Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zijn Apple gebruikers een sekte? Porsche rijders?

Gewone gebruikers niet, zo van die überfanboy's zoals jij kan je daar wel onder onderbrengen. Compleet gebrainwashed. Als ze morgen je iPhone en Tesla stelen spring je toch door het venster?

Geplaatst:

Zijn Apple gebruikers een sekte? Porsche rijders?

Nee
Geplaatst:

Heb je nu automatische ruitenwissers?

Geplaatst:

Geen idee, er is een nieuwe update maar ik hem m nog niet kunnen installeren. Volgens andere Tesla bestuurders heb ik nog geen automatische ruitenwissers gezien :)

Geplaatst:

Kan zo wel nog even verder gaan hoor. Elon zijn tweets lezen is eigenlijk wel grappig, tegen mensen zeggen dat ze hun 1 jaar oude best inruilen voor een nieuwe voor betere AP :lolz: 

Geplaatst:

Slim! Een nieuwe klant maken die niet het budget voor een nieuwe wil spenderen, en ondertussen alweer een nieuwe kunnen bouwen. 

Geplaatst:

Ik twijfel sterk om mijn X 100D binnen een jaar of 2 te upgraden naar een X P100D :)

Geplaatst:
8 uren geleden, wooter zei:

Ik twijfel sterk om mijn X 100D binnen een jaar of 2 te upgraden naar een X P100D :)

Ik zou 'em chippen! Nu zit daar een flinke marge op om het kwaliteitsverschil in elektriciteit op te vangen, wat vooral in Zuid-Amerikaanse landen een probleem kan zijn. Daar laten ze vaak muilezels rond een dynamo draaien, terwijl wij de zuiverste nucleaire shit hebben, dixit Bruno.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

De grootste batterij ter wereld heeft sinds de ingebruikname al twee black-outs in Australië vermeden.

Tesla nam begin december in het zuiden van Australië, in de buurt van Adelaide, de grootste lithium-ionbatterij ter wereld in gebruik. De installatie wordt opgeladen met overtollige elektriciteit van een naburig windmolenpark en kan bij een stroomuitval 30.000 huizen tot een uur lang van stroom voorzien. Dat is geen overbodige luxe in een regio waar vorig jaar op een bepaald moment bij liefst 1,7 miljoen gezinnen het licht uit ging. 

De batterij is intussen al twee keer aan het werk gezet. Vorige week bijvoorbeeld viel een van de grootste elektriciteitscentrales van het land, in de naburige staat Victoria, gedeeltelijk stil, waarna de Tesla-batterij meteen te hulp kwam om vraag en aanbod in evenwicht te houden. Volgens de International Business Times had de batterij een reactiesnelheid van 0,14 seconden, sneller dan bijvoorbeeld kolencentrales die als back-up dienen. 

Het batterijproject is een van initiatieven waar Tesla-topman Elon Musk veel lawaai over maakte. Hij had in juli aangekondigd dat hij de gigabatterij binnen de 100 dagen na het tekenen van het contract zou bouwen. Zo niet zou hij de batterij gratis leveren. Musk haalde het makkelijk. Het project was in 60 dagen klaar. Hoeveel Australië betaalde voor de batterij werd niet bekendgemaakt. Volgens schattingen zou het om zowat 50 miljoen dollar gaan.

België

Ook elders in de wereld duiken batterijprojecten op. Dat heeft te maken met de prijsdaling van batterijen. Dit jaar alleen al staan projecten op stapel met een totale capaciteit van 1.650 megawattuur - dat is vier keer meer dan in 2016. 

Geplaatst:

@wooter, als je met een 100d en een P100d even snel rijdt, gaat een P100d dan meer verbruiken?

Geplaatst:

P heeft krachtigere achterste motor die iets meer verbruikt, daarom het verschil in opgegeven range. Ik zou er niet wakker van liggen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid