Gast wooter Geplaatst: 2 januari 2018 Geplaatst: 2 januari 2018 Just now, de messias said: Enig idee of die €4,59 dan via dealer of importeur loopt, of gaat die rechtstreeks naar de OEM? En daar leg je dus het pijnpunt mee bloot met de huidige constructie van constructeur-importeur-dealer Stel je voor... Vroeger kocht je een auto van 70K waarvan 3k bleef plakken bij de dealer. In de toekomst koop je een auto van 50K, maar 2k blijft plakken bij dealer, en je haalt via de app store 20k aan opties bij. Quote
Gast wooter Geplaatst: 2 januari 2018 Geplaatst: 2 januari 2018 1 minute ago, Carlito said: Bij ons is het voor bepaalde dingen al zo, en dat is rechtstreeks bij Mercedes Duitsland dat die gelden aankomen. Mercedes loopt dus al voor op Tesla op dat gebied Quote
Carlito 6.297 Geplaatst: 2 januari 2018 Geplaatst: 2 januari 2018 1 minuut geleden, wooter zei: Mercedes loopt dus al voor op Tesla op dat gebied GPS tracking en Live Traffic is dat ook maar hoor. Quote
Gast wooter Geplaatst: 2 januari 2018 Geplaatst: 2 januari 2018 2 minutes ago, Carlito said: GPS tracking en Live Traffic is dat ook maar hoor. "Gratis" (voor @Tjeu) bij Tesla. Quote
de messias 884 Geplaatst: 2 januari 2018 Geplaatst: 2 januari 2018 7 minuten geleden, wooter zei: En daar leg je dus het pijnpunt mee bloot met de huidige constructie van constructeur-importeur-dealer Stel je voor... Vroeger kocht je een auto van 70K waarvan 3k bleef plakken bij de dealer. In de toekomst koop je een auto van 50K, maar 2k blijft plakken bij dealer, en je haalt via de app store 20k aan opties bij. Inderdaad, maar OEMs zullen ook in de komende 20 jaar nog altijd een offline uithangbord nodig hebben voor zowel verkoop (zij het in mindere mate) als onderhoud. Waarschijnlijk in andere formats en de kleintjes zullen er wel van tussenvallen, maar succesvolle dealers zullen wel blijven bestaan. Het is nu ook niet dat de winstmarge van dealers momenteel zo groot is. OEMs / importeurs zullen wel net genoeg marge blijven toelaten zodat de key dealers overeind kunnen blijven. Quote
Gast wooter Geplaatst: 2 januari 2018 Geplaatst: 2 januari 2018 3 minutes ago, de messias said: Inderdaad, maar OEMs zullen ook in de komende 20 jaar nog altijd een offline uithangbord nodig hebben voor zowel verkoop (zij het in mindere mate) als onderhoud. Waarschijnlijk in andere formats en de kleintjes zullen er wel van tussenvallen, maar succesvolle dealers zullen wel blijven bestaan. Het is nu ook niet dat de winstmarge van dealers momenteel zo groot is. OEMs / importeurs zullen wel net genoeg marge blijven toelaten zodat de key dealers overeind kunnen blijven. Tesla doet het zonder. Alle Tesla stores en service centers zijn van Tesla. Maakt dus niet uit of je je Tesla ophaalt in Aartselaar en voor een probleempje bij Zaventem gaat. Of in het buitenland. Beetje dezelfde opzet als een Apple Store met Genius Bar. Wat ik in België nog niet gezien heb zijn de Rangers, service op je eigen oprit. Quote
de messias 884 Geplaatst: 2 januari 2018 Geplaatst: 2 januari 2018 5 minuten geleden, wooter zei: Tesla doet het zonder. Alle Tesla stores en service centers zijn van Tesla. Maakt dus niet uit of je je Tesla ophaalt in Aartselaar en voor een probleempje bij Zaventem gaat. Of in het buitenland. Beetje dezelfde opzet als een Apple Store met Genius Bar. Wat ik in België nog niet gezien heb zijn de Rangers, service op je eigen oprit. Tesla heeft wel dealers, alleen hebben ze dat zelf gefinancierd itt de conventionele automerken. Wilt daarom niet zeggen dat de constructie van constructeur-importeur-dealer voor alle andere merken ten dode is opgeschreven. Quote
Gast wooter Geplaatst: 2 januari 2018 Geplaatst: 2 januari 2018 1 minute ago, de messias said: Tesla heeft wel dealers, alleen hebben ze dat zelf gefinancierd itt de conventionele automerken. Wilt daarom niet zeggen dat de constructie van constructeur-importeur-dealer voor alle andere merken ten dode is opgeschreven. Het is maar hoe je het noemt. Tesla in België is geen franchise, en de Tesla Store locaties zijn geen franchises of concessies of hoe je het ook wil noemen. Er is dus ook geen interne concurrentie tussen service centers en stores. Quote
Carlito 6.297 Geplaatst: 2 januari 2018 Geplaatst: 2 januari 2018 26 minuten geleden, wooter zei: Het is maar hoe je het noemt. Tesla in België is geen franchise, en de Tesla Store locaties zijn geen franchises of concessies of hoe je het ook wil noemen. Er is dus ook geen interne concurrentie tussen service centers en stores. Zolang ze het maar goed controleren. De dealers die eigendom zijn van Mercedes-Benz zelf staan resoluut onderaan in de tevredenheidsenquetes bij ons Quote
Carlito 6.297 Geplaatst: 2 januari 2018 Geplaatst: 2 januari 2018 44 minuten geleden, wooter zei: "Gratis" (voor @Tjeu) bij Tesla. Bij ons ligt het eraan welk model je koopt Quote
Gast wooter Geplaatst: 2 januari 2018 Geplaatst: 2 januari 2018 Tesla heeft een erg Amerikaanse bedrijfscultuur dus wat je verliest aan initiatief gebaseerd op financiële bonussen lijkt gecompenseerd te worden door andere dreigende incentives. Wat er ook van zei, ik heb absoluut niet te klagen over de service van het Tesla personeel. Ik zou eerder stellen dat ik buiten een zekere BMW concessie nog nooit zo een open communicatie heb gehad met alle lagen van een service-organisatie. Quote
DRIVER-W 1.753 Geplaatst: 2 januari 2018 Geplaatst: 2 januari 2018 3 uren geleden, wooter zei: Ziet er goed uit en blijkbaar in tegenstelling tot pakweg BMW blijft het altijd actief, in plaats van dat je telkens bij een nieuwe rit de automatische ruitenwissers zelf moet activeren bij een eerste regenbui. Wat als je auto ‘s nachts buiten staat en het heeft gevroren? Daarom moet je die zelf nog opzetten... Quote
Davy_ 1.514 Geplaatst: 2 januari 2018 Geplaatst: 2 januari 2018 Ziet er goed uit en blijkbaar in tegenstelling tot pakweg BMW blijft het altijd actief, in plaats van dat je telkens bij een nieuwe rit de automatische ruitenwissers zelf moet activeren bij een eerste regenbui.Kerel, dat is voor als je door een carwash ofzo moet he. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 2 januari 2018 Geplaatst: 2 januari 2018 Wat me eraan doet denken dat ik eens moet vragen of mijn auto al de nieuwe performance update heeft gekregen, en 0-100 nu ook in 4,5s kan doen.Nu dacht Ik echt dat dat sneller was . Ik heb zo geen trage (very dikkenek modus) auto in mijn garage [emoji85][emoji85][emoji56][emoji56][emoji56] Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 2 januari 2018 Geplaatst: 2 januari 2018 Tesla lijkt me niet het merk dat wakker ligt van wat mag en niet mag. Eerste versie van AP kon je zelfs op de achterbank gaan zitten want het ding vroeg je niet om regelmatig het stuur vast te houden.Tot men zou dreigen om de fiscale gunsten terug te draaien....... ze zouden rap wakker liggen Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 2 januari 2018 Geplaatst: 2 januari 2018 Zolang ze het maar goed controleren. De dealers die eigendom zijn van Mercedes-Benz zelf staan resoluut onderaan in de tevredenheidsenquetes bij onsDito bij Citroën. Ze zijn er zelf mee moeten stoppen omdat ze stuk voor stuk het merk een slechte naam gaven. Quote
Gast wooter Geplaatst: 2 januari 2018 Geplaatst: 2 januari 2018 1 hour ago, DRIVER-W said: Wat als je auto ‘s nachts buiten staat en het heeft gevroren? Daarom moet je die zelf nog opzetten... Lijkt me dat je dat kan oplossen door de regensensor-logica aan een thermometer te koppelen? Quote
Gast wooter Geplaatst: 2 januari 2018 Geplaatst: 2 januari 2018 1 hour ago, Davy_ said: Kerel, dat is voor als je door een carwash ofzo moet he. Er zit nog altijd een knop aan waarmee je de ruitenwisser uit kan zetten. Quote
saabi 4.094 Geplaatst: 2 januari 2018 Geplaatst: 2 januari 2018 Wat mij opvalt is dat de andere merk-lover topics vol staan met mooie foto's van de auto's en hier gaat het meer om het business model en de ruitenwissers. Dit vind ik nog een toffe Tesla Quote
Gast wooter Geplaatst: 2 januari 2018 Geplaatst: 2 januari 2018 1 minute ago, saabi said: Wat mij opvalt is dat de andere merk-lover topics vol staan met mooie foto's van de auto's en hier gaat het meer om het business model en de ruitenwissers. Dit vind ik nog een toffe Tesla Klopt, maar mooier van buiten dan van binnen, en je kan er niet aan een supercharger mee hangen. Dus een dagje in de Vogezen zit er niet in. Quote
Gast wooter Geplaatst: 2 januari 2018 Geplaatst: 2 januari 2018 https://mc-astro.github.io/tesla-roadster-colors/ Quote
Gast wooter Geplaatst: 2 januari 2018 Geplaatst: 2 januari 2018 Hier de roadster van Musk zelf, terwijl ie wordt klaargemaakt voor montage bovenop de Falcon Heavy. Quote
saabi 4.094 Geplaatst: 2 januari 2018 Geplaatst: 2 januari 2018 Ook een mooi kleurke. rijbereik zou ongeveer 350 km zijn. Wat is dan de laadduur? Quote
Gast wooter Geplaatst: 2 januari 2018 Geplaatst: 2 januari 2018 4 minutes ago, saabi said: Ook een mooi kleurke. rijbereik zou ongeveer 350 km zijn. Wat is dan de laadduur? Aan een 16A stopcontact 27 uren van 0 tot 100%, of 6 uren aan een Type 2 22kW publieke lader (of als je thuis driefase 400V 25A kan voorzien). Denk ik. @m0rph heeft/had een roadster, die zou perfect kunnen zeggen hoelang het duurt. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.