Gast wooter Geplaatst: 5 januari 2018 Geplaatst: 5 januari 2018 Dus enkel voor ‘think’ ga je nu uw heerlijk machien niet voorstellen, en worden alle andere leden gestraft. Spijtig... :-(Er zit hier 300 man op, eentje is van mening dat EV’s de toekomst zijn en daarom ga je je spel niet voorstellen, jokke? Ik vind dat eigenlijk wel grappig dat je je dat zo aantrekt, want je reactie is compleet kinderachtig. Ik bedoel maar, met dezelfde logica zou ik mijn tesla niet voorstellen omdat er 299 man tegen is. Moet ik me nu op een forum verantwoordelijk voelen omdat je onzeker bent? Quote
Gast wooter Geplaatst: 5 januari 2018 Geplaatst: 5 januari 2018 Vandaar ook mijn verwijzing naar@Alexanderr en [mention=22]Challazer[/mention] in de particuliere markt is er WEL heel wat verkoop in bv 911 / 718 / Lotus etcv..... waarom? Omdat ze zo leuk/goed zijn dat particulieren hier wel geld aan spenderen. Dat ze argumenten hebben waardoor particulieren wel veel geld aan een leuke auto geven. Blijkbaar is de Tesla nog niet leuk genoeg om daar mee te spelen. No shit Sherlock. Dat is wat ik al de hele tijd zeg: 911/718/Lotus zijn niet de typische dingen die mensen kopen om van A naar B te gaan, al dan niet met omwegen. 911/718/Lotus zijn dingen die als we 20 jaar verder allemaal ons laten rijden met autonoom rijdende taxi’s nog altijd als auto gekocht gaan worden, net zoals er nu nog altijd maneges paarden verkopen. Het zijn hobbywagens, dingen die je nu en ook later op trackdays zal zien rondrijden.Het andere segment van bijvoorbeeld Porsche, zoals de Panamera, Macan en Cayenne moet het daarbij veel meer van zakelijke kopers hebben in België, net omwille van die fiscale scheefgroei, net zoals Tesla’s ook fiscaal stevig worden gestimuleerd tegenover hun fiscale maatregelen op particulier niveau. Op particulier niveau zijn de fiscale maatregelen in België bijvoorbeeld niet van die aard dat ze de meerprijs van de batterijen volledig wegwerken, en een Tesla blijft qua TCO particulier dan een atypisch dure auto. Tweedehands gaat het al wat beter omdat daar de kop al wat af is.En ik ben er zeker van dat de 911 voor Porsche een minderheid van verkopen genereert tegenover hun andere modellen. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 5 januari 2018 Geplaatst: 5 januari 2018 14 minuten geleden, wooter zei: Er zit hier 300 man op, eentje is van mening dat EV’s de toekomst zijn en daarom ga je je spel niet voorstellen, jokke? Ik vind dat eigenlijk wel grappig dat je je dat zo aantrekt, want je reactie is compleet kinderachtig. Ik bedoel maar, met dezelfde logica zou ik mijn tesla niet voorstellen omdat er 299 man tegen is. Moet ik me nu op een forum verantwoordelijk voelen omdat je onzeker bent? Ik heb daar gewoon geen zin, ik schrijf wel iets over een auto als me dat uitkomt. En misschien is de motivatie om die te kopen ook gewoon vooral fiscaal en moet ik voor de rest niet te veel leuteren over die wagen? Geen behoefte om die te gaan vergelijken met een 991 of andere wagen en al zeker niet om dat dan een fossiel te noemen of zo. Ik zie niet in waarom dat je dat dan moet voorstellen. Tis geen geheim dat ik die heb maar heb die behoefte niet. Punt. Dat je dat kinderachtig vindt mag, dat is uw mening. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 5 januari 2018 Geplaatst: 5 januari 2018 5 minuten geleden, wooter zei: No shit Sherlock. Dat is wat ik al de hele tijd zeg: 911/718/Lotus zijn niet de typische dingen die mensen kopen om van A naar B te gaan, al dan niet met omwegen. 911/718/Lotus zijn dingen die als we 20 jaar verder allemaal ons laten rijden met autonoom rijdende taxi’s nog altijd als auto gekocht gaan worden, net zoals er nu nog altijd maneges paarden verkopen. Het zijn hobbywagens, dingen die je nu en ook later op trackdays zal zien rondrijden. Het andere segment van bijvoorbeeld Porsche, zoals de Panamera, Macan en Cayenne moet het daarbij veel meer van zakelijke kopers hebben in België, net omwille van die fiscale scheefgroei, net zoals Tesla’s ook fiscaal stevig worden gestimuleerd tegenover hun fiscale maatregelen op particulier niveau. Op particulier niveau zijn de fiscale maatregelen in België bijvoorbeeld niet van die aard dat ze de meerprijs van de batterijen volledig wegwerken, en een Tesla blijft qua TCO particulier dan een atypisch dure auto. Tweedehands gaat het al wat beter omdat daar de kop al wat af is. En ik ben er zeker van dat de 911 voor Porsche een minderheid van verkopen genereert tegenover hun andere modellen. Zie je nu zelf niet hoe denigrerend uw posts zijn? Zoals ik enkele pagina's geleden al aanhaalde is het zeker het moment nog niet om niet EV's te beschouwen als paarden of hobby wagens. Buiten het fiscale hebben die wagens nog een hele weg te gaan op dit moment en bieden ze onvoldoende voordelen, ook technologisch. Het feit dat JIJ dat niet wil zien is hier net het "probleem". Quote
Gast wooter Geplaatst: 5 januari 2018 Geplaatst: 5 januari 2018 Voel je je onzeker omdat ik ze zo noem? Vind je dat ik je denigrerend aanspreek als ik zeg dat een auto met verbrandingsmotor archaïsch aanvoelt en een dinosaurus lijkt in vergelijking met mijn ervaringen met een elektrische auto zoals een Tesla?Dun velletje heb je. Quote
Gast wooter Geplaatst: 5 januari 2018 Geplaatst: 5 januari 2018 Voel je je gekwetst als ik zeg dat binnen 20 jaar hobbywagens nog altijd zullen bestaan, en dat Lotus en 911’s hobbywagens zijn? Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 5 januari 2018 Geplaatst: 5 januari 2018 On topic: weet iemand nu echt wat een Model 3 in België moet kosten? Want men spreekt altijd over de "betaalbare" middenklasser, maar hoeveel wordt het nu echt? En ja iedereen weet dat het $35K is in de VS, maar daar zijn we hier niet veel mee. Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 5 januari 2018 Geplaatst: 5 januari 2018 24 minutes ago, wooter said: Er zit hier 300 man op, eentje is van mening dat EV’s de toekomst zijn Dan lees je toch niet goed. Er zijn hier er veel die het daar mee eens zijn, maar eveneens veel die zeggen dat het NU nog geen optie is, zij het om verschillende redenen. Sommigen wensen zelf de controle nog te behouden (zolang het nog kan), anderen ergeren zich aan het rijbereik/gedoe etc 1 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 5 januari 2018 Geplaatst: 5 januari 2018 Door het een betaalbare middenklasser te noemen gaan we weer discussiëren wanneer de prijszetting die van de BMW 3 reeks volgt. In hoeverre is een 3 reeks betaalbaar?Neem maar mee dat een goed uitgeruste Model 3 overeen komt met een 330i in de VS. Ik denk dat je daar dus rekening mee moet houden. Net zoals niemand hier een basis 3 reeks kiest maar dat ding ook 50-60K maakt. Quote
Gast wooter Geplaatst: 5 januari 2018 Geplaatst: 5 januari 2018 Dan lees je toch niet goed. Er zijn hier er veel die het daar mee eens zijn, maar eveneens veel die zeggen dat het NU nog geen optie is, zij het om verschillende redenen. Sommigen wensen zelf de controle nog te behouden (zolang het nog kan), anderen ergeren zich aan het rijbereik/gedoe etc Ik spreek ook niet over nu. Zelfs nu nog een Tesla kopen is early adopter zijn. Quote
de messias 884 Geplaatst: 5 januari 2018 Geplaatst: 5 januari 2018 13 minuten geleden, wooter zei: Door het een betaalbare middenklasser te noemen gaan we weer discussiëren wanneer de prijszetting die van de BMW 3 reeks volgt. In hoeverre is een 3 reeks betaalbaar? Neem maar mee dat een goed uitgeruste Model 3 overeen komt met een 330i in de VS. Ik denk dat je daar dus rekening mee moet houden. Net zoals niemand hier een basis 3 reeks kiest maar dat ding ook 50-60K maakt. De helft daarvan is een betaalbare middenklasser 1 Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 5 januari 2018 Geplaatst: 5 januari 2018 17 minuten geleden, wooter zei: Voel je je gekwetst als ik zeg dat binnen 20 jaar hobbywagens nog altijd zullen bestaan, en dat Lotus en 911’s hobbywagens zijn? Kerel mij interesseert binnen 20 jaar niet, dan ben ik met pensioen en ga ik vissen. Mijn interessert NU. 1 Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 5 januari 2018 Geplaatst: 5 januari 2018 49 minuten geleden, Geezer zei: Wooter, zou je geen boek schrijven over Tesla? Hier ga jij echt van genieten denk ik.. Kleine stap van keynote speaker naar auteur Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 5 januari 2018 Geplaatst: 5 januari 2018 Ik ben daar eerlijk in en veel valt er niet te vertellen uiteindelijk. Die aankoop is puur omdat ik milieuvriendelijk wil zijn en dat imago uitstralen. Ik besef ook dat dat voor de rest voor geen meter rijdt (ik koop dat ECHT niet voor rijeigenschappen an sich) en er weinig te zeggen valt. Is dit serieus, of moet ik dit als grappig lezen? Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 5 januari 2018 Geplaatst: 5 januari 2018 1 minute ago, Polygoon said: Kleine stap van keynote speaker naar auteur motivational EV speaker. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 5 januari 2018 Geplaatst: 5 januari 2018 20 minutes ago, wooter said: Door het een betaalbare middenklasser te noemen gaan we weer discussiëren wanneer de prijszetting die van de BMW 3 reeks volgt. In hoeverre is een 3 reeks betaalbaar? Neem maar mee dat een goed uitgeruste Model 3 overeen komt met een 330i in de VS. Ik denk dat je daar dus rekening mee moet houden. Net zoals niemand hier een basis 3 reeks kiest maar dat ding ook 50-60K maakt. Voila, en bij deze is het bewezen dat dit topic volledig naar de kloten is. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 5 januari 2018 Geplaatst: 5 januari 2018 Betaalbare middenklasser 50-60k, oké Ik zal het mijn ouders eens voorstellen, die zullen eens lachen. Quote
Germinal 464 Geplaatst: 5 januari 2018 Geplaatst: 5 januari 2018 Is dit serieus, of moet ik dit als grappig lezen?Ben ook benieuwd Ik vermoed het laatste.. een Porsche kopen voor het groene imago.. LOL Quote
Gast wooter Geplaatst: 5 januari 2018 Geplaatst: 5 januari 2018 28 minutes ago, Polygoon said: Betaalbare middenklasser 50-60k, oké Ik zal het mijn ouders eens voorstellen, die zullen eens lachen. Zo, dat hebben we ook weer gehad. Er is altijd gezegd dat de prijs begon bij 35000€ en de auto in het segment van de 3-reeks, C klasse en A4 ging vissen. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 5 januari 2018 Geplaatst: 5 januari 2018 1 minute ago, wooter said: Zo, dat hebben we ook weer gehad. Er is altijd gezegd dat de prijs begon bij 35000€ en de auto in het segment van de 3-reeks, C klasse en A4 ging vissen. Nee er is altijd gezegd dat de prijs begon bij $35K Al de rest is "fake news". Dus, maw, we weten nog altijd niks in Europa over de kostprijs. En ondertussen worden klantenwagens geproduceerd, maar je kan nog altijd geen Model 3 configureren op de US site, enkel "shut up and take my money" een pre-order plaatsen. 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 5 januari 2018 Geplaatst: 5 januari 2018 6 minutes ago, ir_fuel said: Nee er is altijd gezegd dat de prijs begon bij $35K Al de rest is "fake news". Dus, maw, we weten nog altijd niks in Europa over de kostprijs. Klopt. 6 minutes ago, ir_fuel said: En ondertussen worden klantenwagens geproduceerd, maar je kan nog altijd geen Model 3 configureren op de US site, enkel "shut up and take my money" een pre-order plaatsen. Mensen met een pre-order die een wagen kunnen bestellen, kunnen hun Model 3 op de site configureren. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 5 januari 2018 Geplaatst: 5 januari 2018 Dus je moet eerst bestellen, en dan pas weet je wat je finale kostprijs is? Quote
Gast wooter Geplaatst: 5 januari 2018 Geplaatst: 5 januari 2018 Just now, ir_fuel said: Dus je moet eerst bestellen, en dan pas weet je wat je finale kostprijs is? Nee. Je moet eerst 1000 euro neerleggen om een pre-order te maken. Dan, veel later, krijg je een mail waar men ze zegt dat je de auto kan configureren. In die configurator staat de prijs, op basis van de opties die hebt gekozen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.