brjefs 15.468 Geplaatst: 4 januari 2018 Geplaatst: 4 januari 2018 35 minuten geleden, wooter zei: Ik weet het niet. Heb nog maar heel even meer dan 210 gereden, ging ook niet anders door het verkeer, en was op weg naar een supercharger en wou even zien wat het ding kon. Maar 210 met een Tesla geeft je geen snelheidswinst. Gewoon 150 op AP. Inderdaad, laat de auto het werk maar voor je doen dan valt het niet zo op dat je veel langer onderweg bent 17 minuten geleden, Lefty zei: Ik lees dat hier zo vaak, 'waar kan je in Duitsland nog hard rijden'. Sorry, maar dat komt steevast van mensen die niet vaak in D zijn en maximaal een paar x per jaar naar CH of IT rijden en door Duitsland passeren. Wij rijden vaker met gemiddelde snelheden van boven de 170 naar München, Berlijn etc....dat is nog steeds perfect mogelijk. Overigens, wie zegt dat je in D max 130 mag bij regenweer? De vakantieroutes zijn een ramp, maar de routes die in doorheen Duitsland doe zijn toch vooral nog heel rustig, quasi baustellevrij en grotendeels onbegrensd. Als het je daar niet lukt om grote afstanden +200 te doen dan ligt het aan jezelf Hetgeen Wooter naar verwijst is midden in de nacht in Frankrijk, geen kat op de baan. Maar ook in Frankrijk is het als chauffeur nog perfect mogelijk om het land aan hoge gemiddeldes te doorkruisen. Goeie snelwegen, controles ruim op tijd aangekondigd, medeweggebruikers zijn er geen compleet drama,... Quote
Gast wooter Geplaatst: 4 januari 2018 Geplaatst: 4 januari 2018 2 minutes ago, brjefs said: Inderdaad, laat de auto het werk maar voor je doen dan valt het niet zo op dat je veel langer onderweg bent Je bent sowieso langer onderweg als je moet laden. Dus 200 gaan peren om nog meer en nog langer te moeten laden brengt niks op. Dan kan je inderdaad beter aan 150 op AP rijden of gewoon snelheidslimieten volgen en wat relaxen. Quote
brjefs 15.468 Geplaatst: 4 januari 2018 Geplaatst: 4 januari 2018 Wat is er ontspannend aan om van a naar b te reizen op 12 uur terwijl je weet dat het ook op 9 uur kan? Op een, voor mij dan toch, even ontspannende manier? Quote
Gast wooter Geplaatst: 4 januari 2018 Geplaatst: 4 januari 2018 2 minutes ago, brjefs said: Wat is er ontspannend aan om van a naar b te reizen op 12 uur terwijl je weet dat het ook op 9 uur kan? Op een, voor mij dan toch, even ontspannende manier? Ik heb het eens op 9 en op 12 uur gedaan, en op 9 uur was ik niet ontspannen en mentaal uitgeput. Op 12 uur voelde het aan alsof ik de hele dag lekker gerelaxt had. Ik verwacht niet dat je dat gaat begrijpen tot je het zelf gedaan hebt, maar ik ga niet meer terug naar die levensstijl van aan +200 plus peren om uren te winnen. Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 4 januari 2018 Geplaatst: 4 januari 2018 Ging net hetzelfde vragen want m'n hart stopte ff toen ik BMWMB zijn comment las [emoji33] Toen ik de laatste keer van CH terugkwam was op een natte zondag, met weinig verkeer, en toch stonden overal de digitale borden op max 130km/u. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 4 januari 2018 Geplaatst: 4 januari 2018 3 minuten geleden, wooter zei: Ik heb het eens op 9 en op 12 uur gedaan, en op 9 uur was ik niet ontspannen en mentaal uitgeput. Op 12 uur voelde het aan alsof ik de hele dag lekker gerelaxt had. Ik verwacht niet dat je dat gaat begrijpen tot je het zelf gedaan hebt, maar ik ga niet meer terug naar die levensstijl van aan +200 plus peren om uren te winnen. Als je niet actief aan het rijden bent, verveel je je dan niet steendood? Quote
msxx 7.826 Geplaatst: 4 januari 2018 Geplaatst: 4 januari 2018 24 minuten geleden, WoKe zei: Bedoel je snelheden boven de 170 of gemiddelde snelheden boven de 170? Want om gemiddeld 170 te rijden op een traject van 500+ km gaat ge al serieus mogen doorperen, geen enkele keer wat trager verkeer mogen hebben en al zeker niet teveel werken of (drukke) verkeerswisselaars mogen tegenkomen. 'k Heb toch ook al redelijk wat kilometers in Duitsland gereden en idd op sommige stukken kan je vlot tussen 150 en 200 rijden, maar lange tijd veel sneller dan dat lukt gewoon niet (of 't moet midden in de nacht tijdens een of andere verkeersluwe vakantie zijn). Eens doorduwen tot 250 of rapper lukt wel eens, maar geen 10km aan een stuk. @WoKe Vaker het forum lezen dan @Porker en @Lefty posten zeer regelmatig foto's met gemiddelde van 170km/h op afstanden van +500km Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 4 januari 2018 Geplaatst: 4 januari 2018 Wat is er ontspannend aan om van a naar b te reizen op 12 uur terwijl je weet dat het ook op 9 uur kan? Op een, voor mij dan toch, even ontspannende manier?Geen Tesla kopen. [emoji2] Quote
Gast wooter Geplaatst: 4 januari 2018 Geplaatst: 4 januari 2018 Just now, Polygoon said: Als je niet actief aan het rijden bent, verveel je je dan niet steendood? Nee. Ik voel me zelfs nuttiger. En het is leuker dan je vrouw laten rijden, want AP rijdt zoals AP rijdt, en als AP niet goed rijdt kan je direct overnemen. Probeer het stuur maar eens over te nemen als je vind dat je vrouw braaf rechts gaat aanschuiven ipv links de vrije rijstrook te nemen. En alle zijactiviteiten die sommige mensen denken dat nodig zijn, zoals op je GSM tokkelen voor Facebook of whatnot kan veel veiliger. Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 4 januari 2018 Geplaatst: 4 januari 2018 6 minuten geleden, BMWMB zei: Toen ik de laatste keer van CH terugkwam was op een natte zondag, met weinig verkeer, en toch stonden overal de digitale borden op max 130km/u. Dat is iets anders ja, doen ze wel niet altijd Quote
Gast wooter Geplaatst: 4 januari 2018 Geplaatst: 4 januari 2018 Hangt ervan af welke route. A61 is altijd 130 km/u, ook als het droog is. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 4 januari 2018 Geplaatst: 4 januari 2018 3 minuten geleden, wooter zei: Nee. Ik voel me zelfs nuttiger. [machoklap] En alle zijactiviteiten die sommige mensen denken dat nodig zijn, zoals op je GSM tokkelen voor Facebook of whatnot kan veel veiliger. Nuttiger in welke zin? Als je nu specifiek het voorbeeld neemt van 12 uur onderweg richting vakantie, wat doe je dan ondertussen? Wat emails etc. beantwoorden lijkt me toch niet enorm ontspannend? Film kijken misschien. Ik zou me gewoon nutteloos voelen, een beetje hetzelfde gevoel dat ik krijg bij CC. Die zijactiviteiten doe je toch ook geen 12 uur aan een stuk? Quote
Porker 8.647 Geplaatst: 4 januari 2018 Geplaatst: 4 januari 2018 6 minutes ago, msxx said: @WoKe Vaker het forum lezen dan @Porker en @Lefty posten zeer regelmatig foto's met gemiddelde van 170km/h op afstanden van +500km 3 Quote
WoKe 308 Geplaatst: 4 januari 2018 Geplaatst: 4 januari 2018 6 minutes ago, msxx said: @WoKe Vaker het forum lezen dan @Porker en @Lefty posten zeer regelmatig foto's met gemiddelde van 170km/h op afstanden van +500km Ahzo, nog niet gezien. Ik dacht dat het "Tesla lovers" en het "GT3: neem ik een met strijkplank of de touring?" topic de enige actief besproken zaken waren hier 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 4 januari 2018 Geplaatst: 4 januari 2018 2 minutes ago, Polygoon said: Nuttiger in welke zin? Als je nu specifiek het voorbeeld neemt van 12 uur onderweg richting vakantie, wat doe je dan ondertussen? Wat emails etc. beantwoorden lijkt me toch niet enorm ontspannend? Film kijken misschien. Ik zou me gewoon nutteloos voelen, een beetje hetzelfde gevoel dat ik krijg bij CC. Die zijactiviteiten doe je toch ook geen 12 uur aan een stuk? Met vrouw en kind aan boord ben je meer aan het babbelen, meer betrokken met de passagiers vind ik... Ook meer rondkijken... Je kan een spelletje mee spelen, ... Dat scheelt ook heel veel tijdens een file, waar je aanzienlijk minder aandachtig moet zijn want je gaat nooit op je voorligger knallen. En CC en AP zijn een aanzienlijk verschil. CC moet je nog altijd aandachtig zijn op je voorligger, zelfs met ACC zit je dat er momenteel maar 4 merken op heel hun gamma noodstopfunctie op hun auto's aanbieden en dat je nog altijd binnen de lijnen moet blijven rijden. Nee, ik ervaar het echt als ik een geprivileegd passagier ben dan een chauffeur, en dat in goede zin. Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 4 januari 2018 Geplaatst: 4 januari 2018 [emoji42]Als je dit met een Tesla wil doen, moet je zeker 3x gaan laden onderweg, en telkens helemaal vol, dus tel maar 3u laadtijd. [emoji2] 1 Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 4 januari 2018 Geplaatst: 4 januari 2018 Met vrouw en kind aan boord ben je meer aan het babbelen, meer betrokken met de passagiers vind ik... Ook meer rondkijken... Je kan een spelletje mee spelen, ... Dat scheelt ook heel veel tijdens een file, waar je aanzienlijk minder aandachtig moet zijn want je gaat nooit op je voorligger knallen. En CC en AP zijn een aanzienlijk verschil. CC moet je nog altijd aandachtig zijn op je voorligger, zelfs met ACC zit je dat er momenteel maar 4 merken op heel hun gamma noodstopfunctie op hun auto's aanbieden en dat je nog altijd binnen de lijnen moet blijven rijden. Nee, ik ervaar het echt als ik een geprivileegd passagier ben dan een chauffeur, en dat in goede zin.Dat heb ik dus niet. Ik kan me wel neerleggen bij een snelheid van 130-140 op de cc, maar wil wel actief rijden. Daarom vind ik de ACC eerder storend.Bij een Tesla heeft het geen zin om sneller te rijden, want wat je wint aan tijd door sneller te rijden, verlies je dubbel en dik aan laadtijden. Quote
WoKe 308 Geplaatst: 4 januari 2018 Geplaatst: 4 januari 2018 5 minutes ago, Porker said: BMW Reise-Bordcomputer ... Rijtijd = 4u22 Afstand = 720 km Starttijd = 15u38 Eindtijd = 20u15 Ergo -> Totale tijd onderweg = 4u37 Dus als ik reken 720km op 4u22 => 164.9 km/u gemiddeld 720km op 4u37 => 156 km/u gemiddeld Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat zijn gemiddeld verbruik ook wel iets positiever voorgesteld zal worden door de boordcomputer Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 4 januari 2018 Geplaatst: 4 januari 2018 Sowieso moeten ze met hun D3 maar 1x tanken onderweg, of misschien zelfs niet... Quote
Gast wooter Geplaatst: 4 januari 2018 Geplaatst: 4 januari 2018 Just now, BMWMB said: Dat heb ik dus niet. Ik kan me wel neerleggen bij een snelheid van 130-140 op de cc, maar wil wel actief rijden. Daarom vind ik de ACC eerder storend. Bij een Tesla heeft het geen zin om sneller te rijden, want wat je wint aan tijd door sneller te rijden, verlies je dubbel en dik aan laadtijden. Maar AP is niet verplicht, maar ik vind het een aanwinst wanneer 'actief rijden' voor niks nodig is zoals op de Belgische snelwegen. Zelfs in Duitsland vond ik het relaxer om gewoon aan 150 op AP te gaan rijden dan te gaan bumperkleven op het linkervak. Ook weet AP het beter dan jou, dus als AP afstand houdt met een voorligger aan 150 is dat niet omdat ie lui is, maar omdat de computer weet dat ie zo een afstand moet houden om veilig te kunnen stoppen. Jij kan het als mens absoluut niet beter doen dan een computer, dus de afgelopen maanden is dat bumperkleven er bij mij ook uit gegaan... Quote
msxx 7.826 Geplaatst: 4 januari 2018 Geplaatst: 4 januari 2018 2 minuten geleden, WoKe zei: BMW Reise-Bordcomputer ... Rijtijd = 4u22 Afstand = 720 km Starttijd = 15u38 Eindtijd = 20u15 Ergo -> Totale tijd onderweg = 4u37 Dus als ik reken 720km op 4u22 => 164.9 km/u gemiddeld 720km op 4u37 => 156 km/u gemiddeld Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat zijn gemiddeld verbruik ook wel iets positiever voorgesteld zal worden door de boordcomputer Je maakt zijn punt sterker. 15 minuten voor koffie/piske/tanken op 720km Quote
saabi 4.094 Geplaatst: 4 januari 2018 Geplaatst: 4 januari 2018 je kan de boordcomputer toch checken enige tijd na het rijden? Quote
Gast wooter Geplaatst: 4 januari 2018 Geplaatst: 4 januari 2018 4 minutes ago, WoKe said: Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat zijn gemiddeld verbruik ook wel iets positiever voorgesteld zal worden door de boordcomputer Gemeten snelheid zal die zijn op basis van de snelheidsmeter waar een marge op zit, en niet de effectieve snelheid. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 4 januari 2018 Geplaatst: 4 januari 2018 14 hours ago, BMWMB said: €161.400 met alle opties, wat 31k meer is dan een gewone 100d Er is iets veranderd qua prijzen/opties tov een paar maanden geleden. Maar toch ... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.