Davy_ 1.514 Geplaatst: 4 januari 2018 Geplaatst: 4 januari 2018 Ik denk dat de meeste bedrijfsleiders die containers zouden bestellen wel weten wat een Tesla kost. 1 Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 4 januari 2018 Geplaatst: 4 januari 2018 59 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Een debadged E63AMG of C63AMG is de beste keuze als je iets ferm wilt en HEEL veel mensen niet weten dat het zo een kar is. Tot je 'm start. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 4 januari 2018 Geplaatst: 4 januari 2018 Jij hebt echt kronkels in je berekeningen, mening om gewoon te kopen wat je wil kopen. That's @BMWMB Hier mag je jezelf zijn hoor Quote
Stabilo Boss 1.730 Geplaatst: 4 januari 2018 Geplaatst: 4 januari 2018 1 uur terug, Jokke_vlo zei: En daarom bereken je hem "fout"? een soort gemoedsrust? die berekening van BMWMB was voor wagens die na 31/12/2017 werden aangekocht, dan wordt de panamera vanaf 2020 een pak duurder qua TCO als ik het goed begrepen heb 1 Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 4 januari 2018 Geplaatst: 4 januari 2018 Idd, ik had eerst berekeningen gemaakt als je de Panamera zou bestellen voor 31/12, maar mijn laatst geposte berekening is als je vandaag besteld. De BMW 530e is erbij gekomen, want deze blijft z'n voordeel behouden, ook als je vandaag bestelt. Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 4 januari 2018 Geplaatst: 4 januari 2018 Op 12-12-2017 om 01:32, BMWMB zei: En op vraag van mijn buurman, die zijn RangeRover Sport SVR wil verkopen en inruilen voor een Tesla of een Panamera. Ik heb er voor mezelf ook nog de 540i en Alpina D5 bijgezet. Ziehier mijn eerder geposte berekening. 1 Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 4 januari 2018 Geplaatst: 4 januari 2018 17 minuten geleden, Stabilo Boss zei: die berekening van BMWMB was voor wagens die na 31/12/2017 werden aangekocht, dan wordt de panamera vanaf 2020 een pak duurder qua TCO als ik het goed begrepen heb Ja en als je van plan bent om een Tesla te bestellen in Januari of februari kon je geen hybride bestellen in december. Juist ja Quote
ICM 24.885 Geplaatst: 4 januari 2018 Geplaatst: 4 januari 2018 Laten we niet vergeten over welke bedragen dat hier gaat. Hier staat een lijst met karren die gemiddeld 125 000 euro gaan verbranden (pun intended) over 4 jaar. Gewoon om rond te rijden. Eigenlijk best Dat is meer dan wat de meeste mensen tout court verdienen in die periode. De meeste huizen die ik verkoop kosten 2x zoveel, en daar lenen de mensen 20-30 jaar voor. Dus ik denk dat je qua imago overal in hetzelfde bootje zit. Mensen zijn niet achterlijk. Aan de andere kant, mensen die je je financieel succes gunnen, gunnen je iedere luxe. Zij die dat niet doen, gunnen je zelfs geen 530d. Dus ja, wie wil je van wat overtuigen? Ga je echt een deal binnenhalen met een Tesla, die je met RRS onmogelijk geregeld krijgt? Ik betwijfel het. 3 Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 4 januari 2018 Geplaatst: 4 januari 2018 Ja en als je van plan bent om een Tesla te bestellen in Januari of februari kon je geen hybride bestellen in december. Juist ja [emoji3] Nogmaals Jokke, ik wil geen Panamera hybride. Ik vind zo’n Tesla model S beter aanvaard, en ook cooler. Voor wat ik ‘m nodig heb is het concept van de Tesla perfect, en dat concept bevalt me, en boeit me. Ook vind ik zo’n model s een knappe auto. Toch ben ik niet 100% overtuigd, want anders had ik ‘m al besteld vorige maand. Geen trekhaak, idd ook het ‘dure’ imago, gaat Tesla failliet gaan?, de grootte (breedte) van deze auto. De auto die mij ook nog blijft prikkelen, is de E53 AMG die midden dit jaar op de markt komt. Ook een 540i touring blijft mogelijk. En, later op het jaar komt de nieuwe A6. Ik heb geen haast. Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 4 januari 2018 Geplaatst: 4 januari 2018 Die vind ik minder mooi, en blijft alle nadelen van de s behouden, op het imago en de grootte na. Maar qua TCO zal dit een koopje zijn. [emoji2] Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 4 januari 2018 Geplaatst: 4 januari 2018 Zojuist, BMWMB zei: Die vind ik minder mooi, en blijft alle nadelen van de s behouden, op de grootte na. Wel gevoelig goedkoper he . Koop nu een Tesla en als die Merc iets is kan je hem gewoon terug verkopen. Zijn toch enorm waardevast Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 4 januari 2018 Geplaatst: 4 januari 2018 Neen, een model 3 is niks voor mij. Ik ben al minder content van de C, omdat ‘m minder goed is afgewerkt, dus een model 3 gaat dat niet verbeteren.Mijn volgende auto moet beter afgewerkt zijn, of een klasse hoger zijn. Quote
Gast wooter Geplaatst: 4 januari 2018 Geplaatst: 4 januari 2018 Alles is interpretatie. Tesla is even goed het speeltje van rijke tisten die leven op kap van de belastingbetaler en geen bal om een auto geven. (ik spreek over imago) Met milieu inzitten? Sorry maar dat gaan er weinig zeggen, ge denkt dat mensen compleet dom zijn of zo? [emoji3] Soit we zijn akkoord dat qua "orders kosten" beide wagens geen goede keuze zijn. Een debadged E63AMG of C63AMG is de beste keuze als je iets ferm wilt en HEEL veel mensen niet weten dat het zo een kar is. Ik denk dat je interpretatie te negatief is. Mensen die me aanspreken zijn nog altijd verbaasd dat het ding volledig elektrisch is en onderschatten stevig de prijs. Een Model X gaat voor dezelfde prijs als een Range Rover denken velen, die ook denken dat een Cayennepeper duurder is. Een Model S gaat voor veel mensen voor ietsje duurder dan een 5 reeks. En qua milieuvriendelijkheid... je hebt er die 100% gaan voor elektrisch = milieuvriendelijk, en de enkeling die afkomt met “maar die elektriciteit is 10000% kolen” kan je met recente berichtgeving counteren en dat hij dan maar eens aan de uitlaat moet gaan ademen. Ik ben trouwens nog maar 1 van die mensen in het echt tegengekomen, terwijl ik een presentatie deed die net over de elektrische auto en de nabije toekomst ging. Zaaltje van 30 geinterreseerde mensen en 1 met een negatieve insteek die ik eenvoudig kon counteren. Zelfs hij moest toegeven dat het opstoken van kolen in ruil voor elektrische voertuigen een positief saldo had voor de luchtkwaliteit in steden. Quote
Gast wooter Geplaatst: 4 januari 2018 Geplaatst: 4 januari 2018 Neen, een model 3 is niks voor mij. Ik ben al minder content van de C, omdat ‘m minder goed is afgewerkt, dus een model 3 gaat dat niet verbeteren.Mijn volgende auto moet beter afgewerkt zijn, of een klasse hoger zijn.Volgens reviews is de kwaliteit in orde en de materialen ook, maar ik vind het stuur en de zetels veel minder mooi dan in de Model S en X. Quote
brjefs 15.468 Geplaatst: 4 januari 2018 Geplaatst: 4 januari 2018 15 uren geleden, brjefs zei: Inderdaad, ‘s nachts op een lege autostrade met de cc op 210 hoe rap is jouw batterij aan dat tempo plat? Ik heb op een rit van 1050km 2 keer moeten tanken en ik heb er speciaal op gelet, inclusief sanitaire stop heb ik net geen half uur stil gestaan. Negeer je mijn vraag bewust? Quote
Gast wooter Geplaatst: 4 januari 2018 Geplaatst: 4 januari 2018 Negeer je mijn vraag bewust?Ik weet het niet. Heb nog maar heel even meer dan 210 gereden, ging ook niet anders door het verkeer, en was op weg naar een supercharger en wou even zien wat het ding kon.Maar 210 met een Tesla geeft je geen snelheidswinst. Gewoon 150 op AP. Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 4 januari 2018 Geplaatst: 4 januari 2018 15 uren geleden, brjefs zei: Inderdaad, ‘s nachts op een lege autostrade met de cc op 210 hoe rap is jouw batterij aan dat tempo plat? Ik heb op een rit van 1050km 2 keer moeten tanken en ik heb er speciaal op gelet, inclusief sanitaire stop heb ik net geen half uur stil gestaan. Tegen 210 constante snelheid is de batterij op een uur leeg... Zoals ik al eerder zei, als je dit regelmatig wil doen, dan moet je geen Tesla kopen. Wel stel ik de vraag waar je dit nog kan doen? Ik ben de laatste maanden 2x heen en terug Zwitserland gereden, door Duitsland, en ik denk niet dat ik van de 600km Autobahn er 100 heb kunnen doen boven de 180 km/u. 2x was het regenweer, en dan mag je sowieso nergens boven de 130 rijden, en de andere keren was het zo druk op de weg dat de borden meestal 130 aangaven, en op andere plaatsen waar het wel mocht het gewoon niet ging door de drukte. Ik denk dat als je 1000km wil rijden aan 210 km/u dat je 's nachts moet rijden. Alleszins, moest ik een Tesla hebben, ik zou niet de RangeSport van mijn vrouw nemen om naar Zwitserland te rijden. Quote
Gast wooter Geplaatst: 4 januari 2018 Geplaatst: 4 januari 2018 210km/u en op een uur leeg is 210km range? en dat van een auto die volgens NEDC 500km zou moeten kunnen? Dan is dat nog beter dan 400km uit een auto halen die volgens NEDC 1200km zou moeten kunnen.Enkel laadtijd is nog een nadeel Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 4 januari 2018 Geplaatst: 4 januari 2018 Wooter, als je 200 km/u wil rijden, lange stukken, dan is een Tesla niks waard. 2 Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 4 januari 2018 Geplaatst: 4 januari 2018 5 minutes ago, BMWMB said: Tegen 210 constante snelheid is de batterij op een uur leeg... Zoals ik al eerder zei, als je dit regelmatig wil doen, dan moet je geen Tesla kopen. Wel stel ik de vraag waar je dit nog kan doen? Ik ben de laatste maanden 2x heen en terug Zwitserland gereden, door Duitsland, en ik denk niet dat ik van de 600km Autobahn er 100 heb kunnen doen boven de 180 km/u. 2x was het regenweer, en dan mag je sowieso nergens boven de 130 rijden, en de andere keren was het zo druk op de weg dat de borden meestal 130 aangaven, op andere plaatsen waar het wel mocht het gewoon niet ging door de drukte. Alleszins, moest ik een Tesla hebben, ik zou niet de RangeSport van mijn vrouw nemen om naar Zwitserland te rijden. Ik lees dat hier zo vaak, 'waar kan je in Duitsland nog hard rijden'. Sorry, maar dat komt steevast van mensen die niet vaak in D zijn en maximaal een paar x per jaar naar CH of IT rijden en door Duitsland passeren. Wij rijden vaker met gemiddelde snelheden van boven de 170 naar München, Berlijn etc....dat is nog steeds perfect mogelijk. Overigens, wie zegt dat je in D max 130 mag bij regenweer? 2 Quote
WoKe 308 Geplaatst: 4 januari 2018 Geplaatst: 4 januari 2018 3 minutes ago, Lefty said: Wij rijden vaker met gemiddelde snelheden van boven de 170 naar München, Berlijn etc....dat is nog steeds perfect mogelijk. Bedoel je snelheden boven de 170 of gemiddelde snelheden boven de 170? Want om gemiddeld 170 te rijden op een traject van 500+ km gaat ge al serieus mogen doorperen, geen enkele keer wat trager verkeer mogen hebben en al zeker niet teveel werken of (drukke) verkeerswisselaars mogen tegenkomen. 'k Heb toch ook al redelijk wat kilometers in Duitsland gereden en idd op sommige stukken kan je vlot tussen 150 en 200 rijden, maar lange tijd veel sneller dan dat lukt gewoon niet (of 't moet midden in de nacht tijdens een of andere verkeersluwe vakantie zijn). Eens doorduwen tot 250 of rapper lukt wel eens, maar geen 10km aan een stuk. Quote
toere 16.927 Geplaatst: 4 januari 2018 Geplaatst: 4 januari 2018 Vroeg mij dat ook af ivm slechts 130 km/uur bij regen in Duitsland. Toen ik in September naar de Nurburgring ging regende het op de heenweg redelijk hard. Ik reed 140-150km/ uur en veel duitsers staken mij voorbij hoor, dus dacht ik toch ook dat het mocht. Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 4 januari 2018 Geplaatst: 4 januari 2018 12 minuten geleden, Lefty zei: Overigens, wie zegt dat je in D max 130 mag bij regenweer? Ging net hetzelfde vragen want m'n hart stopte ff toen ik BMWMB zijn comment las Quote
ICM 24.885 Geplaatst: 4 januari 2018 Geplaatst: 4 januari 2018 38 minutes ago, wooter said: Maar 210 met een Tesla geeft je geen snelheidswinst. Gewoon 150 op AP. Ik ben een appel aan het eten, en betrapte me er op dat ik stopte met knabbelen na het lezen van deze zin. 2 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.