Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Die commentaren op die video, hoe blind kan je zijn :lolz: Ze doen precies of die mannen zijn aan 200+ het land door gereden.

Geplaatst:

En dan zo nog wat de schijn hoog houden.

Wat een wankers :lolz: 

5a4cfb14b4539_ScreenShot2018-01-03at16_47_05.png.2a44ba74cdf4eeb85aa15850dfe3cf12.png

5a4cfb15872b8_ScreenShot2018-01-03at16_47_08.png.5c0630b4f18ce346430aff629edfc22a.png

Geplaatst:
3 minuten geleden, Tjeu zei:

Aan de andere kant, is het wel een eindje rijden van de ene kant naar de andere kant. Het is dus wel een mooi statement dat je ook met een elektrische wagen een eind ver kan, een beetje trager, dat wel, maar je geraakt er ook. 

Hadden ze dit nu eens door een serieuze mens laten doen.... 

Je kan hetzelfde zeggen over een fiets, maat..

Geplaatst:
4 minuten geleden, Tjeu zei:

Aan de andere kant, is het wel een eindje rijden van de ene kant naar de andere kant. Het is dus wel een mooi statement dat je ook met een fiets een eind ver kan, een beetje trager, dat wel, maar je geraakt er ook. 

Hadden ze dit nu eens door een serieuze mens laten doen.... 

Geplaatst:
5 minuten geleden, Geezer zei:

Je kan hetzelfde zeggen over een fiets, maat..

Ook daar zou ik een applausje voor geven. 

Paar jaar terug van LA naar NY gereden. Was heerlijk. En je hebt toch echt wel erg grote stukken waar je geen kat (laat staan een laadpaal) tegen komt. Het was met onze benzine slurpende Grand Prix vaak al spannend. 
Maar uiteraard zullen die gasten het wel beter voorbereid hebben. Anyhow, ik vind het toch een mooi statement tegen de 'lege-batterij-angst'. 

Gast wooter
Geplaatst:
Just now, Tjeu said:

Ook daar zou ik een applausje voor geven. 

Paar jaar terug van LA naar NY gereden. Was wel heerlijk. En je hebt toch echt wel erg grote stukken waar je geen kat (laat staan een laadpaal) tegen komt. Het was met onze benzine slurper vaak al spannend. 
Maar uiteraard zullen die gasten het wel beter voorbereid hebben. Anyhow, ik vind het toch een mooi statement tegen de 'lege-batterij-angst'. 

Er zijn meerdere routes met superchargers om de VS te doorkruisen, en het navigatiesysteem van Tesla stuurt je automatisch naar alle tussenliggende superchargers in functie van je lading.

Hier was geen voorbereiding voor nodig.

Geplaatst:

Tegenwoordig moet ge toch geen lege-batterij-angst meer hebben. Laadpalen genoeg overal. Denk eerder dat het nu eerder ik-wil-geen-3u-langer-onderweg-zijn-angst is die de mensen tegenhoud om er een te kopen. 

En dan nog, ik kan het aantal keren dat ik meer dan 300km op 1 dag moet rijden op mijn 2 handen tellen (per jaar that is)

Geplaatst:

Elektrische wagens zijn ook erg duur natuurlijk. Mensen kopen meestal wat goedkoop is.

Geplaatst:
3 minuten geleden, Geezer zei:

Elektrische wagens zijn ook erg duur natuurlijk. Mensen kopen meestal wat goedkoop is.

Dit. Koop zo eens een Tesla privé :D 

Geplaatst:
Just now, wooter said:

En zelfs die 3 uur langer is onzin voor Tesla's.

Mhhh, als ik Gent - Zwitserland moet doen met de skilatten op het dak dan ben ik er redelijk zeker van dat ik er meer dan 3u rapper ga staan. Ik kan rapper rijden, ben niet moe want PA2 doet het meeste qua sturen, en met mijn minuscuul 50l tankse ga ik nog altijd verder geraken als gij tussen 2 oplaadbeurten.

k’Ga ook ongeveer 3 liter minder moeten pissen en een kakske of 2 uitgespaard hebben. En ... door gebrek aan falcondeuren kunnen mijn ski’s op het dak.

Gij nu :ninja:

• Vind ik leuk 1
Gast wooter
Geplaatst:

Het zit 'm meer in het koppeke... Toen ik de mijne kocht had ik bijvoorbeeld nooit echt nagedacht dat ik elke ochtend met een volle batterij kon vertrekken, en ook niet nagedacht dat als ik eens niet zou toekomen en bij een supercharger moest laden, ik enkel maar genoeg moest laden om thuis te geraken (en niet weer helemaal vol te laden).

Anderzijds heb ik me - vind ik - toch laten vangen qua range... Kennis van me met een Model X zei dat ik moest rekenen op 400km aan normale snelheden en 300km aan vlotte snelheden, maar wat wij verstaan onder normaal of vlot is precies niet hetzelfde.

En het blijft bij aankoop prijzig. Feit is wel dat hoewel mijn maandelijkse renting steviger is dan pakweg een X5 diesel, mijn brandstofkosten een fractie zijn, de aftrekbaarheid 120% is en  VAA en andere taksen beperkt zijn of wegvallen.

Gast wooter
Geplaatst:
1 minute ago, WoKe said:

Mhhh, als ik Gent - Zwitserland moet doen met de skilatten op het dak dan ben ik er redelijk zeker van dat ik er meer dan 3u rapper ga staan. Ik kan rapper rijden, ben niet moe want PA2 doet het meeste qua sturen, en met mijn minuscuul 50l tankse ga ik nog altijd verder geraken als gij tussen 2 oplaadbeurten.

k’Ga ook ongeveer 3 liter minder moeten pissen en een kakske of 2 uitgespaard hebben. En ... door gebrek aan falcondeuren kunnen mijn ski’s op het dak.

Gij nu :ninja:

Ik denk dat dat vies zou tegenvallen. Ski's op de trekhaak, en ik heb recent nog uitgerekend in een discussie met Jokke dat laden enkel een uur extra reistijd zou veroorzaken.

Geplaatst:
15 minuten geleden, wooter zei:

Het zit 'm meer in het koppeke... Toen ik de mijne kocht had ik bijvoorbeeld nooit echt nagedacht dat ik elke ochtend met een volle batterij kon vertrekken, en ook niet nagedacht dat als ik eens niet zou toekomen en bij een supercharger moest laden, ik enkel maar genoeg moest laden om thuis te geraken (en niet weer helemaal vol te laden).

Anderzijds heb ik me - vind ik - toch laten vangen qua range... Kennis van me met een Model X zei dat ik moest rekenen op 400km aan normale snelheden en 300km aan vlotte snelheden, maar wat wij verstaan onder normaal of vlot is precies niet hetzelfde.

En het blijft bij aankoop prijzig. Feit is wel dat hoewel mijn maandelijkse renting steviger is dan pakweg een X5 diesel, mijn brandstofkosten een fractie zijn, de aftrekbaarheid 120% is en  VAA en andere taksen beperkt zijn of wegvallen.

Even rekenen.  

300Wh/km =>  0,3kWh/km * 0,27 euro/kWh = 0,081 euro/km of 2.025 euro/25.000km

X5 diesel  0,11liter/km * 1,3 euro/liter =  0,143 euro/km of 3.575 euro/25.000. 

Het statement 'een fractie' is hier toch ook niet op zijn plaats hoor. Het is nog niet de helft, laat staan een fractie. 

Geplaatst:

Uwe wallbox neemt al het verschil van 1 jaar weg :D 

Gast wooter
Geplaatst:
  1. waar zou ik aan 0,27 euro/kWh laden?! Thuis laad ik aan 0,2287€
  2. laden aan superchargers is gratis.
  3. mijn tesla wall charger is 530€
Geplaatst:
4 minuten geleden, wooter zei:
  1. waar zou ik aan 0,27 euro/kWh laden?! Thuis laad ik aan 0,2287€
  2. laden aan superchargers is gratis.

En hoeveel kWh ben je al gaan laden aan SC? 

Ik tank ook niet aan 1,3 euro/l diesel, maar aan 1,2 euro/l. Het zijn gemiddelde prijzen. Het werkelijke verschil tussen beiden zal quasi gelijk blijven. En beiden worden duurder. 

Blijft dat je brandstofkost geen fractie is, zelf de helft nog niet. 

Gast wooter
Geplaatst:

280Wh/km * 0,2287€ * 20000km (zeg dat ik 5K op superchargers kan doen, alle lange afstanden) = 1280€. Dat is pakweg 1/4e van wat een X5 zou kosten aan brandstof. En een Model X is ruimer, en heeft autopilot. Echt, het is onnozel hoe krap een X5 is als je met een Model X rijdt.

Gast wooter
Geplaatst:

En mijn ketel doet 0-100 in 5 seconden. 4,5s als ik de laatste upgrade heb. En stinkt niet naar diesel, en moet ik niet om de 400km gaan voltanken met diesel.

Geplaatst:
3 minutes ago, wooter said:

En mijn ketel doet 0-100 in 5 seconden. 4,5s als ik de laatste upgrade heb. En stinkt niet naar diesel, en moet ik niet om de 400km gaan voltanken met diesel.

Baby Wooter slaat weer wild om zich heen als de argumenten op zijn :lol: 

• Vind ik leuk 1
Gast wooter
Geplaatst:
Just now, ir_fuel said:

Baby Wooter slaat weer wild om zich heen als de argumenten op zijn :lol: 

Zijn correcte cijfers. Niet de verzinsels waar Tjeu mee afkomt.

Geplaatst:
21 minutes ago, wooter said:

Ik denk dat dat vies zou tegenvallen. Ski's op de trekhaak, en ik heb recent nog uitgerekend in een discussie met Jokke dat laden enkel een uur extra reistijd zou veroorzaken.

Denk dat hier ook weer halve waarheden verteld worden, zoals gewoonlijk.

Gast wooter
Geplaatst:

Ik bedoel maar... wat willen Julie zeggen.. Dat ik een X5 had moeten kopen? Ik heb enkele maanden geleden nog in een X5M en X6M gezeten en was enkel maar meer overtuigd van mijn keuze.

Geplaatst:
6 minutes ago, wooter said:

Echt, het is onnozel hoe krap een X5 is als je met een Model X rijdt.

Je moet eens een Vanhool proberen dan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid