Polygoon 15.036 Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 Edoch wil ik die AP wel eens ervaren eigenlijk. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 8 minutes ago, wooter said: Ik ga ervan uit dat als je op je GSM zit te tokkelen, je toch in het perifeer zicht een beetje in het oog houdt of er in de verte geen blauwe of gele zwaailichten op de rijbaan staan. Misschien een beetje naïef van me? Yeah right. Dat is wat al die mensen die zitten te Facebooken achter het stuur ook denken, tot die er ineens iets gebeurt ... Hoeveel perifeer zicht heb je als je naar je telefoon aan het kijken bent? Volgens mij nul. Quote
Gast wooter Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 Als je op de E313 tijdens druk verkeer continu achter iemand op het linkervak zit te rijden kan je perfect aan de reacties van je voorligger peilen of er een probleem is. Quote
WoKe 308 Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 3 minutes ago, wooter said: Als je op de E313 tijdens druk verkeer continu achter iemand op het linkervak zit te rijden kan je perfect aan de reacties van je voorligger peilen of er een probleem is. Inderdaad, als hij ergens opkoekt dan hebt ge een probleem Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 Ja en die reacties zie je als je op je gsm aan het kijken bent Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 de expert "lul je er maar uit" is weer vertrokken 3 Quote
Gast wooter Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 Klopt maar rij maar eens mee. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 Ja zolang er niks gebeurt is het allemaal geen probleem, net zoals bij gsm gebruik achter het stuur. Quote
Gast wooter Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 En AP kan rijdende autos herkennen maar niet gestopte auto’s, zoals een brandweerwagen. Quote
Gast wooter Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 En tuurlijk zou het beter zijn moest ie dat wel kunnen maar de versie in productie doet het dus nog niet. Quote
saabi 4.093 Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 2 uren geleden, wooter zei: En AP kan rijdende autos herkennen maar niet gestopte auto’s, zoals een brandweerwagen. Allez, daar gaat het file argument voor AP...tenzij je altijd in rijdende files (?) zit natuurlijk...man man man, Tesla rijden kan schadelijke gevolgen hebben... Quote
Gast wooter Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 Nee in de file gaat hij niet op je voorligger knallen. Maar als je aan 120km/u een absoluut stilstaande file nadert bestaat de kans dat ie dat niet herkent. Gewoon een auton volgen die vertraagt, stopt en vertrekt herkent ie wel.YouTube staat vol van filmpjes van AP in actie? Quote
Gast wooter Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 Allez, daar gaat het file argument voor AP...tenzij je altijd in rijdende files (?) zit natuurlijk...man man man, Tesla rijden kan schadelijke gevolgen hebben...Ma jong die kan dat wel. Filmpjes genoeg op het internet ervan. Maar goed, voel je vrij het niet te geloven, ik heb er mijn voordeel van. Quote
tsmetjen 353 Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 Allemaal goed en wel, de techniek mag er al mss zijn, de meeste mensen zijn er nog niet klaar voor , dus dat hoort nog niet echt op de openbare weg…zeker in onze contreien waar zwakke weggebruikers deel uitmaken van het autoverkeer. Als ik nen Tesla achter mij heb als ik met de motor onderweg ben , ben ik nog meer op mijn hoede dan voor een andere wagen. Ma jong die kan dat wel. Filmpjes genoeg op het internet ervan. Maar goed, voel je vrij het niet te geloven, ik heb er mijn voordeel van.Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro Quote
Gast wooter Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 1 minute ago, tsmetjen said: Als ik nen Tesla achter mij heb als ik met de motor onderweg ben , ben ik nog meer op mijn hoede dan voor een andere wagen. Eerlijk... Met een Tesla achter je op autopilot ben je veiliger af op je motorfiets dan dat er iemand achter je zit zonder autopilot. Autopilot gaat namelijk altijd voldoende afstand houden. Quote
Gast wooter Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 Ja? Geparkeerde vrachtwagen op de linker rijstrook van een snelweg, maar we gaan AP de schuld geven? Welke omgekeerde wereld is dit? Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 Nu ja, ze zijn niet de enige die wat problemen hebben met remfuncties. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 Ja? Geparkeerde vrachtwagen op de linker rijstrook van een snelweg, maar we gaan AP de schuld geven? Welke omgekeerde wereld is dit?Ja, als iemand fout geparkeerd staat (met pech in dit geval) heb je volgens de wegcode het recht om deze aan te rijden. Quote
Gast wooter Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 2 minutes ago, Tjeu said: 5 minutes ago, wooter said: Ja? Geparkeerde vrachtwagen op de linker rijstrook van een snelweg, maar we gaan AP de schuld geven? Welke omgekeerde wereld is dit? Ja, als iemand fout geparkeerd staat (met pech in dit geval) heb je volgens de wegcode het recht om deze aan te rijden. wat? Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 Maar als je met AP niet tijdig het stuur aan raakt, dan vind je het wel knap dat de Tesla midden op de weg stopt. Dat andere Tesla's niet in staat zijn om de gestopte Tesla niet aan te rijden, ho ho ho! Maar dat kan je toch niet verwachten! Daarom noemen ze het terecht een beta versie : er schort nog teen en tander aan. Quote
Gast wooter Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 Een oud maar relevant filmpje: Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 wat?Als uwen AP boven een bepaalde snelheid niet in staat is om een stilstaand opstakel te ontwijken, dan zou die gewoonweg niet aan die snelheid mogen werken, maar enkel aan lagere snelheden. Zo simpel is dat. 2 Quote
Gast wooter Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 4 minutes ago, Tjeu said: Als uwen AP boven een bepaalde snelheid niet in staat is om een stilstaand opstakel te ontwijken, dan zou die gewoonweg niet aan die snelheid mogen werken, maar enkel aan lagere snelheden. Zo simpel is dat. Ga je dan ook gewone cruise control verbieden? Adaptieve cruise control = gewone cruise control maar past zich aan naar de snelheid van je voorligger. Toch gek dat er plots voor Tesla andere regels moeten gelden. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.