Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
19 minuten geleden, dragonfly zei:

Op de E40 rijden er genoeg en ik ben nog nooit ingehaald door een Tesla.

H/T vanaf de kust? Dat wil ik nog eens zien. VDV ga ik normaal niet meer nemen dus dan moet ik al speciaal gaan omrijden om te laden.

Als jij een Tesla regelt wil ik dat met veel plezier eens uittesten :D 

Ik woon echt ver van de kust, 200km enkel, en ik zie geen probleem om H/T de kust te rijden. Sowieso geraak ik vlot daar, en in het terug naar huis rijden kan ik laden in Aartselaar/Lokeren/Aalst een eerdaags zelfs in Brugge, als ik de auto ter plaatse al niet heb kunnen opladen.

Geplaatst:
Maar fuel, heel het verhaal trekt gewoon op niks.

Ik heb hier statistieken van wat een Tesla doet aan 120 en 150 km/u, en er ontbreekt gewoon een heel verhaal achter.

Ik ben nooit op zoek naar een stekker. Ik ben nooit zoveel tijd verloren. Ik ben er zelfs achter gekomen dat ik mijn zware voet kan behouden als ik wil.

Maar ik heb wel een X 100D. En dat betekent dat je met een X 75D heel wat andere resultaten kan zien. Logisch, als je een 25% minder grote brandstoftank hebt.

Ik vind het anderzijds heel opvallend dat jokke altijd wel ergens een obscure Tesla eigenaar kan ontmoeten waar alles aan scheelt, een abnormaal hoog verbruik waar je ofwel continu met trailer voor moet rijden of enkel 's nachts plankgas voor moet rijden, en dat de auto te koop staat, maar dat je die auto's dan niet te koop kan vinden.

Je zou bijna beginnen denken dat... dat Jokke iets persoonlijks tegen een Tesla heeft...

Is dit het niveau dat je haalt ? Twijfelen aan iemand? Het kan dus niet dat Ik toevallig met een eigenaar aan tafel zit die mens feedback geeft en ik vervolgens volgens u wat zever kom poneren?

Denk dat hij trouwens een 90 heeft.

Enfin dus ik lieg, ben Tesla hater en Ik vind de zaken uit. Toevallig 1 keer met een model X eigenaar aan tafel gezeten ..... kan niet meer doen dan de waarheid zeggen

Geplaatst:

Ziehier bewijs uit eigen ervaring. Een foto die ik hier al eerder postte. Het was toen dus 1°C overdag! Een verbruik van 296 Wh/km bij sportief rijden, en continu volgas accelereren en hernemen. Als het waar is wat op die site staat, dan ga ik een supergelukkig mens zijn, want dan gaat mijn verbruik in de zomer minder dan 200Wh zijn bij zo'n zotte rijstijl. Meer moet dat niet zijn...

Als je dan kijkt naar het gemiddeld verbruik van minder dan 250Wh dat ik reed de dag dat ik 'm naar Aartselaar terugbracht, dan gaat dat in de zomer dus maar 170Wh zijn, wat zou neerkomen op een rijbereik van ruim 500km! Ik hoop dat ze gelijk hebben... :)

f76ed8d0c3222d592e817062858bed63.jpg&key

Geplaatst:
4 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Is dit het niveau dat je haalt ? Twijfelen aan iemand? Het kan dus niet dat Ik toevallig met een eigenaar aan tafel zit die mens feedback geeft en ik vervolgens volgens u wat zever kom poneren?

Denk dat hij trouwens een 90 heeft.

Enfin dus ik lieg, ben Tesla hater en Ik vind de zaken uit. Toevallig 1 keer met een model X eigenaar aan tafel gezeten ..... kan niet meer doen dan de waarheid zeggen

Ik geloof u, en als je inderdaad telkens die waanzinnige power aanspreekt, dan is bij een Tesla de batterij nu eenmaal sneller leeg. Als je zo altijd wil rijden, en je wil ook een ruime actieradius, hoe dom kan je dan zijn om voor een Tesla Model X 90d te kiezen... 

Waar woont die man? Ik wil de test doen, maar ik ben er zeker van dat ik vanuit het verre Maaseik heen en terug Knokke rijdt zonder te moeten laden onderweg. Ik kan natuurlijk rijden als een zot, en dan zal ik idd in de terugweg een kwartier moeten laden, maar dat weet ik als ik zot wil rijden met een Tesla. Als je zo'n auto koopt, dan weet je dat, en moet je iets later niet liggen zeuren. Hoe flauw is dat zeg...

Dat is zoals iemand die een Panamera Hybride koopt en die na een aantal maanden zegt dat 'm die auto gaat verkopen omdat 'm 15 liter verbruikt, terwijl Porsche 2,5 l normverbruik opgeeft...  

Geplaatst:

Staan die wagens snachts binnen of buiten?

want dit gaat wel effectief effect geven op de batterij.

Geplaatst:
1 minute ago, fonny said:

Gaat over rijden in de koude, niet dat je met een half lege batterij vertrekt wegens de kou.

Geplaatst:
8 minutes ago, dragonfly said:

Op de E40 rijden er genoeg en ik ben nog nooit ingehaald door een Tesla.

H/T vanaf de kust? Dat wil ik nog eens zien. VDV ga ik normaal niet meer nemen dus dan moet ik al speciaal gaan omrijden om te laden.

Ah nu is het al heen en terug vanaf de kust. Van nog geen 330 km plots 660km maken. 

8 minutes ago, dragonfly said:

Als jij een Tesla regelt wil ik dat met veel plezier eens uittesten :D 

Ik heb een Tesla en ik heb de data beschikbaar. Jij mag zelf een Tesla regelen om je claims te bewijzen.

Geplaatst:
13 minutes ago, Jokke_vlo said:

Jij haalt enkele vage zinnen aan. Ik zit aan +30000km aan ervaring en 15000km aan gelogde data.

13 minutes ago, Jokke_vlo said:

Het is hier een Tesla Lovers topic. Willen we eens zien hoe lang ik "Porsche hater" kan spelen in het Porsche lovers topic?

Geplaatst:
1 minute ago, ir_fuel said:
  1. Da's compleet waar
  2. In België kennen we geen winter die naam waardig.

Ik kan begrijpen dat iemand bij -20 klaagt over de range van zijn tesla. Ik heb hier nog nooit iets kouder dan -12 gezien, en toen zat ik op de motorfiets. Per toeval vandaag bij -1 gereden en perfect gezien dat dat qua snelheid en qua verlies bij koude erg goed meeviel.

Geplaatst:

Die andere posts gingen over < 5 graden.

Maargoed, negeer dat maar

Geplaatst:
5 minuten geleden, fonny zei:

Buiten onder een carport.

Geplaatst:
7 minuten geleden, wooter zei:

Ah nu is het al heen en terug vanaf de kust. Van nog geen 330 km plots 660km maken. 

Ik heb een Tesla en ik heb de data beschikbaar. Jij mag zelf een Tesla regelen om je claims te bewijzen.

Ik moet niets, mijn diesel was op 5min volgetankt met 700km range :D 

Geplaatst:

En waar woont die man dan?

Hij kan laden aan superchargers in Aalst en Lokeren. Inderdaad, Gent is weg en Brugge moet nog komen. Maar als die man in Gent woont, is het absoluut geen moeite om tot aan de kust te geraken. Zelfs al woont ie in Brussel, dan is dat te doen.

Geplaatst:
Just now, dragonfly said:

Als je dan toch zo gek bent van je diesel... wat doe je dan in het Tesla lovers topic?

Geplaatst:

Ik zei alleen maar dat ik Tesla wagens altijd op het gemak zie rijden :noparty: 

Geplaatst:

ALs ik naar de kust (Knokke) rijd, dan kan ik

1. over Antwerpen rijden, en dan kom ik een supercharger tegen in Zolder en in Aarstelaar. Het langste stuk tussen 2 Superchargers is Aartselaar-Knokke-Aartselaar = 195km

2. over Brussek rijden, en dan kom ik een supercharger tegen in Zolder, in Zaventem en in Aalst. Het langste stuk tussen 2 Superchargers is Aalst-Knokke-Aalst = ook 195km

Ik zie het probleem niet...

Geplaatst:
Just now, dragonfly said:

Ik zei alleen maar dat ik Tesla wagens altijd op het gemak zie rijden :noparty: 

Je zei dat ze overal trager rijden, en dat jij niet tot in Luxemburg zou kunnen geraken.

Beide kloppen niet.

Geplaatst:
Just now, BMWMB said:

ALs ik naar de kust (Knokke) rijd, dan kan ik

1. over Antwerpen rijden, en dan kom ik een supercharger tegen in Zolder en in Aarstelaar. Het langste stuk tussen 2 Superchargers is Aartselaar-Knokke-Aartselaar = 195km

2. over Brussek rijden, en dan kom ik een supercharger tegen in Zolder, in Zaventem en in Aalst. Het langste stuk tussen 2 Superchargers is Aalst-Knokke-Aalst = ook 195km

Ik zie het probleem niet...

Over Antwerpen vergeet je dat je in Lokeren ook kan laden :)

Brugge zal binnenkort wel komen.

Wel grappig dat ik enkele maanden terug helemaal tot Manchester ben gereden en terug, langs West Vlaanderen.

Geplaatst:
2 minuten geleden, dragonfly zei:

Dat is juist! En ik kom terug op wat ik altijd heb gezegd. Als je dikwijls meer dan 400km per dag wil doen, dan kan je beter geen Tesla kopen. In mijn geval is dat niet zo dikwijls. En als ik dan toch eens 660 km wil rijden in 1 dag, dan ga ik met plezier onderweg ergens superchargen. 

Geplaatst:

Klopt BMWMB.

Ik zal mij nu terug verwijderen uit deze topic vooraleer Wooter een hartaanval krijgt :) 

Geplaatst:
Klopt BMWMB.
Ik zal mij nu terug verwijderen uit deze topic vooraleer Wooter een hartaanval krijgt [emoji4] 
Uit dit topic.
Geplaatst:

Nogmaals! Wanneer zou ik geen Tesla kopen?

1. Als je vele dagen meer dan 400km per dag moet rijden

2. Als je steeds heel snel wil rijden, en ik denk dan aan Duiste Autobahn ritten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid