WoKe 308 Geplaatst: 3 januari 2018 Geplaatst: 3 januari 2018 2 hours ago, wooter said: waar zou ik aan 0,27 euro/kWh laden?! Thuis laad ik aan 0,2287€ laden aan superchargers is gratis. mijn tesla wall charger is 530€ Puntje 2 -> Hoeveel kWh moogt ge gratis laden per jaar? Hoeveel betaalt ge per kWh eens het gratis pakket opgebruikt is? Quote
Gast wooter Geplaatst: 3 januari 2018 Geplaatst: 3 januari 2018 Ik mag omdat ik iemand zijn referral code gebruikte altijd gratis laden. Zonder referral code geeft Tesla 400kWh gratis elk jaar, en volgende kWh's kosten 0,23 euro per kWh. https://www.tesla.com/nl_BE/support/supercharging?redirect=no Quote
Gast wooter Geplaatst: 3 januari 2018 Geplaatst: 3 januari 2018 Als je een locatie hebt waar je wil dat Tesla destination chargers of zelfs een supercharger komt plaatsen, kan je Tesla hierop contacteren: https://www.tesla.com/nl_BE/charging-partners?redirect=no Die locaties komen dan ook voor in de navigatie van alle Tesla's en op hun website, dus wel interessant voor pakweg hotels enzo die wat Tesla rijders willen aantrekken :). Quote
WoKe 308 Geplaatst: 3 januari 2018 Geplaatst: 3 januari 2018 2 hours ago, wooter said: Ik denk dat dat vies zou tegenvallen. Ski's op de trekhaak, en ik heb recent nog uitgerekend in een discussie met Jokke dat laden enkel een uur extra reistijd zou veroorzaken. Stel, krokusverlof, destination ski-oord in Zwitserland, ... bovengemiddeld aantal wagens op de baan, dus wschl ook bovengemiddeld aantal Tesla’s op de baan. Dus ... superchargers wschl redelijk druk bezet (volzet) en allemaal maar op halve snelheid laden. Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 3 januari 2018 Geplaatst: 3 januari 2018 Zojuist, WoKe zei: Stel, krokusverlof, destination ski-oord in Zwitserland, ... bovengemiddeld aantal wagens op de baan, dus wschl ook bovengemiddeld aantal Tesla’s op de baan. Dus ... superchargers wschl redelijk druk bezet (volzet) en allemaal maar op halve snelheid laden. Doe geen moeite, we hebben het al geprobeerd 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 3 januari 2018 Geplaatst: 3 januari 2018 1 minute ago, WoKe said: Stel, krokusverlof, destination ski-oord in Zwitserland, ... bovengemiddeld aantal wagens op de baan, dus wschl ook bovengemiddeld aantal Tesla’s op de baan. Dus ... superchargers wschl redelijk druk bezet (volzet) en allemaal maar op halve snelheid laden. Superchargers naar en in de wintersportgebieden zijn recent uitgebreid, en vanuit je auto kan je zelf zien hoeveel superchargers in gebruik zijn. Quote
Gast wooter Geplaatst: 3 januari 2018 Geplaatst: 3 januari 2018 1 minute ago, dragonfly said: Doe geen moeite, we hebben het al geprobeerd Wat geprobeerd? Met zwakke excuses een scenario bedenken waarvan je niet alle feiten weet? Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 3 januari 2018 Geplaatst: 3 januari 2018 1 minuut geleden, wooter zei: Wat geprobeerd? Met zwakke excuses een scenario bedenken waarvan je niet alle feiten weet? Proberen uit te leggen dat er geen chargers genoeg zijn als iedereen elektrisch gaat rijden. Of dat Tesla's enkel gemaakt zijn om traag mee te rijden. Kerel rijdt amper 200km/h in Duitsland en verliest 110km range voor 40km snelweg Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 3 januari 2018 Geplaatst: 3 januari 2018 1 minute ago, dragonfly said: Of dat Tesla's enkel gemaakt zijn om traag mee te rijden. Kerel rijdt amper 200km/h in Duitsland en verliest 110km range voor 40km snelweg Dat doet mijne naft ook aan 300 1 Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 3 januari 2018 Geplaatst: 3 januari 2018 Op 19-12-2017 om 10:00, wooter zei: Als we uit het verleden leren, weten we dat niet. Ik leef nu ook overigens. Geen idee, maar vermoedelijk niet zo erg als waar de belastingen op verbrandingsmotoren dan staan. Ah ja want het verschil tussen een gewone Panamera of een Tesla is puur belastingen. Je kan die kosten perfect inbrengen als zakelijke kosten. Je kan dat doen door bijvoorbeeld een module erbij te steken die effectief gaat tellen hoeveel energie je in het opladen van je auto steekt, of je gaat gewoon uit van een forfait. Als ik voorgaande jaren 5000kWh met enkel mijn huis verbruik en ik op basis van een gemiddelde van 300Wh/km ook nog eens 20000km per jaar doe, kan je perfect 6000kWh zakelijk claimen. Op 18-12-2017 om 22:18, wooter zei: En zoals je ziet rekent abetterrouteplanner.com op 1u30 laden, wat 10 minuten langer is dan wat jij verwacht voor jouw auto. Maar niet getreurd, ik kan gratis laden (of aan 0,24€/kWh moest ik geen gratis supercharging hebben) en jij tikt 60€ per tankbeurt af. Omgerekend aan een gemiddelde van 300Wh/km betekent dat 65€ dat ik zou moeten betalen voor een enkele rit naar Oostenrijk. Op 18-11-2017 om 18:54, wooter zei: Ik denk dat je 2 dingen door mekaar haalt. Als ik spreek over de range van een Model S 75D is dat aan een verbruik dat overeenkomt met dat van een Model S, niet de 300Wh/km die ik opteken in mijn Model X 100 D. Als je met een Model S 300Wh/km scoort, scheelt er iets. En als je denkt dat je op de snelweg met een Tesla een zware voet gast hebben... dat kan, maar dan kan je niet op autopilot rijden. En neem maar van me aan dat je van op autopilot rijden vanzelf een rustige chauffeur wordt en meewarig naar bumperklevers begint te kijken. Op 5-12-2017 om 16:40, wooter zei: Maar dat bijt ook in de range. Uitleg staat in mijn Tesla topic. Ik zit aan een gemiddelde van 300wh/km verbruik met dit weer, wat betekent 333km uit een batterij te halen. Maar net zoals jij rij ik niet tot 0% en hou ik wat marge. Op 31-10-2017 om 21:24, wooter zei: Ik zit met Ecopower aan 22 cent per kWh. Mijn Model X 100D voor 100% vol laden zou dus 22€ kosten en daar kan ik met een gemiddeld verbruik van 300Wh/km 333km ver geraken, oftewel een verbruik van 30kW per 100km. Een Model S doet het nog beter aan een 250Wh/km en dus 25kW per 100km. Je fout in je berekening zit in dat je voor jezelf een laag benzineverbruik verwacht, en daarentegen een hoog energieverbruik op elektriciteit. Als je geclaimde cijfers effectief kloppen, zit die elektromotor er echt nutteloos bij... Ik ben overigens ook niet mee met alle criticasters die een Tesla Model S een zware auto vinden. Een Model S normgewicht is 2,1 ton... Maar als ik dan de rekening maak ben ik een zeveraar en verbruik je plots maar 280Wh/km. 2 uren geleden, wooter zei: 280Wh/km * 0,2287€ * 20000km (zeg dat ik 5K op superchargers kan doen, alle lange afstanden) = 1280€. Dat is pakweg 1/4e van wat een X5 zou kosten aan brandstof. En een Model X is ruimer, en heeft autopilot. Echt, het is onnozel hoe krap een X5 is als je met een Model X rijdt. Het is door zo een gedoe dat je hier onvoorstelbaar onpopulair wordt. Naast het verbruik dat 300 moet zijn, is jouw energieprijs niet 'gemiddeld'. Zelf op de site van ecopower kom je heden ten dage niet aan die prijs, tenzij jij zonder BTW rekent. Maar BTW in raak je anno 2017-2018 enkel bij uitzondering nog eens onder de 0,25. De meeste mensen zitten -sinds het 21% BTW tarief- aan de 0,27 euro incl BTW. Kijk je op de site van de VREG, dan zit je met Ecopower aan 0,2957 euro/kWh https://vtest.vreg.be/Detail?ProductId=4&ComparisonType=Elektriciteit&Month=2018-1-1&ZipCodeId=2707&ZipCode=9800&Persons=0&Legacy=0&ElecConsUnknown=False&ElecMeterType=EV&ElecConsDay=5000&ElecApplyCapacityTariff=False&DnbIsLeverancier=False&HeeftBudgetMeterOfStroomBegrenzer=False&GasConsUnknown=True&GasConsUnit=M3&GasType=H&GasUsage=0&IsPdf=False&Environment=Hh&MeterType=EV Maar dan nog : 1280 euro is nog steeds geen vierde van 3.575 euro. Het is 65% minder, wat nog steeds geen 1/3de is. En vooral, in pure cijfers is het een verschil van 2.300 euro. BTW verschil : 120% recupureren voor de Tesla => brandstofkost 957 euro. 50% voor de X5 => 3.199 euro => verschil brandstof wordt op die wijze 2.242 euro/jaar in het geval van 25.000km per jaar, waarvan je 1/5de gratis gaat tanken aan een snellader en je nog rekent met 0,2287euro/kWh incl BTW, wat extreem weinig is. Quote
Gast wooter Geplaatst: 3 januari 2018 Geplaatst: 3 januari 2018 3 minutes ago, dragonfly said: Proberen uit te leggen dat er geen chargers genoeg zijn als iedereen elektrisch gaat rijden. Er moeten zeker chargers bijkomen, maar er zijn nu al veel chargers voor Tesla's voorzien. En zolang jij geen Tesla rijdt is er geen probleem, noch voor mij en noch voor jou. 3 minutes ago, dragonfly said: Of dat Tesla's enkel gemaakt zijn om traag mee te rijden. Kerel rijdt amper 200km/h in Duitsland en verliest 110km range voor 40km snelweg Dat kan ook aan de batterij liggen. Ik merk dat als de batterij koud is, hij ook meer energie vereist. Beetje zoals een koude motor aftrappen ook meer verbruikt. Quote
Gast wooter Geplaatst: 3 januari 2018 Geplaatst: 3 januari 2018 2 minutes ago, Tjeu said: Naast het verbruik dat 300 moet zijn, is jouw energieprijs niet 'gemiddeld'. Zelf op de site van ecopower kom je heden ten dage niet aan die prijs, tenzij jij zonder BTW rekent. Gast ik heb Ecopower in Limburg. Kijk je prijzen maar eens na. Waarom zou ik een gemiddelde nemen als ik gewoon het goedkoopste tarief in Vlaanderen heb. Ik zit toch niet in jouw garage op te laden? Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 3 januari 2018 Geplaatst: 3 januari 2018 4 minuten geleden, wooter zei: Dat kan ook aan de batterij liggen. Ik merk dat als de batterij koud is, hij ook meer energie vereist. Beetje zoals een koude motor aftrappen ook meer verbruikt. 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 3 januari 2018 Geplaatst: 3 januari 2018 Ja? Brjefs zijn X5 gaat naar eigen zeggen maar 400km mee op een tank. Maar volgens de officiële NEDC gegevens zou dat spel 1268km op een tank moeten doen... Quote
Gast Geplaatst: 3 januari 2018 Geplaatst: 3 januari 2018 Die X5 is natuurlijk wel terug vol op 1 minuut.. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 3 januari 2018 Geplaatst: 3 januari 2018 27 minuten geleden, wooter zei: Gast ik heb Ecopower in Limburg. Kijk je prijzen maar eens na. Waarom zou ik een gemiddelde nemen als ik gewoon het goedkoopste tarief in Vlaanderen heb. Ik zit toch niet in jouw garage op te laden? Wete Wooter, soms probeer ik het wat breder te trekken, zodat het voor wat meer mensen interessanter is. En als het dan wat minder goed uitkomt, dan is het ook niet iets dat rechtstreeks op jouw weerslag heeft. Dat maakt jouw gedoe wat minder negatief. Maar goed. Gast, dan moet ik ook niet met gemiddelde dieselprijzen rekenen, maar met die uit Limburg. Zo komt het prijsverschil neer op 1.945 euro (incl BTW verschil) of 58%. Waarbij je dus wel 5.000kWh gaat tanken aan de SC. Voor iemand die nu een model X koopt gaat die laatste vlieger ook niet meer op gezien er maar 400kWh meer gratis te tanken valt, of 1.333km met een Model X. Voor een GEMIDDELDE mens komt het brandstofverbruik op die wijze op : 25.000-1.600 gratis = 23.400 * 0,25 euro/kWh (om lief te zijn)* 0,3kWh/km = 1.312 euro/25.000km incl BTW voordeel tov 3.199 euro of dus 1.887 euro of 41% voordeel. En hoeveel scheelt de maandelijkse renting? Quote
Gast wooter Geplaatst: 3 januari 2018 Geplaatst: 3 januari 2018 2 minutes ago, Geezer said: Die X5 is natuurlijk wel terug vol op 1 minuut.. Op 1 minuut heb je de pincode van de bankkaart nog niet ingegeven. Quote
Gast wooter Geplaatst: 3 januari 2018 Geplaatst: 3 januari 2018 Just now, Tjeu said: Wete Wooter, soms probeer ik het wat breder te trekken, zodat het voor wat meer mensen interessanter is. En als het dan wat minder goed uitkomt, dan is het ook niet iets dat rechtstreeks op jouw weerslag heeft. Dat maakt jouw gedoe wat minder negatief. Maar goed. Gast, dan moet ik ook niet met gemiddelde dieselprijzen rekenen, maar met die uit Limburg. Zo komt het prijsverschil neer op 1.945 euro (incl BTW verschil) of 58%. Waarbij je dus wel 5.000kWh gaat tanken aan de SC. Voor iemand die nu een model X koopt gaat die laatste vlieger ook niet meer op gezien er maar 400kWh meer gratis te tanken valt, of 1.333km met een Model X. Voor een GEMIDDELDE mens komt het brandstofverbruik op die wijze op : 25.000-1.600 gratis = 23.400 * 0,25 euro/kWh (om lief te zijn)* 0,3kWh/km = 1.312 euro/25.000km incl BTW voordeel tov 3.199 euro of dus 1.887 euro of 41% voordeel. Als je dan ook met gemiddelde prijzen wilt rekenen, kan je ook wel met gemiddeld verbruik van 250kWh rekenen. Quote
Gast Geplaatst: 3 januari 2018 Geplaatst: 3 januari 2018 1 minuut geleden, wooter zei: Op 1 minuut heb je de pincode van de bankkaart nog niet ingegeven. jawel Quote
toere 16.927 Geplaatst: 3 januari 2018 Geplaatst: 3 januari 2018 Op 1 minuut heb je de pincode van de bankkaart nog niet ingegeven.Je moet een kortere pincode aanvragen in uw bank.Mvg. 1 Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 3 januari 2018 Geplaatst: 3 januari 2018 Op 20-12-2017 om 20:50, wooter zei: Ja lap me laten vangen W en Wh . Het is 250 tot 300Wh/km. 4 minuten geleden, wooter zei: Als je dan ook met gemiddelde prijzen wilt rekenen, kan je ook wel met gemiddeld verbruik van 250kWh rekenen. Twee weken terug was 250 nog het minimum. Hoe zit het nu eigenlijk? En jij rijdt toch altijd op autopilot? Waarom zou jouw wagen dan meer verbruiken dan een ander? Zou toch net minder moeten zijn gezien de wagen niet meer te snel rijdt (want jij bent al volledig klaar voor Ben Weyts zijn traject controles!) en gebruikt de AP ook naast de snelweg. Jouw verbruik zou toch perfect een voorbeeld waarde moeten zijn? Of is er nog steeds iets mis met jouw Tesla? 1 Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 3 januari 2018 Geplaatst: 3 januari 2018 18 minuten geleden, wooter zei: Op 1 minuut heb je de pincode van de bankkaart nog niet ingegeven. Nie overdrijven hé. Plus dat je overal kan tanken, moet nergens afrijden of iets gaan zoeken of eco runnen Quote
Gast Geplaatst: 3 januari 2018 Geplaatst: 3 januari 2018 Een benzinepomp werkt ook altijd even snel, het is niet dat je de capaciteit moet gaan delen met de andere mensen die aan het tanken zijn waardoor je daar ineens drie keer zo lang staat. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.