Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Gast wooter
Geplaatst:
Just now, ir_fuel said:

Hoe ver is het gekomen als mensen in 2018 youtube video's gaan maken over de automatische ruitenwissers op hun auto :lolz: 

Kijk, tuurlijk is het averechts van Tesla om niet een OEM sensor te kopen maar het met camera's te willen doen... Dat mag duidelijk zijn.

Dat gezegd zijnde, dit is de eerste implementatie met camera's en software, en niet met een IR lamp en sensor.

Geplaatst:
1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Hoe ver is het gekomen als mensen in 2018 youtube video's gaan maken over de automatische ruitenwissers op hun auto :lolz: 

Vooral ook: 7 fucking minuten ...

Gast wooter
Geplaatst:
Just now, Polygoon said:

Vooral ook: 7 fucking minuten ...

Het andere filmpje was 12 seconden en daarmee wist je dat het werkte, maar niet of en hoe goed...

Geplaatst:
Just now, wooter said:

Kijk, tuurlijk is het averechts van Tesla om niet een OEM sensor te kopen maar het met camera's te willen doen... Dat mag duidelijk zijn.

Dat gezegd zijnde, dit is de eerste implementatie met camera's en software, en niet met een IR lamp en sensor.

Is dat om de prijs van 74500 dollar niet naar 74550 te hoeven brengen?

Gast wooter
Geplaatst:
Just now, ICM said:

Schijnbaar kost zo een sensor toch meer dan 50 euro. Dit gezegd zijnde zou dit, zelfs als het maar 10 euro per sensor zou kosten, een aanzienlijke kostenbesparing betekenen.

Geplaatst:
5 minutes ago, ICM said:

#becauseengineers

Geplaatst:
1 minute ago, wooter said:

Schijnbaar kost zo een sensor toch meer dan 50 euro. Dit gezegd zijnde zou dit, zelfs als het maar 10 euro per sensor zou kosten, een aanzienlijke kostenbesparing betekenen.

Dat houdt natuurlijk geen rekening met het feit dat die mensen die daaraan werkten ondertussen aan niks anders hebben kunnen werken.

Geplaatst:
3 minutes ago, wooter said:

Wat de aankoopkost van dat stuk ook is, dat kost Tesla 0 dollar. Dat wordt of doorgerekend (mijn stelling hierboven), of als optie verkocht.

Dus ze willen 'de prijs drukken'.

Die ontwikkeling heeft een fortuin gekost.

Geplaatst:

Trouwens, al eens gezien wat een fabrikant vraagt voor automatische ruitenwissers, in optie? Pakweg een Porreche. Dat is geld dat voor het rapen ligt. Die zitten aan een kost van 1 sensor + wat software die al geschreven is, en dan een extra inkomst van pakt 100 euro daarvoor. op 1 miljoen auto's = 100 miljoen euro in de pokket.

Gast wooter
Geplaatst:

Het zou me niet verbazen dat andere merken dezelfde optelsom zouden maken en ook zo een besparing willen doen. Het probleem is dat als je je bijvoorbeeld hebt ingekocht met MobilEye hardware voor je autopilot functies, je niet de feed van de camera's kan inlezen om zelf zo een regenfunctionaliteit te programmeren. Je leverancier moet dus de tijd steken in die programmatie...

https://arstechnica.com/cars/2016/05/from-audi-to-volvo-most-self-driving-cars-use-the-same-hardware/

En dat gaat dan weer terug naar de visie van Tesla, om zoveel mogelijk hardware en software onder eigen controle te krijgen. Zoals Apple bijvoorbeeld.

Gast wooter
Geplaatst:
1 minute ago, ir_fuel said:

Dat houdt natuurlijk geen rekening met het feit dat die mensen die daaraan werkten ondertussen aan niks anders hebben kunnen werken.

Ik denk dat je voor die andere dingen ook andere engineers kan vinden. Het is niet omdat jij aan een app werkt, dat app development voor andere apps in België op zijn gat ligt.

Geplaatst:

Ja want engineers bij Tesla, dat is gewoon een schuifknop. "Hop 10 erbij, hop 20 weg, hop terug 5 erbij". Inwerktijd enzo, allemaal niet relevant.

Gast wooter
Geplaatst:
Just now, ir_fuel said:

Ja want engineers bij Tesla, dat is gewoon een schuifknop. "Hop 10 erbij, hop 20 weg, hop terug 5 erbij". Inwerktijd enzo, allemaal niet relevant.

Nee, maar ik denk dat als je werkt aan automatische ruitenwissers, je volgens mij niet bent aangenomen om de AP beter te doen laten werken.

Dat is zoals toen iedereen over de zeik ging dat Tesla met een vrachtwagen en een nieuwe roadster uit kwam terwijl de productie van de Model 3 nog moest opstarten. Net alsof die engineers van de R&D afdeling veel nuttiger zouden zijn om aan de band gezet te worden en Model 3's te maken.

Gast wooter
Geplaatst:
5 minutes ago, ICM said:

Die ontwikkeling heeft een fortuin gekost.

Vermoedelijk nog geen miljoen. Sensoren aan 10$/stuk in bestaande AP2.x inbouwen had 1,2 miljoen kunnen kosten. Aan 50$/stuk had het 6 miljoen gekost. Dus volgens jouw schattingen hebben ze door het in software op te lossen 5 miljoen al bespaard.

Geplaatst:
19 minutes ago, wooter said:

Vermoedelijk nog geen miljoen. Sensoren aan 10$/stuk in bestaande AP2.x inbouwen had 1,2 miljoen kunnen kosten. Aan 50$/stuk had het 6 miljoen gekost. Dus volgens jouw schattingen hebben ze door het in software op te lossen 5 miljoen al bespaard.

Wacht, nog eens.

Ze kopen en monteren die stukken voor honderd miljoen miljard, wat ze integraal verhalen op de klant: kost: 0

Ze ontwikkelen software in-house: kost: 1 miljoen dollar

Ik geef geen oordeel over hun business strategie om alles in house te doen, ik zeg gewoon dat ze dus blijkbaar de prijs niet wilden opdrijven voor de klant. De prijs, die al heftig is.

Geplaatst:

Wat zit ge toch te proberen?

Regel 1

Regel 2

Gast wooter
Geplaatst:
7 minutes ago, ICM said:

Wacht, nog eens.

Ze kopen en monteren die stukken voor honderd miljoen miljard, wat ze integraal verhalen op de klant: kost: 0

Ze ontwikkelen software in-house: kost: 1 miljoen dollar

Ik geef geen oordeel over hun business strategie om alles in house te doen, ik zeg gewoon dat ze dus blijkbaar de prijs niet wilden opdrijven voor de klant. De prijs, die al heftig is.

Dat zijn natuurlijk allemaal aannames. Het kan zijn dat ze de kost los doorrekenden, het kan ook zijn dat morgen de prijzen niet 50 euro goedkoper worden en ze vanaf dan 50 euro per auto meer winst hebben want de ontwikkelkosten zijn achter de rug.

Geplaatst:

Misschien maken ze d'er wel een in-app-purchase van ooit. :)

Geplaatst:
Zojuist, Logic zei:

Misschien maken ze d'er wel een in-app-purchase van ooit. :)

Leasing, 5euro/maand voor automatische ruitenwissers.

Betaal nu 49 EURO en krijg dit levenslang!!!

• Vind ik leuk 1
Gast wooter
Geplaatst:

Leuk, behalve dat software updates gratis zijn en er geen sprake is van deze betalend te maken.

Geplaatst:

Volgende episode bespreken ze de decentrale deurvergrendeling en manuele raamopeners, ik had die opties ook al op mijn eerste auto ergens in 1998 :ninja:

Geplaatst:

Vind het trouwens goed dat ze die licht/regen/... sensor eens "herdenken", misschien zet het andere merken ook aan. Alleszins, hoe kleiner ze 't kunnen wegwerken, des te beter. Op mijn wagen vind ik dat het mijn zicht iets te veel belemmert.

Gast wooter
Geplaatst:
Just now, wooter said:

Leuk, behalve dat software updates gratis zijn en er geen sprake is van deze betalend te maken.

Wat me eraan doet denken dat ik eens moet vragen of mijn auto al de nieuwe performance update heeft gekregen, en 0-100 nu ook in 4,5s kan doen.

Geplaatst:
1 minuut geleden, wooter zei:

Zeg nooit nooit. Het zal misschien niet gebeuren bij de huidige Model S/X... maar ik kan me moeilijk inbeelden dat ze het niet zouden doen op een gegeven ogenblik, want het kan... en het kan de instapprijs van elk model drukken (of omhoog halen, hoe je 't wil).

Geplaatst:
4 minuten geleden, wooter zei:

Wat me eraan doet denken dat ik eens moet vragen of mijn auto al de nieuwe performance update heeft gekregen, en 0-100 nu ook in 4,5s kan doen.

Als je dat moet vragen kan je je ook afvragen hoe nuttig die update is he :D 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid