BMWMB 12.352 Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 AP =/= autonomous driving. AP blijft een geavanceerde cruise control. Waar wooter de mist in gaat is dat hij beweert met zijn AP rustig te kunnen cruisen en ondertussen op zijn gsm te zitten tokkelen. Dat is dus pertinent NIET waar, want dan kan je crashes zoals bovenstaande krijgen.Tokkelen op een gsm zonder AP is nog 1000x gevaarlijker. Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 https://www.groen7.nl/tesla-autopilot-2-5-krijgt-noodremfunctie/ Quote
Gast wooter Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 19 minutes ago, BMWMB said: https://www.groen7.nl/tesla-autopilot-2-5-krijgt-noodremfunctie/ Dat is trouwens een nieuwsbericht van november en is incorrect. Hardware versie 2.0 had al de noodremfunctie, maar deze van versie 2.5 was nog niet voldoende gekalibreerd. Deze is sindsdien wel gekalibreerd en heeft nu ook de noodremfunctie. Maar zoals je ziet tot 80 km/u, dus als je aan 105 zit te rijden ga je bij een stilstaand object er toch nog tegen zitten, maar aan een heel wat lagere snelheid. https://electrek.co/2017/10/11/tesla-autopilot-2-5-automatic-emergency-braking-fleet/ Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 24 januari 2018 Geplaatst: 24 januari 2018 Ik ga ervan uit dat als je op je GSM zit te tokkelen, je toch in het perifeer zicht een beetje in het oog houdt of er in de verte geen blauwe of gele zwaailichten op de rijbaan staan. Misschien een beetje naïef van me?En een overstekend kind , en een gevallen motorfiets en een overstekend hert.Als ik geconcentreerd 160 rijdt of 30 per uur te snel en jij aan de legate snelheid op AP terwijl je je mails zit te beantwoorden vraag Ik me af of jouw houding de meest veilige of verantwoorde is ? Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 24 januari 2018 Geplaatst: 24 januari 2018 Eerlijk... Met een Tesla achter je op autopilot ben je veiliger af op je motorfiets dan dat er iemand achter je zit zonder autopilot. Autopilot gaat namelijk altijd voldoende afstand houden. WTF !! Je gaat ervan uit dat andere bestuurders niet defensief rijden ???? Quote
Davy_ 1.514 Geplaatst: 24 januari 2018 Geplaatst: 24 januari 2018 Ik ga ervan uit dat als je op je GSM zit te tokkelen, je toch in het perifeer zicht een beetje in het oog houdt of er in de verte geen blauwe of gele zwaailichten op de rijbaan staan. Misschien een beetje naïef van me?Je hebt ookal gezegd dat je een dutje zou kunnen doen. Quote
Davy_ 1.514 Geplaatst: 24 januari 2018 Geplaatst: 24 januari 2018 Als je de systemen kent, weet je gewoon dat daar erger is voorkomen net door technologie. Niet door AP, want die heeft hier niets gedaan, maar wel door noodremfunctie.Een normale mens die een gigantische brandweerwagen zou zien staan remt gewoon op tijd. Quote
Davy_ 1.514 Geplaatst: 24 januari 2018 Geplaatst: 24 januari 2018 Ga je dan ook gewone cruise control verbieden? Adaptieve cruise control = gewone cruise control maar past zich aan naar de snelheid van je voorligger. Toch gek dat er plots voor Tesla andere regels moeten gelden.Met gewone cruise control doen mensen geen dutje of lezen ze geen boek. Quote
Davy_ 1.514 Geplaatst: 24 januari 2018 Geplaatst: 24 januari 2018 Tokkelen op een gsm zonder AP is nog 1000x gevaarlijker.Toch niet als er ergens een gigantische truck in de weg staat dan..Die van jou is al besteld zeker? Quote
Davy_ 1.514 Geplaatst: 24 januari 2018 Geplaatst: 24 januari 2018 WTF !! Je gaat ervan uit dat andere bestuurders niet defensief rijden ???? Hij is te ver heen Jokke, niet meer te redden. Fapt elke avond op Elon z'n foto denk ik. Quote
Framfy 559 Geplaatst: 24 januari 2018 Geplaatst: 24 januari 2018 Het probleem lijkt me niet dat AP van Tesla niet goed werkt (want dat doet het blijkbaar wel), maar dat het hier door sommigen zwaar wordt overroepen waardoor een verkeerde indruk werd gewekt over wat het systeem kan en wat niet. 2 Quote
Gast wooter Geplaatst: 24 januari 2018 Geplaatst: 24 januari 2018 Met gewone cruise control doen mensen geen dutje of lezen ze geen boek.Ik heb al mensen diep in hun tablet gezien zonder cruise control... Quote
Gast wooter Geplaatst: 24 januari 2018 Geplaatst: 24 januari 2018 Je hebt ookal gezegd dat je een dutje zou kunnen doen.Nee dat heb ik nooit gezegd. Kan ook niet, elke paar minuten moet je het stuur vastnemen. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 24 januari 2018 Geplaatst: 24 januari 2018 1 minuut geleden, wooter zei: Ik heb al mensen diep in hun tablet gezien zonder cruise control... Ik heb ook al mensen gezien die 180 reden. Wat is de clue? Ik heb al vrouwen gezien die met make up bezig zijn terwijl ze rijden enz........ Jij post hier constant dat je je mails doet en internet terwijl je AP opstaat en wekt de indruk dat dat allemaal kan en veilig is. AP of niet, iemand die geconcentreerd 30 per uur te snel rijdt zal veiliger onderweg zijn. Er staan dan ook (terecht) hoge boetes op het gebruik van GsM en Ipod aan het stuur. Ap of niet. Quote
Gast wooter Geplaatst: 24 januari 2018 Geplaatst: 24 januari 2018 Aangezien mijn auto met AP meer afstand houdt dan de gemiddelde 150km/u rijder betwijfel ik je stelling hoor. Quote
Quill 189 Geplaatst: 24 januari 2018 Geplaatst: 24 januari 2018 Precies of er komt ook één of andere drug uit zo'n HEPA filter. Dit topic tart soms alle verbeelding. 6 Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 24 januari 2018 Geplaatst: 24 januari 2018 Als die AP zo gevaarlijk en slecht is, waarom zijn alle merken er dan zo mee bezig? Quote
Framfy 559 Geplaatst: 24 januari 2018 Geplaatst: 24 januari 2018 10 minuten geleden, BMWMB zei: Als die AP zo gevaarlijk en slecht is, waarom zijn alle merken er dan zo mee bezig? Omdat ander merken het wél goed gaan laten werken. Nogmaals: hier werd gesuggereerd dat je met AP ingeschakeld veilig een boek kan lezen, mails beantwoorden, ... En dat blijkt nu toch niet helemaal te kloppen. Dus als je de beperkingen van het systeem kent en respecteert, zal het niet 'gevaarlijk en slecht' zijn. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 24 januari 2018 Geplaatst: 24 januari 2018 1 uur terug, wooter zei: Aangezien mijn auto met AP meer afstand houdt dan de gemiddelde 150km/u rijder betwijfel ik je stelling hoor. ECHT man................. echt. Ik denk dat uwen AP u een vals gevoel van veiligheid geeft en je aanzet tot gevaarlijker rijden wegens totaal gebrek aan concentratie. DAT is het probleem. Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 24 januari 2018 Geplaatst: 24 januari 2018 In de praktijk zijt ge zeker dat autopilot als 'unattended' gebruikt wordt, maar de afspraak is dat Tesla officieel vasthoudt aan de positie 'ge hebt het niet van ons en het is op uw verantwoordelijkheid'. Daarmee zijn ze nog niet op hun gemak. Als er veel accidenten gebeuren komen ze zowiezo onder druk te staan. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 24 januari 2018 Geplaatst: 24 januari 2018 3 minutes ago, Jokke_vlo said: en je aanzet tot gevaarlijker rijden Dat kan je niet zeggen. Hij kijkt namelijk zelf niet naar de baan, dus hoe kan je dan weten of je gevaarlijker rijdt of niet Quote
0231 172 Geplaatst: 24 januari 2018 Geplaatst: 24 januari 2018 2 uren geleden, Jokke_vlo zei: ECHT man................. echt. Ik denk dat uwen AP u een vals gevoel van veiligheid geeft en je aanzet tot gevaarlijker rijden wegens totaal gebrek aan concentratie. DAT is het probleem. Zo is het en niet anders. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.