saabi 4.094 Geplaatst: 30 december 2017 Geplaatst: 30 december 2017 Hier de verkoopcijfrs voor enkele europese landen. https://autotijd.be/verkoopcijfers/tesla ik denk niet dat de conventionele merken er wakker van liggen... Quote
Gast wooter Geplaatst: 30 december 2017 Geplaatst: 30 december 2017 1 minute ago, saabi said: Hier de verkoopcijfrs voor enkele europese landen. https://autotijd.be/verkoopcijfers/tesla ik denk niet dat de conventionele merken er wakker van liggen... Ja dan is het toch van de gekke dat ze allemaal EV's aankondigen. Quote
saabi 4.094 Geplaatst: 30 december 2017 Geplaatst: 30 december 2017 'T zijn de naakte cijfers hé. Ik heb ze niet gemanipuleerd....en dat in fiscaal gunstige klimaten... Quote
Gast wooter Geplaatst: 30 december 2017 Geplaatst: 30 december 2017 Ja dat is het gekke, in de VS is er absoluut niet zo een gunstig fiscaal klimaat maar verkoopt de S zo goed. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 30 december 2017 Geplaatst: 30 december 2017 45 minuten geleden, wooter zei: Met 400000 stuks per jaar zouden ze even groot worden als de BMW 3 reeks. https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_3_Series#Production_and_sales Nou, dat zou alvast er indrukwekkend zijn. Maar, zoals aangehaald, zitten ze nog helemaal niet aan die productie aantallen. En die 400.000 wagen zijn ook nog helemaal niet verkocht. Het is wel al héél indrukwekkend dat ze zoveel mensen zover hebben gekregen, maar ze zijn pas verkocht als ze volledig betaald zijn. Het vel van de beer niet verkopen voor hij geschoten is. Quote
Gast wooter Geplaatst: 30 december 2017 Geplaatst: 30 december 2017 Start een anti tesla topic eh... Quote
WoKe 308 Geplaatst: 30 december 2017 Geplaatst: 30 december 2017 2 minutes ago, wooter said: Start een anti tesla topic eh... Ik heb zo’n sterk vermoeden dat er hier meer op de nogal ongenuanceerde messenger geschoten wordt dan op Tesla hoor 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 30 december 2017 Geplaatst: 30 december 2017 Ik doe zelfs de moeite niet om op zo een clickbait filmpje te klikken dus hoe ver kom je ermee. Quote
Gast Geplaatst: 30 december 2017 Geplaatst: 30 december 2017 Je bent niet de enige hier he, Jokke leest het topic ook nog.. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 30 december 2017 Geplaatst: 30 december 2017 Sorry, maar ook de Ampera, de Kia Soul EV, de Hyundai Ioniq en nog wat anderen zijn mee. Maar dan nog, er is op dit moment gewoon te weinig interesse in EV's. Zelf een succesvolle Leaf verkoopt nog altijd in veelvouden minder dan een Golf of een Passat. Waarom zou je als fabrikant dan nu geld steken in technologie die verouderd is wanneer hij ontwikkeld is? Waarom zou je niet wachten tot het eerste grote geld verloren is en op de trein springen eens alles een stuk goedkoper is, je makkelijk kan leren uit een ander zijn fouten en het risico niet moet nemen om kemels te schieten. De terughoudende instelling van de grote merken is vanuit zakkelijk oogpunt niet meer dan normaal, zoals Jokke reeds aanhaalde. Boenk er op imo. Zo werkt ondernemen. Quote
WoKe 308 Geplaatst: 30 december 2017 Geplaatst: 30 december 2017 Just now, wooter said: Ik doe zelfs de moeite niet om op zo een clickbait filmpje te klikken dus hoe ver kom je ermee. Niks clickbait, gewoon een grappig filmpje. (Because a lot of it is true) Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 30 december 2017 Geplaatst: 30 december 2017 Het zegt veel als een merk zoveel haat krijgt terwijl zelfs de tweedehands stock uitverkocht is.Het gaat niet over haat Wooter. Zeker niet. Een paar anderen en ik doorprikken je compleet irrationeel radicale houding. Jij vat dat op als haat. Probeer een redelijk te redeneren, objectiever en je zal merken dat dat niet zo is. Wat een triest argument trouwens. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 30 december 2017 Geplaatst: 30 december 2017 LOL. Net zoals Apple op weerstand op merkenliefde botst want het kan nooit dat de iPhone een goed product is.Fuel zijn Nokia verhaal lijk je gewoon niet te horen.Iemand objectief durft denken dat ook dat wel zou kunnen. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 30 december 2017 Geplaatst: 30 december 2017 Case closed Wtf dat is zoooooo herkenbaar hier Quote
manneke 5.142 Geplaatst: 30 december 2017 Geplaatst: 30 december 2017 Ik sta redelijk neutraal tgo Tesla, het interesseert me wel en ik geloof best dat het de toekomst zal zijn, maar het spreekt me niet direct aan. Mn broer vertelde net dat hij deze week van Brugge naar Kallo en terug heeft gereden en dat hij met 3% batterij over is thuis geraakt. Als hij met zn gezin een daguitsap maakt en rijdt zoals hij gewoon is, heeft hij een bereik van een goeie 160 km... Geen autopilot, sneller dan 120, zetelverwarming, eens snel optrekken... Lijkt me dat je dus echt als een bomma moet leren rijden om de opgegeven cijfers te halen. Quote
Gast wooter Geplaatst: 30 december 2017 Geplaatst: 30 december 2017 40 minutes ago, manneke said: Als hij met zn gezin een daguitsap maakt en rijdt zoals hij gewoon is, heeft hij een bereik van een goeie 160 km... Geen autopilot, sneller dan 120, zetelverwarming, eens snel optrekken... Lijkt me dat je dus echt als een bomma moet leren rijden om de opgegeven cijfers te halen. Yikes wat is zijn verbruik per kilometer dan? Ik loop dan wat te klagen over mijn bereik, maar ik haal wel 300-350km en dat voor een Model X die qua range overeen komt met de kleinste batterij in een Model S. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 30 december 2017 Geplaatst: 30 december 2017 43 minutes ago, manneke said: moet leren rijden om de opgegeven cijfers te halen. Ja en HIER GA JE DE MIST IN HE MANNEKE!!!! 2 letters: A P Quote
Gast wooter Geplaatst: 30 december 2017 Geplaatst: 30 december 2017 2 hours ago, Jokke_vlo said: Het gaat niet over haat Wooter. Zeker niet. Een paar anderen en ik doorprikken je compleet irrationeel radicale houding. Jij vat dat op als haat. Probeer een redelijk te redeneren, objectiever en je zal merken dat dat niet zo is. Wat een triest argument trouwens. Ik zie niet in wat er zo radicaal of irrationeel aan mijn houding is. Het is allemaal gebaseerd op feiten. Ik redeneer redelijk en feiten zijn de facto objectief. Ik erken de risico's die Tesla loopt in de middellange toekomst maar mits het goed lopen van de Model 3 loopt dit wel los, en zoals het er nu voor ligt gaat die Model 3 goed lopen gezien het aantal reservaties en het aantal geproduceerde wagens. Als je die feiten neemt, leg me dan eens uit waarom mijn houding irrationeel en radicaal zou zijn. En dan mag je absoluut niet vergeten dat jij absoluut andere dingen uit een auto wil halen dan ik, en dat ik die dingen die ik uit een auto haal enkel besefte na een testrit met een Model X. Tot voor die testrit vond ik iets als autopilot een leuk concept, maar als dat niet goed zou werken zou ik er ook niet voor gevallen zijn. Quote
Gast wooter Geplaatst: 30 december 2017 Geplaatst: 30 december 2017 Dat moeten leren rijden is onzin, maar in een toekomst van Ben Weyts' trajectcontroles kan je je afvragen hoe realistisch het nog is om overal aan 160+ door te jagen. En dan vind ik - persoonlijk - een adaptieve cruise control die rekening houdt met de snelheidslimieten en de snelheid van de auto hierop dynamisch aanpast een heel groot voordeel. Ik geef het zelf vaak aan; ik reed vroeger ook hard door maar weet dat dat niet kan blijven duren (heb genoeg boetes de laatste jaren opgepikt) en weet ook dat ik aan 120 km/u me echt niet kan interesseren aan het verkeer... In dat opzicht was ik geïnteresseerd in AP om net dat saaie rijden aan de snelheidslimiet aan te kunnen... En dan kan je klagen dat de ruitenwissers nog niet automatisch werken, maar de autopilot doet zijn werk wel heel goed, en dat is voor mij de reden geweest dat ik aan een Tesla ging, en de ongemakken mbt ruitenwissers en range en prijs erbij nam. Quote
Davy_ 1.514 Geplaatst: 30 december 2017 Geplaatst: 30 december 2017 maar in een toekomst van Ben Weyts' trajectcontroles kan je je afvragen hoe realistisch het nog is om overal aan 160+ door te jagen. En dan vind ik - persoonlijk - een adaptieve cruise control die rekening houdt met de snelheidslimieten en de snelheid van de auto hierop dynamisch aanpast een heel groot voordeel.weet ook dat ik aan 120 km/u me echt niet kan interesseren aan het verkeer... In dat opzicht was ik geïnteresseerd in AP om net dat saaie rijden aan de snelheidslimiet aan te kunnen...DIT is ook een reden waarom ik graag een Tesla zou willen als volgende. De fun is eraf, zeker in de toekomst. Maar stop is met al die onzin er rond altijd.. Quote
manneke 5.142 Geplaatst: 30 december 2017 Geplaatst: 30 december 2017 Dat moeten leren rijden vind ik geen onzin. Hij rijdt met een auto van rond de 100k denk ik, maar als hij op een gemiddelde werkdag telefoon krijgt dat hij - ik zeg maar wat- om 17u in Antwerpen moet zijn voor een last minute uitnodiging voor een concert, dat hij dat niet kan tenzij hij zijn rijgedrag fameus aanpast. Je mag nu nog argumenteren zoveel je wil, het is zo. Quote
Gast wooter Geplaatst: 30 december 2017 Geplaatst: 30 december 2017 Dat gaat dan pijn doen als Weyts zijn trajectcontroles heeft opgezet Quote
Gast wooter Geplaatst: 30 december 2017 Geplaatst: 30 december 2017 Maar goed, ik vraag me dan af wat zijn verbruik per km is, wat zijn snelheden dan zijn en wat voor Model S hij dan heeft want 160km range slaat nergens op. Quote
manneke 5.142 Geplaatst: 31 december 2017 Geplaatst: 31 december 2017 Wooter, hij heeft een model X en geraakte amper thuis. Bij mijn weten heeft hij nog maar amper boetes voor overdreven snelheid gehad. Zijn verbruik per km zal een volle batterij gedeeld door het aantal kilometers zijn zeker? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.