Germinal 464 Geplaatst: 15 januari 2018 Geplaatst: 15 januari 2018 Ik rijd met een panamera en durf gerust stellen dat ik nu eerder een tesla zou kopen dan voordien.Waarom ? Op elentriek rijd is echt wel aangenaam.Anderzijds weet ik dat ik met mijn rijstijl om de 180km moet herladen en dan zou ik soms echt wel in de problemen komen.Hoeveel km kan je eigenlijk doen met een golf-e ?? Quote
Tommie 10.464 Geplaatst: 15 januari 2018 Geplaatst: 15 januari 2018 18 minuten geleden, BMWMB zei: Onderschat een Tesla niet qua wegligging, en na elke bocht katapulteer je weg op een manier dat je met geen enkele sportwagen kan. Weg rijbereik. Quote
Gast Geplaatst: 15 januari 2018 Geplaatst: 15 januari 2018 Anders houden we de bbq ergens halverwege de rondrit bij een supercharger. Lekker snacken, probleem opgelost! Quote
Gast wooter Geplaatst: 15 januari 2018 Geplaatst: 15 januari 2018 Lijkt me wel in orde te komen hoor. Opladen bij supercharger in Verviers, en op de terugweg van hetzelfde. Quote
Gast wooter Geplaatst: 15 januari 2018 Geplaatst: 15 januari 2018 Of met wat geluk is er tegen dan de supercharger in Namen, Luik of nabij Han-sur-Lesse. En afhankelijk de ARD route is er nog een supercharger in Aarlen en Luxemburg. Ook komt er nog eentje in Duitsland nabij de A1 in Wittlich. Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 15 januari 2018 Geplaatst: 15 januari 2018 27 minuten geleden, Germinal zei: Ik rijd met een panamera en durf gerust stellen dat ik nu eerder een tesla zou kopen dan voordien. Waarom ? Op elentriek rijd is echt wel aangenaam. Anderzijds weet ik dat ik met mijn rijstijl om de 180km moet herladen en dan zou ik soms echt wel in de problemen komen. Hoeveel km kan je eigenlijk doen met een golf-e ?? Een Tesla rijdt dan ook heel aangenaam. Maar, 180km rijbereik, dan rijd je toch als een hooligan. Ik heb een gans weekend een Model S gehad, en kwam bij normale rijstijl zeker aan 400km rijberiek, en bij een heel sportieve rijstijl nog aan 250km. En ik kan je verzekeren dat je zo niet constant kan rijden. Of heb je nu 20l gemiddeld verbruik met de Panamera? 5 minuten geleden, wooter zei: Lijkt me wel in orde te komen hoor. Opladen bij supercharger in Verviers, en op de terugweg van hetzelfde. Dan moet je de rondrit toch met fluwelen voet rijden, en niet 'peren' Man, met een M2 in de garage ga je deze rit toch niet doen met dat elektrisch hangbuikvarken? 25 minuten geleden, Tommie zei: Weg rijbereik. Dat. 2 Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 15 januari 2018 Geplaatst: 15 januari 2018 2 uren geleden, wooter zei: En wat fuel zegt klopt gewoon... Je krijgt de nadelen van een beperkte batterij (zelfs zonder snelladen want je hebt enkel een Type 2 connector) en de nadelen van een zware auto. Je sleurt dus eigenlijk veel mee om een grote stinkende geluidsgenerator mee te slepen. En ja, je kan op 5 minuten de brandstoftank volgieten. Maar vergelijk dat dan met een Model S, en dan zit je naast de grotere koffer ook nog eens met een makkelijkere achterbank want geen aandrijflijn, en vooraan ook nog eens een koffer. En +500km range (NEDC) en goedkoper tanken. Die discussie over luxe binnenin... Ja, ik kon geen contraststiksels selecteren, maar voor de rest is de afwerking met alcantara en zwart en wit leder dik in orde. Je liegt niet maar wat een non-argument . Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 15 januari 2018 Geplaatst: 15 januari 2018 450km toch. 500 kan ook, maar dan wel tegen 100 op het rechter rijvak. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 15 januari 2018 Geplaatst: 15 januari 2018 Je zegt hierboven net dat je met normale rijstijl aan 400km komt? Quote
wabe 1.018 Geplaatst: 15 januari 2018 Geplaatst: 15 januari 2018 4 minutes ago, wooter said: Of met wat geluk is er tegen dan de supercharger in Namen, Luik of nabij Han-sur-Lesse. En afhankelijk de ARD route is er nog een supercharger in Aarlen en Luxemburg. Ook komt er nog eentje in Duitsland nabij de A1 in Wittlich. ga je dan nog op tijd zijn voor de BBQ? Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 15 januari 2018 Geplaatst: 15 januari 2018 Alsook doet die Panamera 3200km rijbereik (NEDC). 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 15 januari 2018 Geplaatst: 15 januari 2018 43 minutes ago, BMWMB said: Waarom ik zo'n rondrit niet met een Tesla wil doen, is omdat je er geen plezier aan hebt. Waar is de motorsound, waar is de manuele versnellingsbak, en vooral, waar ga je laden als 'm na 150km leeg is, want dat ga je hebben als je in de ardennen gaat 'peren'. In de M2 zit al geen manuele bak dus dat zal het niet zijn. De motorsound, ja, maar je krijgt er ook de schakelovergangen mee. Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 15 januari 2018 Geplaatst: 15 januari 2018 30 minuten geleden, Polygoon zei: Je zegt hierboven net dat je met normale rijstijl aan 400km komt? In de winter 400km, en in de zomer 450km. Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 15 januari 2018 Geplaatst: 15 januari 2018 26 minuten geleden, wooter zei: In de M2 zit al geen manuele bak dus dat zal het niet zijn. De motorsound, ja, maar je krijgt er ook de schakelovergangen mee. Idd liever een manuele versnellingsbak, en die schakelovergangen zijn toch net zalig! Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 15 januari 2018 Geplaatst: 15 januari 2018 53 minuten geleden, BMWMB zei: 450km toch. 500 kan ook, maar dan wel tegen 100 op het rechter rijvak. 20 minuten geleden, BMWMB zei: In de winter 400km, en in de zomer 450km. 49 minuten geleden, Polygoon zei: Alsook doet die Panamera 3200km rijbereik (NEDC). Quote
Gast wooter Geplaatst: 15 januari 2018 Geplaatst: 15 januari 2018 36 minutes ago, BMWMB said: en die schakelovergangen zijn toch net zalig! Dat moment dat je geen vermogen meer hebt? Quote
korneeldebruyn_OUD 417 Geplaatst: 15 januari 2018 Geplaatst: 15 januari 2018 Wat is de reden dat jij je M2 nog niet weggedaan hebt Wooter? En dit is een oprechte vraag. Want in veel van je post’s kan je niets anders dan negatief vertellen over je M2. Rij je er nog veel mee eigenlijk? Quote
Gast wooter Geplaatst: 15 januari 2018 Geplaatst: 15 januari 2018 Ik rij er niet meer mee. Mijn vrouw rijdt ermee. De M2 gaat weg eens we onze Model 3 krijgen. Quote
de messias 884 Geplaatst: 15 januari 2018 Geplaatst: 15 januari 2018 Zou je zonder die autopilot nog altijd de switch maken? Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 15 januari 2018 Geplaatst: 15 januari 2018 Ik vind dat niet slecht dat Wooter ARD zou doen met de tesla. Ik ben benieuwd naar: - Eerlijk verdict of het tof was of niet - Haalbaarheid om een rondrit te doen met een EV - Tijdverlies - Houdt de auto dat vol Je mag niet vergeten dat een rondrit geen race is é. Het is heus niet de bedoeling om overal full pull door te vlammen, doe je dat wel dat heb ik eigenlijk liever dat je thuis blijft. Ik wil geen verhalen zoals na wannes zijn passage op SuperSunday. Mij lijkt het niet doenbaar om 270km ardennenwegen met een Model X te doen. Ik vermoed dat de batterij dat niet gaat uithouden, en dat het niet zo tof zal zijn als met een M2/Lotus/E30/Whatever. Ik ben dus oprecht benieuwd naar de ervaring, vandaar dat ik het vroeg Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 15 januari 2018 Geplaatst: 15 januari 2018 In de M2 zit al geen manuele bak dus dat zal het niet zijn. De motorsound, ja, maar je krijgt er ook de schakelovergangen mee. Dat moment dat je geen vermogen meer hebt?[emoji38]z: Ma echt, wat voor watje zijde gij eigenlijk geworden. Quote
Gast Geplaatst: 15 januari 2018 Geplaatst: 15 januari 2018 https://hbr.org/2017/10/how-to-deal-with-the-know-it-all-in-your-office?utm_campaign=hbr&utm_source=facebook&utm_medium=social Quote
Gast wooter Geplaatst: 15 januari 2018 Geplaatst: 15 januari 2018 Ik ben niet zomaar een betweter... ik trek er met mijn spel het merendeel uit aan de lichten en ga nog te hard door de bochten als ik wil, maar het is veel cooler om me gewoon te laten rijden. Quote
Gast Geplaatst: 15 januari 2018 Geplaatst: 15 januari 2018 ..? Ging over Jokke vlo natuurlijk.. Als jij in je Tesla zit ben je net zo cool als Elon Musk. Jij bent de man Wooter, jouw Tesla shinet. Quote
Gast wooter Geplaatst: 15 januari 2018 Geplaatst: 15 januari 2018 Belangrijker, ik duik in Antwerpen in mijn boek en ter hoogte van Lummen kijk ik terug op, om aangenaam verrast te zijn dat ik bijna thuis ben. De voordelen van een trein, met de voordelen van een auto. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.