Geplaatst: 18 december 2017 Zojuist, wooter zei: ... Met de goedkoopste Tesla en dus de kortste range. Als ik zo een ritten deed met mijn Z4 zat ik ook aan 4-5 stops. Zeg dat ik bij 2 ervan een sandwich uit de shop mee neem, zit je makkelijk aan 30 minuten. Is een Z4 nu ook significant langer onderweg? 2 keer stoppen à rato 10 minuten om te tanken 2 keer stoppen à rato 30 minuten om te schranzen 1 uur en 20 minuten stoppen. Totale reistijd: 11 uur en 10 minuten 20% langer onderweg met EV, ik vind dat significant langer. Quote
Gast wooter Geplaatst: 18 december 2017 Geplaatst: 18 december 2017 Die site trekt overigens op de hond zijn kloten; een Model S 75D zou 1u57 laden nodig hebben, maar een S 90D 2u00. Dat klopt niet. abetterrouteplanner.com baseert zich op echte gegevens van de Tesla's, daarom ook dat je er wel de Model S 100D en Model X 100D in de lijst kan terugvinden. Quote
Gast wooter Geplaatst: 18 december 2017 Geplaatst: 18 december 2017 En zoals je ziet rekent abetterrouteplanner.com op 1u30 laden, wat 10 minuten langer is dan wat jij verwacht voor jouw auto. Maar niet getreurd, ik kan gratis laden (of aan 0,24€/kWh moest ik geen gratis supercharging hebben) en jij tikt 60€ per tankbeurt af. Omgerekend aan een gemiddelde van 300Wh/km betekent dat 65€ dat ik zou moeten betalen voor een enkele rit naar Oostenrijk. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 18 december 2017 Geplaatst: 18 december 2017 Dan moet abetterrouteplanner.com beter werken aan z'n SEO . Ik nam gewoon het eerste Google resultaat. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 18 december 2017 Geplaatst: 18 december 2017 Ik kwam nog eens kijken in dit topic. Blij te zien dat het weer over eten, drinken en pissen gaat 3 Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 18 december 2017 Geplaatst: 18 december 2017 1 minuut geleden, wooter zei: En zoals je ziet rekent abetterrouteplanner.com op 1u30 laden, wat 10 minuten langer is dan wat jij verwacht voor jouw auto. Maar niet getreurd, ik kan gratis laden (of aan 0,24€/kWh moest ik geen gratis supercharging hebben) en jij tikt 60€ per tankbeurt af. Je kosten heb ik toch nergens ontkent? Het zou maar erg zijn dat jouw optie trager én duurder was he . En als je het echt wilt doortrekken: jij tikt 120k af voor je wagen. Ik 8k. Om de vergelijking nog wat schever te trekken . Quote
Gast wooter Geplaatst: 18 december 2017 Geplaatst: 18 december 2017 Alles is relatief. 140K aftikken en dan 4 jaar rijden tot 100.000km en aan taksen 0€ kwijt zijn en aan elektriciteit 5760€ en verzekering 4800. Totaal 150560. Gegarandeerde restwaarde. vs 127K aftikken aan een Cayenne S (ook SUV met 0-100 van 5s) (22" velgen niet mogelijk) en dan 4 jaar rijden tot 100.000km en aan taksen 3485 BIV en 3564,76€ aan wegentaks, 13160€ aan Euro98 (gebaseerd op NEDC, tel er makkelijk 2l/100km bij en je zit aan 15960€) en pak ook 4800 aan verzekering. Totaal 152009,76. Restwaarde niet gegarandeerd, en zeker niet binnen 4 jaar wanneer niemand meer een naft wil. Voor 2K minder rij ik dus een auto met autopilot. Vind ik niet erg als Ben Weyts nu ook al mobiele trajectcontroles gaat neerzetten aan 60K/stuk. Da's een factor 5 goedkoper dan een enkele flitspaal. Quote
Gast wooter Geplaatst: 18 december 2017 Geplaatst: 18 december 2017 21 minutes ago, ir_fuel said: Ik kwam nog eens kijken in dit topic. Blij te zien dat het weer over eten, drinken en pissen gaat Voor de rest lijkt dat precies erg belangrijk, of leven ze in ontkenning dat ze 700km in 1 ruk doen en maar in een fles pissen zoals oostblokkers. Quote
Davy_ 1.514 Geplaatst: 19 december 2017 Geplaatst: 19 december 2017 Goedkoopste Model S even vergelijken met een goed uitgeruste Panamera om een punt te maken. Overigens, een uur na het eten stoppen voor een sanitaire pauze lijkt me voor vrouwen niet abnormaal. Ik denk dat je je in bovenstaande planning nog moet haasten om iets deftig binnen te werken dat groter dan een verpakte tankstation-sandwich is. Maar je bent sneller dan de Tesla rijder die wel z'n tijd neemt, en dat telt precies wel voor sommigen.Het verschil is, met een Tesla MOET je je tijd nemen. Quote
Davy_ 1.514 Geplaatst: 19 december 2017 Geplaatst: 19 december 2017 Voor de rest lijkt dat precies erg belangrijk, of leven ze in ontkenning dat ze 700km in 1 ruk doen en maar in een fles pissen zoals oostblokkers.Als je zoveel koffietjes en lunchkes moet gaan eten zoals jij zal je inderdaad veel naar het toilet moeten, deze zomer naar Spanje gereden en 2x 5min max gestopt om te tanken en 1x een half uurtje voor de benen te strekken en een broodje te gaan halen. Voor de rest wooter, stop ermee. Quote
Gast wooter Geplaatst: 19 december 2017 Geplaatst: 19 december 2017 Ik heb dat 15 jaar geleden ook gedaan; gekkenwerk en bijna thuis zat ik met 2 wielen in de middenberm door vermoeidheid. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.