Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
58 minuten geleden, PJH zei:

The grand tour was vanavond toch vrij positief over de model X vond ik :o

Reclame

Geplaatst:

OK, zet even twee stappen achteruit, en bekijk het grote plaatje.

Je hebt:

• Een presentator die in het verleden al negatief was over het merk
  • Een merk dat die presentator voor een rechtbank is gaan vervolgen over het naar verluid ensceneren van negatieve situaties van modellen van dat merk
  • Een klant die positief is over het model
  • Diezelfde presentator die nu ook positief is over het model
  • Een merk dat geen geld steekt in reclame, en een erg controlerende houding aanneemt over het uitlenen van perswagens
  • Een presentator die nu pas 2 jaar na uitkomen van het model, het model ook kan testen

Is het met bovenstaande dan aannemelijk dat dat merk atypisch wél zou betalen voor reclame, met als medium dan ook nog de presentator waar het de slechtste ervaringen mee heeft gehad?

Is dat aannemelijker dan geloven dat door de lage plaatsing van de batterijen het rijgedrag minder last heeft van het gewicht van de wagen?

Goed, stel dat je dat dan gelooft dat Tesla hier geld tegenaan heeft gegooid... Welke winst heeft JC er dan aan?

Geplaatst:

Bovenal is het weer een uitspraak die absoluut niet gebaseerd is op enige feiten, maar weer uit de duim wordt gezogen...

Geplaatst:
10 minuten geleden, wooter zei:

Goed, stel dat je dat dan gelooft dat Tesla hier geld tegenaan heeft gegooid... Welke winst heeft JC er dan aan?

Geplaatst:

Er moeten er altijd 2 winnen om ergens nut aan te hebben. Vanaf welke som wordt het voor JC interessant om zich te laten omkopen en het risico te lopen als (nog meer) fake gezien te worden vs welke winst denkt Tesla eruit te halen door een journalist om te kopen.

Bovenal, als je uitgangspunt is dat Tesla omkoopt, hoeveel moet dat dan niet kosten als er positieve review na positieve review verschijnt? En dat zelfs niet-journalisten positieve ervaringen hebben...

Afijn, dit uitgangspunt is te gek om rond te lopen...

Geplaatst:

Dus dit ging niet over Tesla?

http://www.independent.co.uk/news/uk/home-news/jeremy-clarkson-driverless-cars-dangerous-mistake-death-budget-2017-philip-hammond-a8063506.html

“We have to be very careful legally, so I’m not going to say which one.”

Samen krijgen ze 2miljoen pond PER aflevering, er zit al veel product placement in de serie en opvallend ook veel Jaguars te zien wat ook niet gratis zal geweest zijn.

Dus ik geloof er niets meer van dat die onafhankelijk zijn. Als ze in Grand Tour Tesla zouden afbreken is dat zeker een ramp voor de verkoopscijfers ;) 

Geplaatst:

Die Jaguar's zijn natuurlijk product placement.

Maar de rest wat je zegt is toch niet logisch? Een Tesla is toch niets dat in het ijle bestaat, wat je als consument niet zelf kan ervaren? Het is ook niet alsof JC als enige ter wereld een Model X kan testen. Meer nog, hij is zowat een jaar te laat met zijn review, en alle andere reviews waren lovend, net zoals ik lovend ben over de auto.

Dus jouw uitleg is dat al die journalisten omgekocht zijn en ik de auto goed vind vanuit een irrationele Elon-aanbidding...

Als je dat echt denkt, vraag ik me af of je ooit eens een product gekocht hebt waarvan je tevreden was, in die mate dat je het bij kennissen zo aanraden.

Geplaatst:
1 minuut geleden, wooter zei:

Dus jouw uitleg is dat al die journalisten omgekocht zijn en ik de auto goed vind vanuit een irrationele Elon-aanbidding...

Dat zeg ik niet, alleen dat ze toch een stuk gematigder zijn in hun reviews dan pakweg 5 jaar geleden bij Top Gear :) 

Nu moeten ze toch wat rekening houden met de mensen die hun bankrekening spijzen.

Jij hebt inderdaad kleppen op maar die route gaan we niet opgaan. Heb vandaag ook weer wat tegenstrijdigheden gelezen in je posts over de productie van de Model 3 maar ik heb er allemaal geen zin meer in :D 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
4 minuten geleden, wooter zei:

Als je dat echt denkt, vraag ik me af of je ooit eens een product gekocht hebt waarvan je tevreden was, in die mate dat je het bij kennissen zo aanraden.

Zeker, zo erg ben ik nu ook niet. Ik kijk voor de Model X enkel naar de prijs hé, die kar is geen 100k waard en overleeft enkel door de subsidies van de overheid

Geplaatst:

Mijn papa rijd ook met een tesla en is daar heel tevreden van , alleen als hij met mama op de lippenslaan langs de winkel rijd,vind hij het vervelend dat veel mensen hem niet horen komen, hij heeft zo  bijna is een mevrouw omver gereden,

Wij hebben ook een laadstation en als papa thuis is steekt hij de stekker in de auto,soms plaag ik papa en trek de stekker er uit  

Geplaatst:

Oei dat artikel heeft Elon’s quote verkeerd vertaald... ze *zaten* dieper in production hell dan verwacht maar zijn daar al uit.

Hun productieverwachtingen zijn in lijn met hun vorige verwachtingen tijdens hun kwartaalcijfers van het derde kwartaal, dus ik weet niet wat ik verkeerd zou gequote hebben daarrond. En ik weet ook niet welke free pass Tesla zou krijgen als je bij andere merken ook ziet dat een nieuwe fabriek met nieuwe productielijn ook zoveel tijd kost. Het verschil is dat dat bij andere merken niet zo publiek verloopt.

Geplaatst:
Zeker, zo erg ben ik nu ook niet. Ik kijk voor de Model X enkel naar de prijs hé, die kar is geen 100k waard en overleeft enkel door de subsidies van de overheid

Die kar is zeker even veel waard als een Porsche Cayenne of BMW X7 met vergelijkbare performance, want ongeveer dezelfde grootte, performance en luxe. Ik wil graag eens mijn X naast een Cayenne of X6 zetten en punt per punt in het interieur aanwijzen dat de afwerking van een Tesla op niveau is van Porsche en BMW.

En tuurlijk helpt de fiscaliteit, het heeft geen zin om er de fiscaliteit van een benzineauto op toe te passen want dat maakt de auto vele malen duurder. Maar in de VS is die fiscaal voordelige impact minder maar verkoopt ie ook (naast dat benzineauto’s daar ook fiscaal minder gestraft worden).
Geplaatst:
47 minuten geleden, wooter zei:

Die kar is zeker even veel waard als een Porsche Cayenne of BMW X7 met vergelijkbare performance, want ongeveer dezelfde grootte, performance en luxe. Ik wil graag eens mijn X naast een Cayenne of X6 zetten en punt per punt in het interieur aanwijzen dat de afwerking van een Tesla op niveau is van Porsche en BMW.

Dat zou ik oprecht graag zien. Ik heb alleen schrik van de objectiviteit.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Elke maand horen we iets anders en wordt er iets beloofd dat hij niet kan inlossen. Er gaan zelfs geruchten dat hij zich volledig wil focussen op het SpaceX programma en who can't blame him.

Nu is de belofte 2.500 wagens per week einde Q1 en 5.000 wagens tegen eind Q2. In werkelijkheid produceren ze er nu 1.000 per week en over de 10k per week spreken ze zelfs al niet meer.

Dus voor onze Tesla fan, ik ben niet tegen Tesla maar stop gewoon met de verkondigen dat er niets aan de hand is :lolz: 

Als jij zegt 500.000 orders gaan we even rekenen. Dit jaar dan ruwweg 170.000 Model 3 wagens leveren.

In 2019 nog eens 260.000 dus mensen die eind 2017 besteld hebben gaan hem ergens in april 2020 ontvangen :roll:

Tegen dan is hun lease-killer achterhaald hoor

Geplaatst:

Vliegje wat je hier aanhaalt is gewoon fout. Niks van wat je vertelt is waar en ik heb al in het model 3 topic de juiste cijfers gegeven. Je geeft gewoon weeral foute info die je uit je duim zuigt en ik ben het zat om je telkens te moeten corrigeren. Ik ben tevreden over mijn keuze, de pers is tevreden over de modellen en de productiecijfers zijn beter dan dat je voorstelt dus daar moet je het mee doen.

Geplaatst:

Ik zuig niets uit mijn duim, info komt letterlijk van Elon zelf. Ik heb al gezegd dat je de juiste bronnen moet raadplegen. Op hln & tesla minded sites ga je uiteraard altijd iets anders lezen.

Geplaatst:

Je cijfers kloppen niet met de kwartaalcijfers. Meer “Elon” kan het niet worden dan de kwartaalcijfers die ze deze week openbaar maakten.

Geplaatst:

Vele mensen willen een Model 3, omdat er vandaag geen alternatieven zijn. Eens er concurrentie zal komen van de traditionele merken, dan zullen de orders serieus minder zijn.

Geplaatst:
Mijn papa rijd ook met een tesla en is daar heel tevreden van , alleen als hij met mama op de lippenslaan langs de winkel rijd,vind hij het vervelend dat veel mensen hem niet horen komen, hij heeft zo  bijna is een mevrouw omver gereden,
Wij hebben ook een laadstation en als papa thuis is steekt hij de stekker in de auto,soms plaag ik papa en trek de stekker er uit  
Stop ermee Ward.
  • Vind ik leuk 3
Geplaatst:
Vele mensen willen een Model 3, omdat er vandaag geen alternatieven zijn. Eens er concurrentie zal komen van de traditionele merken, dan zullen de orders serieus minder zijn.

Ik ben benieuwd naar die concurrentie. Zoals JC aangaf in zijn review van de Model X geeft een Tesla een inzicht van wat een auto van de toekomst kan, maar de rest moet ook mee willen. Voor een Tesla kiezen is meer dan een elektromotor inbouwen voor mij, en ik ben benieuwd hoeveel van de Model 3 bestellers dit ook zo zien.
Geplaatst:
16 minuten geleden, BMWMB zei:

Ik wacht nog even op de prijs die je als particulier moet aftikken op het einde van je bon. Geen idee hoeveel +40/+50k wagens verkocht worden aan particulieren.

Geplaatst:
1 uur terug, dragonfly zei:

en who can't blame him.

Opzettelijke verschrijving? :lol:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid