Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
4 minutes ago, msxx said:

Je maakt zijn punt sterker.

15 minuten voor koffie/piske/tanken op 720km :D 

Lijkt me toch standaard neen?
Als ik ritje doe van 1000km ben ik ook hoop en al 45 minuten gestopt, tanken, piske en snel hapje eten. (ik ben een trage eter :P)

Gast wooter
Geplaatst:

Zelfs met de Z4 had ik langere pauzes onderweg. Ik ben iemand die toch graag iets eet dat meer om handen heeft dan een fletse sandwich uit een tankstation of een snicker en vier red bulls omdat ik zo 'relax' ben.

Geplaatst:

De man van de snacks en de fast food gaat het nekeer zeggen :lol: 

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:
8 minuten geleden, ir_fuel zei:

Er is iets veranderd qua prijzen/opties tov een paar maanden geleden. Maar toch ...

5a4e42cd43083_ScreenShot2018-01-04at16_05_22.png.be8953b3ab5e43a529dfe38015ec143e.png

Ik ben onmiddellijk gaan kijken op de site, want dat verschil is idd heel groot.

Dit kom ik uit...

Schermafdruk 2018-01-04 16.13.22.png

Schermafdruk 2018-01-04 16.13.29.png

Geplaatst:
11 minutes ago, saabi said:

je kan de boordcomputer toch checken enige tijd na het rijden?

Dat kan, maar de "afstand" en de "rijtijd" gaan dan niet veranderd zijn he.
En die zit er dan nog steeds 5 Km/u gemiddeld neffest ;)
En aangezien er maar 15 minuten verschil zit op rijtijd en totale tijd lijkt me dat inderdaad de 15 min tanken, pissen, ...

Geplaatst:
8 minutes ago, Lefty said:

@WoKe

Screenshot_20180104-160721.jpg

Zit er ook 5 km/u neffest
729km op 4u25 = 165 km/u gemiddeld ipv 170,6 

Geplaatst:

Ik zie nu wel dat ik de optie 'metallic' niet heb aangevinkt. Dat kost nog €1.050,-

Hoe heb ik 'm samengesteld?

- Interieur creme met carbon lijsten

- Schuifdak

- 21'ers

- Premium upgradepakket

- Verbeterde AP

- Bij de P: Carbon spoilerlipje (gratis optie)

Geplaatst:

Ja, dat is een gigantisch verschil :roll:

Geen idee hoe dat ontstaat overigens, wellicht telt hij stilstand niet mee. Een mens moet tanken, nietwaar. Zeker 1x :up:

m.a.w., het rijdende gemiddelde klopt wel, en dat was nu net mijn punt ivm mijn post over Duitsland.

Ik ken niet veel mensen die bv regelmatig A8,A9 etc rijden. Kan je heerlijk knallen.

Geplaatst:

Idd, 9 minuten tussenstop.

Geplaatst:

Fuck this shit. Voor 177000 euro rij ik wel wat anders.

• Vind ik leuk 6
Geplaatst:

Zo mag je niet denken!!! TCO is wat telt, en dan is die 161k/177k opeens veel lager...

Ik weet dat jij het anders regelt met uwen M4, maar dat durf ik niet. 

Geplaatst:
3 minutes ago, Lefty said:

Ja, dat is een gigantisch verschil :roll:

Geen idee hoe dat ontstaat overigens, wellicht telt hij stilstand niet mee. Een mens moet tanken, nietwaar. Zeker 1x :up:

Ik strijd niet af dat het snel is he.
Maar 't is wel bizar dat de boordcomputer de verschillende waarden weergeeft en dan een fout gemiddelde berekent.
Maar ja die heeft nog geen gratis OTA updates zeker :ninja:

Geplaatst:

Met 177k koop ik mij een GT4 en met de overschot ga ik elke maand een weekend naar Duitsland gaan knallen tot het op is[emoji16]

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Mss AM eens laten sponsoren door Tesla Belgium. De thread is superpopulair qua posts/views

Geplaatst:
2 minuten geleden, toere zei:

Met 177k koop ik mij een GT4 en met de overschot ga ik elke maand een weekend naar Duitsland gaan knallen tot het op isemoji16.png

Superidee! Met de hoge restwaarde doe je hier een superzaak aan.

Geplaatst:
7 minuten geleden, WoKe zei:

Ik strijd niet af dat het snel is he.
Maar 't is wel bizar dat de boordcomputer de verschillende waarden weergeeft en dan een fout gemiddelde berekent.
Maar ja die heeft nog geen gratis OTA updates zeker :ninja:

Ik vind het ook vreemd. Ik kan mij enkel inbeelden dat 'm de momenten dat je stilstaat, met de motor af, en toch het contact aan hebt, niet meeneemt in berekening van de gemiddelde snelheid. 

Gast wooter
Geplaatst:
Ik ben onmiddellijk gaan kijken op de site, want dat verschil is idd heel groot.
Dit kom ik uit...

5a4e44f49f0eb_Schermafdruk2018-01-0416_13_22.png.71c2161dd9595c642c44c9afc5c2e537.png
5a4e44fc783d5_Schermafdruk2018-01-0416_13_29.png.6e2b11851d03370eef36d3a8249784c1.png

Is fuel niet over een Model X bezig en jij over een Model S?
Geplaatst:

Dat zal idd het verschil zijn... :up:

Geplaatst:

Als ik een Model S met alles erop en eraan spec, en steeds de duurste opties kies kom ik aan 173.200€ (inclusief winterwielen en extra stoeltjes voor de dwergen in de koffer)
Als ge hetzelfde doet voor een Model X kom ik op 183.950€ uit

Geplaatst:

Hier heeft een Model S eigenaar getest om 200km/u te rijden op de snelweg. Zijn gemiddeld verbruik was 520wh/km, dus met een een 100d geraak je nog geen 200km ver. :lol:

Je moet dus na 180km terug volledig laden, en dat duurt dan 1 uur. Dus heb je 90km/u gemiddeld gereden.  

Geplaatst:
7 minutes ago, BMWMB said:

Ik vind het ook vreemd. Ik kan mij enkel inbeelden dat 'm de momenten dat je stilstaat, met de motor af, en toch het contact aan hebt, niet meeneemt in berekening van de gemiddelde snelheid. 

Kan niet he.
Rijtijd = motor aan en gereden
Afgelegde afstand = spreekt voor zich

Als ge daarvan de gemiddelde snelheid berekent kan stilstaan enz... er voor niks tussenzitten he.

Geplaatst:
Op 12-12-2017 om 01:32, BMWMB zei:

En op vraag van mijn buurman, die zijn RangeRover Sport SVR wil verkopen en inruilen voor een Tesla of een Panamera. Ik heb er voor mezelf ook nog de 540i en Alpina D5 bijgezet.

5a2f23a1645f8_Schermafdruk2017-12-1201_25_19.png.8d6e17698afe31d5ec4f230437ff0d09.png

5a2f23afe9df9_Schermafdruk2017-12-1201_25_45.png.70c237364158f762f054b3d9b74f8856.png

het staat hier misschien al, maar de km's van de alpina en bmw staan op 35000 € :D

Geplaatst:

Schoonheidsfoutjes, maken geen verschil in de berekening. Dit was trouwens mijn eerste berekening. Ondertussen is ze al verbeterd, aangepast aan de nieuwe regelgeving 2020, en zijn er al meerdere auto's bijgevoegd.

Geplaatst:
5 minutes ago, WoKe said:

Kan niet he.
Rijtijd = motor aan en gereden
Afgelegde afstand = spreekt voor zich

Als ge daarvan de gemiddelde snelheid berekent kan stilstaan enz... er voor niks tussenzitten he.

Rijtijd: contact aan? Niet noodzakelijk motor aan. 

Gemiddelde snelheid enkel met motor aan.

Ik denk maar luidop.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid