gTa 28.029 Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 39 minuten geleden, Tjeu zei: Net omgekeerd, koop nu toch gewoon eentje. Ik zie niet wat je nog tegen houdt - behalve dat een aantal petrolheads je gaan bekijk alsof je een Berlingo kocht. Je bent duidelijk overtuigd, ga er dan gewoon voor. Ik had het op de vossen, maar bon, mijn mopje is nu toch dood. Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 Een zwarte of een blauwe En dan binnen creme interieur, maar dan wel met carbon sierlijsten. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 Ik had het op de vossen, maar bon, mijn mopje is nu toch dood.Excuus, had het in geen 100jaar door, zelf niet met Framfy zijn antwoord. 1 Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 2 hours ago, wooter said: Jup ... Quote
Gast wooter Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 http://www.thedrive.com/tech/17083/the-battle-for-best-semi-autonomous-system-tesla-autopilot-vs-gm-supercruise-head-to-head Quote
Jules_W 4.838 Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 3 uren geleden, wooter zei: Miljaar das lelijk Quote
msxx 7.826 Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 9 uren geleden, wooter zei: Met een vergelijkbare auto met vergelijkbaar vermogen zit je om de 350km aan het tankstation. Ik weet dat er hier helden zijn, maar toevallig hield ik in het verleden bij hoe lang een tankbeurt duurde en ik zat vaak aan 10 minuten. Afstappen, kaart zoeken, kaart invoeren, pin, kilometerstand, terug naar motorfiets, tanken, en dan was het nog maar max. 25 liter. Met de M2 is het +50 liter en duurt het ook lang. Dat is dan nog exclusief wachten op een vrije pomp, de shop binnen gaan en beurt afwachten als ik een bonnetje wil en bij een tankstation sta van niet mijn tankpas, of de shop binnen ga voor een snack of drankje. Dus elke 400km 10 minuten tanken. Daarentegen zit ik 27000km aan een totaal van 1116,49kWh aan superchargers. Als je daarbij neemt een gemiddelde van 100kW per uur laden zit ik aan 11,16 uur laden aan superchargers. Als ik dezelfde afstand, 27000km, nu elke 350km 10 minuten had moeten tanken, zat ik aan 67,5 tankbeurten van elk 10 minuten, oftewel 337 minuten oftewel 12,85 uren tanken. Altijd leuk, die wooter toch Motor duurt sowieso een PAK langer om te tanken dan een auto. Dus niet over beginnen hier. En met de auto tank ik altijd tussen de 600 en 800km op dagteller. En guess what? Ik hoef NOOIT te wachten op andere wagens, mocht dat wel het geval zijn... dan rijd ik door naar de volgende, want ik heb genoeg range De navi liegt niet, mijn ETA stijgt vrijwel altijd met 3minuten, soms 4minuten. Dat zal afronding en paar liter meer/minder zijn. Jokke heeft er zelfs een filmpje voor gepost. Maar het blijft een fake story zeker? En iets kopen aan het benzinestation heeft niets met tanken te maken. Ik loop dan ook nooit zo'n een shop binnen. Tenzij ritten van +3uur enkele reis, maar daar wil je de vergelijking met de Tesla sowieso niet maken denk ik Quote
Gast wooter Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 Ik heb mijn tanken op de moto goed onder de knie, duurt echt niet langer dan met de auto. En leuk dat jij een auto hebt met 600 tot 800km range, ik moet daarvoor al dik 10 jaar terug gaan. Quote
Gast wooter Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 Maar aller belangrijk: jij moet zelf nog rijden. Ik moet dat op de snelweg niet meer. Quote
msxx 7.826 Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 5 minuten geleden, wooter zei: Ik heb mijn tanken op de moto goed onder de knie, duurt echt niet langer dan met de auto. En leuk dat jij een auto hebt met 600 tot 800km range, ik moet daarvoor al dik 10 jaar terug gaan. Ah jawel he, je hebt het zelf over pasje zoeken en alles. Handschoenen uitdoen, voorzichtiger tanken, etc. En sowieso 3x zo vaak om aan dezelfde range te komen. Kost pakken tijd, en die tankstop heb je ook harder nodig om even wat afstand te nemen. 4 minuten geleden, wooter zei: Maar aller belangrijk: jij moet zelf nog rijden. Ik moet dat op de snelweg niet meer. Maar dat is het leuke, niemand zegt hier dat een Tesla geen hele mooie voordelen heeft. Lijkt mij bij momenten ook fantastisch. Als ik legaal achterin kon gaan zitten was het uiteraard nog beter, maar die AP is al een mooie verbetering op de saaie routes. Het enige wat fijn zou zijn... is dat je fair and square om zou gaan met de punten die een Tesla NIET heeft, of in mindere mate heeft. 2 Quote
Gast wooter Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 Het valt mee, ik kan al tanken met mijn motorfiets met m'n handschoenen aan en moet maar 1 keer van de motorfiets afstappen :). Het grote probleem bij beiden is overigens dat je nadat het tankpistool af schakelt, je in de motorfiets en in de M2 nog 5 liter kunt bij druppelen. 5 liter is makkelijk 50km range extra. Quote
msxx 7.826 Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 3 minuten geleden, wooter zei: Het valt mee, ik kan al tanken met mijn motorfiets met m'n handschoenen aan en moet maar 1 keer van de motorfiets afstappen :). Het grote probleem bij beiden is overigens dat je nadat het tankpistool af schakelt, je in de motorfiets en in de M2 nog 5 liter kunt bij druppelen. 5 liter is makkelijk 50km range extra. Met handschoenen nog aan, dat is al knap Bij mijn motoren altijd super voorzichtig voor die laatste vijf liter. Rijbereik wil je niet verprutsen en benzine wil je niet over het warme blok gieten... Vorige auto's waren soms ook een ramp voor de laatste vijf liter, juist de BMW's kan ik niets meer nadruppelen. Gaat altijd perfect? De Volvo was een ramp op dat vlak. Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 Volgende week dinsdag gaat de vestiging van Tesla in Hasselt open, en ga ik naar de openingsreceptie. Quote
Gast wooter Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 Dat belooft voor de noodremfunctie: https://electrek.co/2018/01/22/tesla-model-s-autopilot-crash-fire-truck/ Aan 105 km/u op autopilot naar een brandweerwagen rijden en dankzij de noodremfunctie enkel de bumper van de brandweerwagen scheef rijden en zelf nog de wielen intact houden. Met de meeste andere auto's is dat tot tegen de achterwielen van de vrachtwagen rijden terwijl het dak aan de bumper blijft hangen. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 Was op zijn smartphone aan het tokkelen zeker? Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 6 uren geleden, wooter zei: Dat belooft voor de noodremfunctie: https://electrek.co/2018/01/22/tesla-model-s-autopilot-crash-fire-truck/ Aan 105 km/u op autopilot naar een brandweerwagen rijden en dankzij de noodremfunctie enkel de bumper van de brandweerwagen scheef rijden en zelf nog de wielen intact houden. Met de meeste andere auto's is dat tot tegen de achterwielen van de vrachtwagen rijden terwijl het dak aan de bumper blijft hangen. Dus jij vindt het goed dat de AP de fout maakt niet tijdig te remmen en dat de noodremfunctie het dan maar op moet lossen, met een aanrijding tot resultaat? Dit is een duidelijk voorbeeld waarom AP nog lang niet op punt staat om tijdens het rijden niet aandachtig meer te hoeven zijn. Quote
saabi 4.090 Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 7 uren geleden, wooter zei: Dat belooft voor de noodremfunctie: https://electrek.co/2018/01/22/tesla-model-s-autopilot-crash-fire-truck/ Aan 105 km/u op autopilot naar een brandweerwagen rijden en dankzij de noodremfunctie enkel de bumper van de brandweerwagen scheef rijden en zelf nog de wielen intact houden. Met de meeste andere auto's is dat tot tegen de achterwielen van de vrachtwagen rijden terwijl het dak aan de bumper blijft hangen. "Met de meeste andere....." hopelijk zie je zelf in hoe ridicuul je opmerking is. Was je erbij? Heb je 'facts'? Is er een vergelijkende test? .....the Tesla crashed badly....face it.... en dat kan uiiteraard met iedere auto, maar ik kan mij niet uitspreken wat het resultaat daarvan kan zijn. Kan beter, kan slechter, enkel Wooter and his Tesla gang know. . Quote
Gast wooter Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 AP is lane keeping en adaptive cruise control. AP is nergens autonoom rijden. AP vereist nog altijd dat de bestuurder verantwoordelijk is. Het feit is wel dat AP zo goed is om zijn rijstrook aan te houden en zijn afstand aan te houden dat je op gewone wegen en bij wegenwerken enkel moet overnemen bij voorrangsplicht en een paar scherpe bochten, en op de rest van de snelweg vaak tientallen kilometers kan rijden zonder dat je daar als bestuurder voor moet tussenkomen. Van alle driver assist/autonoom rijden systemen op de markt is het systeem van Tesla nog altijd het meest geavanceerde. Het klopt dat andere bedrijven aanzienlijk verder zitten, maar die systemen zijn momenteel ofwel niet publiek beschikbaar, ofwel enkel beschikbaar in taxidiensten in test op geografisch beperkte locaties. Quote
Gast wooter Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 3 minutes ago, saabi said: "Met de meeste andere....." hopelijk zie je zelf in hoe ridicuul je opmerking is. Was je erbij? Heb je 'facts'? Is er een vergelijkende test? .....the Tesla crashed badly....face it.... en dat kan uiiteraard met iedere auto, maar ik kan mij niet uitspreken wat het resultaat daarvan kan zijn. Kan beter, kan slechter, enkel Wooter and his Tesla gang know. . Ik ben bij al vergelijkende tests geweest waar de auto met z'n voorbumper tegen de achteras van de vrachtwagen zat, en de achterklep van de vrachtwagen ter hoogte van de bestuurderszetel stak. Als je wat van ongevallen kent, zie je direct dat die Tesla die brandweerwagen niet tegen 105 km/u heeft aangereden. Gezien de erg beperkte schade aan de brandweerwagen, en wetende dat de Tesla vooraan 1 grote kreukelzone is, gok ik op een 40 km/u aan snelheid die nog over was na de noodstop. Het bewijs zit 'm er ook in dat de deur en voorruit nog intact zijn en de bestuurder niet gewond is. Maar ik ben natuurlijk geen ongevallenexpert. Quote
Gast wooter Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 Misschien is 40 km/u nog overdreven. Quote
Quill 189 Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 Misschien is heel dat topic hier wel overdreven. 1 Quote
Framfy 559 Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 7 uren geleden, wooter zei: Met de meeste andere auto's is dat tot tegen de achterwielen van de vrachtwagen rijden terwijl het dak aan de bumper blijft hangen. De meeste andere auto's zijn er blijkbaar niet tegen gereden. Nu dacht ik eerlijk gezegd dat het systeem van Tesla stilstaande of vertragende objecten kon 'zien' voordat de bestuurder dat kan. Blijkbaar niet dus. (wat niet weg neemt dat het waarschijnlijk het meest geavanceerde systeem op de markt is.) Quote
Framfy 559 Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 12 uren geleden, Tjeu zei: Excuus, had het in geen 100jaar door, zelf niet met Framfy zijn antwoord. Dan is het voor jou waarschijnlijk in de eerste plaats een werkwoord, 'vossen'. 1 Quote
msxx 7.826 Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 Er staat een brandweerwagen stil, geen witte of zo. Het is ook niet donker. Toch presteert iets (AP) of iemand (bestuurder) om ertegen te rijden. Kan iemand mij uitleggen wat daar positief aan is? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.