Gast wooter Geplaatst: 3 januari 2018 Geplaatst: 3 januari 2018 7 minutes ago, Geezer said: Een benzinepomp werkt ook altijd even snel, het is niet dat je de capaciteit moet gaan delen met de andere mensen die aan het tanken zijn waardoor je daar ineens drie keer zo lang staat. Die capaciteit delen van een supercharger is enkel van toepassing als je arriveert en je collega op dezelfde lader met minder dan 50% op zijn accu zit. Quote
Gast Geplaatst: 3 januari 2018 Geplaatst: 3 januari 2018 Dat bedoel ik ja, moet echt kut zijn als je haast hebt.. Quote
Gast wooter Geplaatst: 3 januari 2018 Geplaatst: 3 januari 2018 22 minutes ago, Tjeu said: Twee weken terug was 250 nog het minimum. Hoe zit het nu eigenlijk? En jij rijdt toch altijd op autopilot? Waarom zou jouw wagen dan meer verbruiken dan een ander? Zou toch net minder moeten zijn gezien de wagen niet meer te snel rijdt (want jij bent al volledig klaar voor Ben Weyts zijn traject controles!) en gebruikt de AP ook naast de snelweg. Jouw verbruik zou toch perfect een voorbeeld waarde moeten zijn? Of is er nog steeds iets mis met jouw Tesla? Er zijn er op het tesla forum die ook stevig minder dan 250 verbruiken. 250 is zowat het geaccepteerde gemiddelde, en ik zit zelf onder de 280 over al mijn kilometers. Sowieso trek je mijn berekeningen in twijfel als ik mijn cijfers gebruik, maar wil je plots niet gemiddelde cijfers gebruiken als je jouw punt wil maken als je wel andere gemiddelden wil gebruiken. Gezever zeg ik. Quote
Gast wooter Geplaatst: 3 januari 2018 Geplaatst: 3 januari 2018 2 minutes ago, Geezer said: Dat bedoel ik ja, moet echt kut zijn als je haast hebt.. Dan koop je je een Skoda en ga je in het Skoda lovers topic zitten. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 3 januari 2018 Geplaatst: 3 januari 2018 7 minuten geleden, wooter zei: Er zijn er op het tesla forum die ook stevig minder dan 250 verbruiken. 250 is zowat het geaccepteerde gemiddelde, en ik zit zelf onder de 280 over al mijn kilometers. Sowieso trek je mijn berekeningen in twijfel als ik mijn cijfers gebruik, maar wil je plots niet gemiddelde cijfers gebruiken als je jouw punt wil maken als je wel andere gemiddelden wil gebruiken. Gezever zeg ik. Ik heb daarnet 6 quotes gezet waarin je zelf zegt dat je aan gemiddeld 300Wh zit. Moet ik ze nog eens herhalen? Maar nu is het plots 280.... Plots zijn dat je cijfers... Waarom schrijf je dan altijd 300? En waarom verbruik jij meer dan gemiddeld? Zorgt die AP voor een hoger verbruik? Heb je een minder goede Tesla? Vanwaar dat verschil? Of verbruiken die andere minder omdat er toch zijn die achter een vrachtwagen ecorunnen? Quote
Gast Geplaatst: 3 januari 2018 Geplaatst: 3 januari 2018 13 minuten geleden, wooter zei: Dan koop je je een Skoda en ga je in het Skoda lovers topic zitten. Waarom precies een skoda? Quote
Gast wooter Geplaatst: 3 januari 2018 Geplaatst: 3 januari 2018 16 minutes ago, Tjeu said: Ik heb daarnet 6 quotes gezet waarin je zelf zegt dat je aan gemiddeld 300Wh zit. Moet ik ze nog eens herhalen? Maar nu is het plots 280.... Plots zijn dat je cijfers... Waarom schrijf je dan altijd 300? En waarom verbruik jij meer dan gemiddeld? Zorgt die AP voor een hoger verbruik? Heb je een minder goede Tesla? Vanwaar dat verschil? Of verbruiken die andere minder omdat er toch zijn die achter een vrachtwagen ecorunnen? Volgens de gegevens van mijn auto zit ik aan een gemiddelde van 280Wh/km. Als ik rondrij zie ik vaak een gemiddelde van 300Wh/km over de laatste 50km maar dat is irrelevant als je over alle gereden kilometers kijkt. Die 300Wh/km haalde ik ook van het Tesla forum waar dit als gemiddelde werd opgeworpen voor een X, en 250Wh voor een Model S. Als ik met mijn tesla rij, rij ik met een marge van 6km/6% en ik durf wel eens goed doorsprinten aan rode lichten en op binnenwegen waar AP niet werkt. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 3 januari 2018 Geplaatst: 3 januari 2018 Wat een topic [emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️ 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 3 januari 2018 Geplaatst: 3 januari 2018 Ja ik die me er telkens aan laat vallen om foute informatie recht te zetten. Quote
Davy_ 1.514 Geplaatst: 3 januari 2018 Geplaatst: 3 januari 2018 Stop er gewoon mee dan wooter, je jaagt mensen weg van Tesla met je blind fanatiek gedoe... Of is dat je bedoeling omdat je zelf ook wel beseft dat je binnen dit en x tijd je gaat mogen beginnen aanschuiven aan de SC. Quote
WoKe 308 Geplaatst: 3 januari 2018 Geplaatst: 3 januari 2018 48 minutes ago, wooter said: Die capaciteit delen van een supercharger is enkel van toepassing als je arriveert en je collega op dezelfde lader met minder dan 50% op zijn accu zit. Gelukkig gaan de meeste mensen enkel stoppen bij een SC als hun batterij op 75% komt, ge weet wel hè met als die range-anxiety ... Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 3 januari 2018 Geplaatst: 3 januari 2018 Ja ik die me er telkens aan laat vallen om foute informatie recht te zetten.Je predikt in de woestijn. Prediken is trouwens een geloof verkondigen. Nooit goed. 1 Quote
WoKe 308 Geplaatst: 3 januari 2018 Geplaatst: 3 januari 2018 Allez @wooter, ge kunt anderen hun argumentatie toch niet continue van tafel vegen of ridiculiseren en dan 2 posts verder exact dezelfde argumentatie in uw voordeel gaan gebruiken. Ik begrijp dat ge een punt wilt maken, maar op deze manier gaat ge daar nooit in slagen vrees ik. 1 Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 3 januari 2018 Geplaatst: 3 januari 2018 2 minuten geleden, WoKe zei: Allez @wooter, ge kunt anderen hun argumentatie toch niet continue van tafel vegen of ridiculiseren en dan 2 posts verder exact dezelfde argumentatie in uw voordeel gaan gebruiken. Ik begrijp dat ge een punt wilt maken, maar op deze manier gaat ge daar nooit in slagen vrees ik. Dit dus, ik ben niet tegen het concept maar Wooter doet alsof er geen enkel nadeel is aan elektrisch rijden Spillies zijn topic was veel informatiever, die reed niet rond met een paardenbril 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 3 januari 2018 Geplaatst: 3 januari 2018 11 minutes ago, WoKe said: Allez @wooter, ge kunt anderen hun argumentatie toch niet continue van tafel vegen of ridiculiseren en dan 2 posts verder exact dezelfde argumentatie in uw voordeel gaan gebruiken. Ik begrijp dat ge een punt wilt maken, maar op deze manier gaat ge daar nooit in slagen vrees ik. Lees goed wat er gebeurt... Tjeu geeft een berekening die niet klopt, ik maak een berekening die voor mij klopt, waarna hij zegt "jamaar uw cijfers kloppen niet" en dan pakt hij zijn eigen gemiddelden maar hij wil wel mijn cijfers gebruiken als ze in zijn voordeel lopen. Quote
WoKe 308 Geplaatst: 3 januari 2018 Geplaatst: 3 januari 2018 (aangepast) 10 minutes ago, dragonfly said: Dit dus, ik ben niet tegen het concept maar Wooter doet alsof er geen enkel nadeel is aan elektrisch rijden Spillies zijn topic was veel informatiever, die reed niet rond met een paardenbril I agree, er zijn voordelen (ap, fiscaal, verbruik, ...) en nadelen (range, laadtijd, ...). En dan zijn er ook nog de meningen (mooi, spuuglelijk, hightech, zielloos, ...) Punt is om in een discussie de objectieve zaken niet te mixen/counteren met de subjectieve. Want dan hebt ge er binnen de kortste keren gelegen. Het is makkelijker om koppig te zijn dan om echt te luisteren en argumenteren. En dat slaat zeker niet enkel op @wooter (maar hij doet wel goed zijn best) 3 januari 2018 aangepast door WoKe Damn you auto-correct Quote
Gast wooter Geplaatst: 3 januari 2018 Geplaatst: 3 januari 2018 9 minutes ago, dragonfly said: Dit dus, ik ben niet tegen het concept maar Wooter doet alsof er geen enkel nadeel is aan elektrisch rijden Spillies zijn topic was veel informatiever, die reed niet rond met een paardenbril Lees Spillies zijn topic maar heel goed door dan, want voor mij is er echt geen verschil. Meer nog, mijn auto heeft een nog iets mindere range dus Spillies zijn topic is positiever. Quote
Gast Geplaatst: 3 januari 2018 Geplaatst: 3 januari 2018 Wooter, maat, je moet werken aan je overtuigingskracht.. Quote
brjefs 15.468 Geplaatst: 3 januari 2018 Geplaatst: 3 januari 2018 2 uren geleden, wooter zei: Ja? Brjefs zijn X5 gaat naar eigen zeggen maar 400km mee op een tank. Maar volgens de officiële NEDC gegevens zou dat spel 1268km op een tank moeten doen... Inderdaad, ‘s nachts op een lege autostrade met de cc op 210 hoe rap is jouw batterij aan dat tempo plat? Ik heb op een rit van 1050km 2 keer moeten tanken en ik heb er speciaal op gelet, inclusief sanitaire stop heb ik net geen half uur stil gestaan. 1 Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 3 januari 2018 Geplaatst: 3 januari 2018 Lees goed wat er gebeurt... Tjeu geeft een berekening die niet klopt, ik maak een berekening die voor mij klopt, waarna hij zegt "jamaar uw cijfers kloppen niet" en dan pakt hij zijn eigen gemiddelden maar hij wil wel mijn cijfers gebruiken als ze in zijn voordeel lopen.Het gaat niet over die discussie alleen. Ik stel voor (kan nog amusant worden) dat we eens een road trip doen met wagens en wisselende passagiers dat zou nog leuk zijn..... Quote
Gast wooter Geplaatst: 3 januari 2018 Geplaatst: 3 januari 2018 Het gaat niet over die discussie alleen. Ik stel voor (kan nog amusant worden) dat we eens een road trip doen met wagens en wisselende passagiers dat zou nog leuk zijn.....Sta er altijd voor open. Quote
de messias 884 Geplaatst: 3 januari 2018 Geplaatst: 3 januari 2018 Hoe oneerlijk zou dat zijn? Ritje E40 op dinsdagmorgen lijkt me een meer representatieve test, niet? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.