Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
53 minutes ago, BMWMB said:

Als ik morgen een Tesla bestel van 130k euro, dan lig ik daar wel wakker van.

Ma neen, da’s voor de fiscaal optimaliserende zelfstandige toch ne leasing met verhoogde restwaarde garantie zonder aankoopverplichting. Nul risico :roll:

Geplaatst:

Waar komen die geruchten toch vandaan? Echt niemand met wat kennis van de zaken ligt wakker van een mogelijk faillissement van Tesla, laat staan dat na zo een faillissement er van Tesla niks meer zou over blijven.
Een redacteur van De Tijd schreef twee maand terug een uitgebreid artikel dat de kans beduidend groter is dat Tesla in augustus 2018 de boeken neer moet leggen, dan dat ze gewoon verder kunnen zoals ze bezig zijn.
Geplaatst:

En er zijn geen mogelijke overnemers? De gokchinezen zullen wel in de rij(st) staan. Na Volvo willen ze misschien wel eens iets anders? 

Gast wooter
Geplaatst:
Een redacteur van De Tijd schreef twee maand terug een uitgebreid artikel dat de kans beduidend groter is dat Tesla in augustus 2018 de boeken neer moet leggen, dan dat ze gewoon verder kunnen zoals ze bezig zijn.

Dat zou gek zijn met obligaties die pas in 2022 vervallen.
Gast wooter
Geplaatst:

Obligaties van 1,8 miljard terwijl ze maar 1,5 miljard nodig hadden

Geplaatst:
23 uren geleden, wooter zei:

Wel, ik heb een 911 991.1 C4S gereden en een Model X en ik vond de Model X interessanter. Ja, qua luxe afwerking kan je bij Tesla nog niet contraststitching kiezen, maar het spel is ruimer en praktischer, gaat quasi even hard vooruit, fiscaal is er geen discussie, noch qua verbruik en een van de twee heeft geen autopilot. "Wie heeft er autopilot nodig op een 911?" -"Wie heeft er een 911 nodig op de R0".

Hand op het hart: AP heeft me over gehaald om Tesla te kiezen, en de elektromotor van een EV zoals bij Tesla zal er voor zorgen dat ik niet meer met een benzinemotor wil rijden.

giphy.gif

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
20 minuten geleden, wooter zei:

Dat zou gek zijn met obligaties die pas in 2022 vervallen.

Dus een bedrijf dat obligaties heeft uitgeschreven kan niet failliet gaan?

Geplaatst:
10 minuten geleden, Carlito zei:

Tarara.... :) 

Geplaatst:
14 minuten geleden, Carlito zei:

Tesla kan dat idd niet.

Geplaatst:
22 uren geleden, Carlito zei:

Snap ik 100%

Ik mis "mijn" C300h ook dagelijks. 

Als Mercedes met een valabel elektrisch alternatief komt ga ik dat ook vragen als bedrijfswagen

Alleen zijn er 10-15 keren per jaar momenten dat ik dan een andere wagen zou moeten nemen omdat het gewoon nog niet doenbaar is elektrisch wegens teveel tijdsverlies naar mijn goesting

Net eens gekeken hoe mijn ritje van begin vorige maand eruit gezien had met een Tesla volgens https://abetterrouteplanner.com

Hoe het was met de C180d

Dag 1: Vosselaar - Szczecin: 11u58 vertrokken, 18u55 aangekomen in het hotel, 1 keer gestopt om een hapje te eten (+/- 20min) en 2 plaspauzes. Hotel in Polen zonder laadpunt

Dag 2: Szczecin - Poznan Szczeccin: 's morgens getankt (heenrit was gelukt op 1 tank wegens CC op 160 in DE) vergadering van +/- 1u gehad in Poznan, terug naar Szczecin gereden. +/- 520km op en neer, ongeveer 4u30 over gereden, daarna nog een paar uur op het bedrijf gezeten.

Dag 3: 2,5u vergadering op het bedrijf gehad, gaan tanken en naar huis gereden op 1 tank, weer +/- 7u gereden waarvan denk ik 30min pauze waren.

Totale reistijd: +/- 18u30, kostprijs: 250 euro aan diesel

Alternatief 1:

Volgens die routeplanner zou de reistijd 28u58 minuten zijn. Dus 10u30 langer op 3 dagen. Kostprijs, als ik het goed begrepen heb: € 0, oftewel heb ik 252 euro betaald om 9u te winnen, dus 24 euro per uur wachten uitgespaard

Grootste probleem zit in dag 2: Daar moet ik eerst 47km de verkeerde richting uitrijden om dan 1u en 8 minuten aan de lader te hangen, om vervolgens tegen Max 110 te rijden om aan het volgende laadstation te geraken. Daar kan ik hem aan de lader hangen voor 1u 5min, om tegen Max 90km/h terug te rijden.

Dag 3 mag ik dan weer die 47km rijden (deze keer is het de juiste richting) om met een max van 120km/h de volgende 264km te rijden.

Alternatief 2:

Gesteld dat ik een laadstation installeer bij het bedrijf in Polen, en de auto bij de snellader zet in Poznan als ik daar moet vergaderen (geen idee of je je auto daar mag parkeren voor 2u zonder dat je erbij blijft)

Heenrit zou dan van 7u naar 9u30 gaan. Dan zet ik mijn auto aan het bedrijf te laden voor de nacht. Pak een taxi voor de 10km tot het hotel en de volgende ochtend terug. (20 euro)

Dag 2: Tegen Max 120km/h naar Poznan, daar taxi voor +/- 30km op en 30km terug nemen (60 euro), auto laadt op als ik vergader, en dan kan ik tegen Max 110 terugrijden. Reistijd 5u30. Opnieuw taxi van en naar Hotel (20 euro)

Dag 3 naar huis in 9u30

Op die manier is mijn "verloren tijd" 6u langer dan met de C180d, en het uitgespaarde geld 150 euro gezien ik 100euro aan taxi's heb moeten achterlaten. 25 euro per uur uitgespaard

Alternatief 3:

Vliegtuig Brussel - Berlijn, auto huren in Berlijn om naar Polen te rijden en in Polen rond te rijden en terugvliegen. Tijdswinst tov zelf met de auto rijden +/- 9u op de drie dagen, kostprijs die meer dan verdubbelt.

99% van de tijd zou ik perfect met een Tesla of gelijkwaardig alternatief kunnen rijden, maar die 10-15 keer per jaar zou ik er gek van worden.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Om dezelfde reden waarom jij 300kg extra meesleurt in uw Panamera: Fiscale voordelen! En die zijn er niet voor de particulieren. Zowel een Panamera hybride als een Tesla is voor de meeste particulieren te duur. Maar, er is wel een Tesla 3 in aantocht...
SUBIET IS HET TOCH NOG WAAR DAT ZELFSTANDIGEN HUN AUTO NIET ZELF BETALEN.
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:

400.000 pre-orders, momenteel produceren ze 1.000 auto's per week? Zijn er 52.000 per jaar of je mag 8 jaar wachten op je auto.

Als ze er vanaf volgend jaar in zouden slagen om er 5.000 per week te produceren zijn ze nog bezig tot half 2019 met vakanties en problemen. Leuk zeg :D 

Geplaatst:
ik ken weinig (om niet te zeggen geen) particulieren die een wagen van rond de 100000€ zelf kopen.
ik vermoed zelfs dat er veel particulieren er wel eentje zouden willen, maar dat de prijs een struikelblok is. want aan de andere kant, wie heeft er een zoe of leaf? idd een particulier, en geen bedrijfsleider

maar tja een bedrijf moet dat niet betalen hé. die krijgen dat toch van de belastingen terug. [emoji3]
Voila, ik wil er ook 1 maar 70-80k voor een recente tweedehands is erover.
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Op 4-1-2018 om 19:43, wooter zei:

Wel, ik heb een 911 991.1 C4S gereden en een Model X en ik vond de Model X interessanter. Ja, qua luxe afwerking kan je bij Tesla nog niet contraststitching kiezen, maar het spel is ruimer en praktischer, gaat quasi even hard vooruit, fiscaal is er geen discussie, noch qua verbruik en een van de twee heeft geen autopilot. "Wie heeft er autopilot nodig op een 911?" -"Wie heeft er een 911 nodig op de R0".

Hand op het hart: AP heeft me over gehaald om Tesla te kiezen, en de elektromotor van een EV zoals bij Tesla zal er voor zorgen dat ik niet meer met een benzinemotor wil rijden.

Ik ben wel overtuigd van Tesla, en zou wel eentje durven kopen als daily, maar in deze visie kan ik u echt niet volgen! 1000x liever zou ik elke dag de baan willen doen met een 991 4S met PDK dan met een Tesla!

Geplaatst:
Op 4-1-2018 om 21:28, wooter zei:

Ik heb trouwens in het verleden al gezegd dat ik eigenlijk op een hybride 911 zat te wachten.

Ja, laat dat hybride maar zitten. Als ik nog eens gek wil doen heb ik liever een Tesla Roadster 2020.

1200px-Tesla_roadster_2020_prototype.jpg

Tesla-Roadster-Grey-1.jpg

f0a347c8-cb60-11e7-9743-ef57fdb29dbc_132

Een heel geslaagd design, maar een auto zonder ziel... Met zo'n auto ga ik steeds in mijn vrije tijd rijden, en dan wil ik sound, schakelovergangen,... 

Geplaatst:
2 uren geleden, Carlito zei:

Net eens gekeken hoe mijn ritje van begin vorige maand eruit gezien had met een Tesla volgens https://abetterrouteplanner.com

Hoe het was met de C180d

Dag 1: Vosselaar - Szczecin: 11u58 vertrokken, 18u55 aangekomen in het hotel, 1 keer gestopt om een hapje te eten (+/- 20min) en 2 plaspauzes. Hotel in Polen zonder laadpunt

Dag 2: Szczecin - Poznan Szczeccin: 's morgens getankt (heenrit was gelukt op 1 tank wegens CC op 160 in DE) vergadering van +/- 1u gehad in Poznan, terug naar Szczecin gereden. +/- 520km op en neer, ongeveer 4u30 over gereden, daarna nog een paar uur op het bedrijf gezeten.

Dag 3: 2,5u vergadering op het bedrijf gehad, gaan tanken en naar huis gereden op 1 tank, weer +/- 7u gereden waarvan denk ik 30min pauze waren.

Totale reistijd: +/- 18u30, kostprijs: 250 euro aan diesel

Alternatief 1:

Volgens die routeplanner zou de reistijd 28u58 minuten zijn. Dus 10u30 langer op 3 dagen. Kostprijs, als ik het goed begrepen heb: € 0, oftewel heb ik 252 euro betaald om 9u te winnen, dus 24 euro per uur wachten uitgespaard

Grootste probleem zit in dag 2: Daar moet ik eerst 47km de verkeerde richting uitrijden om dan 1u en 8 minuten aan de lader te hangen, om vervolgens tegen Max 110 te rijden om aan het volgende laadstation te geraken. Daar kan ik hem aan de lader hangen voor 1u 5min, om tegen Max 90km/h terug te rijden.

Dag 3 mag ik dan weer die 47km rijden (deze keer is het de juiste richting) om met een max van 120km/h de volgende 264km te rijden.

Alternatief 2:

Gesteld dat ik een laadstation installeer bij het bedrijf in Polen, en de auto bij de snellader zet in Poznan als ik daar moet vergaderen (geen idee of je je auto daar mag parkeren voor 2u zonder dat je erbij blijft)

Heenrit zou dan van 7u naar 9u30 gaan. Dan zet ik mijn auto aan het bedrijf te laden voor de nacht. Pak een taxi voor de 10km tot het hotel en de volgende ochtend terug. (20 euro)

Dag 2: Tegen Max 120km/h naar Poznan, daar taxi voor +/- 30km op en 30km terug nemen (60 euro), auto laadt op als ik vergader, en dan kan ik tegen Max 110 terugrijden. Reistijd 5u30. Opnieuw taxi van en naar Hotel (20 euro)

Dag 3 naar huis in 9u30

Op die manier is mijn "verloren tijd" 6u langer dan met de C180d, en het uitgespaarde geld 150 euro gezien ik 100euro aan taxi's heb moeten achterlaten. 25 euro per uur uitgespaard

Alternatief 3:

Vliegtuig Brussel - Berlijn, auto huren in Berlijn om naar Polen te rijden en in Polen rond te rijden en terugvliegen. Tijdswinst tov zelf met de auto rijden +/- 9u op de drie dagen, kostprijs die meer dan verdubbelt.

99% van de tijd zou ik perfect met een Tesla of gelijkwaardig alternatief kunnen rijden, maar die 10-15 keer per jaar zou ik er gek van worden.

Eerst en vooral is dit de betere trip planner met een Tesla, omdat je hier kan ingeven welke Tesla je hebt, en je ook kan instellen welke snelheid je wil rijden:  https://www.evtripplanner.com/index.php

Als ik deze trip zou doen, dan zou het als volgt zijn:

Dag 1:Vertrekken in Vorselaar  met volle batterij (450km) - 362km rijden tot supercharger in Lauenau, waar ik ga lunchen, en de auto ca. 40 minuten laat laden tot terug actieradius 360km - 166km rijden tot supercharger in Hohenswarsleben, waar ik een half uur ga laden tot actieradius 350km - 270km rijden tot Uckerfelde, waar ik alweer iets zou eten/drinken, en de auto opnieuw ca. 40 minuten zou laten laden tot actieradius 360km, hiermee geraak je dan tot Szczecin. 

Dag2: Met deze batterij geraak je ook tot Poznan (je hoeft dus niet terug te rijden), waar je 'm volledig kan opladen, en waar je tijd genoeg hebt om terug een actieradius te hebben van 450km, en terug naar Szczecin te rijden.

Dag 3: 's Morgens zal je vertrekken met een actieradius van 180km, en geraak je vlot tot in Uckerfelde waar je opnieuw een half uur laadt tot een actieradius van 350km - 270km rijden tot supercharger in Hohenswarsleben, waar ik iets zou gaan eten en een half uur zou laden tot een actieradius van opnieuw 350km - 166km rijden tot supercharger in Hohenswarsleben, waar je de keuze hebt om een uur te laden, of om een half uur te laden, en nog 1x extra te stopen bij de supercharger in Moers.

Als ik de laadtijden tel, en de laadtijd in Poznan er niet bijtel omdat de auto heeft geladen terwijl jij aan het vergaderen was, kom ik op:

Dag 1: 850km = 7u rijden en 2u laden (hier rij je langer, omdat je trager moet rijden (130 op de cc)? Je gaat dan 2u later aankomen in je hotel, maar je hebt al gedineerd aan de laatste supercharger. Er is dus nog tijd om gezellig iets te drinken aan de bar, en ook met de mannen die met de C180d zijn vertrokken ;):)

Dag 2 : 540km = 4,5u rijden en geen tijdverlies door laden

Dag 3: 850km = 8,5u rijden en 2u laden (ik heb hier een langere rijtijd genomen omdat jij ook langer hebt gereden (trager verkeer?))

In totaal dus 20u gereden, en 4u geladen = 24u onderweg geweest, wat 5,5u langer is dan jij, maar vooral €250!!! uitgespaard. (ik vind €250 behoorlijk veel voor 2.300km met een C180d)

Moest ik deze trip doen met mijn C450, dan zou ik onderweg 4x hebben moeten tanken, aan 10 liter verbruik zou dat zelfs neerkomen op €350.

Geplaatst:

Leuk in theorie maar wat dineer je dan op het einde van dag 1? Een snickers?

Schermafbeelding 2018-01-05 om 23.06.28.png

Schermafbeelding 2018-01-05 om 23.06.19.png

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik zou in Lauenau uitgebreid lunchen (wegrestaurant Maxi Autohof), en in Uckerfeld iets licht (broodje) eten. 

Zo slecht ziet zo'n Star wegrestaurant er toch niet uit...

M009_stage_star_cafe_v3_AJ.png

_17q0469_v3.jpg.crop_display_jpg.jpg

P002-2-M005-img_left-broetchen.png

Geplaatst:

Ik zie net dat je op de Tesla website ook je trip kan samenstellen, met ook tussenstops als je wil. https://www.tesla.com/nl_BE/trips

Net voor het verlof heb ik eens een dag wat verder moeten rijden

Opoeteren - 10u Zeebrugge - 13u Waregem - 16u Huizingen - 19u Hasselt (netwerkevent) - Opoeteren = 530km en dus niet haalbaar met 1 batterij. 

Onderweg passeer ik Aalst, waar ik 20 min. kan laden en ondertussen een koffie drinken, en dan geraak ik vlot terug thuis. Stel dat de tijd te kort is tussen Waregem en Huizingen, en mijn klant niet kan wachten, dan kan ik laden in Nijvel. Er komt dit jaar ook nog een snellader bij in Brugge, dus kan ik daar dan lunchen/superchargen, en verlies ik geen tijd. 

Geplaatst:

Ipv een deftig restaurant op te zoeken zit je dus altijd vast aan van die wegresto's op zo een trip.

Gesellich.

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:

Ik stop onderweg altijd in wegrestaurants. Je kan altijd afwijken van de route, maar dan ga je daar niet kunnen superchargen. Als ik voor zo'n trip 's avonds gezellig had willen gaan eten in het hotel, dan was ik vroeger vertrokken. Uiteindelijk kan ik na die trip met mijn €350,- die ik uitspaar heel deftig gaan eten!

Geplaatst:
1 minute ago, BMWMB said:

Ik stop onderweg altijd in wegrestaurants. Je kan altijd afwijken van de route, maar dan ga je daar niet kunnen superchargen. Als ik voor zo'n trip 's avonds gezellig had willen gaan eten in het hotel, dan was ik vroeger vertrokken. Uiteindelijk kan ik na die trip met mijn €350,- die ik uitspaar heel deftig gaan eten!

Het gaat dan ook over de laatste maaltijd. Meestal plan ik mijn trips zodat ik aankom op een uur dat ik kan gaan eten op mijn bestemming. Altijd gezelliger dan langs de snelweg (om van de kwaliteit maar te zwijgen).

Maargoed, blijkbaar is dat niet meer van tel.

FYI als je voor je trip boterhammen inpakt en drinken meeneemt ipv in zo een overpriced snelwegding alles te kopen kan je nog eens 100 euro besparen heen en terug.

Daar sta je dan met je kar van 100K .... 

oja, TCO, bijna vergeten!

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Zoals ik al zei, ik zou vroeger vertrokken zijn om idd 's avonds gezellig te kunnen gaan eten in het hotel.

€ 100,-? Om 2x ergens broodjes te gaan eten. Ik denk het ook niet. Kijk maar eens op boevnstaande foto €2,4 voor een broodje, en stel ook dat bedrag voor een koffie of water. Ga jij 20 broodjes eten onderweg, en 20 koffie's drinken? 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid